Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Rart at forumet til stadighet får inn en ny en med akkurat samme type argumentasjon og oppførsel som flere andre brukere som ikke er her lenger...men sikkert bare en tilfeldighet. Ole sitter trygt ut neste sesong...har vi ikke trofeer innen utgangen av neste sesong så sitter han nok ikke like trygt. Men med topp 4 så er nok Ole manager i flere år fremover, så får den tiden vise om Ole tar de nødvendige steg som manager...han er på vei og har overrasket meg.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Vidar Dale Fjeld wrote: 17 Feb 2021, 14:16 Rart at forumet til stadighet får inn en ny en med akkurat samme type argumentasjon og oppførsel som flere andre brukere som ikke er her lenger...men sikkert bare en tilfeldighet. Ole sitter trygt ut neste sesong...har vi ikke trofeer innen utgangen av neste sesong så sitter han nok ikke like trygt. Men med topp 4 så er nok Ole manager i flere år fremover, så får den tiden vise om Ole tar de nødvendige steg som manager...han er på vei og har overrasket meg.
Meg du sikter til ? Aner jeg ingenting om, men jeg sier mine meninger og det får man bare respektere. Klarer man ikke å respektere at andre mener noe annet enn seg selv kan man bare holde seg unna her.

Ole sitter ikke trygt ut neste sesong nei. Er ikke noe som står i stein det.
Ingen manager for toppklubber sitter trygt idag. Man er bare trygg så lenge man leverer resultater og bra spill.
Som sagt pga denne rare sesongen får han ikke øksa nå om det skulle ende utenfor topp 4 og ingen pokaler.

Men når neste sesong starter så er det alvor. Er det samme møla da som det har vært mye av så får han fort sparken. Å det er bare fakta.

Kan gjerne drømme om at han er garantert jobben i lang tid men sånn er det ikke.

Er en grunn til at styret fremdeles ikke har gått i forhandlinger med han.

Han får neppe noen ny kontrakt tror jeg. Han får maks sitte ut kontrakten som er ut neste sesong.

Får håpe for hans del at han får det slik at han slipper å bli sparket.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

At enkelte for holde på med slik argumentasjon, der det mest mulig går på person angrep, og latterliggjøre andre brukeres kommentarer synes jeg er litt trist.
Dette forumet oser ellers av kvalitet. Håper det kan fortsette.
post liked by: Sir Crap-A-Lot, Belfastboy, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Før det her sklir ut. Dersom det er noen man ikke ønsker å forholde seg til her inne så anbefales det å benytte seg av "uvenn/foe" funksjonen som man finner på hver enkelt profil. Hvem man setter på den listen er selvfølgelig opp til hver enkelt.
post liked by: Sir Crap-A-Lot, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Buchan wrote: 17 Feb 2021, 14:26 At enkelte for holde på med slik argumentasjon, der det mest mulig går på person angrep, og latterliggjøre andre brukeres kommentarer synes jeg er litt trist.
Dette forumet oser ellers av kvalitet. Håper det kan fortsette.
¨
Ja helt enig med deg om det Buchan.
Det er merkverdig. Et kommentarfelt er jo netopp det. Da har man mange forskjellige meninger. Men er denne lille gruppen som mener de er fasiten og alt man mener er rett og de som mener noe annet er helt dust.
Det blir barnehage spør du meg.

Men dem om dette.

Nok av hyggelige folk her inne man kan diskutere seriøst med :)

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vidar Dale Fjeld wrote: 17 Feb 2021, 14:16 Ole sitter trygt ut neste sesong...har vi ikke trofeer innen utgangen av neste sesong så sitter han nok ikke like trygt. Men med topp 4 så er nok Ole manager i flere år fremover, så får den tiden vise om Ole tar de nødvendige steg som manager...han er på vei og har overrasket meg.
Kvifor er diskusjonene om ny kontrakt for OGS da utsatt? Om dette stemmer då..

Om OGS sitter trygt eller ikkje trur eg avhenger av kva ED trur han kan slippe unna med. Dersom vi får ein 5 plass, og steminga generelt er at OGS bør få ein sesong til, so får han det. Steminga settes av spillere, media, supportere og pundits.

Det billigeste for ED er sjølvsagt at OGS får ein sesong til.

Det aller beste for ED er at OGS får ein sesong til, på litt usikkert grunnlag, for da kan han "spare penger" ved at steminga er at OGS ikkje bør få handle spillere på usikkert grunnlag.

Litt påfallande at i kontrakta United har med Chevrolet, at vi kun trenger CL anna kvart år, omlag samme frekvens som vi skifter managere.
Har invisteringslysta kun vært tilstede annakvart år, og at mangarene har lidd under dette?

Deleted User 430

Bare jeg som syns det er absurd at det i det hele tatt diskuteres å sparke en manager etter 1 tap på 19 kamper?
Ja, vi har hatt en ganske svak rekke med resultater de siste 6 kampene, men realiteten er vel at duppen kom ytterligere 6 kamper før dette igjen. Forskjellen er at vi i begynnelsen av denne klarte vi å få med oss 3-poengere, men nå blir det mer uavgjort. Kvaliteten i spillet har dog vært et hakk ned siden nyttår, og variasjon i resultater har vært forventet for min del.

Virker, for meg, som mange ble i overkant revet med av at vi ledet tabellen en periode og automatisk trodde vi skulle vinne ligaen.

Variasjoner i spill og resultater er vår største utfordring, men sånn det har sett ut de siste 20+ kampene virker det som vi i det minste har stabilisert oss når det gjelder å unngå å tape. Bare det er et lite steg på veien, i mine øyne. Step-by-step..
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13095
Liker mottatt: 5013

Steinar Stenseth wrote: 17 Feb 2021, 14:59 Bare jeg som syns det er absurd at det i det hele tatt diskuteres å sparke en manager etter 1 tap på 19 kamper?
Jeg også synes det er merkelig. Med den utviklingen laget har hatt de to siste sesongene så tror jeg ikke dette er på agenda for gutta i styrerommet å tenke i de baner.
Vidar Dale Fjeld wrote: 17 Feb 2021, 14:16 Rart at forumet til stadighet får inn en ny en med akkurat samme type argumentasjon og oppførsel som flere andre brukere som ikke er her lenger...men sikkert bare en tilfeldighet.
Må da være en tilfeldighet vel? Eller kanskje ikke...🤔
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

messilingard wrote: 17 Feb 2021, 14:27 Dersom det er noen man ikke ønsker å forholde seg til her inne så anbefales det å benytte seg av "uvenn/foe" funksjonen som man finner på hver enkelt profil.
Dette anbefales på det sterkeste. Så kan trollene trolle det de vil.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 17 Feb 2021, 07:54 Eg trur også supportere vil kreve det. Husk at det stort sett kun er nordmenn som har eit romantisk forhold til det å ha OGS som manager.
Det er jeg ikke enig i. Vi nordmenn har selvsagt et spesielt forhold til Solskjær, men det er det jaggu mange "match-going" fans i Manchester som har også. Han har en mye større stjerne der enn jeg tror selv vi på berget fatter. Og selv om online fans hyler og vræler om sparking og kritikk av alt og alle i klubben, så er det annerledes for de som faktisk går på kamper. Det er ikke slik at Old Trafford er raske med å pipe ut manager eller spillere (selv om det finnes noen få eksempler).

Som nevnt før, så tror jeg ikke Solskjær er i stor fare for å få sparken selv om vi skulle falle ned til 5-6. plass i år. Jeg tror ikke det skjer uansett, tipper vi kaprer 2. plassen. Hele laget er jo ute av form nå, og likevel har vi fått okay resultater. Få Bruno og Rashford i form igjen, for ikke å snakke om Pogba tilbake og Greenwood og Martial i slag, så vil vi få en rekke med seire igjen. Jeg har troen :)
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Pangaea wrote: 17 Feb 2021, 15:27 Vi nordmenn har selvsagt et spesielt forhold til Solskjær, men det er det jaggu mange "match-going" fans i Manchester som har også. Han har en mye større stjerne der enn jeg tror selv vi på berget fatter
Mitt inntrykk også.
Var på Old Trafford i 2012/13 sesongen, mot slutten av Ferguson’s tid.
Snakket med lokale supportere, og allerede den gang var det et par som foreslo Solskjær som arvtager i managerstolen.
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Belfastboy wrote: 17 Feb 2021, 15:13 Jeg også synes det er merkelig. Med den utviklingen laget har hatt de to siste sesongene så tror jeg ikke dette er på agenda for gutta i styrerommet å tenke i de baner.
Har fortsatt til gode å se noen seriøse aktører melde om at sparken har vært på agendaen i styrerommet, og så lenge utviklingen fortsetter med små steg her og der så tror jeg selv de mest inkompetente der inne klarer å holde hodet kaldt.
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth wrote: 17 Feb 2021, 16:12 Har fortsatt til gode å se noen seriøse aktører melde om at sparken har vært på agendaen i styrerommet, og så lenge utviklingen fortsetter med små steg her og der så tror jeg selv de mest inkompetente der inne klarer å holde hodet kaldt.
Nr 1: Såg du at nokon seriøse aktører sa at de tre forrige managerene skulle sparkes så lenge før det var aktuelt? Det skal de ha, styrerommet er ganske potte tett.
Nr 2: Har de på styrerommet vært so kompetente før, mtp f.eks ansettelser av managere og bruk av penger?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Otac wrote: 17 Feb 2021, 16:17 Såg du at nokon seriøse aktører sa at de tre forrige managerene skulle sparkes så lenge før det var aktuelt?
Ryktene om van Gaal begynte å svirre allerede i desember 2015.
Akkurat hvem som skrev tar jeg ikke på strak arm nå.
Tar høyde for at det ikke var noen av de seriøse.

Blir jo uansett påstand mot påstand.
Flertallet av oss tror Solskjær sitter trygt, i det minste ut denne sesongen.
Noen mener Woodward og eierne vil følge det samme mønsteret som med van Gaal og Moyes.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Otac wrote: 17 Feb 2021, 16:17 Nr 1: Såg du at nokon seriøse aktører sa at de tre forrige managerene skulle sparkes så lenge før det var aktuelt? Det skal de ha, styrerommet er ganske potte tett.
Nr 2: Har de på styrerommet vært so kompetente før, mtp f.eks ansettelser av managere og bruk av penger?
Nr1: Hvem som skrev hva på de tidene husker jeg ikke. Poenget mitt er uansett det at hvis det skulle ha vært noe hold i "according to reports/sources"-opplegget som det stort sett vises til når det gjelder sparking, så ville de seriøse ha skrevet om det om det var noe som hadde blitt lekket ut. Ergo, så lenge de ikke skriver noe om det så ser jeg ikke på det som noe annet enn click-bate frem til noe offisielt kommer ut og dermed absurd å diskutere når man i tillegg ser på resultat og utvikling.

Nr2: Kan ikke helt se hvor jeg har skrevet at de har vært kompetente før..?
Jeg skriver at selv de mest inkompetente, altså de som er enda verre enn snittet virker å være, vil klare å holde hodet kaldt. Det er ganske langt unna å si at noen at noen av dem er kompetente :)
Jeg vil uansett påstå at styrerommet har vært enormt kompetente når det gjelder det å bygge opp klubbens omsetning og kjøpskraft. Derfor klarer de nok også å se, om så fra et økonomisk ståsted, hvilken retning klubben er på vei.

Ansettelser, nei. Sparking, ja.

Bruk av penger er et delt ansvar mellom ønsker fra manager og valgt profil fra styret, etter mitt syn. De har tillatt en absurd overdreven pengebruk under feil managere, men samtidig har de selv sørget for at klubben har vært i posisjon til å bruke disse pengene gjennom enorm kompetanse i det økonomiske markedet.
post liked by: Belfastboy, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Steinar Stenseth mfl.
Eg ser du skryter hinsides av Ed og Glazers utnyttelse av United som merkevare og økonomiske styrke. Eg meiner at dere har til dels misforstått.

Ja, United har utnytta markedet og gjort økonimisk akrobatikk som er imponerande. Men til kva nytte, til kven sin fordel? Jo, Glazer!

United som klubb har ikkje oppnådd noko som helst av å bli tatt på børs, tatt opp lån i 4-5-6 milliardersklassen, utnytta eit enormt sterkt varemerke.

United bruker enorme penger til renter og avdrag på dette lånet. Vil det komme United til gode når det er nedbetalt? Nei, da kan Glazers selge ein gjeldfri klubb, og pengene rett i lomma.

United har brukt penger ja, men ikkje meir enn sine konkurrenter, ikkje i forhold til sin økonomiske kapasitet, og resten av klubben forfalller.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply