Gamle manager spill - men noen som husker denne?

PC eller konsoll? Brettspill eller andre type spill diskuteres her
Post Reply
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Husker en av tingene som gjorde at jeg ble fotball interessert var disse gamle manager spillene. CM 2 begynte jeg med. Jeg var innom Statoil og fant det spillet i en bunke på tilbud. Kjøpte det og ble helt oppslukt. Lærte en del historie og om fotball ettersom at det kom nye versjoner av Championship manager. 00/01 og 01/02 var jo klassikere, man kunne spille i timevis.

Har ikke spilt FM på lenge, man ble litt voksen og det tok kanskje litt for mye tid ettersom at spillet ble avansert. Eller altfor detaljstyrt for min del. Men det var lærerikt å spille, man lærte stadioner, historie osv osv.

Men så til den opprinnelige grunnen for at jeg opprettet denne tråden.
Er det noen som husker WFM?

Det var et veldig simpelt spill, hvor man kunne holde på i timevis.

Jeg kom over denne artikkelen her, og syntes det var utrolig artig å lese denne.

https://spillhistorie.no/2017/10/27/til ... er-windows

Flere som husker WFM? :-)
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

WFM hadde jeg faktisk ikke hørt om før for et par år siden. Aldri spilt det, men moro å lese at det er laget av en nordmann og historien bak.

Selv fikk jeg min introduksjon til manager-spill gjennom "Premier Manager" på slutten av 80-tallet/tidig 90-tall, men må jo nesten vurdere å ta en runde eller to med WFM kun for nostalgiens skyld 👌
Virker som det er rom for frustrasjon å spille det nå, siden nesten alt virker å være bingo fra savegame til savegame 😁
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Steinar Stenseth spillet var ikke veldig avansert, men kult nok og et tidsfordriv.
Aldri hørt om premier manager dog, men artig at de hadde manager spill selv på 80 tallet.

En del lag bruker jo faktisk FM i dag, for å simulere og finne spillere. En del spillere har også blitt oppdaget sånn. Er jo en veldig stor database som kan gi noen indikasjoner.

Deleted User 430

Det virket ganske simpelt, ja, @offside, men det kan være moro det også. Litt som de gamle cm-spillene har blitt. Enkle, men artig tidsfordriv.

Everton var vel en av de første som offentlig innrømte at de brukte databasen til FM som scouting-verktøy. Artig at det har blitt såpass omfattende. Bare så synd man sjelden kan stole på speiderne i selve spillet😁
post liked by: Pancho P, offside
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Jeg har nok ganske mange timer på CM 4 (02/03) og CM 03/04 da jeg var yngre. Savner de spillene, de var enklere, men jeg likte de slik. De managerspillene som kommer i dag synes jeg er altfor avanserte og bare slitsomme. Det skal jo være et spill, men jeg synes det føles mer som jobb når de blir så seriøse. :hah:
Post Reply