Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Pink Final[/mention] støtter deg faktisk her. Jeg var veldig skeptisk til Solskjær nettopp pga det taktiske. Jeg trodde han var gal, slapp Lukaku og Sanchez. Hentet ikke inn erstattere. Jeg tenkte skal vi støtte oss på Greenwood? Gutten har jo knapt blitt konfirmant.

Men som du never så vet han hvilke spillertyper han vil ha. Han er faktisk en lagbygger.

Jeg mener vi må la han få bygge videre på det han holder på med. Henter han inn 2 3 mann til samt at vi blir nødt til å kvitte oss med noen så tror jeg at vi har et bra lag.

Det er et par ting som gjorde at jeg hadde et håp når det stormet som verst.

1. Han vant ligaen med Molde. Var med å løfte klubben frem. Hentet mange unge norske spillere som var spennende.

2. Han gjorde det faktisk ganske bra i Europa Leauge med Molde. Han gikk videre i en ganske tøff gruppe. Han slo Fenerbache borte, uavgjort mot Ajax, slo Cetlic hjemme og fikk 1 1 borte mot Cetlic. Det var faktisk ikke dårlig for en Norsk klubb. Norske klubber sliter i Europa. Han røk mot Sevilla forståelig nok, men tok de faktisk hjemme.

Det året var han utrolig nærme CL plass, de bomma vel 2 straffer mot Dinamo Zagreb, fikk vel også rødt kort.

3. De spilte kamp mot Rosenborg, lurer på om det var 2018. De løp hvertfall Rosenborg i senk den kampen. Jeg husker bare at jeg tenkte Wow, tenk hva han kunne fått til i United med bedre spillere.

Klart tipppligaen og Premier Leauge kan ikke sammenlignes. Men ja han er en lagbygger, syntes han stort sett har hat gode lag. Cardiff er unntak. Det som kjennetegner han er unge spillere, raske spillere og mye løpskapasitet.

Han må selfølgelig bevise at han har det taktiske og at han kan løfte klubben til å bli et slagkraftig lag.

Men det jeg ser nå, det er Manchester United Dna. Jeg vil gjerne at han forsetter. Tror han kan skape et bra lag.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Neste sesong starter alle klubbene på 0 poeng. United skal ikke spise inn noen poeng.
Vi skal bare henge på Lfc og City så lenge som mulig. Er rimelig klar på at våre rivaler ikke kan bli stort bedre uten å måtte kjøpe tungt.

United er faktisk 1-2 spillere (à Bruno kvalitet) unna å kjempe om ligatittelen. Skal ikke ta altfor mye av da vi må se United stabile over tid. Vi tapte for mange poeng mot lag på nedre halvdel i høst som ødela sesongen. Likevel hadde vi perioder med mye skader på sentrale spillere som Rash og Pogba. Forsvaret får tid til å sette seg.

United vil fra tid til annen snuble, men det gjelder alle lag. Så handler det ofte om som Solskjær sier, å slå tilbake. Under SAF så vant vi gjerne 10 kamper i rekken før det kom ett tap så gikk det nye 10 kamper ubeseiret. United bli stabile og ta de garanterte 3 poengene.

Det er lett å ta av med Greenwood i disse dager, men hvorfor på død og liv hente Sancho til 100 mill pund. Sats på Greenwood, bruk heller pengene på kvalitet i flere ledd. Troppen må ha dybde.

Så f.eks på TV2 i går at LFC hadde tatt 96% seire med trioen på topp, uten av disse ute av laget tok de "kun" 72% seire.

Solskjær og co bygger sakte men sikkert. De fleste United supporterne har støttet han fra dag 1. Men det var en periode det gikk trådt og flere (deriblant meg) som begynte å tvile. Men han stod i det, og nå ser man konturene av noe stort på gang.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Ketil Cantona wrote: 05 Jul 2020, 12:53 Det er lett å ta av med Greenwood i disse dager, men hvorfor på død og liv hente Sancho til 100 mill pund. Sats på Greenwood, bruk heller pengene på kvalitet i flere ledd. Troppen må ha dybde.
Husk hvor mange minutter Pereira, Mata og Lingard har tilsammen denne sesongen. Det er utvilsomt plass til f. eks Grealish eller Sancho.. i tillegg til at Greenwood kan få massevis av spilletid.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Misforstå meg rett. Har klubben åpen lommebok sier jeg ikke nei til Sancho, men om det går på bekostning av flere navn så ønsker jeg heller 1-2 ny som kan forsterke flere posisjoner.

Hvor mye pund klubben ønsker å benytte er nok også avhengig av hvor mye vi kan få inn av Lingard, Jones , Pereria med fler.

Deleted User 108

Det er bare å se hva ett enkelt kjøp kan utgjøre. Bruno er blitt venn med Martial og Pogba. Pogba ser ut til å trives. Martial har aldri smilt mer enn hva han gjør nå. Det er ikke bare fotballspilleren Bruno som har gjort United bedre, det har også personen Bruno gjort. Tror Solskjær har lært mye av Ferguson der. Personkjemien betyr mye for en fotballklubb.
Ryktes at Matic har skrevet ny kontrakt, jeg tror Pogba gjør det samme. Solskjær fikk all skyld når det gikk dårlig, nå får Bruno all skryten når det går bra.
Jeg applauderer Solskjær. Med topp 4 tror jeg mange spillere plutselig ønsker seg til United. Tipper Eriksen angrer seg. Han ser fryktelig ut i Inter.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Helt herlig det OGS har fått til med MU, får MU 4 plass eller bedre så kan man se ganske mye lysere på fremtiden. Om Eriksen angrer det trur jeg neppe, men er virkelig glad han ikke kom til MU for han er en spiller på nedover kurve og har ikke fart i kroppen så derfor flott han valgte Italia. Skriver Pogba ny kontrakt da er det nesten haleluja stemning det har vært toppers.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Nå føler jeg meg som djevelens advokat her, men.

Det skal fortsatt mer til for å overbevise meg om at vi er der vi skal være. Det er ikke første gang som United-fan at jeg ser en super periode, minner om at vi hadde 6-1-0 og 21-2 i målforskjell første syv kampene i 17/18.

Solskjær får ikke sin virkelige bekreftelse på Uniteds fremgang før neste sesong. Pr nu er laget i form, men det er noe annet enn å være permanent klasse.

Like fullt ser jeg en del positive ting nå:
- Backene er mer involvert fremover (her skal Matic ha mye av æren)
- 4-3-3 er tilbake! Endelig!
- Spillerne har tatt steg teknisk og ikke minst fysisk

Får laget inn en langsiktig erstatter for Matic, samt en stopper à la Tah i Leverkusen (eneste jeg har sett som fikk Håland til å se helt usynlig ut) så kanskje. Behovet for singeringer er ikke så prekært som for noen måneder siden, men vi er ikke så godt stilt at vi vinner noe som helst uten å kjøpe i sommer.

Jeg er for én gangs skyld forsiktig optimist. Samtidig kommer vitamininnsprøytingen med Bruno til å utgå på et punkt, og man blir avhengig av at andre spillere tar ansvar. Det vil komme nedturer og svake resultater, og United under SAF var kjent for nettopp å håndtere tap på en perfekt måte (man tapte aldri to på rad under Fergie). Det jeg har sett av spesielt Solskjær og Mourinho (mindre under LvG) er at gruppen sjelden takler et tap særlig godt. Vi får se.
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Harry Greaves wrote: 06 Jul 2020, 09:00 Nå føler jeg meg som djevelens advokat her, men.

Det skal fortsatt mer til for å overbevise meg om at vi er der vi skal være. Det er ikke første gang som United-fan at jeg ser en super periode, minner om at vi hadde 6-1-0 og 21-2 i målforskjell første syv kampene i 17/18.

Solskjær får ikke sin virkelige bekreftelse på Uniteds fremgang før neste sesong. Pr nu er laget i form, men det er noe annet enn å være permanent klasse.
Det er kurant dette, vi er nå i from så klart. Vi får se hvordan det går. Vi er i form, vi glemmer fort inkludert meg.

Vi må se selvsagt se når vi går inn i neste sesong, vil vi kunne være der oppe, vinne hver helg henge med i toppen?

Du har gode poeng så klart, og det er sunt at vi får inn en litt kritisk røst i diskusjonen.

Deleted User 108

Tror nok ingen her mener at vi er uslåelige [mention]Harry Greaves[/mention]
Men ingen tvil om at det ser litt bedre ut. Håper Solskjær får handle i sommer. Han kan nok mer fotball enn oss her inne og at han ser og skjønner hva som trengs for å fortsette utviklingen.
Enig i at Fernandes kommer til å spille dårlige kamper, det tror jeg alle her inne skjønner og Solskjær forstår nok det også. Kanskje en av grunnene til at vi ryktes til Grealish.
Men kan man ikke som supporter glede seg over framgang, bare tenke på nedturen som kommer kan det ikke være mye glede i å være supporter.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Mcilroy wrote: 06 Jul 2020, 09:50 Men kan man ikke som supporter glede seg over framgang, bare tenke på nedturen som kommer kan det ikke være mye glede i å være supporter.
Overhodet ikke! Jeg koser meg med United for tiden. Og siden jeg har blitt vant til nedturene de siste syv årene så setter jeg ekstra stor pris på de gode periodene. :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18964

Kan OGS komme i trøbbel for dette, jeg tror også han sier "we need" osv. :hah:

LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 06 Jul 2020, 18:08 Kan OGS komme i trøbbel for dette, jeg tror også han sier "we need" osv. :hah:
Nei han havner ikke i trøbbel av slikt som dette. Det kan til og med være lurt å servere noen smigrende ord til en mulig fremtidig spiller.

Ellers så ser jeg at stemning over på de store engelske forumene har snudd mye til fordel for OGS, men at det fremdeles henger igjen en del særinger som ikke greier å endre mening etter at de først har uttalt seg. En tulling som savner LVG til og med.

Deleted User 108

United supportere er lik over hele verden. De er ikke bedre fordi de bor i Manchester/England.
Men jeg har mange gode venner i Manchester. De mener Solskjær alltid har hatt god støtte hos den vanlige mann i gata.
At mange på united.no mener at vi støtter Solskjær bare fordi han er norsk er bare tull. Han er faktisk minst, kanskje større legende i Manchester enn i Norge.
Leser ikke forum, er kun her og på united.no. det trolles for mye på forum så lenge man kan kalle seg hva man vil og skrive hva som helst.
Skjønner ikke vitsen, vi har det laget og manageren vi har og må bare støtte så godt man kan. Selvfølgelig helt lovlig å kritisere, spre eder og galle over kjedelig fotball og dårlige spillere, men hva hjelper det? Blir vi bedre av det, hjelper det på humøret vårt og skrive dritt på forum? Laget blir ihvertfall ikke bedre av det.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18964

Torquemada wrote: 07 Jul 2020, 14:00 En tulling som savner LVG til og med.
Det er meg :hah: hehehe, neida er ikke meg det, men jeg likte jo LvG, arrogant, men med humor.

Synd ikke det ble flere mål ut av ballbesittelsen. Han ønska seg en ny spiss, fikk aldri det.

Lar aldri sjansen til å forsvare LvG gå fra meg :hah:

Over til OGS/Ake, han er kanskje en topp stopper? Har aldri latt meg imponere veldig av Ake, men statistikken hans i år er ok ifølge PL-studio...
LUHG!

Deleted User 108

Jeg også digget personen LvG. Vi møtte han på Manchester airport og var vennlig og humoristisk.
Vi spurte høflig om barna fikk ta bilde med han. Den bryske vakta sa nei, travelt, for sent ut til flyet.
LvG puffet han vekk og sa ofcourse. Tok tak i ungene og sa say Cheeze når bilde skulle tas. Herlig type med snedig mening om hvordan fotball skal spilles.
Post Reply