Rúben Amorim

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

red
Liker gitt: 4138
Liker mottatt: 8643

Trynefaktor / karisma har mye å si da, og skal ikke undervurderes. Over tid kan det være helt avgjørende for hvorvidt han får med seg spillerne eller ikke.
post liked by: Pink Final

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 40422
Liker mottatt: 29961

Det er sant, veldig sant @red.
Man er ofte villig til å strekke seg langt for en man liker.
Spillerne er nok ikke noe unntak.
I gamle dager sa man ‘ville løpt gjennom en mur for Ferguson’.
Jeg tror personkjemi er viktigere enn ren fotball taktikk.
Håper Amorim er god på begge fronter.
post liked by: red, Andtho01, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Blodfink
Donor
Liker gitt: 34991
Liker mottatt: 26344

Pr. nå så er nok trua mi på Amorim ca. middels at best.

Vi har jo ikke spilt spesielt godt i EL heller, men resultatene kommer fordi man møter middelmådige lag.

Men tid bør han få; akkurat det hadde jeg ikke sagt om det ikke var for prosjektene til Klopp og Arteta antageligvis. Selv om de ikke gjorde det like rævva som Amorim første sesong.

Tar vi EL så er det en gave. Pengær! :cash: Og Amorim slipper mye kritikk.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pink Final
LUHG!

Jan Erik
Liker gitt: 22841
Liker mottatt: 22849

https://www.united.no/nyheter/vurderte- ... en/1373339

Spørs hvor lur den avgjørelsen var? Eller?
post liked by: Can2, Pwint

Rød Pølse
Liker gitt: 25442
Liker mottatt: 21764

Sannsynlig at Ogden ville ventet flere måneder med å publisere noe slikt. Dikter selvfølgelig opp noe piss to dager før den viktigste kampen. Rúben Amorim er den beste treneransettelsen siden 1986. Nå må han bare få støtte på overgangsmarkedet, så vil vi se et helt annet lag neste sesong.

United var rævva tre år etter at Ferguson ble ansatt. Portugiseren har vært i Manchester et halvår, i en kaosklubb. Folk mister jobben, Carrington renoveres, alle de viktigste støttespillerne (sportslig ledelse) er nye i rollene sine og spillerstallen er et middelmådig lappeteppe. Han har sagt fra dag én at dette ville bli en vanskelig sesong. Det hjelper lite å snakke om tålmodighet, det må praktiseres.
post liked by: Andtho01, Spirograf1, Can2, Pink Final, Pwint, Jan Erik, Blodfink
Football, bloody hell!

Topic author
Deleted User 724

Rød Pølse wrote: 19 May 2025, 23:38 Rúben Amorim er den beste treneransettelsen siden 1986.
Sier ikke at det er feil.

Men er det kanskje ikke litt tidlig å fastslå det som et faktum?
post liked by: Pink Final, alfen74, Pwint, Blodfink

Pink Final
Manchester, football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 40422
Liker mottatt: 29961

Liker også Rùben Amorim, men vil ikke være like bombastisk som deg @Rød Pølse - selv om sterke påstander skaper debatt på forumet.
Ferguson tok oss fra 19 til 11 plass i 86/87.
I 87/88 ble det 2 plass.
Så kom det fryktelig kalenderåret 1989….

Håper vi vinner EL finalen.
Det vil gi ro - i det minste en stund.
Ellers må jeg si at det Ogden skriver er vanskelig å tro på.
Tipper en fjær ble til fem høns på tastaturet hans denne gang...
post liked by: Can2, Pwint, offside, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 490
Liker mottatt: 1537

Vel, kjøper "han" Delap og en potensiell urokråke som koster flesk og som ikke gjør jobben sin bakover skjønner han ikke at luksusspillere kunne en ha i tidligere sesonger av PL. Den tiden er borte...panikken har allerede inntatt Manchester United igjen...skal kjøpe ettertraktede spillere bare fordi de er ettertraktede i panikk for at andre skal komme dem i forkjøpet...klubben er syk, meget syk.

Pwint
Donor
Liker gitt: 28310
Liker mottatt: 17921

Her ser vi veldig forskjellig på det @Vidar Dale Fjeld, men ikke noe galt med det. 😊 Jeg synes dette virker som veldig godt gjennomtenkte signeringer som kan komme inn og gjøre oss bedre. fra dag en.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 25442
Liker mottatt: 21764

Beklager, jeg glemte at synsing og meninger ikke hører hjemme på et fotballforum. Og i hvert fall ikke optimisme. Det er ekstra alvorlig når man er så overbevisende at det forveksles med faktaopplysninger. Her tar jeg selvkritikk. Det blir presiseringer og helgarderinger fra nå. Jeg vil ikke lure noen, og skandalen er komplett hvis jeg tar feil. Folk kan jo tro at Rød Pølse ikke har peiling...

Jeg har trua på Amorim, så kan andre tvile og gardere seg så mye de vil. Jeg kunne selvsagt brukt et annet eksempel enn Ferguson, @Pink Final. Poenget er at ting tar tid. Hele klubben er i endring, Amorim har nettopp kommet inn døra og sportslig administrasjon er i oppvarming.

Noen vil ha tilbake gamle spillere, noen misforstår, noen er brente barn, noen er pessimister og noen er optimister. Forumet et fullt av synsing, meninger og faktafeil. Det er ikke om å gjøre å ha mest mulig rett.
post liked by: Andtho01, Pwint, Ryder, Vidar Dale Fjeld, Pink Final, Can2, Blodfink
Football, bloody hell!

Ryder
Moderator & Donor
Liker gitt: 3959
Liker mottatt: 17065

Vidar Dale Fjeld wrote: 20 May 2025, 07:27 Vel, kjøper "han" Delap og en potensiell urokråke som koster flesk og som ikke gjør jobben sin bakover skjønner han ikke at luksusspillere kunne en ha i tidligere sesonger av PL. Den tiden er borte...panikken har allerede inntatt Manchester United igjen...skal kjøpe ettertraktede spillere bare fordi de er ettertraktede i panikk for at andre skal komme dem i forkjøpet...klubben er syk, meget syk.
Tja, å finne gode nok spillere som samtidig ikke er ettertraktet av andre, er vel bortimot umulig.

Jeg er heller ikke sikker på om Delap er en innertier, men så er han heller ikke spesielt dyr. Rapportene sier vel også at han er plan C etter Osimhen og Gyökeres - men at eventuelle kjøp av disse er avhengige av økonomiske faktorer.

«Panikken» vil vel eventuelt vise seg dersom vi skroter den nye, mer nøkterne lønnsstrukturen for å få inn Osimhen på superlønn…
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Blodfink

Jan Erik
Liker gitt: 22841
Liker mottatt: 22849

@Rød Pølse, ikke godt å si hva som er sant eller ikke når det skrives om United. Timingen er jo interessant, og så kan det jo være at Amorim trengte tid til å føle seg 'hjemme' på Carrington. Det var jo en del styr på den tiden. Svakei resultater, Rashford, ingen penger til å handle skikkelig i januar og så var det jo dette med at han helst ville komme nå i sommer. Men det blir spekulasjoner alt sammen.

Det som ikke er spekulasjoner, er jo at Amorim selv bare for noen dager siden sa at andre kunne overta, så jeg tror ikke han er fastlåst til United på noen måte.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Can2, Blodfink

offside
Liker gitt: 824
Liker mottatt: 2293

Jeg ser en del av dere har vært supportere en god stund.
Altså mye lengre enn det jeg har vært.

Det viser bare hvor fort ting kan snu i fotball, den ene og den andre veien.
Jeg ble fascinert av United på barneskolen midten av 90 tallet.
Den gode tiden.
Trodde jo så klart at den gode tiden skulle vare evig.
Men som Tom Nordlie sa: Fotball er ferskvare.

Tiden vil vise hvor god signering Amorim er.
Begynnelsen har vært trøblete.
Han er sikkert en god trener som alle de andre.
Men er han rett match for United?

Resultatene vil vise om han er her et år frem i tid.
post liked by: Pwint, alfen74, Pink Final, Blodfink, Can2

Pwint
Donor
Liker gitt: 28310
Liker mottatt: 17921

Jeg føler meg foreløpig 100% sikker på at Amorim er riktig valg for oss. Men så er jeg gammel nok til å ha opplevd at selv om jeg er 100% overbevist, så kan jeg oppleve at jeg har tatt feil. Jeg var for eksempel 100% overbevist om at vi ville få bedre resultater med Amorim enn ten Hag, men det kan man jo ikke akkurat si. :-| Jeg ser likevel på fremtiden som lys. En god sommer med en fornuftig preseason, noen gode kjøp etc. så er jeg 100% overbevist (😂) om at vi går inn i neste sesong som et langt bedre lag.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, alfen74, Jan Erik, Vidar Dale Fjeld, Pink Final, Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 490
Liker mottatt: 1537

Jeg er ganske så sikker på at Amorin har mer peiling om alt som rører seg ute i fotballverden og vet hva han vil ha. Cunca på vei... håper det blir en strålende signering. Da må vi styrkes sentralt av gode toveisspillere... men bare min mening.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Pink Final, Blodfink
Post Reply