Nytt design på forumet!

Litt info om hva dette forumet er og hvordan man skal oppføre seg.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei,
Har laget nytt design på forumet. Det kan nok kanskje være litt uvandt i starten, men jeg håper det faller i smak. Selv synes jeg ihvertfall det er ryddigere og mer oversiktlig.

Man vil nok først merke at forumet har blitt rødt igjen. Men hvis du likte det grønne og gule kan du selv bytte til Green/Gold nederst på høyre side. Det er også en mørk versjon, men her blir det noe krøll med fonten på Forrige og Neste kamp.

Om det er noen feil eller mangler dere legger merke til så fyr løs her så skal jeg se om jeg kan få fikset det.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink, offside
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bra dette @RaoulDuke
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kult med nytt design! Er litt uvant, men det tar tid å vende seg til det.
Ser bra ut!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Ett tips. Hvis du ønsker flere "siste innlegg" øverst på forsiden. Det kan jo hende du ikke er innom så ofte og dermed går glipp av noen innlegg.

Gå til Brukerkontrollpanelet. Klikk runde avataren oppe til høyre.
Systempreferanser i menyen til venstre.
Rediger visningsalternativer
Hvis du ser litt nedover så er det et alternativ for Antall du vil vise. Har selv satt den til 10.
screenshot.341.jpg
screenshot.341.jpg (186.87 KiB) Viewed 3274 times

Deleted User 430

Har den hurtig-siterings-funksjonen ved å markere setning/ord forsvunnet eller er det bare systemet mitt, ev chrome, som ikke fungerer med den lenger?
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Steinar Stenseth wrote: 13 Aug 2021, 15:36 Har den hurtig-siterings-funksjonen ved å markere setning/ord forsvunnet eller er det bare systemet mitt, ev chrome, som ikke fungerer med den lenger?
Den fungerer dessverre ikke med siste versjonen av forumet (phpBB). Synes det er viktig å prøve å holde forumet så oppdatert som mulig av sikkerhetsmessige årsaker. Det ser ut til at utvikleren av den funksjonen (som var en addon) ikke lenger holder på. Men vi får håpe at han kan oppdatere addon'en til å fungere med siste versjon av forumet også.

Beklager det, savner den selv.

Deleted User 430

Takk for svar, @RaoulDuke.
Da kan jeg slutte å lete etter den funksjonen :D Satser på at den kommer tilbake i en eller annen form etter hvert. Var nyttig og forenklet både svar og tråder generelt.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Steinar Stenseth wrote: 13 Aug 2021, 15:41 Takk for svar, @RaoulDuke.
Da kan jeg slutte å lete etter den funksjonen :D Satser på at den kommer tilbake i en eller annen form etter hvert. Var nyttig og forenklet både svar og tråder generelt.
Helt enig. Den var helt genial. Beste alternativet akkurat nå er trykke på Siter knappen og heller ta bort tekst. Litt manuelt arbeid dessverre.

Deleted User 430

RaoulDuke wrote: 13 Aug 2021, 15:42 Beste alternativet akkurat nå er trykke på Siter knappen og heller ta bort tekst. Litt manuelt arbeid dessverre.
Jepp. Tilbake til det jeg gjorde som "rookie" og før lyset gikk opp for meg, men det overlever jeg..
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Steinar Stenseth wrote:13 Aug 2021, 15:46 Jepp. Tilbake til det jeg gjorde som "rookie" og før lyset gikk opp for meg, men det overlever jeg..
Hey hey. Gode nyheter! Den knappen du savnet er nå tilbake :)
Fungerer ikke på mobil, men det gjorde det kanskje ikke tidligere heller.

Deleted User 430

RaoulDuke wrote:13 Aug 2021, 20:25Gode nyheter!
Hey hey! Makan til service! :D
Vet ikke om den fungerte på mobil tidligere, men nå fungerer den greit. Må bare passe på å være nøye med markeringen av det som skal siteres, hvis ikke må man "refreshe" siden. Testet nå og den fungerte 1 gang pr. refresh. Uansett bedre enn ingenting! :)
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Steinar Stenseth wrote:13 Aug 2021, 20:53 Testet nå og den fungerte 1 gang pr. refresh. Uansett bedre enn ingenting! :)
Ja skjønner hva du mener, fortsatt litt buggy. Safest å treffe riktig ja. Men hvis du gjør feil og trykker på Siter knappen uansett, så kan du ta teksten bort og prøve på nytt uten å refreshe siden.

Deleted User 430

RaoulDuke wrote:13 Aug 2021, 20:56fortsatt litt buggy
Noen bugs, ja, men det går. Nå ble plutselig "siter"-knappen hengende selv om jeg endret hva som skulle sitere så sånn sett funker det jo.
Uansett grei funksjon selv med bugs, så "teknikken" på å håndtere bugs`en kommer nok etterhvert :)
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg synes det er trist at anti-Glazers fargene forsvant, men må jo ha forståelse for det også. Jeg bare synes det var skikkelig kult at denne United-siden skilte seg litt ut med å faktisk ha fokus på det.

Har ikke logget inn før nå (men sjekket et par ganger på mobilen), og ser at "siste poster" er tilbake på toppen, så det er flott. Jeg savnet det når de var borte. Har derfor ikke fått sjekket særlig mye selv enda, men skal titte litt rundt og se hvordan det funker. Uansett bra at forumet blir oppdatert.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Du kan bytte til gult/grønt selv hvis du vil. Under Fargevalg. Du finner det øverst til høyre på desktop. Nederst på mobilen.
Post Reply