Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er mange år med nedturer nå altså...Samme leksa under 4 managere siden 2013...Hvor ligger problemet? OGS kan ikke få skylda for at spillerne ser ut som de har 40 kg for mye å dra på alle sammen? Det er så tungt og seigt. Og så er det plutselig bra i noen kamper...Merkelig...Kan OGS gjøre noe med denne ustabiliteten? Det ser ikke sånn ut etter 22 og en halv mnd i jobben. Men man får smøre tjukt på med tålamod da...
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Ser nesten ut som gutta ikke har mere trua på Solskjær sitt prosjekt, for det er null gutts og det gjeller nesten alle sammen. Så med noen tap til så er det vel bare å vente på en ny trener.
post liked by: Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Synes vi ser samme tendensene fra spillerne fra van Gaal sin tid. Ofrer manageren for noe annet som de ikke vet hva kan tilføre. Starte på 0 igjen, og så bruke 2-3 år på å bygge noe opp igjen. Kjøpe/selge spillere som passer til sin filosofi.
Men hvem er aktuelle? Nå er de beste managerne opptatt i andre klubber.

Pochettino? Er han god nok? Hva har han vunnet av titler i sin trenerkarriere? Mener jeg leste en gang at han også kan virke som han sliter på omgivelsene sine etter en stund, nesten som Mourinho. Kanskje ikke helt der riktignok, men allikevel.

Det som skuffer mest i dag det er mangel på vilje og innsats fra absolutt alle spillerne. I dag så burde alle som var utpå banen vist at de kunne bedre enn det de viste mot Arsenal, men neida.
Det er egentlig rart at i en sånn kamp så tar jeg meg i å savne en spiller som Fellaini, en som blør for drakta, for i kveld var det søren meg ikke en eneste av Uniteds spillere som gjorde det.

Huff, jeg tror jeg må ta meg en spasertur å gå av meg litt irritasjon:)
post liked by: Blodfink, Pink Final, aregran
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Blodfink wrote: 04 Nov 2020, 21:25 Men man får smøre tjukt på med tålamod da...
Image

(Håper det bildet virker, linken ser skikkelig sær ut)
post liked by: Blodfink, Pink Final

Deleted User 367

En manager/trener som ingen ønsker å møte i garderoben etter å ha levert slike kamper som denne.
Solskjær hårføner tviler jeg på at kan skremme noe som helst.
post liked by: Van The Man

Cola

Er lei av tap som alle dere andre.
Å bytte Manager etter hvert 2de år, koster også penger, tror nok ikke OGS har samme fallskjerm som de 3 siste før han.
Men en ny Manager vil også bygge sitt eget lag ut fra type fotball han vil ha.
Hmmmm... hvem bestemmer ang å bruke penger på nye spillere...? Er det Glazer.... ?
Men ikke mange vet hva som skjer i korridorene/kontorene på OT, lekker ikke mye derfra som fra det Norske landslags garderoben.

Faktisk tror jeg OGS heller tar hatten sin å går før han eventuelt får sparken, eller mister garderoben.

Jeg støtter OGS hele denne sesongen, så får vi se hva som har skjedd under sesongen, lenge igjen.


Bare en ting å gjøre, og det er å se fremover, helst positivt, mot neste kamp
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Belfastboy wrote: 04 Nov 2020, 21:45 savne en spiller som Fellaini,
Vi mangler så absolutt slike typer. Jeg tror ikke dette laget lykkes...De funker innimellom, men man vet aldri hva man får. Rom for forbedringer er det i hvert fall.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg tror Ole må satse alt på PL og nedgradere de andre cupene, inkludert CL. Det betyr full pakke mot Everton til helga...og der må vi gå for seier og deretter ta WBA hjemme. Da er vi med og ting roer seg før noen tøffe kamper i ligaen. Tap mot Everton legger press på Ed...da han ikke liker negativt fokus på klubben og hans ansvarsområde. Da lurer en viss manager i kulissene...men jeg gir fortsatt Ole fred ut sesongen...men står ikke inne for hva pressen og andre måtte gjøre :-)
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja hva skal man si...
Ville vært typisk om laget slår tilbake med en knallsterk kamp mot Everton til helga, og kanskje en seier eller to til, før det er tilbake i myra med noen dårlige resultater mot dårlig motstand. Og så videre, rundt og rundt og opp og ned.

Media har i alle fall kvesset knivene nå, så får vi se hvor lenge klubben eventuelt står imot presset utenfra.

Kjenner faktisk nå at jeg ikke har noen sterk mening hvorvidt OGS bør sparkes eller ikke. "Moralsk" sett er det riktig å gi ham hele sesongen, men dersom vi er på vei rett utfor stupet må det selvsagt tas grep før den tid.

Er egentlig mest opptatt av hvem som eventuelt kan erstatte ham. Nå ropes det på Poch, og jeg tipper at han er klubbens førstevalg dersom de må på trenerjakt. Men har skrevet mange innlegg her inne om hvorfor jeg ikke blir overlykkelig om det skjer. Men for all del, han er et trygt valg, er bare usikker på om han er top notch. Og vil han i det hele tatt komme?
post liked by: Pink Final

Cola

Hva var våre tanker 2-3 uker før sesongen ble stoppet grunnet Covid?
Og hva var våre tanker når sesongen re-startet igjen i sommer 2020?

Nå skal vi etter 3 kamper i CL, 2 seiere, og 6 kamper i PL med 2 seiere og 1 uavgjort snu ryggen til alt og si at sesongen er spolert?
Er dette hva flertallet av supportere tenker?
Hvordan tenker supporterne til Burnly?

La oss stå sammen i troen på Manager og laget, ikke la noen eiere fra US ta fra oss det.
Når man gifter seg så må man si at man skal stå sammen i gode og dårlige tider. (Har aldri giftet meg, så ordlyden er sikkert litt annen)
Men uansett er det ikke det vi skal gjøre nå?
post liked by: Pangaea, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg støtter Manchester United i gode og dårlige tider, i hver eneste kamp. Jeg håper alle som jobber for klubben lykkes.
Alle er forskjellige, men for meg betyr ikke det at jeg dermed støtte enhver manager, spiller eller eier som befinner seg i klubben. Og da snakker jeg ikke om å hetse vedkommende, men om å ha rett til å mene at de ikke gjør en god nok jobb.

Sesongen er selvsagt ikke spolert, alt kan snu og vi kan ende opp med en bra sesong. Derfor er det selvsagt altfor tidlig å sparke manageren nå. Jeg er definitivt ikke #oleout, og både han og laget har vist mange ganger at de er i stand til å slå tilbake mot kritikerne.
Det er fortsatt store, grunnleggende problemer med laget og hvordan vi spiller, og han har faktisk en stor jobb å gjøre for å overbevise om at han er riktig mann for framtida. Hvert tilbakeslag gjør tilliten litt mer tynnslitt.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Tror vi alle må puste litt ut, om vi vil skifte manager eller ei...la det gå noen serierunder til...minst 8-10. Da tenker jeg vi alle vil kunne danne oss et mer helhetlig bilde av situasjonen og om Oles kvaliteter er gode nok til å få stabilitet på et høyere nivå enn dette. Og for meg, per nå, har det ingen hensikt å skifte manager før sesongen er over...Vi vil alltid få på plass en kompetent trener...spørsmålet er om ledelsen er kompetent nok til å la han bestemme overgangsmarkedet.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg er faktisk mer bekymret for hva som skjer på lang sikt om Pochettino (f.eks.) ansettes nå, enn om Solskjær fortsetter.

For første gang siden Sir Alex har vi skikkelig langtidstenking og -planlegging. Dessverre inkluderer ikke det i ledelsen av klubben, men der har Solskjær null innflytelse. Ser ut som amerikanerne blir kvitt Trump, men vi blir ikke kvitt våre Trumps. Pochettino har ikke imponert meg så voldsomt at jeg tenker det er en oppgradering. For all del, veldig bra hva han fikk til den ene sesongen det gikk virkelig godt, men så ble det så til de grader "meltdown", han mistet tydeligvis garderoben (og styrerommet).

Er redd Solskjær må ta konsekvensen av et helt horribelt dårlig transfervindu der Glazers nok en gang saboterte for klubben. Men jeg ønsker at han skal få fortsette ut sesongen, og gjerne lenger enn det. La han få bygge klubben videre. Vi har en ung stall som vokser sammen, med egentlig for lite solid erfaring og for få ledere. Kanskje det er noe av grunnen for den ustabiliteten vi er så frustrert over.
post liked by: Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

I lys av at Uniteds eigere ikkje støtter managere tilstrekkeleg, på alle plan, so MÅ den langsiktige beste løsninga være å behalde OGS.

Han bygger lag og kultur, og det vil ta lang tid med slike eigere.
Han er ikkje den beste treneren, men ein god manager.

Pochettino kjem ikkje til å lykkes som eit mirakel, når ikkje OGS, Mourinho, Van Gaal eller Moyes.
Alle gode managere.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, aregran

Deleted User 108

Pochettino mistet etter ryktene garderoben i Tottenham. Tar han over United må han lykkes med en gang. Først topp 4 i sin første sesong og gull og grønne skoger i sin andre. Det krever vi supportere ser det ut som og det kreves nok av eiere og styre også. Pochettino har aldri vunnet et trofé i sitt liv. Drømmen har vært Solskjær ut kontraktsperioden som går ut etter neste sesong og da inn med Leipzig treneren. Ser ut som om han nyter stor respekt, selv om trofé skapet hans også er rimelig tomt tror jeg, men liker typen. Ser ut som om han setter krav.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
Post Reply