Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg kjenner jeg begynner å miste troa nå. Ikke fordi vi har hatt noen grusomme kamper i det siste, men på grunn av ting som har vært problematisk lenge.

Solskjær har vært her i snart tre år, og det offensive spillet ser fremdeles ut som det er basert på at noen skal finne på noe lurt. Det virker ikke som det er noen annen plan for spill mot etablert forsvar enn å sette noen offensive stjerner på banen og satse på at de finner ut av det. Problemet har vært skjult siden Bruno kom, siden han har vært så vanvittig god til å låse opp forsvar, men vi er sårbare om han mangler eller ikke har dagen.

I tillegg er det fravær av balanse på midtbanen, og forsvaret virker ofte dårlig organisert, med spillere som ser direkte forvirrede ut.

Jeg mener det eneste riktige når man evaluerer en manager er å se på utvikling over tid. Og når det gjelder både en plan for det offensive spillet, balanse på midten og defensiv organisering synes jeg vi har sett svært lite utvikling i positiv retning.

Selv om jeg elsker det Solskjær har gjort med spillerstallen begynner jeg å tvile på om han er en god nok taktiker til å få oss helt til topps.

Edit: Det har helt klart vært utvikling når det gjelder sportslige prestasjoner, vi har klart et mye bedre lag enn da Solskjær tok over. Men mangelen på utvikling når det gjelder offensiv samhandling/plan og balanse på midten er bekymringsverdig.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Cola2 wrote:21 Oct 2021, 01:03 Men føler at vi mangler en MOTIVATOR: Mitt forslag Roy Kean
Halve troppen hadde syti seg ut av klubben. Men jeg vil gjerne ha litt mer galskap og testo inn. Støttes@Cola2
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 23 Oct 2021, 13:16
Cola2 wrote:21 Oct 2021, 01:03 Men føler at vi mangler en MOTIVATOR: Mitt forslag Roy Kean
Halve troppen hadde syti seg ut av klubben. Men jeg vil gjerne ha litt mer galskap og testo inn. Støttes@Cola2
Roy Keane hadde nok blitt betraktet som et vandrende brudd på arbeidsmiljølovgivningen i 2021 :D

Men jeg skulle gitt mye for å se ham bli sluppet løs på Pogba...
post liked by: Schmeichel

Deleted User 477

Man kan si mye om og rund Ole Gunnar, men andre omgangen mot Atalanta viste at han fortsatt har spillerne på sin siden.. noe som mange har spredd rykter om at han ikke hadde(på sosiale medier) men de jobber ikke slik for en mananger de ønsker bor det er helt sikket.
Kjenner jeg er spent på morgendagen, hadde vært så deilig med en seier..
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ser at Ronaldo ikkje nevner OGS her. Ein bagatell sikkert. Men eg trur ikkje Ronaldo var OGS sitt kjøp. Tipper at f.eks SAF hadde litt å si her.

– Om alle tenker slik, og ofrer seg for laget, så tror jeg vi vil være et bedre lag. Vi har fantastiske supporte bak oss, en fantastisk stadion, et fantastisk lag, så vi må bare fortsette.
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

pixma wrote: 23 Oct 2021, 11:31 Er mye mulig det blei for mye skryt av Shaw for han har falt betraktelig i nivået i det siste, så mulig må noen gi han en hårføner snakk igjen, + at han ikke har konkuranse om plassen sin, så trur han føler seg litt for komfertabel for tia.
Ser også at han har falt noe ift toppnivået hans, som vi egentlig har vent oss til. Samtidig er det ikke lenge siden han briljerte på landslaget.

Mulig han trenger en hårføner i ny og ned, men ikke i offentligheten. Det ble han ikke bedre av. Det er vel egentlig Solskjær og Southgate som har gjort han så god som han har blitt.

Jeg tenker at det kan være en formdupp, som så godt som alle opplever. Kanskje vi også har for store forventninger til han, den matchavgjørende pasningen han hadde til Ronaldo på 3-2 var rett og slett vakker!
post liked by: Cola2, Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

aregran wrote: 23 Oct 2021, 13:29


Roy Keane hadde nok blitt betraktet som et vandrende brudd på arbeidsmiljølovgivningen i 2021 :D

Men jeg skulle gitt mye for å se ham bli sluppet løs på Pogba...
Tiltredes! :hah: :hah:
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ble litt snakk om Roy Keane her.
Fant igjen noe jeg postet på United.no i sommer.
Ifbm at Keane kritiserte Pogba etter Frankrike - Sveits.
Der jo Pogba briljerte rett og slett.
Passer muligens bedre i Jimmy Murphy tråden.
Eller i Paul Pogba tråden.
Tar den her i første omgang.

«Det var aldri slik at Ferguson bare kjeftet og smelte.
Kanskje gjorde Keane det?
Og der er vel den store forskjellen på de to?
Muligens ligger forklaringen til hvorfor Keane ikke lykkes som manager der?

Før match i går så leste jeg i en av biografiene om Busby.
Kom til omtale av Jimmy Murphy, og avsluttet faktisk her:
«An example of Murphys though love came the day after the reserves had won 9-0 at Blackpool»….forkorter litt på norsk.
John Docherty følte han hadde spilt bra, men dagen etter ble han tilkalt av Murphy på treningsfeltet.
«He was ordered to hit a long cross field pass. And then run after it, bring the ball back at do it all again, repeatedly»…forkorter litt mer, Murphy forklarte.
«Docherty, amid his Blackpool masterclass, had spurned the opportunity of a simple but effective short pass in favor of a glory ball across the field».

Det ville ikke Murphy ha noe av, ergo den tøffe linja.
Som Keane og Ferguson 40 år senere.
Murphy hadde også en annen side, slik Fergie hadde.
Samme bok, neste avsnitt:
«At other times Murphy could be kind.
At half time in a reserve match at Preston, he approached (Albert) Scanlon and said: ‘Well played Albert’. The others could not believe their ears; to them Scanlon had been awful.
In the second half he was brilliant».

Ferguson, Murphy sånne trenere – de brukte ikke bare kjeft og kritikk.
Minst like ofte motiverte de andre veien, med ros og oppmuntring.

Føler Keane er altfor kritisk.
Virker nesten så han er ute etter å sette oppmerksomheten på seg selv.
Skape overskrifter og være ‘kul’ i en del supporteres øyne» - United.no sitat mitt slutt.

Vet ikke om Pogba hadde trengt en hissig Keane, kanskje.
Ikke sikkert Pogba hadde blitt spesielt skremt av Keane heller.
Jeg tror Pogba må motiveres på andre måter enn illsinne opp i trynet.
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 23 Oct 2021, 17:12 Vet ikke om Pogba hadde trengt en hissig Keane, kanskje.
Ikke sikkert Pogba hadde blitt spesielt skremt av Keane heller.
Jeg tror Pogba må motiveres på andre måter enn illsinne opp i trynet.
Eg trur ikkje Pogba er motiverbar nok til at han skal jobbe hardt(nok). På bana, for felleskapet. Eg meiner det samme om Ronaldo. Litt sånne typer som motiveres av oppmerksomheit. Men den kjerna til drivkraft er ikkje sterk nok til å motivere seg sjølv til å spurte rundt uten å få tak i ballen.

De fleste løp i eit presspill er jo ikkje lønnsomme direkte. Men de gjer at motstander får dårlig, og gjerne dårligere, tid, og til slutt tar ein feil avgjerelse eller bommer på ei passning.
post liked by: Blodfink

Deleted User 480

Kloke ord @Pink Final Helt enig!
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Herleg lesing, @Pink Final. Både Busby, Murphy, Ferguson og Eric Harrison kunne vere knallharde, men det er ofte dei menneskelege sidene deira som blir trekt fram av folk som hadde med dei å gjere. Spesielt rørande er intervjuet med Darren Fletcher (trur det var på Sky Sports), der han fortalte at Sir Alex ringte heim til dei då Fletcher var alvorleg sjuk. Ikkje for å snakke med Darren sjølv, men kona hans, for å gi ho støtte i den tunge tida. Elles kunne han namna på alle dei tilsette på Old Trafford og på The Cliff/Carrington, I tillegg til mange av familiemedlemmene deira.

Roy Keane har heilt sikkert sine mjuke sider, men han likar godt å vise kor tøff og kompromisslaus han er. På Sky Sports har han ei tydeleg rolle som 'hard man', som av og til er på grensa til det parodiske. Underhaldande - ja visst, men det funkar dårleg i rolla som manager.

Sjølvbiografien til Roy Keane er fascinerande lesing. Den viser ein kompleks mann med mange tvetydige kvalitetar. Eit 'flawed genius', om ein vil. Det same var Cantona. Strålande spelarar, men ikkje topp managermateriale.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ferguson var en stor leder.
Og han kunne påta seg mange roller.
Jeg tenker at en god manager ikke bare er en taktisk mester som skrevet mange ganger før.
En god leder er litt som en forelder, som påtar seg begge foreldre rollene.
Faren som noen ganger må påta seg den autoritære rollen, og moren som tar den trøstende omsorgsrollen.
Jeg tror Solskjær behersker begge disse som manager.
Gjør Keane?
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy, Cola2, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 480

Veldig gode poenger @Pancho P.!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Du har nok tatt klubben så langt du kan Ole Gunnar.
Tusen, tusen takk for det du har gitt klubben.
Identitet, mange gode spillere og høye tabell plasseringer og gode cup runs.
Stemninga på Old Trafford har ikke vært bedre på mange år.
Du er en mester med media.
Om det er slutt nå, så håper jeg Uniteds supportere viser deg respekt.
De ekte supporterne gjør det.
Du er en gentleman Ole Gunnar Solskjær,
post liked by: messilingard, Salte25, Pancho P, KnallRau, Sir Alfie Rey, Belfastboy, JørgenT, pixma, Måns, Buchan, aregran
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

@Pink Final Flott skrevet og er så enig. Solskjær har gjort mye for klubben og fortjener respekt. Men nå er det nok dessverre slutt. Håper den som kommer inn tar vare på det som er skapt og bygger videre på kultur, lag og, sammen med klubben, tar vare på den supporterkulturen som vi har fått igjen.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, messilingard, Buchan
Post Reply