Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Synes du er veldig veldig posetiv til Solskjær er liksom han ikke gjør noe feil, er ikke med i Ole out gjengen men det laget han satte opp igår etter 2 gode kamper synes jeg blir helt feil og det samme med innganen til kampen på hjemme bane, minne meg om Mou da redselen for å tape er større en en gleden over å vinne, og vist ikke han klarer å se at James ikke har nivået for å spille i MU da er det noe som ikke stemmer, ikke for å gjøre James til noe syndebukk men han er bare ikke god nok for MU. Er jo en gåte at ikke Beek får spille må jo direkte ha noe med at han ikke var den som henta han til MU. Er ganske frustrert over at MU er på 15 plass i PL og de fleste synes det går så veldig bra det her, får håpe han ser litt av de feilene han gjør selv og ikke trur han er feil fri.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17377

@pixma.
Regner med det er meg du tenker på.

Ja, jeg er veldig positiv til Solskjær.
Betyr jo ikke at han ikke gjør feil.
Matchen i går bl.a var svak - noe jeg skrev i kamptråden.

At han valgte å si at et fullsatt Stretford End kunne hjulpet laget kan forstås på to måter.
Enten som en dårlig unnskydning, eller slik jeg tror det er ment - han savner fansen og roser Stretty.

Jeg for min del synes veldig mange er altfor negative.
Etter Spurs matchen var mange (ikke så mange her inne, få brukere her) skråsikre på at Solskjær ville få sparken innen en måned (etter Everton).
Det var visst ikke mulig å forstå hvordan laget skulle få noe ut av de 7 matchene Newcastle t.o.m Everton.

I min bok en altfor rask konklusjon, da vi så i vår og sommer hvor godt laget er.
Ja, laget ligger som nr 15 nå.
Etter å ikke ha hatt preseason.
Man City ligger side om side med United.
Tror det blir mange merkelige resultater denne sesongen.

Er positiv til Solskjær.
Men, skulle ønske laget hadde et tydeligere grunnspill per nå mot lag som ligger dypt.
post liked by: offside, Belfastboy, pixma, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Jeg tror vi alle har godt av sesongen får "sette" seg før vi dømmer for hardt, både manager og spillere over hele fjøla. Det har vært en spesiell oppkjøring, men en avsluttende sesong rett i forkant. Litt slingringsmonn tror jeg er på sin plass....vent 5 runder, da begynner ting å sette seg for alle lag.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er en meget rart sessong, resultatene varierer veldig. Liverpool tape 7 2 mot Villa. Leeds slår Villa 3 0. Mange klubber har nok blitt svekket grunnet covid. Den store kjøpsfesten ble det ikke. Real og Barca er ikke til å kjenne igjen. Tidenes svakeste el clasico hva gjelder kvalitet og profiler. Real tapte i midtuken mot Shaktar Donetsk.

Resulterer i PL varier også voldsomt, det er rart. Nei vi får gi Solskjær mer tid.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17377

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:01 Nå tror jeg ikke det skjer.
Legger hodet på hoggestabben og sier.
Newcastle seier
Paris Saint Germain tap
CHELSEA uavgjort
RASENBALLSPORT LEIPZIG seier
ARSENAL seier
Istanbul Basaksehir uavgjort
Everton tap
Beklager om jeg framstår smålig.
Synes det er så herlig den måten Manchester United har slått tilbake på etter Spurs matchen.
Glimrende resultater de siste ukene.
post liked by: Buchan, pixma
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Helt rått! Svært imponerende seier i dag, men vi må følge opp med nok en god kamp mot Arsenal på søndag. Jeg frykter at Arsenal lar oss ha ballen mest og da blir det straks litt vanskeligere, men det hadde smakt utrolig godt med seier på søndag også.
post liked by: Pink Final, pixma, Buchan, Elkey

Deleted User 430

3 siste kamper har gitt 3 formasjoner og kamp-endrende bytter underveis i 2 av dem. Begge mot 2 tyske taktiske "vidundere".
På tide å legge diskusjonen om de taktiske ferdighetene til sjefen død for en stund..?

Lett å si etter en, for meg, fullstendig uventet utklassingsseier, men vi har faktisk kun 4 tap de siste 34 kampene.
Sånn som det diskuteres i alle mulige kanaler om disse taktiske kvalitetene til OGS skulle man tro vi snakket minst 14 tap på 34 kamper.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17377

10 gang United scorer 5 mål eller mer under Solskjær!
Dermed er kun Ferguson og Busby foran av de 11 som har ledet United siden ww2.

Edit:

Sorry, litt for rask der – uten å dobbeltsjekke.
Tenkte at han passerte Atkinson.
‘Kun’ 6 gang.

FEM mål eller mer i ligaen:
71 ganger under Busby.
2 ganger under McGuinness
1 gang under O’ Farrell
1 gang under Docherty
3 ganger under Sexton
8 ganger under Atkinson
47 ganger under Ferguson
0 under Moyes
0 under van Gaal
0 under Mourinho
2 ganger under Solskjær

Cupmatcher hvor Man United har scoret fem eller mer:

23 ganger under Busby
1 gang under McGuinness
0 under O’Farrell
3 ganger under Docherty
1 gang under Sexton
1 gang under Atkinson
21 ganger under Ferguson
1 gang under Moyes
1 gang under van Gaal
0 under Mourinho
4 ganger under Solskjær

Solskjær er på 4 plass med 6×5 mål.
Bak Busby 94x
Ferguson 68x
Atkinson 9x

Solskjær er foran resten.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

På en måte helt greit at "alle" skriver om hvor taktisk udugelig Solskjær er. La alle undervurdere ham, og United vil fortsette å pumpe lag. Tviler på de fotballfaglige folka (utenfor studio, der man ofte må legge igjen kunnskap og IQ ved inngangsdøra) undervurderer Solskjær eller United, men det er en annen sak.

Må si jeg rett og slett godter meg litt ekstra når United får gode resultater, spesielt etter taktiske streker av Solskjær/co, enkelt og greit fordi så utrolig mange "fans" liker å kritisere ham for alt og ingenting.

Hadde ikke i min villeste fantasi tippet eller forventet 5-0 mot Leipzig, fjorårets CL-semifinalist, men det var en ekstremt godt gjennomført kamp. Modig å rotere sånn i en slik kamp, med Fernandes og Rashford på benken. Men så kom de inn og i stor grad avgjorde kampen, så det fungerte jo rimelig greit :P
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17377

Angående kritikk generelt, og spesifikt i går, så kan jeg ikke si meg fullstendig uenig i at United burde hatt et tydeligere grunnspill.
Jeg mister troverdighet om jeg påstår at United har et godt innarbeidet grunnspill mot etablert.

Det jeg reagerte mest på i går er FOKUSET.
3 mann sitter å prater i munnen på hverandre, og ALT, absolutt ALT skal slaktes.

I tillegg sitter de å snakker som om RasenBallsport Leipzig er en miniputt United bare skal kjøre over.
Ligalederen i Bündesliga og semifinalist i CL 2019/20.
Klubben er opprettet og konstruert for å oppnå suksess av Red Bull, som legger ALT tilrette.

I United sitter Solskjær med ansvaret i en klubb som har eiere som kun tenker profitt.

Mister faktisk respekten for spesielt en av de tre, han i midten som ser så uflidd ut.
Den pause «praten» (les slakten) er kanskje den flaueste forestillingen jeg har sett av en ekspert trio på norsk TV.

United kunne hatt et tydeligere grunnspill, men Solskjær er selvsagt ikke inkompetent.
Han stortrives mot klubber og trenere som ikke legger seg fullstendig bakpå.

Hvor mange ganger har han utmanøvrert trenerNAVN nå?

Klopp (ifjor høst), Guardiola, Pochettino (i den forstand han har et NAVN), Tuchel x2, Nagelsmann...

RasenBallsport har ingenting å stille opp.
Selv i første omgang, de har ballen, men de skaper null.
Ett skudd som de Gea har full kontroll på.
I andre omgang blir de avkledd.
post liked by: Buchan, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Helt utrolig hva folk klarer å lire av seg.
Altså søsterklubben RS Salzburg gav Liverpool kamp i fjor.
Scoret 3 mål på Anfield og fikk 2 - 2 borte.

Nå fikk vi sett United på sitt beste, det gjelder å holde på dette.
Jeg tror og har nevnt det før at denne sesongen kommer til å ha mange høydepunkt og en del nedturer.
Det er ikke umulig at vi kommer til å svikte hjemme mot Arsenal nå.

Få inn Bruno, Rashford og Greenwood fra start og selvsagt for å ikke glemme Fred så bør vi ha en sjanse.
Gjenstår å se, Arteta kommer nok til å kjøre samme taktikk som Lampard tipper nå jeg.
Last edited by offside on 29 Oct 2020, 10:27, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Angående grunnspillet @Pink Final, så er det noe de jobber med.

Sitat fra OGS pressekonferanse etter gårdsdagens kamp:
Vi jobbet veldig hardt forrige sesong med å få ting på plass (grunnspillet), og nå kan man se at ting begynner å ta form. Det viktigste er hvordan du jobber for lagkameratene dine og dekker rom. Gjør noen en feil så må du rette opp for ham, og i kveld hjalp alle guttene kompisene sine.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17377

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:01 Nå tror jeg ikke det skjer.
Legger hodet på hoggestabben og sier.
Newcastle seier
Paris Saint Germain tap
CHELSEA uavgjort
RASENBALLSPORT LEIPZIG seier
ARSENAL seier
Istanbul Basaksehir uavgjort
Everton tap

Da har jeg lagt hodet på stabben og kan bli ledd av om 1 måned
Tipper 3- 2 -2
Jeg har vært så påpasselig med å trekke fram denne etter matchene.
Jeg vil ikke ‘stikke av’ etter et tap.
Må være mann nok også når jeg tar feil 😜😎
Det gikk ikke som jeg håpet mot Arsenal.
Veldig skuffende forestilling.

Hva jeg tippet er jo egentlig revnende likegyldig.
Det som er viktig er hvordan laget framstår.

Newcastle - god match - 28 avslutninger og full kontroll.

PSG - imponerende seier, fullt fortjent vil jeg si. Tuchel’s lag fikk ikke til mye.

Chelsea - kjedelig stillingskrig.

RB Leipzig - United nøytraliserte Nagelsmann’s lag i 1 omgang, og kjørte over dem den siste 1/2 timen.

Arsenal - veldig lik Chelsea matchen, men ikveld ble det tap.
Om ett lag fortjente å vinne, så var det the Gunners.
post liked by: offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 29 Oct 2020, 08:14 Angående kritikk generelt, og spesifikt i går, så kan jeg ikke si meg fullstendig uenig i at United burde hatt et tydeligere grunnspill.
Jeg mister troverdighet om jeg påstår at United har et godt innarbeidet grunnspill mot etablert.
Du har mange kloke ord, vil gjerne trekke frem dette etter kveldens kamp. Tror ikke jeg kunne sagt det bedre selv.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Samtidig er jeg ikke skuffet over Solskjær, jeg er skuffet over gruppa. Spillerene møtte ikke opp, jeg vet at de kan bedre. Savnet mer kriging. Vil ikke kritisere Solskjær, for disse gutta vant kamp etter kamp etter lockdown. Plutselig nå så presterer de ikke. Eller de svinger voldsomt, det er ikke Solskjær sin feil.

Men var jo interessant å høre Roy Keane sin rant på skysport.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Keane her. Tror Solskjær mister jobben med disse spillerne

LUHG!
Post Reply