Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 108

Vi supportere er heldigvis forskjellige. Ser at det diskuteres på united.no at de som støtter Solskjær roper høyest når United vinner og motsatt. For meg er det så surrealistisk. Jeg ser det som en selvfølge å støtte manageren og alle spillerne uansett. Vi er ett lag. Vi vinner sammen. Vi taper sammen. Vi er Manchester United 🔴
post liked by: Pangaea, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4935

Ryder wrote: 06 Nov 2020, 08:56 Veldig god analyse.

Jeg tror vi hadde kommet et godt stykke videre med en DM i toppklassen og offensivt gode backer. At verken Shaw eller (spesielt) AWB "aldri" kommer helhjertet, gjør angrepsspillet vårt statisk og forutsigbart, og vi skaper sjelden overtall. De gangene vi evner å vri spillet hurtig, blir det ikke utnyttet ettersom backene er for forsiktige. Vi ser jo ofte hvordan motstanderne bare lar AWB få masse rom, for de vet at det ikke kommer noe utav det. Telles har sluttproduktet, men mer usikker på hvor god han faktisk er i det oppbyggende offensive spillet.

Jeg mener vi definitivt hadde trengt et skikkelig anker. Alle våre tre aktuelle har hver sin begrensning som gjør at de ikke kan dekke rollene alene (antagelig derfor OGS ikke tør spille 4-3-3). McTominays pasningsfot er ikke god/kreativ nok og han mangler litt posisjonssans, Fred tar for mye risiko både i pasnings- og duellspillet, og Matic er ikke rask eller bevegelig nok. Fryktelig surt at vi lot Partey glippe til Arsenal, en etablert DM i toppklassen, med høyst overkommelig utkjøpsklausul. Han lekte jo med midtbanen vår forleden.
Heller nok den veien selv også (og har uttrykt det før her), at vi trenger et solid anker på midtbanen. Det vil beskytte forsvaret bedre. Samtidig så tenker jeg tilbake til Sir Alexs lag, som egentlig aldri hadde en slik type spiller. Det var snakk om innsats, tæl og løpsvilje i motorrommet på midtbanen, med "toveis"-spillere. Men de spillerne vi har der nå, som kanskje passer beskrivelsen, er som du beskriver ikke helt på det nivået vi trenger.

Kanskje vi egentlig hadde trengt alt, men jeg tenker at spillet vårt hadde hengt bedre sammen hvis vi hadde hatt to offensive backer (men som også er kapable til å forsvare siden sin) og vertfall en skikkelig rask midtstopper. Da får vi bedre bredde offensivt og blir ikke så sårbare på kontringer imot når vi mister ballen høyt (og backen(e) står høyt). Samtidig, om vi ser for oss en slik utvikling av laget, så kan det være fornuftig å ha en ankerspiller på holder igjen på midtbanen mens backer og noen av midtbanespillerne har mer offensivt ansvar.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14540
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22980
Liker mottatt: 18979

Friskt av OGS å angripe kampoppsettet, støtter ham der. Men: Jaggu godt det ble seier, hvis ikke ville det blitt en unnskyldning som ikke hadde falt i god jord.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7536
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26887
Liker mottatt: 17418

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:01 Ting kan heldigvis snu fort i fotball.
Om overskuddet kommer tilbake kan vel United vinne alle 7!

Nå tror jeg ikke det skjer.
Legger hodet på hoggestabben og sier.
Newcastle seier
Paris Saint Germain tap
CHELSEA uavgjort
RASENBALLSPORT LEIPZIG seier
ARSENAL seier
Istanbul Basaksehir uavgjort
Everton tap

Da har jeg lagt hodet på stabben og kan bli ledd av om 1 måned
Tipper 3- 2 -2
Da er de syv matchene etter Spurs spilt, 1 måned har gått og Solskjær beholder jobben.
Tallene sier 4 - 1 - 2.

Prestasjonene har vært OPP og NED.

Newcastle: Man United har 28 avslutninger og åpner opp Newcastle. De tre siste målene kommer sent i matchen.

PSG: Jeg vil si Solskjær utmanøvrerer Tuchel.
Pariserne skaper ikke all verden, United vinner fortjent.

Chelsea: Stillingskrig, matchen løsner liksom aldri ut av stillingskrig.

RasenBallsport: United knebler tyskerne i 1 omgang, og har de få sjansene som skapes.
I 2 omgang er det enveiskjøring, spesielt den siste 1/2 timen.

Arsenal: Solskjær utmanøvrert av Arteta.
United kommer seg omtrent ikke over midtbanen før i det 25 min.
Da har United noen minutter før Arsenal igjen overtar ballen.
I 2 omgang er det jevnere.
Arsenal legger seg dypt.
To dårlige lag, der det minst svake, Arsenal vinner.

Basaksehir: Fæl match, personlige feil og fortjent tap.

Everton: Rotete match der United tar vare på mulighetene. Det gjør ikke Everton.
Bruno er forskjellen, 10 på min børs.
United har flere overgangsmuligheter men søler det bort.
post liked by: Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2715
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3867
Liker mottatt: 4935

Noen seire på rad, og vipps så er vi oppe på 7. plass med godt heng på toppen, og med en kamp til gode. Vinn den, og vi er oppe på 4. plass, bak Chelsea på målforskjell. Evt 5. plass hvis også Leicester vinner sin hengekamp.

Ser langt bedre ut nå, og ikke minst spiller vi generelt bedre, og jeg har fortsatt troa på Solskjær.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Før vi kaster oss over Solskjær:
Mourinho, som mange inkludert meg avskrev som utdatert leder nå PL. Med Tottenham. Uten å bruke store beløp på spillerkjøp.

Synes det viser ganske tydelig at problemet i klubben befinner seg et annet sted enn på managerkontoret.
post liked by: Buchan, Elkey, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14540
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22980
Liker mottatt: 18979

Sikkert en brannfakkel dette, men jeg håpa Pogba skulle starte i kveld, OGS sier avgjørelsen om Matic/McT ble tatt før West H. kampen. Det bør jo ikke være sant. Men siden Pogba fikk 30 min og nesten snur kampen, kunne han ikke da like godt spilt hele kampen.? OGS bomma også med Shaw og 5 bak, vi ble jo knust.

Stusselig start, det var så og si over på 13 min. Kan jo ikke legge alt på OGS, men jeg stiller noen spørmålstegn ved OGS`disposisjoner i kveld...
post liked by: Buchan, Pink Final, aregran
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7531
Liker mottatt: 4292

OGS må sørge for at spillerne er våkne når kampen starter, i dag var ikke et engangs tilfelle. Det har skjedd flere kamper nå.
Neste kamp er City, hvis man da forsetter å spille med hode under armen, så blir man fort straffet.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Allerede de ti første minuttene av andre omgang ser vi et helt annet lag enn i hele første, og uten at nødvendigvis byttet til DvdB hadde så mye av æren for det. Plutselig var det ett og to touch i stedet for fire, plutselig var det bevegelse og plutselig var det retning på ting.

Det må seriøst jobbes mentalt med denne troppen, enten det nå er Solskjær eller verdens beste psykolog som gjør det. Akkurat nå er Manchester United to helt forskjellige lag, og i dag var drittlaget litt for dårlige til at det gode laget klarte å rette det opp.

Så er det jo helt umulig å si hvilken versjon som OGS har mest ansvar for. Er det før eller etter pause de i størst grad gjør som han sier? Starter de ifølge instruks og driter i den etter hvert og gjør som de vil? Eller er det omvendt?
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

aregran wrote: 08 Dec 2020, 23:34 Før vi kaster oss over Solskjær:
Mourinho, som mange inkludert meg avskrev som utdatert leder nå PL. Med Tottenham. Uten å bruke store beløp på spillerkjøp.

Synes det viser ganske tydelig at problemet i klubben befinner seg et annet sted enn på managerkontoret.
Støtter dette, men når det er sagt så begynner troppen til Spurs å se veldig, veldig bra ut.
post liked by: Blodfink, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

aregran wrote: 08 Dec 2020, 23:34 Før vi kaster oss over Solskjær:
Mourinho, som mange inkludert meg avskrev som utdatert leder nå PL. Med Tottenham. Uten å bruke store beløp på spillerkjøp.

Synes det viser ganske tydelig at problemet i klubben befinner seg et annet sted enn på managerkontoret.
En manager jobber med de spillerne han har tilgjengelig. Det har ingenting med hva styret eventuelt er behjelpelig med. Ole jobber med de spillerne han har, og han har hentet en del...vi står på stedet hvil...hvil, og det gjør de mye for tiden. Ole har etter hvert mye skyld i det som vises på banen...men kanskje han er den første manager som det ikke skal stilles krav til?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Å høre og lese hva Ole sier etter kampen er som å høre på Arsene Wenger sine bortforklaringer. Dette er rett og slett for dårlig Ole. Jeg vil komme med en påstand...vi vinner aldri noe trofe med Ole. Så må jeg legge til at jeg har ofte feil også...frustrasjon i dag og kjenner jeg.
post liked by: Blodfink
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 08 Dec 2020, 23:40 Sikkert en brannfakkel dette, men jeg håpa Pogba skulle starte i kveld, OGS sier avgjørelsen om Matic/McT ble tatt før West H. kampen. Det bør jo ikke være sant. Men siden Pogba fikk 30 min og nesten snur kampen, kunne han ikke da like godt spilt hele kampen.? OGS bomma også med Shaw og 5 bak, vi ble jo knust.

Stusselig start, det var så og si over på 13 min. Kan jo ikke legge alt på OGS, men jeg stiller noen spørmålstegn ved OGS`disposisjoner i kveld...
Jeg er ikke lengre overbevist om at Solskjær er rett mann til å få oss tilbake til toppen. Men det tror jeg ikke noen klarer så lenge klubben styres som den gjør.

Så frem til vi får gjort de nødvendige endringene i klubbledelsen vil jeg mye heller se at Solskjær får fullføre jobben med å gjenoppbygge stallen med unge spillere med riktige holdninger enn at vi får inn enda en ny manager som kan saboteres av Woodward.

Og det er jo ikke helt jævlig. Vi røk ut av dødens gruppe med 9 poeng etter to ettmålstap i kamper som kunne gått begge veier. Og i PL ligger vi 5 poeng bak lederen med en kamp mindre spilt, til tross for en grusom sesongoppkjøring. Det er vel kun Liverpool som har tatt flere poeng enn oss i PL siden februar?
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14540
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22980
Liker mottatt: 18979

aregran wrote: 09 Dec 2020, 09:38 Det er vel kun Liverpool som har tatt flere poeng enn oss i PL siden februar?
Enig i dette, og mer av det du skriver. man skal ikke skyte OGS for dette, men han tar jo ansvar for at laget ikke var klar til start i går. Og han velger formasjonen...Matic/McT blir for seige mot 1-touch RB og de bidrar ikke spesielt mye offensivt, de klarte ikke å beskytte det hjelpeløse forsvaret vårt heller. United er veldig avhengige av at offensiven fungerer, at de midtbanespillerne som spiller bidrar også offensivt, der har vi bare Bruno, Pogba i form bidrar også. Men han er på vei ut. Fred bidrar godt defensivt, så jeg mener vi kun har 2 midtbanespillere som er av god nok kvalitet, resten har en god kamp i ny og ne...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg må si jeg begynner å bli ganske så lei alle alternative poengfangster som en regner på. Det er de flinke på United.no. Sist jeg sjekket var det sesongen under ett som var gjeldende og ikke fra 1 til 2 januar, februar osv...På tide at klubb og supportere står rakrygget i det som er og ikke duller seg inn i hvis og tenk om osv...alt for å finne unnskyldninger for realitetene.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

Vidar Dale Fjeld wrote: 09 Dec 2020, 10:18 Jeg må si jeg begynner å bli ganske så lei alle alternative poengfangster som en regner på. Det er de flinke på United.no. Sist jeg sjekket var det sesongen under ett som var gjeldende og ikke fra 1 til 2 januar, februar osv...På tide at klubb og supportere står rakrygget i det som er og ikke duller seg inn i hvis og tenk om osv...alt for å finne unnskyldninger for realitetene.
...og vi er fortsatt bare to poeng bak tabelltopp om vi vinner hengekampen. I teorien kan vi lede Premier League om to serierunder. Om vi skal se sesonger under ett, er det vel også greit å vente og se hvordan denne sesongen går?
Post Reply