Imponerende hvis du klarer alle bossene uten assistanse. Det hadde ikke jeg klart, og særlig da mot disse Great Runes folka. For å redusere spoilere litt utelater jeg navn, men Caelid-duden var en syk satan. Jeg ridde rundt og kalte inn hjelp når jeg så det var mulig. Heldigvis klarte jeg han til slutt, men trengte noen forsøk ja. Mulig det var begrenset hvor mange ganger man kunne gjenopplive allierte, for jeg måtte vertfall gå solo mot ham på slutten. Heldigvis gikk det til slutt, men litt kjipt å ta en meteor i bakskallen for eksempelRyder wrote: ↑31 Mar 2024, 00:32 Hehe, det er utfordrende ja, aller mest fordi du må finne ut av «alt» selv. Endte opp med å Google ganske mye, så etter hvert skjønte jeg hvordan ting henger sammen - selve combaten er jo rimelig rett fram, men alt med builds osv er ting du enten kan treffe eller bomme skikkelig på.
Spiller med samme karakter på NG+. Hadde lyst til å ta et run der jeg var komfortabel med hva jeg kan og ikke kan. Ønsker dessuten å ta en karakter/build jeg kjenner inn i DLC-en. Men neste run blir nok med en helt ny karakter. Har spilt melee, første run basert på Dex og Strength, nå på NG+ tester jeg ut Str og Arcane (for bleed og mulighet til å bruke spesielt dragon incantations). På NG+ har du jo også tilgang til de aller beste våpnene. Kjører mye Mohgwyn’s Spear og Blasphemous Blade nå - første run brukte jeg fantastiske Bloodhound’s Fang omtrent fra start til mål. Da brukte jeg også summons (spirit ashes) på alle boss fights, nå prøver jeg å ta alle bosser solo…
Nå har jeg slitt meg gjennom en ilter forvokst slange, og hadde ikke klart det uten Mimic Tear, som jeg nylig fant. Noen av disse bossene er helt syke. Men jeg sliter likevel mest med diverse knights som er så aggressive og denger til meg hver gang jeg prøver å reise meg fra forrige sverd i brystkassa.
Veldig artig spill da, det skal sies, og glad jeg prøvde igjen og endelig kom forbi Stormveil Castle.
Er Samurai nå, og mulig det er en bedre klasse enn hva jeg brukte forrige gang, eller at den er bygd bedre nå. Husker ikke hva jeg investerte poeng i for 12-18 mnd siden, men denne gangen fant jeg et tips på reddit om å investere tungt i Vigor i starten, så det gjorde jeg. Dum som en brødboks ellers, men etter snart 110 levels har jeg 60 Vigor, 25 Endurance og nærmer seg 60 Dexterity også. Alt annet er på default.
Håper jeg klarer å komme gjennom hele spillet til slutt, og så får jeg se om jeg orker å ta en runde til, eller om det er bedre å vente til DLC kommer ut. Artig å være melee, selv om det kan være vanskelig. Må treffe med dodge/rulling, eller blir jeg knust, selv av enkle fiender.