Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 429

Jeg håper virkelig Solskjær får mer tid uansett hvordan det går i de neste kampene. Dette blir fort den sesongen i PL-historien med flest "uvanlige" resultater, i hvert fall de første månedene før ting jevner seg ut og blir mer normale. Sesongavslutningen var ekstraordinær og ekstremt tøff, og sesongoppkjøringen har vært enda mer spesiell, særlig for oss. Jeg mener at ingen, absolutt ingen, har et godt nok grunnlag for å bedømme noe som helst før sesongen har "satt seg", noe som ikke vil skje før det har gått noen uker etter denne landslagspausen. Vil egentlig ikke overraske meg hvis 2-3 av topp 4 til jul er lag som ikke spiller i Europa i år, og som ikke gjorde det i vå.. eh.. sommer heller.
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Jeg tror ærlig talt ikke at Solskjær er i fare for å få sparken på kort sikt. Er det fortsatt dårlige resultater fram til januar, så blir kanskje styret på en måte tvunget til å ta en avgjørelse, men per nå tror jeg Solskjær har tillit, og at man har tatt høyde for en muligens litt dårlig start pga den totalt håpløse oppkjøringen. Ser man litt lenger fram, så kan det være fornuftig å bruke de første kampene som oppkjøring, ettersom spillerne var helt utkjørt forrige sesong og virkelig trengte en pause. Å kjøre dem knallhardt fra start nå ville neppe føre til gode resultater når kampene kommer 2-3 ganger i uka gjennom hele sesongen. Så det er kanskje en kalkulert risiko som Solskjær og co har tatt sammen med fitness coachene. De har data og ekspertise og vet nok hva spillerne kan tåle. Og jeg vil tro at mange var i "rød" sone på slutten av forrige sesong.

Jeg får bare håpe at resultatene snart blir bedre, for man kommer rett og slett ikke unna at dette er en resultatsport, og uten det så kommer Solskjær i trøbbel, selv om han gjør aldri så mye riktig med spillerkjøp, taktikk og treningsregime. Det er det samme for alle. Og for alle som snakker opp Pochettino: vi skal ikke glemme at han fikk sparken i Tottenham pga elendige resultater de siste 6 mnd eller så. Jeg er ikke så sikker som mange på at han er svaret heller. Vil mye heller at klubben fortsetter å satse på Solskjær, selv om jeg også er veldig frustrert over hvor håpløse vi var i transfervinduet. Sikkert de j... hestk.... i USA som ødela for oss, spillerne, Solskjær og klubben -- nok en gang.

:angry:

Deleted User 108

Jeg tror kampene fram til og med Everton matchen har mye å si for framtida til Solskjær. Vi sliter ofte i Newcastle. Hjemme mot Chelsea og Arsenal er knalltøft. Borte mot et godt gående Everton også. Pluss PSG, Leipzig og en tur til Istanbul.
Forundrer meg ikke om Woodward skal vise styrke og sender Solskjær på dør, hvis poengfangsten i pl og cl blir laber i disse kampene. Amerikanerne skjønner nok at inntektsgrunnlaget ligger i å bli topp 4. Både sponsorer og nye spillere ønsker nok å være i den øverste divisjonen i Europa.

Cola

Pangaea wrote: 11 Oct 2020, 07:36 Jeg tror ærlig talt ikke at Solskjær er i fare for å få sparken
Totale 110% enig med deg, men tror heller ikke at han får sparken i januar uansett resultat.
Tror ledelsen for første gang siden SAF har stukket fingeren i jorda, og skjønt at dette er ett langt tids prosjekt.
OGS sitter garantert ut sesongen, og mulig ut hele neste sesong (skrev ikke OGS under på en 3 års kontrakt?)
Tror nok ikke OGS har samme "fallskjerm" som José Mourinho hadde forhandlet seg til når han fikk jobben,
men uansett koster det penger, og det vil også skremme vekk en del andre trenere til å ta jobben i klubben.
Ingen vil vel ha på sin CV at man ble sparket fra jobben, uansett hvilken klubb/bedrift/ledelse som gjorde det!
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hevder Woodward er klar til å gi Solskjær sparken

https://www.tv2.no/sport/11702871/

Deleted User 429

offside wrote: 11 Oct 2020, 12:58 Hevder Woodward er klar til å gi Solskjær sparken

https://www.tv2.no/sport/11702871/
Ser at det er Mirror som melder dette, og de har vel aldri før hatt "sentrale klubbkilder" noen steder (muligens med City som unntak) uansett hvor hardt de prøver å påstå det.

Litt merkelig sak er det uansett, samme hvor troverdig Mirror er: "Woodward er klar til å sparke Solskjær, men ikke akkurat nå, bare hvis resultatene ikke bedres." Nevnes ikke målsetninger eller minstekrav eller tidslinje. Så hvor klar kan Eddie egentlig være da?
post liked by: offside
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

offside wrote: 11 Oct 2020, 12:58 Hevder Woodward er klar til å gi Solskjær sparken

https://www.tv2.no/sport/11702871/
Gidder ikke klikke på linken engang, for det der er jeg 100% sikker på er ren bullshit. Det er idioti som det der som gjør at sportsjournalister har et elendig rykte.
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 12 Oct 2020, 01:01 Gidder ikke klikke på linken engang, for det der er jeg 100% sikker på er ren bullshit. Det er idioti som det der som gjør at sportsjournalister har et elendig rykte.
Kanskje, there is no smoke without fire :-).

Vi får se, om det er noe i det eller ei flere som har meldt det i de siste dagene.

Så er det opp til Solskjær og motbevise. Det klarte han forrige gang med å slå Tottenham og City på en uke.
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Pangaea wrote: 08 Oct 2020, 21:46 Det som forundrer meg mest er at spillerne virker så late eller uinteresserte, så statiske på banen. Vil de ikke nok?

Kanskje var det bullshit, men jeg så spekulasjoner / "rykter" om at grunnen til at Bruno ikke kom ut i andre omgang mot Tottenham var at han fløy i taket mot Maguire i pausen. Han er en vinnerskalle, så det ville ikke forundre meg etter en slik omgang, men det kan jo bare være oppspinn.
Har også sett en del versjoner av dette, med ulik begrunnelse for hvorfor Bruno ikke kom på banen etter pause. At han var så sint at han var i ubalanse og derfor risikabel å sende utpå, men også at OGS ville spare ham ettersom kampen var tapt.
Det viser uansett at Bruno bryr seg, og Maguire fortjente alt han angivelig fikk. Andre som har sett klippet med lyd fra utvisningssituasjonen, der Rashford prøver å fortelle dommer om albuen fra Lamela, men der Maguire bare hysjer ned Rashford?

United.no hadde en sak om hvor lite United har løpt i år, i forhold til motstanderne. Sånn var det vel også i store deler av fjorårssesongen. Ole gikk jo høyt ut og nærmest lovet at United skulle være best trent, at ingen lag skulle løpe mer enn oss osv. Det har vel vist seg å ikke stemme helt, så da blir det naturlig å spørre seg hvorfor. Oppkjøringen spiller inn akkurat nå, men heller ikke sett under ett imponerer vi fysisk. Har vi "løpt noen i senk" i det hele tatt, egentlig? Fysisk trening er en egen disiplin (som jeg kan lite om, det skal sies), og det vel ikke "bare" å trene hardt - du skal trene riktig også for å sikre overskudd osv. Du vinner ikke femmila ved å gå ti mil dagen før. Det kan godt hende de har toppfolk i klubben rundt dette, men tegnene er vel ikke veldig betryggende her heller...
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Tror Newcastle-kampen blir utrolig viktig, ikke bare med tanke på resultatet før en ekstremt hard kamprekke, men også som en slags premissleverandør for OGS' videre karriere i United. Inngangen til denne kampen vil på mange måter definere hvem han er som manager og hva han ønsker å signalisere både innad og utad:

1. Laguttaket vil signalisere om han foretrekker "arm around the shoulder"- eller "kick up the backside"-tilnærming. Førstnevnte vil antagelig si at spillere som Maguire, Pogba, Shaw og andre katastrofeområder fra Spurs-kampen får en ny sjanse - rett og slett fordi han har tro på at de vil vokse mer på å få tillit enn straff. Stole på at de er hel ved med profesjonell stolthet, eller "sårede dyr" som vil ta revansje. Skifter han mye på laget, forteller han derimot at han ikke aksepterer middelmådighet, og at ingen er fredet i United. At dårlig utført jobb og unnasluntring faktisk har konsekvenser.

2. Finnes det "klippekort" og fredede spillere i dagens lag? Uttaket vil fortelle mye om han faktisk mener han har en stamme i laget han fortsatt har tro på.

3. I forlengelsen av forrige punkt: Er han tøff nok til å ta de hardeste kampene med tanke på hierarkiet i stallen (lønn/status) og garderoben? Tør han å "gå til krig" mot f.eks Pogba, Maguire, De Gea eller Fernandes for den saks skyld?

4. Har han klokkertro på eget system, eller er han taktisk fleksibel ut fra situasjonen? Er problemet 4-2-3-1 i seg selv eller er det bare utførelsen som ikke har vært bra nok? Ser han på sesongstarten som et freaky utslag av sesongoppkjøringen, eller ser han mer alvorlige og grunnleggende problemer som krever justering av kursen? Tror han at stabilitet og forutsigbarhet har større verdi enn stadige forandringer?


Vanskelige dilemmaer, jeg har i alle fall ingen fasit og er glad jeg slipper å ta disse valgene. Men det blir utrolig spennende å se hva han lander på!
post liked by: offside
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17361

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:01 Ting kan heldigvis snu fort i fotball.
Om overskuddet kommer tilbake kan vel United vinne alle 7!
Der kom den første.

Dette United laget er et meget godt lag, som man viste i kveld - og har vist gjennom halve fjorårssesongen.
post liked by: Pangaea, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Føles godt å ha støttet Solskjær de siste ukene, når det virker som resten av verden er klar med oppsigelsesbrev og det som verre er. Meget sterk seier mot Newcastle, et sted som vi ofte har slitt.

Ikke sikkert vi skal legge alt for mye i det, men kampen ble startet og nesten ferdigspilt uten Pogba.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, aregran
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pangaea wrote: 17 Oct 2020, 23:11 Ikke sikkert vi skal legge alt for mye i det, men kampen ble startet og nesten ferdigspilt uten Pogba
Nja. Nå var han jo på banen da det ble snudd til seier :-) Så helt uviktig kan jo ikke ha vært.

Men man kan selvsagt sette spørsmålstegn ved at OGS har brukt han i tidligere kamper, tatt i betraktning at Pogba har hatt den verste oppkjøringen av alle pga Covid-smitte. Det må være noe lærdom i å ikke bruke spillere som ikke er fit.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18946

Dette var godt for OGS og alle andre som er involvert i klubben, tror på en god prestasjon i CL nå. Denne kvelden hjalp godt på.
post liked by: offside, Belfastboy, Elkey, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Elkey wrote: 17 Oct 2020, 23:31 Nja. Nå var han jo på banen da det ble snudd til seier :-) Så helt uviktig kan jo ikke ha vært.
Sant nok det, men han gjorde ikke veldig mye utav seg når han kom på, selv om laget scorte 3 mål i den perioden. Men som sagt, ikke sikkert vi skal legge for mye i det. Kanskje hadde vi kjørt over Newcastle med Pogba fra start også. Jeg har bare blitt ganske frustrert over hans manglende innsats og relativt dårlige spill over lang tid. Skulle ønske han fikk ut sitt beste og spilte til 7-8 hver kamp, slik som han kan, men det blir så fryktelig sjelden for United.

Vel, nok om det. Meget viktig seier for United, og ikke minst Solskjær. Nå får han vel litt arbeidsro (til mandag vertfall, haha).
Post Reply