Bruk av riktig tråd til riktig emne

Litt info om hva dette forumet er og hvordan man skal oppføre seg.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Låser den tråden her inntil videre.
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, du er flinkere til dette her, enn på supporterklubbens sider.. 😂😂😂
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16752

😅 Hvor på supporter klubbens sider skal man skrive om man ikke vil kommentere akkurat dagens artikler?
post liked by: Pwint, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vet ikke om folk har lagt merke til det, men det har kommet en underkategori kalt "Nyheter" under "Manchester United". Tenkte bare jeg skulle gi en påminnelse at hvis det skjer noe stort snart, så kan man opprette en tråd der. Så blir det kanskje ikke diskutert i fire ulike tråder mer eller mindre samtidig ;)
post liked by: red, Pink Final, Cola2, Blodfink

Deleted User 430

Ikke fått med meg den, så takk for påminnelse, @Pangaea 👍
post liked by: Pangaea
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pangaea wrote: 25 Apr 2022, 17:25 Vet ikke om folk har lagt merke til det, men det har kommet en underkategori kalt "Nyheter" under "Manchester United". Tenkte bare jeg skulle gi en påminnelse at hvis det skjer noe stort snart, så kan man opprette en tråd der. Så blir det kanskje ikke diskutert i fire ulike tråder mer eller mindre samtidig ;)
Supert at du sier ifra @Pangaea. Jeg tenkte jeg skulle skrive et innlegg om det men har ikke kommet til det helt enda. Den kategorien er ment for litt mer kortvarige diskusjoner, ala nyhetsartiklene til feks united.no. Emnet som ligger der synes jeg er et perfekt eksempel på hva jeg ser for meg.

Jeg har egentlig hatt tenkt til å prøve å sette opp en nyhets-bot som henter inn nyheter og lager en post automatisk. Men det er vanskeligere enn jeg så for meg og tror det har skapt noen bugs på forumet her.
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

Jeg vet ikke helt hvilken tråde dette hører hjemme i, men det er en ting som jeg har undret meg over i lengre tid:

Hvis vi går inn på forumbrukere så er vi ganske mange her (535 stk.), men mange, alt for mange, har aldri publisert noen ting. De har opprettet en bruker - og that's it. De 3 siste sidene (ca. 100 stk.) der er stort sett nye brukere i 2022, og bare en brøkdel er aktive her.

Hva kan grunnen være?
Er de nysgjerrige?
Tør de ikke og er redd for "sterke" stemmer her inne?
Rart er det uansett.
post liked by: Pink Final, Cola2, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16752

Ikke godt å si @Belfastboy.
Man får vel ikke så mye mer info av å logge seg på enn å lese som gjest?

Skulle ønske flere bidrog.
Samtidig må vi være ærlige å si at med få aktive brukere er det én fordel.
Mindre konflikter og provokasjoner.
Slik det ofte kan bli der mange skriver.

Men ønsker at flere bidrar.
Dette er jo en klart bedre plattform enn kommentarfeltet hos United.no om man ønsker:

1) Å kunne diskutere ett og ett emne over tid.
2) Opprette egne tråder.
3) Bruke lenker, you tube klipp, farger.
4) Kunne sitere hverandre.
5) Liker et oversiktlig sted å skrive/lese.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 20 Jun 2022, 19:03 Samtidig må vi være ærlige å si at med få aktive brukere er det én fordel.
Mindre konflikter og provokasjoner.
Slik det ofte kan bli der mange skriver.
Godt poeng,@Pink Final.
Men samtidig lurer jeg på hvorfor de opprettet bruker når de aldri er her.
At det blir frafall av de tidligste brukerne er forståelig, men ikke de som har kommet til, la oss si siden 2020.
Men vi får være glad vi slipper united.no-tendenser her:)
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Belfastboy wrote: 20 Jun 2022, 18:55 Hvis vi går inn på forumbrukere så er vi ganske mange her (535 stk.), men mange, alt for mange, har aldri publisert noen ting. De har opprettet en bruker - og that's it.
Noe av grunnen til det tror jeg er at United.no publiserte en artikkel om forumet helt i starten. Da kom det endel brukere. Vi hadde også en konkurranse og mange lagde nok en bruker for å bli med på den.

Forumet har en funksjon som lar meg slette brukere som aldri har postet, det frister litt å rydde opp. Men det er vel ikke helt riktig ovenfor dem heller.

Det er også en haug med brukere som står som Innaktive. Dvs at de har registrert seg men aldri klikket på linken man får på epost for å verifisere.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pangaea
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

RaoulDuke wrote: 20 Jun 2022, 21:13 Det er også en haug med brukere som står som Innaktive. Dvs at de har registrert seg men aldri klikket på linken man får på epost for å verifisere.
Hadde kanskje vært greit med en opprydning.
Jeg klikket meg inn på noen brukere fra 2021 som ikke har vært inne/pålogget etter at de registrerte seg.
La oss si at de som aldri har publisert noe og som registrerte seg for tidligst 1 år tilbake i tid og eldre slettes? Hadde det gått an?
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes det blir litt feil å bare slette brukere som ikke har skrevet noe her, når de ikke har gjort noe galt. Kanskje mer naturlig å evt slette de som ikke har verifisert seg, men ellers synes jeg det blir litt merkelig. Tar jo opp omtrent null plass i en (sannsynligvis) SQL-database et sted, og det er alt. Det kan jo være noen av dem kommer tilbake og blir aktive på et tidspunkt. Og hvis man sletter, vil epost man brukte også forsvinne fra systemet? For ellers er det vel fare for at om noen prøver å registrere seg igjen, så gir systemet beskjed om at e-posten er brukt, og man må bruke en annen? Slik er det vertfall noen steder, uten at jeg vet om det er tilfellet her selvsagt.

Man kan jo evt kjøre litt flere polls og konkurranser og slikt for å prøve å få noen flere av medlemmene aktive. Ser det har kommet en poll om de Jong her, sikkert i forbindelse med oppdatering ganske nylig? Ca. 25 stk som har stemt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16752

Humoristisk av @Pangaea fra Manchester United women tråden:
….. omtalt når vi diskuterte Bodø/Glimt. Sikkert i tråden om Darron Gibson eller noe slikt :rofl:
Hehe, det har sklidd ut i det siste.
Meg selv innbefattet 👈
Skal vi prøve å bruke riktig tråd til riktig emne? 🤔😄
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply