Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

Ser nok ut som det går mot slutten her, men hvorfor dette fokus på "hvem som er ledig", altså uten jobb?
Bortsett fra managere i et par-tre klubber så vil jeg påstå at alle managere er ledige for en klubb som United.

Min spådom er uansett at laget vil få en kraftig oppsving i prestasjoner, intensitet og resultater ved et bytte. Nesten som i 18/19..

Spørsmålet er hvor lenge det varer denne gangen..
post liked by: Pwint, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Enig Steinar, men det blir nok ikke enkelt å få type Nagelsmann ut av kontrakten. :D Jeg har vært litt flåsete med tanken på Conte, og det er mye grunnet frykten for hva som vil skje med klubben om han kommer inn. Det er mye konflikter rundt ham, og han er ikke flink til å bli værende lenge. Men han (som Mourinho) har mange titler, så hvem vet. Kanskje kunne han fått klubben til å bli vinnende mens vi venter på en langsiktig løsning.

Edit: Jeg tenker ten Hag hadde vært et spennende og inspirert valg, men han har jo ikke track recorden til de største.
post liked by: Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Lurer på kvifor ein fantastisk manager som Conte er arbeidsledig?!

Deleted User 430

Pwint wrote:25 Oct 2021, 16:36 Enig Steinar, men det blir nok ikke enkelt å få type Nagelsmann ut av kontrakten.
Er vel han og et par andre som er umulige, ja, men ser tror ikke det er mange andre. :D

Tror så absolutt Conte kunne fått noe ut av troppen vi har nå, men jeg er fryktelig usikker på "hvor mye". Kan ikke si at jeg ser noen som et sikkert kort der ute, av de som ikke er uaktuelle, men jeg må ærlig innrømme at jeg er meget svak for Graham Potter. Tror dog ikke han ville hatt pondus nok fra dag 1, for hvis ryktene om at garderoben begynner å surne, så frykter jeg de går for en "proven winner" og lar alt annet bli sekundært.

Så skal det jo sies, at uansett hvor upopulært det ville vært, at det å få sett Rodgers vinne PL med United ville vært et stort plaster på såret for gårsdagens kamp :hah:
post liked by: Pwint, Belfastboy

Deleted User 430

Otac wrote:25 Oct 2021, 16:51 Lurer på kvifor ein fantastisk manager som Conte er arbeidsledig?!
Du sier noe der. :D
Har jo blitt sagt at han ikke ville til Tottenham pga. manglende mulighet til å bruke mye penger, ikke ville til Real pga. manglende tro på prosjektet der og at han ikke vil forlate Italia.
Alt fordi han egentlig ville bli værende i Inter og Italia, men som han trakk seg pga. manglende mulighet til å bruke penger..

Spennende å høre hva han vil/ikke vil neste uke....
post liked by: Pwint, Pink Final, Otac, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Steinar Stenseth wrote:25 Oct 2021, 17:08 Spennende å høre hva han vil/ikke vil neste uke....
Som jeg skrev før, er veldig usikker på personen Conte.
Er ikke veldig hippen på han i United.
Mufc er ikke en klubb med en velfungerende sportslig administrasjon.
Så det vil bli konflikter, nesten garantert.
Det er sånn her i livet at man må svelge noen kameler for å få ting til å fungere over tid.
Er Conte villig til det?
Eller forlater han skuta med en gang han ikke får viljen sin?
Hva hjelper det ene ligagullet om han forlater skuta med flere lik i lasten?
Hvor står vi da?
post liked by: Otac, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kanskje Ronaldo kan overta som spillende manager?!

Han vil garantert lære den yngre garde eit å annet, som ingen andre kan lære de! I hvertfall ikkje Cavani.

Deleted User 430

Pink Final wrote:25 Oct 2021, 17:14 Mufc er ikke en klubb med en velfungerende sportslig administrasjon.
Så det vil bli konflikter, nesten garantert.
Det er sånn her i livet at man må svelge noen kameler for å få ting til å fungere over tid.
Er Conte villig til det?
Eller forlater han skuta med en gang han ikke får viljen sin?
Det er vel dette som har vært problemet hele veien, etter hva jeg har skjønt, at han ikke svelger kameler. Da kan vi enten gå all in for å kjøpe 15 nye spillere for å please han og hans taktikk/formasjon, eller se etter en annen. F.eks. en som er i jobb..

Hvis du ikke er fristet til å ta over f.eks. Tottenham og Real pga. manglende samsvar i pengebruk/ambisjoner/prosjekt så er du ikke lysten på en utfordring, i mine øyne. Da vil du enten ha dekket bort eller få blanko-sjekk.
post liked by: Otac, Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18966

Pwint wrote:25 Oct 2021, 09:46 Ryktene vil ha det til at Erik ten Hag og Marc Overmars er på vei til Newcastle. Syns det høres ut som et spennende team?
Aargh! Det tror jeg kan bli gull for Newcastle
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote:25 Oct 2021, 09:04 Med Conte er det tilbake til start nok en gang, med nytt system og dermed behov for nye spillere i nye roller. Hvor mange ganger skal vi starte på scratch, med helt ny filosofi?
Det bør ikke nødvendigvis være negativt å tenke/gjøre nytt, i hvert fall ikke om det viser seg at filosofien til OGS ikke fungerer bedre ganske fort. Spillemessig har det jo vært overraskende svakt denne sesongen. Jeg er ikke redd for ny filosofi, og dette med at neste manager må bli lengre enn 2-3 år er jeg heller ikke opptatt av. Om en ny manager blir i 2-3 år, og det har fungert, med la oss si en PL-tittel, da går det jo an å finne en ny manager i samme gata f.eks
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Canto wrote:25 Oct 2021, 15:59 Romano melder at han har mistet garderoben.
Det tror jeg stemmer dessverre, har tenkt en del på at OGS har for lite kraft til å hamle opp med enkelte medlemmer i troppen.(uten at jeg vet noe som helst med sikkerhet).
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Simeone ville vært et kult valg, det er mitt ønske. Men tror nok ikke det skjer. Han og Ronaldo er ikke kjempevenner.....
post liked by: Pwint
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Blodfink wrote: 25 Oct 2021, 18:16
Ryder wrote:25 Oct 2021, 09:04 Med Conte er det tilbake til start nok en gang, med nytt system og dermed behov for nye spillere i nye roller. Hvor mange ganger skal vi starte på scratch, med helt ny filosofi?
Det bør ikke nødvendigvis være negativt å tenke/gjøre nytt, i hvert fall ikke om det viser seg at filosofien til OGS ikke fungerer bedre ganske fort. Spillemessig har det jo vært overraskende svakt denne sesongen. Jeg er ikke redd for ny filosofi, og dette med at neste manager må bli lengre enn 2-3 år er jeg heller ikke opptatt av. Om en ny manager blir i 2-3 år, og det har fungert, med la oss si en PL-tittel, da går det jo an å finne en ny manager i samme gata f.eks
Jeg er ingen motstander av nytenkning, tvert imot. Men det spørs hvor omfattende endringene er. Nå tenker jeg ikke på en annen formasjon eller litt justering av presshøyde eller slike ting - men omfattende endring i selve grunnsynet både på spillestil og klubbdrift. Hvilke spillertyper han ønsker (er det plass til en som Bruno i Contes system, for eksempel?), hva slags transferpolitikk osv. Forskjellene mellom Moyes, så van Gaal, så Mourinho og så Solskjær, har vært så grunnleggende at spillerne omtrent har måttet lære et nytt språk for hvert bytte. Skulle ønske vi slapp det også denne gangen.
post liked by: red, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18966

Ja, enig i at klubben har vanskjøtet sitt mandat mtp. en plan for hvordan fotball det skal spilles og type spillere inn @Ryder . Jeg tenker at denne kulturelle omstarten som OGS har fått mye ros for fikk et lite skudd for baugen når Ronaldo kom. Selv om han i grunn er en del av dette United-DNA osv. Men OGS har til dels sviktet dette selv, ved å benke som nevnt av noen tidligere spillere som vdB, Sancho, Lingard. Ikke at de er bedre enn de som spiller mest, men de er ikke veldig mye dårligere heller. Jeg nevnte det sitatet som ble linket her inne fra The Athletic om at OGS er mer Galactico-manager nå enn det United-DNA og reboot skulle tilsi.

Sånn sett ser jeg ikke den store forskjellen på OGS og andre managere som er uønsket av en del. Forskjellen ligger mest i at Ole er en legende i klubben. Og at han da har sterkere følelser for klubben. En ny manager kan også få det tenker jeg. Men ingen garantier selvfølgelig. I dette bildet passer kanskje en ung lovende manager best. Det er noen kandidater der ute.
LUHG!
User avatar

Shady
Posts: 10
Joined: 25 Oct 2021, 18:28
Liker gitt: 22
Liker mottatt: 28

United bør gjøre absolutt alt for å få tak i ten Hag, det han har oppnådd med Ajax er intet mindre enn imponerende, spesielt i Champions League. Han har en klar visjon og plan i hvordan han ønsker at laget skal spille og får det til med begrensede ressurser. Det er Cruyff-inspirert fotball på høyt nivå som kan utfordre City, Liverpool og Chelsea.
Men han får vi neppe tak i på dette tidspunktet, i beste fall til sommeren. Så da er Conte det beste alternativet akkurat nå, men jeg tviler på at han er det beste langsiktige alternativet. Så isteden kan vi holde på Ole til sommeren hvis klubben er sikre på at ten Hag er villig til å flytte på seg til oss, eller likevel hente Conte, håpe på det beste, men bytte ham ut med ten Hag når kontrakten hans går ut i 2023.
Så er det jo også liten tvil om at han er ettertraktet og at vi kommer til å få konkurranse fra andre klubber. Nederlendere havner ofte hos Barca etter å ha vært i Ajax..
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Ja, tror nok grunnfilosofien har vist seg vanskelig å håndtere for Ole nå i høst @Blodfink . Gidder ikke ta diskusjonen om Ronaldo er riktig mann osv, men det er blitt veldig trangt om plassen der oppe. Å droppe Ronaldo skaper et styr uten like, mens Ole forståelig nok også føler stor lojalitet både til Rashford, Bruno og Greenwood. I tillegg kommer Sancho, «drømmekjøpet» alle har ropt på i to år, som skal spilles inn.
Han har ikke klart å balansere disse hensynene, og resultatet er et topptungt lag helt uten balanse.
post liked by: Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Ryder wrote: Jeg er ingen motstander av nytenkning, tvert imot. Men det spørs hvor omfattende endringene er. Nå tenker jeg ikke på en annen formasjon eller litt justering av presshøyde eller slike ting - men omfattende endring i selve grunnsynet både på spillestil og klubbdrift. Hvilke spillertyper han ønsker (er det plass til en som Bruno i Contes system, for eksempel?), hva slags transferpolitikk osv. Forskjellene mellom Moyes, så van Gaal, så Mourinho og så Solskjær, har vært så grunnleggende at spillerne omtrent har måttet lære et nytt språk for hvert bytte. Skulle ønske vi slapp det også denne gangen.
Drømmearvtageren til Solskjær er sånn sett kanskje Pochettino, som spiller med akkurat den samme 4-2-3-1 formasjonen som Ole, men som jeg er helt sikker på at ville kunne tatt det flere hakk videre mtp struktur og organisering.

Conte derimot har 3-5-2 som sin foretrukne måte å spille på. Dette ville antakelig krevd enda en midtstopper inn. Som de to fremste ville han nok foretrukket Bruno med en av Ronaldo/Cavani/Greenwood. (Kanskje i noen kamper Ronaldo - Cavani, med Bruno som en av tre på midtbanen). Interessant nok det. Men det store problemet er at med 2x vingbacker måtte kantspillerne bidratt like mye defensivt som offensivt. Altså ville det favorisert f.eks. Telles og Dalot. Men hva da med alle våre beste offensive kantspillerne: Rashford, Sancho, Greenwood og Lingard? Det er en helt enorm risiko å kanskje kaste bort tre så gode spillere, som potensielt kan være angrepsrekka vår det neste tiåret, på en manager som ikke vet å verdsette de.

Ten Hag (og 4-3-3) er interessant. Det vil antakelig kreve litt tid å få oss til å spille slik han ønsker (og flere midtbanespillere inn, men det trenger vi uansett managerbytte eller ei). Tenker han er potensielt den neste store manageren i Europa, så gevinsten kunne vært enorm.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18966

Shady wrote:25 Oct 2021, 19:02få tak i ten Hag
Ender i Newcastle med Overmars går det rykter om...
LUHG!
Post Reply