Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Det går jo an å argumentere for at Solskjær burde krasjet mer med f.eks Pogba. Nå har han et kontraktsforslag på bordet som vil gjøre ham til klubbens best betalte (minus Ronaldo). Dette for en spiller som per i dag ikke regnes som god nok for startelleveren og som ikke passer inn i systemet. Alt for å sikre «god stemning» og stryke Pogba med hårene.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Harry Greaves wrote:25 Oct 2021, 11:14 Jeg sliter med å gjenkjenne en konkret kulturbygging og DNA i United. Derfor har jeg (midlertidig) lagt fra meg drømmen om å få inn en bunnsolid ryggrad som takler managerskifter sømløst. Dette er også grunnen til at jeg er skeptisk til en trener som Ten Hag, som så absolutt er en kvalifisert mann med et annet utgangspunkt. Mitt inntrykk av Ajax-trenere generelt er at de løftes frem av det bunnsolide DNA'et som den klubben har, og som aldri vil endre seg.
……… så ser jeg det slik at vi nok vil være veldig avhengig av den riktige treneren til enhver tid. Derfor ga ansettelsen av Solskjær på sett og vis mening i 2019,

…….nå må man begynne å vinne titler. Da kan jeg ikke se en bedre mann inn enn Conte. Det er slettes ingen garanti for noe som helst, men det er i hvert fall noe som ville ha gitt lavere odds i vårt favør.

Om 2-3 år vil Conte forhåpentligvis ha vunnet oss ligaen, og vi vil være en mer konkurransedyktig klubb. Jeg har ingen tro på at alt vil gå galt internt etter to år med han. Og skulle han gå lei, så er det nok mange som vil ta over trenerstolen hos en regjerende mester.
Takk for utfyllende svar.
På mange måter enig angående et integrert DNA.
United er ikke som Ajax der.
Men vi har noen arvestoffet som nesten alle managerer f.o.m Matt Busby har fulgt som jeg nevner på en tidligere side.

Vi er avhengig av å få inn rette manager i mye større grad enn eksempelvis Ajax og Chelsea tror jeg.
Nå mener jo jeg at Solskjær er en manager som er svært nære arven etter Busby og Ferguson på hva som har kjennetegnet Man United.
Men må bite i det sure eplet å erkjenne at han trolig mangler den siste faglige kompetansen til å få oss helt til topps.

Jeg ser dine argumenter angående Conte.
Han er faglig dyktig.
Selv jeg 😉 klarte å se hva han gjorde i Chelsea.
Sette opp tre kanter for å spille seg gjennom hos motstander og med stram struktur hos 10 mann med Eden Hazard som en slags fri mann i angrep.

Jeg er bare veldig usikker på personen Conte.
Om han vil rive ned det som nå tross mangler ute på gresset er bygget i kulissene.
Har ikke lyst på masse spillere i 30 åra inn, selv om det kanskje vil gi oss ett gull.

Men, det er ingen garantier i fotball som du skriver.
Hverken den ene eller andre veien.
Kanskje hadde ikke Conte revet ned byggverket.
Men kanskje hadde også han tapt semifinaler og tatt 3 plass i PL.
post liked by: Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote:25 Oct 2021, 12:23 Selv jeg klarte å se hva han gjorde i Chelsea.
Dette gjelder ikke bare deg, men er det ingen som fikk med seg den siste sesongen hans i Chelsea? :O
Den første sesongen var de jo uten e-cup og hadde masse fri og kunne trene detaljert, den andre, derimot..

Ikke er lagene han har trent de siste sesongene vært eksepsjonelle defensivt, som liksom skal være styrken hans, og ikke har de "bøttet" inn med mål. Klarer ikke bli blendet nok av titlene han har vunnet til å tenke tanken på han som manager i United engang.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13105
Liker mottatt: 5013

Steinar Stenseth wrote:25 Oct 2021, 12:32 Klarer ikke bli blendet nok av titlene han har vunnet til å tenke tanken på han som manager i United engang.
Ikke jeg heller.
Jeg føler at det blir litt slik som med Mourinho før han kom. Da ville mange ha ut van Gaal og inn med Mou. Og grunnen var nok at de så på hans meritter, og ikke hadde tanke om hvordan han oppførte seg mot alt og alle. Sitter med en dårlig følelse om at Conte også vil slite veldig på omgivelsene, og som også @Pink Final nevnte: Han er glad i spillere oppi 30-åra. Og hva da med ungdommen vår?
post liked by: Pink Final, Pwint

Deleted User 430

Belfastboy wrote:25 Oct 2021, 12:40 Han er glad i spillere oppi 30-åra.
Han har et kortvarig fokus på egen suksess og titler. Som du sier, akkurat som Mourinho.
Både spillestil, personlighet og fokus strider mot alt jeg forbinder med United. Godtok forsøket med Mourinho, da vi allerede var "fucked" og i krise, men å kjøre på med det igjen etter å ha ryddet opp i rotet blir for meg helt helt feil.
post liked by: Belfastboy, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Først og fremst synes jeg det er trist at vi er her, snart 3 år etter ansettelsen og nesten diskuterer det samme vi gjorde i startfasen, og med jevne mellomrom siden. Har Ole det taktisk på plass og evner han å gjøre mer ut av klassespillere i et system og ikke "bare" flyte på enkeltmannsprestasjoner? Nå har vi så mange klassespillere at en manager med mer taktiske finesser ville klar å tatt laget enda lenger enn det vi er i dag. Stiller også store spørsmålstegn med Carrick, MCkenna og til dels Phelan. Har de nok pondus og kvalitet til å hanskes med dagens "stjerner".
Jeg liker Ole som person, så godt en kan like noen uten å kjenne han personlig. Men det kan ikke gå på bekostning av min klubb... Per nå spiller vi med 10 mann når vi må forsvare oss....og gudene skal vite at det trenger vi ikke nå. Ut med Ronaldo ville vært mitt førstevalg som trener/manager...jeg kan ikke skjønne og begripe at dette ikke var noe som var oppe i en til en samtale med Ronaldo når han kom til klubben igjen? Cavani ville totalt sett ha gjort det bedre enn Ronaldo spør du meg. Da får vi noen viktige sekunder til å omstille fra angrep til forsvar, i dag det mest viktige av alle ting i toppfotballen...allerede der ligger vi under 1-0 før kampen er startet. og hva med Sancho, Beek, Lingard? Lingard, forrige sesongs store spiller i avslutningen...kommer til United og blir satt på benken for å råtne igjen fordi Ole har sine kjæledegger. Nå har de fått sine reelle sjanser, og du kjøper ikke Sancho som han har ligget langflat etter i minst 2 år uten å la han få spille på seg selvtillit, og ikke av seg...Han må få lov å feile, faktisk mer enn de andre etablerte. Jeg helle mot at Ole bør gå nå...å vente til neste sesong betyr at neste sesong ryker også...sorry Ole. Fotballen er brutal på toppen og vi kommer ikke der igjen uten å være "brutal" med personer vil liker.
post liked by: MatthewJones, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Steinar Stenseth wrote: 25 Oct 2021, 12:32 Dette gjelder ikke bare deg, men er det ingen som fikk med seg den siste sesongen hans i Chelsea? :O
Den første sesongen var de jo uten e-cup og hadde masse fri og kunne trene detaljert, den andre, derimot..

Ikke er lagene han har trent de siste sesongene vært eksepsjonelle defensivt, som liksom skal være styrken hans, og ikke har de "bøttet" inn med mål. Klarer ikke bli blendet nok av titlene han har vunnet til å tenke tanken på han som manager i United engang.
Lagene han har ledet har et scoringssnitt på 2,10 mål pr. kamp (80 mål pr sesong). Om du ser bort fra den ene svake sesongen han har hatt som trener så er vi på 2,24 mål pr. kamp (85 mål pr sesong). Snitt innslupne er på 0,93 mål pr. kamp i de fire sesongene (35 baklengs pr. sesong).

Et snitt på 80-35 for United ville betydd en ganske klar rekord i antall scorede mål siden Ferguson la opp, og en tredjeplass i antall innslupne, kun slått av to Mourinho-sesonger der United til gjengjeld ikke klarte å score.
Belfastboy wrote: Han er glad i spillere oppi 30-åra. Og hva da med ungdommen vår?
- Contes foretrukne startellever i Serie A i fjor hadde en snittalder på 28 år. Tar du bort den 37 år gamle keeperen Handanovic så var snittalderen på utespillerne 27,2 år.
- Contes foretrukne startellever i Premier League 16/17 var på 27,45 år.
- "Unge Uniteds" beste startellever for øyeblikket er på nøyaktig 27 år.

Og at unge spillere ikke får sjansen under Conte er ikke sant.
Tre av de fem utespillerne som startet flest ligakamper for Inter i fjor var hhv 22 år (Bastoni), 23 år (Lautaro) og 24 år (Barella). De to siste var Lukaku og Skriniar.

Nå er det sånn at jeg er åpen for flere alternativer enn Conte, men når man kommer med uriktige påstander er det greit å få litt fakta på bordet her.
post liked by: messilingard, red, Blodfink

Deleted User 430

Harry Greaves wrote:25 Oct 2021, 13:36 Et snitt på 80-35 for United ville betydd en ganske klar rekord i antall scorede mål siden Ferguson la opp, og en tredjeplass i antall innslupne, kun slått av to Mourinho-sesonger der United til gjengjeld ikke klarte å score.
Ville blitt rekord for United, ja, men sannsynligvis ikke hjulet så mye ellers. Ikke siden Leicester har et lag vunnet ligaen med +45, eller mindre, i målforskjell. Tallene er bedring, ja, men ikke noe å rope hurra for. Spesielt ikke om man tar i betraktning at de 2 sesongene hans i Inter er den eneste gangen han har hatt 2 sesonger på rad med 2+ scorede mål pr kamp i snitt.

God manager, for all del, men ikke en jeg vil ha i United.
post liked by: Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

United sin organisasjon er ikkje skodd for å bytte ut managere ofte.

Conte er ein manager som kun lykkes i korte manager jobber, nettopp fordi han sliter ut omgivelsane sine, for rask suksess.

United og Conte ville ha blitt United og Mourinho om igjen.
Ein manager uten sjel.

Eg meiner fortsatt at kontinuitet trumfer kortsiktig suksess, i Premier League.

Enig med Vidar, at Ronaldo blei kjøpt er heilt hinsides. Lager masse trøbbel.

Men en ting har Conte rett i:
Ifølge lokalavisas kilder ville Conte ønsket forsikringer fra United om klubbens retning, og at han ikke måtte opplevd å bli påprakket spillere som er lette å markedsføre.
post liked by: Frode Fasit
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Og at unge spillere ikke får sjansen under Conte er ikke sant.
Tre av de fem utespillerne som startet flest ligakamper for Inter i fjor var hhv 22 år (Bastoni), 23 år (Lautaro) og 24 år (Barella). De to siste var Lukaku og Skriniar.

Nå er det sånn at jeg er åpen for flere alternativer enn Conte, men når man kommer med uriktige påstander er det greit å få litt fakta på bordet her.
[/quote]

Spot on Harry!

Meget gode poeng og fakta du kommer med her!

Skjønner virkelig ikke folk som skal tviholde på en manager fordi de er redde for at "alt går i stykker og må starte på nytt" ...

Nå skal man aldri ta sorgene på forskudd! Ingen fasit på at Conte verken vil komme på kant med noen eller bare bli 2 eller 3 sesonger. Men om han er her i 3 år og vinner PL en eller 2 ganger er mere enn godt nok for min del!

Så er det ikke slik at om man bytter manager etter 3 sesonger at "alt går i grus og må starte på nytt" Et lag og en stall og en organisasjon er der fremdeles. Bare en ny kaptein.
Å er sånn det er for alle klubber. Man har en manager så lenge en gjør det bra og vil fortsette. Når det ikke går så bytter man. Slik er det for alle klubber! Å tiden er dessverre slik at man ikke lenger har den tiden man hadde før i de gode gamle dager.
Man kan gjerne drømme om at vi manchester united skal holde på slik man gjorde i gamle dager men slik er ikke realiteten!

Conte er mere enn velkommen!!

Alt en Solskjær er bedre nå! Kan ikke bli verre!!
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Nå går ryktene om Conte.
Om det blir ham skal han få min støtte, men jeg vil være skeptisk.

Det er ingen fasit på hva som er rett her.
Beholde Solskjær, erstatte ham med Conte, eller finne en annen manager.
De fleste her inne vil ikke ha Conte.
@Harry Greaves argumenter dog godt for Conte.
(Vi pluss en som kalte seg @Chomsky diskuterte jo van Gaal og Mourinho på forrige forum. Noe uenighet, men alltid full respekt fra oss alle tre).

Å være fotball supporter involverer både hjertet og hjernen.
Noen supportere er mer analytiske av seg, andre igjen tenker mer emosjonelt.

Det jeg skriver nå er intet stikk til @Harry Greaves bare så det er sagt, og det tror jeg du også vet av våre tidligere diskusjoner.
Hadde jeg vært 15-20 år nå, og vi skrev 1980 tallet ville jeg gitt ALT for et ligagull.
Da hadde jeg aldri opplevd et ligagull, og utifra de verdiene jeg hadde den gang ville jeg nok tatt Conte pronto.

Nå er jeg 54 år, har fått oppleve 13 ligagull, har blitt relativt godt kjent med klubbhistorien tør jeg påstå og har andre verdier på vegne av klubben enn ligagull for enhver pris.
Kanskje er jeg ikke analytisk nok?
Kanskje er jeg for fotball romantisk?
Men jeg ønsker som 54 årig United romantiker enn annen manager enn Antonio Conte.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Nå begynner historiene om misnøye i garderoben å komme, ser jeg.
Disse har vært så å si helt fraværende i Solskjærs tid, selv på det verste i fjor høst. Bruker dessverre å være et forvarsel på at ting er på gang.
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16985
Liker mottatt: 10884

Er heller ingen fan av Conte.
Hvis jeg ikke tar veldig feil nå, så mener jeg Tuchel fikk kontrakt ut sesongen i Chelsea før han skrev ny.
Så skulle det bli slik at Conte kommer inn, så håper jeg i det minste at United ikke skriver livstid kontrakt med han og gir heller en ut sesongen kontrakt først. Noe som bør være mulig ellers han ikke har jobb akkurat nå.
Dette er hva jeg tenker hvis man skal høre på rykter.
Personlig tror jeg ikke Ole blir sparket før Palace kampen 5th des. hvis vi fortsatt ikke har reist oss da.
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

Harry Greaves wrote: 25 Oct 2021, 08:47 Det er en kvalitetsmanager ledig. Jeg vil faktisk påstå at dette er en mulighet man kanskje bare får hvert decennium, å hente en arbeidsledig Conte (om han vil!).
Jeg må være så ærlig å si at jeg ikke kjenner Conte's styrker og svakheter veldig godt. Det jeg ser er at det virker som han er et par år i hver klubb, så er han ferdig med den klubben. Ser også at Gary Neville er skeptisk til han, og mener han ikke passer inn i United. -Men, nå når jeg har sovet på det. Kanskje det kunne være en tanke å ansette Conte. Hvis vi har som bakteppe at han forsvinner om ca. to år, så har vi jo tid til å "pleie" f.eks Nagelsmann inn i rollen. Dessuten har jeg litt trua på Marco Rose, selv om ikke så mange nevner han. Han er i ferd med å ha suksess med sin andre tyske klubb på rappen nå.

Hvis mulig så kunne jo Solskjær være sportsdirektør og motivator for akademiet, som noen andre har ymtet om.

Ser vel (dessverre) mørkt ut for Solskjær nå. Romano melder at han har mistet garderoben. (Dessverre ikke Lokhurst eller Fjørtoft som melder det.) -Og Arnold/Glazer skal i nattelige møter...
post liked by: Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2811
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12967
Liker mottatt: 8327

Ja, dersom vi ansetter Conte med et kortsiktig perspektiv så skal ikke jeg si at det er galt. Om vi skal bytte nå, så trenger vi i alle fall en manager med en klar spillestil som ikke bare lar alle gjøre det de vil og så håper vi på noen gode overganger (litt overdrevet men).
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply