Hadde fått litt trening på draconic tree sentinel utenfor Leyndell, og denne er vel samme sorten, så klarte dermed å unngå de fleste av angrepene. Jeg var også ganske aggressiv, og rullet mot dem og fikk inn noen slag og hoppe-angrep. Klarte å unngå de fleste flammekulene også, men ble tatt et par ganger når jeg prøvde å heale. Input reading er noe dritt. Men det føltes tross alt ut som en "normal" fiende det gikk an å rulle unna angrep fra og slikt, uten at hele landsdelen eksploderte i AoE effekter støtt og stadig.
Ryder wrote: ↑05 May 2024, 13:41
Har du forresten funnet fram til den «hemmelige» bossen, Dragonlord Placidusax? Veldig kul boss, men vanskelig den også så klart. Som på alle drager tydde jeg til «boblekanonen» Envoy’s Longhorn.
Hadde ikke det, men husket å ha lest noe om og ta heisen ned igjen, og da fant jeg ham til slutt. Prøvde alene, men måtte gi opp. Fikk ham til kanskje 30%, men laserøyer og slikt tok raskt knekken på meg. Med Mimic tear gikk det bedre. Kaotisk siden han plutselig forsvant og ikke så lett å vite hvor han dukket opp, og det stupe-angrepet gjor jævlig mye skade når han traff. Typ 70-80% av helsen min.
Har ikke prøvd "boblekanonen" som du kalte den, haha, men har 1 stk i sekken et sted. Men har igrunnen bare oppgradert sverdet jeg bruker, pluss et par strike våpen til +5 eller noe slikt tidlig i spillet, når jeg skulle inn i diverse gruver. Har oppgradert Claw seal til +20 eller deromkring også, men det gjør sikkert null nytte siden jeg nesten bare buffer med den.
Prøvde igjen på Maliketh også, men med Mimic Tear. Klarte han faktisk på andre eller tredje forsøk i dag, så det var en lettelse. Flaks at han holdt på med mimic tear i starten av fase 2, så jeg rakk å chugge noen helseflasker og buffe, og så tok vi han gitt.
Gikk alene inn mot det som åpenbart ble en bossfight i Ashen Leyndell, og fy flate... 17 ulike one-shot angrep? Okay. Greit. Mimic tear neste. Og da gikk det på første forsøk. Det som er så synd. Klin fuckings umulig alene, og så blir det ofte relativt enkelt med mimic tear. Vertfall på bossene som ikke er Maliketh
Men nå har jeg lært at de stacker bullshit på bullshit på disse endgame bossene, så prøvde ikke engang det som ser ut som siste bossen, Elden Beast, alene. Men det ble mye det samme der, tok to runder for å lære meg noenlunde angrepene, og så tok vi jævelen. Veldig rare hitboxer på den da, bommet merkverdig ofte selv om jeg sto 'inni' den omtrent. Hadde aldri i livet klart noen av disse bossene uten hjelp fra Mimic. Men når spillet skal være så borti gamperæva urettferdig, så var det vel på tide å spille "unfair" fra min side også.
Joda, det er verktøy i spillet så det er vel fair slik sett, men det føles bare ikke slik når forskjellen i vanskelighetsgrad er så himmelvid mellom solo og Mimic tear.
Antar det blir credits når jeg trykker på knappen om "become frenzied flame elden lord" eller hva det sto, så ikke gjort det enda. Tenkte å prøve meg på Malenia og Lord of Blood igjen. Men nå med hjelp. Begge to virker for vanskelig alene.
Var ganske kul videosnutt av drapet på Placidusax da. Sprang i en liten bue mot hans høyreside mens han sprutet flammer mot meg, så jeg ungikk det med ca 2 kukhår, så hoppet jeg inn for dødsstøtet
Kan ikke fatte og begripe hvordan du har klart alle disse fiendene helt solo. Respekt!