Erik ten Hag

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Ryder
Posts: 4925
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11641

At det blir bedre tar jeg nesten som en selvfølge (alternativet går knapt an se for seg), spørsmålet på sikt er jo hvor bra det kan bli.

ETH styrket aksjene sine i går, ingen tvil om det, samtidig kan ikke INEOS i motsetning til oss supportere la seg styre av euforiske enkeltkamper. De må se på alt som er gjort de siste to årene, plusser og minuser.

Akkurat nå vil det jo virke hjerterått å sparke ETH, mens det for bare et par uker siden virket nærmest uunngåelig. Stoler på at de har is i magen og tar en totalvurdering som er det beste for klubben.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Andtho01, Blodfink, Pwint, red, Spirograf1, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Can2
User avatar

red
Posts: 1573
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2398
Liker mottatt: 4377

Må bare si at det er ekstremt imponerende hvordan Ten Hag har klart å holde hodet hevet gjennom motgangen som har vært denne sesongen.

Ikke har han begynt å fordele skyld på alt rundt seg (noe Rangnick og Mourinho var helt ekstreme på – OGSÅ mot spillerne...) Og ikke har han eldes 20 år i utseende, slik som skjedde med Solskjær.

Så det er tydelig at han takler det presset det er å være United-manager egentlig bedre enn det vi har sett av alle våre managere etter Sir Alex.

(Også hjelper det jo selvfølgelig å vinne gårsdagens finale. Har tenkt mange ganger på hvordan ting kunne sett annerledes for Ole om vi hadde vunnet EL finalen mai 2021).
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Blodfink, Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 3058
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4838
Liker mottatt: 6462

Rød Pølse wrote: 26 May 2024, 02:07 Fortsatt et stykke frem til tidenes manager, men hvis man forventer at en utviklingskurve går rett til himmels vil jeg anbefale frisk luft. La vinneren Erik ten Hag fortsette prosjektet med å løfte klubben ut av hengemyra 🏆

Ja, slike sammenligninger blir for mye "over the top" for min del, men synes også han og delvis troppen har fått i overkant mye tyn denne sesongen. Mye er fortjent så klart, vi har spilt veldig dårlig i fryktelig mange kamper, og ligatabellen er en klar fasit. Men jeg kan ikke fordra slike kampanjer som det har blitt nå, og ønsker derfor bare enda hardere at han blir og viser haterne at han kan få det til.

Alle disse parasittene i media kan dra til blokksberg. Driter bæng i informasjon eller seriøse spørsmål. Alt handler bare om å tvinge ut noe de kan smadre opp på twatter med en misvisende tekst, eller få ETH så provosert at han sier noe han ikke burde. Social media engagement som løkene kaller det. Synes han håndterte amøbene godt i går. Så får det så være at han sikkert sa en del gloser på hollandsk når han var ute av avhørscella :-|

Hva faen skjedde med journalistisk integritet?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og når jeg først er i rantehjørnet, haha... Sveisen til vampyren på tribunen, som ikke en gang aner hvordan man feirer som et normalt menneske (forståelig nok, for så vidt....) ligger jo fint til for en god gammaldags skalpering.

Ikke at jeg skal promotere den slags selvsagt, men tanken er fri som man sier :angel:
post liked by: Andtho01, Spirograf1, RedTrafford, Blodfink, Pancho P, Belfastboy, Rød Pølse, Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15133
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 24990
Liker mottatt: 21211

Ja, får lyst til å støtte EtH litt nå. Positivt at han har blitt litt mer pragmatisk i taktikken de siste matchene, som mange nevner.

Synes også manageren har stått fint i stormen de siste ukene. Han har blitt litt mer klar og direkte i møte med mediene. Fint han tar igjen med de verste av dem.

Seieren i går har nok veid tungt i EtH's favør, i hvert fall blant fansen, jeg merker jo at jeg selv ble mer positiv til ham.

Men INEOS skal som andre har nevnt vurdere totalen, og om det gir dem trua på at han skal få sjansen. Who knows :yikes:
post liked by: Pancho P, Andtho01, RedTrafford, Pangaea, Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik, 10Hag
LUHG!

Alf banan
Posts: 375
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 803

Rart det tok ten Hag 100 kamper før han forstod at presshøyden måtte justeres og at mann mot mann markering ikke fungerer. De 3 siste kampene har han gjort små endringer ved å la keeper og forsvar få lov til å spille ball og heller sette inn presset når de nærmer seg midtbanen. Ved dette enkle grepet reduseres rommet på midtbanen og vi blir ikke overkjørt slik vi hr blitt i 2 sesonger nå. Hvorfor skal feks Bruno jage ballen å løpe mellom keeper og forsvarere? Man sliter ut spilleren og man lager enorme rom.
Hvis han kan fortsette med denne taktikken så er jeg for å la ham få en sesong til i alle fall.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Pangaea, Pink Final, Jan Erik, Ryder
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4298
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 19309
Liker mottatt: 12506

Tipper det kan bli en spennende uke i møte angående EtH sin fremtid.
Tenker at det er naturlig at klubben ikke går ut og sier at han sitter trygt (noe som ofte viser seg at han får sparken :-| ) Han har jo et år igjen av kontrakten sin.
Men hvis de siste dagers rykter ikke stemmer, burde vel klubben avkreftet disse ryktene ganske fort.

For min del sitter jeg igjen med såpass tro på han, at jeg håper inderlig at han er manageren vår neste sesong.
Tenker at han har lært såpass mye om PL nå.
I tillegg kjenner han troppen og burde vite hva som funker og ikke.
Noe som vi har sett litt for mye av i år.

Hvis det skulle skjære seg fullstendig fra August av, så blir det noe annet.
Håper han får denne klubben såpass på gli, og kanskje blir belønnet med ny kontrakt i julegave til og med :angel:

Å avslutte nå blir helt feil for meg.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Can2, Pwint, Pancho P, Blodfink
User avatar

Spirograf1
Posts: 159
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 1154
Liker mottatt: 736

@Pancho P hadde gode betraktninger om ETH i finale-kamptråden:
I det siste har han sett ut som ein ekte United-sjef. Snerrande, rett i strupen på media og konfronterande mot såkalla ekspertar
Kan det være at han har fått beskjed om at kontrakten er gjeldende, og at det har gjort noe med selvtilliten?
post liked by: Can2, RedTrafford, Pwint, Andtho01, Pancho P, Belfastboy, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1697
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3933
Liker mottatt: 5620

The Athletic (Mitten, Whitwell, Anka) var tydelig senest i dagens podcast om at INEOS enda ikke har bestemt seg, og at de har hatt kontakt med flere managere de siste ukene.

Tror ikke Ten Hag vet selv om han beholder jobben. Og hvis avgjørelsen allerede var tatt om at Ten Hag skal bli, ville det vært uproft av INEOS å ikke annonsere det sporenstraks, da det kun skaper spekulasjoner og støy i media.

Så det tyder jo sannsynligvis på at det fortsatt er oppe i luften. Så får man bare håpe at det blir rett avgjørelse, uansett utfall.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, Pancho P, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4925
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11641

Nå er det jo åpenbart at alt ikke har skjedd som vi skulle ønsket, med lekkasjer, rykter osv på dårlige tidspunkt.

Samtidig skjønner jeg ikke kritikken mot INEOS som går på at de snakker med andre managere selv om avgjørelsen rundt ETH ikke er tatt.

Er det ikke dette vi har ønsket, da? En klubb som hele tiden ligger i forkant og som har alternativer på hånda, som utviser "due dilligence" i stedet for å starte på bar bakke den dagen skiftet skjer? Dersom vi ønsker et sportslig kompetent styre som jobber kontinuerlig og langsiktig, må det jo nesten være sånn. Hadde de ikke kartlagt alternativer etter en sånn sesong, hadde de ikke gjort jobben sin.

Så er det beklagelig at det når ut i media, ikke minst på det tidspunktet det gjorde - men hei, velkommen til Manchester United, verdens største ryktegenerator.
post liked by: 10Hag, alfen74, red, Rød Pølse, Andtho01, Pangaea
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2499
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 11805
Liker mottatt: 10546

Nå var vel ikke selve "nyheten" at de sonderte terrenget, men denne angivelige klubbkilden som bekreftet at manageren var ferdig, uavhengig av resultat i finalen. Da var det mange som la sammen to og to og fikk fem.

Personlig er jeg fornøyd med måten INEOS har håndtert det meste så langt, også dette. Jeg er glad man ikke forhaster seg med beslutninger. Irriterende og unødvendig støy før finalen må man gi mediehusene skylda for.
post liked by: Andtho01, Ryder, Belfastboy, Spirograf1, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1830
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 6134
Liker mottatt: 6300

post liked by: Rød Pølse, 10Hag
Hate Glazer love United
User avatar

Harry Greaves
Posts: 385
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 535

5 GRUNNER TIL HVORFOR HAN SKAL BLI

1. Det er et godt poeng, det at han fortjener å kunne jobbe under et styre og eierskap som ønsker en klar retning. Det har han ikke hatt hittil.

2. Det er ganske tydelig at han har identifisert en gruppe med spillere som han kan stole på at er god nok. Når disse er på banen sammen, kan United slå nesten hvem som helst.

3. Jeg tror han er en veldig bra spillerutvikler. Det er mange spillere, inkludert de beste ungguttene, som har tatt store steg de siste to årene. Og ditto er det svært få som har blitt dårligere, det gjelder først og fremst de aldrende stjernene.

4. Han ser ut til å ha klart å gjøre troppen mye mer homogen og unison enn den var under Mourinho og Solskjær. Det er langt færre lekkasjer nå, få store egoer som splitter garderoben og de fleste ser ut til å spille til krampa tar dem, bokstavelig talt. Han har også vunnet de maktkampene han har tatt internt, ser det ut til, uten å ha mistet verken fansen eller garderoben på veien.

5. Man skal ikke undervurdere den effekten en finaleseier mot byrivalen har på moral og fremtidstro.


5 GRUNNER TIL HVORFOR HAN MÅ BORT

1. Det er nokså usannsynlig at INEOS har de samme tankene som Murtough og Arnold. Etter at de kom inn så har de sparket ut stort sett alt som rører seg over Ten Hag i hierarkiet, og nå står vurderingen av manageren for tur. Det er først nå at prosjektet deres skal kickstartes for fullt, og foruten det som skjedde på lørdag så er det ingenting med denne "audition-runden" Ten Hag har hatt siden julaften, som tyder på at Ratcliffe og Brailsford skal være særlig imponert.

2. Skal han få fortsette så er det nesten nødvendig at han skal tilbys en ny kontrakt ganske raskt. Og jeg tror faktisk det sitter langt inne for INEOS å gjøre det akkurat nå.

3. Ut fra de underliggende tallene så skulle United ha havnet på 15. plass i årets PL-sesong. Det er altså helt historisk ræva, og etter alt å dømme har vi først og fremst blitt berget av en god keeper, effektive angrepsspillere og en solid mengde flaks. Det er ikke skadesituasjonen sin skyld at United har spilt som et bunnlag i år - det handler mer om at Ten Hag ikke har evnet å komme opp med en brukbar plan B når det har vært behov for det. Dersom han skal være så avhengig av å ha de 11 beste tilgjengelig til enhver tid, så er det høyrisiko å fortsette med han inn i 24/25-sesongen.

4. Ten Hags mediehåndtering står til stryk. Måten han uttaler seg på, kanskje pga begrensede engelskkunnskaper, skaper unødvendig mye støy rundt klubben.

5. Jeg sliter med å se en identitet i det klubben foretar seg på banen. Det er fortsatt mye på lykke og fromme, og særlig mot etablert spill ser de egentlig ikke ut til å ha klart å ta noen vesentlige steg.



... jeg er der nå, at jeg stiller meg bak hva enn INEOS velger å gjøre med denne situasjonen. Men samtidig er jeg opptatt av at klubben tar beslutningen med bakgrunn i hvilke reelle alternativer som er der ute. Hele opplegget gir meg litt kalde gufs fra våren 2016, da man erstattet Van Gaal med en diametralt motsatt trenertype - dette ga i forlengelsen klubben enorme overgangsutgifter (omstilling av stall og spillestil). Jeg har tidligere nevnt at jeg er litt skeptisk til at McKenna skal inn allerede nå, og det står jeg på. For meg er Roberto de Zerbi det beste alternativet akkurat nå, fordi jeg tror han vil overta en stall som passer han forholdsvis bra, og han er litt den "larger than life"-figuren jeg tror United kanskje behøver for å ta steget tilbake til toppen igjen. Men det er heller ingen av de nevnte kandidatene som får meg til å rope høyt om at Ten Hag må gå.
Last edited by Harry Greaves on 27 May 2024, 15:07, edited 1 time in total.
post liked by: Ryder, 10Hag, Andtho01, Pangaea
User avatar

10Hag
Posts: 1697
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3933
Liker mottatt: 5620

Fin post @Harry Greaves.

Gode punkter på begge sider. Punkt 2 på hvorfor han bør gå er spesielt relevant. Han er på utgående kontrakt, og om han i det hele tatt skulle ville bli, er det helt naturlig at han vil ha en ny kontrakt først. Det ser jeg bare ikke for meg at INEOS vil ta sjansen på, selv om jeg sikkert kan ta feil.

Enig ang. Ten Hags mediahåndtering, og resten av punktene på begge sider.

Også ang. McKenna og De Zerbi. Har trodd det blir De Zerbi en stund nå. Uten at det garanterer suksess naturligvis. Men det ville vært et spennende prosjekt rent fotballmessig, og sannsynligvis det beste taktiske alternativet av de som er tilgjengelige. Han har og en sterk personlighet, som er et must.

McKenna tror jeg blir i Ipswich. Ser ikke for meg at en storklubb tar sjansen på ham nå, før han har fått testet seg i Premier League.
post liked by: Andtho01

Alf banan
Posts: 375
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 39
Liker mottatt: 803

Håper vi ikke henter De Zerbi. Da beholder jeg heller Ten Hag.
post liked by: Andtho01, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4925
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2882
Liker mottatt: 11641

Har ingen veldig sterk mening pro/kontra De Zerbi, tror det kan bli veldig enten/eller med ham.

Men om vi unnskylder ETH denne sesongen pga skadene, bør også RDZ få amnesti. De har vel hatt omtrent like mange skader som oss, med nøkkelspillere som Mitoma, Ferguson, Estupiñan og March ute store deler av sesongen. Solgte også sine to av sine aller beste (Mc Allister og Caicedo) sist sommer. Begrenset hvor stor bredde en klubb som Brighton kan ha.
post liked by: 10Hag
Post Reply