GUIDE: Smarte forumfunksjoner

Litt info om hva dette forumet er og hvordan man skal oppføre seg.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Mange her er sikkert vandt til å bruke forum fra før av. Men det er diverse funksjoner her som jeg har lagt til.

Den jeg, og kanskje mange andre, bruker mest er media funksjonen. Det er knappen over der du skriver som ligner på en dataskjerm. Inni den taggen kan man nesten putte hva som helst av nettsider som har video, lyd osv. Denne støtter YouTube, Vimeo, Twitter, Facebook osv osv.

Spoiler knappen ved siden av gjemmer tekst til man har trykket på en knapp. F.eks slik: Brukes vel kanskje oftest i sammenheng med film og tv serier?
Man kan laste opp bilder i innlegg. Gå til knappen Vedlegg under og last opp. Så kan man bruke Plasser i teksten knappen for å få bildet inn i innlegget.

Man kan starte å skrive @ og så begynne å skrive et brukernavn for å tagge brukeren, samme som på f.eks Twitter og Facebook. Brukeren får en notifikasjon.

Det er også likes på innlegg. Egen tråd om det her: https://unitedforum.no/viewtopic.php?f=2&t=17

Hvis man vil gjemme noe for brukere som ikke er registrert på forumet kan man bruke [ hide ] gjemme noe tekst[ /hide ] (legg merke til mellomrommene, det må du ta bort).

Oppdaterer denne tråden etterhvert som jeg finner flere smarte løsninger.

utepils
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2018, 20:01

Litt uvant plassering i forhold til andre forum men: "Hurtiglenker -> Uleste innlegg" helt øverst til venstre er fin.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

utepils wrote: 09 Aug 2018, 19:57 Litt uvant plassering i forhold til andre forum men: "Hurtiglenker -> Uleste innlegg" helt øverst til venstre er fin.
Forsåvidt enig. Er jo themet jeg bruker som styrer det egentlig. Men kan se om jeg får til å legge samme linken under "Dine innlegg" til høyre her.
Post Reply