Velkommen til forumet!

Litt info om hva dette forumet er og hvordan man skal oppføre seg.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei og velkommen til forumet!

Først og fremst er vi veldig glad for å ha deg her.

Noen forumfunksjoner det kan være greit å vite om

- Forumets spilleregler: viewtopic.php?f=2&t=7

- Avatarer
Det er fint om alle velger seg en avatar, på den måten er det lettere å gjenkjenne en bruker.
For å velge eller laste opp en avatar går man til Brukerkontrollpanelet her: ucp.php
Gå til Profil > Velg avatar
Her kan man velge "avatartype". Velger du "Last opp avatar" så kan du laste opp ditt eget bilde. Dette bildet må være firkantet og max 150x150 piksler. Bruk feks https://croppola.com/ for å redigere til bildet ditt.
Ønsker man ikke å laste opp et bilde kan man velge et bilde fra galleriet. Da risikerer man selvfølgelig å få en avatar som er lik en annen bruker.

- Tag en forumbruker
Man kan tagge en forumbruker, på samme måte som man kan på feks Facebook. Det gjøres ved at man skriver et @ symbol og deretter begynner å skrive brukernavnet. En liste over brukere vil dukke opp og man kan velge brukeren man har lyst til å tagge. Når man tagger en bruker får den brukeren beskjed om det og kan lett gå til den aktuelle posten.

- Sitering
En viktig del av ethvert forum er muligheten for å kunne sitere en annen bruker i et innlegg. Her på forumet kan man enten sitere et helt innlegg, eller så kan man sitere deler av et innlegg. Vi foretrekker at man siterer deler av et innlegg hvis det originale innlegget feks er veldig langt. For å sitere en del av innlegget markerer man teksten man vil sitere og deretter trykker på "Siter" knappen som dukker opp.

- Embedde video, tweets osv.
I knapperekken under eller over der man skriver innlegget finnes det et skjermikon. Trykker man på den får man opp [media ][/ media] i innlegget. Da kan man lime inn feks en YouTube eller Twitter link. På denne måten kan man se videoen/tweeten direkte i innlegget. Dette er mye penere og enklere for andre enn å måtte klikke inn på en link.

- Bilder
Bilder kan lastes opp som et vedlegg. Når man skriver ett innlegg vinner man Vedlegg knappen nederst på siden. Der kan man laste opp et bilde for så å plassere det inn i teksten.
Alternativt så kan man lime inn en direkte link til et bilde. Forumet vil automatisk plassere bildet i teksten.

- Siste innlegg
Siste innlegg funksjonen øverst på forsiden kan være kjekk å bruke for å holde seg oppdatert på hva som er nytt siden sist du var innom.
By default vises det 5 innlegg, men du kan øke dette til hva du vil.
Gå til "Brukerkontrollpanelet" (Avataren din øverst til høyre).
"Systempreferanser".
"Rediger visningsalternativer".
Nederst her kan du øke "Antall du vil vise".

- Andre småting
Hvis du skriver to innlegg rett etter hverandre i samme tråd vil disse innleggene automatisk slås sammen.

Kamptråder opprettes kun av en gruppe brukere, dette er for å opprettholde kvaliteten på disse trådene. Vi vil alltid kunne trenge hjelp til denne oppgaven så om du har lyst til å hjelpe til ta kontakt her: viewtopic.php?f=2&t=738

Spør om du lurer på noe!
post liked by: Pink Final
User avatar

Jonas
Posts: 4
Joined: 29 Jul 2018, 09:26

Fint dette. Håper det blir litt mer action her. Nå er vi to brukere her?
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jonas wrote: 29 Jul 2018, 10:01 Fint dette. Håper det blir litt mer action her. Nå er vi to brukere her?
Hehe ja, det er meg og deg. Får satse på det kommer noen flere etterhvert ja. Del videre! ;)

Isak
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2018, 21:20

Ser fram til dette!

Fellaini
Posts: 2
Joined: 08 Aug 2018, 22:47

Gleder meg til gode diskusjoner og synspunkt her utover sesongen!
User avatar

Fred17
Donor
Posts: 13
Joined: 30 Jul 2018, 18:58

Fellaini wrote: 08 Aug 2018, 22:49 Gleder meg til gode diskusjoner og synspunkt her utover sesongen!
Enig, bra tiltak!

Rene K.
Posts: 7
Joined: 09 Aug 2018, 00:34

Kjempebra tiltak! har savna ett forum lenge nå. 🙂👍
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Flotte greier liker det her.

Batmund
Posts: 3
Joined: 09 Aug 2018, 08:03
Liker gitt: 1

Kjempegreier dette! Eget forum er så mye bedre enn diverse kommentar-felt og forskjellige Facebook sider! GGMU!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Bra dette, har savnet dette. Etter at det gamle unitedforumet forsvant i dimman 👍

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Veldig bra initiativ RaoulDuke. Det et på sin plass at verdens største klubb har sitt eget dedikerte forum, til og med i lille norge. Så takk skal du ha.

Jeg så artikkelen på united.no ang. denne siden, det var på telefonen. Når jeg siden prøvde å finne siden på pc'en via google fant jeg den ikke, liverpool sin united tråd dukket opp men ikke denne! Måtte finne artikkelen på united.no for å finne linken til siden her. Så håper united.no promoterer siden slik at folk og google blir klar over den.
User avatar

Slaraffendriver
Posts: 34
Joined: 27 Aug 2018, 14:15

Flott tiltak, får håpe det blir litt liv her. Var selv veldig aktiv på det gamle united.no-forumet, og det var et veldig godt forum med mye aktivitet. Måtte slutte der selv pga. tid som ikke strakk tid, og da jeg skulle tilbake dit noen år senere så jeg at forumet ikke lenger fantes. Tror nok dessverre gullalderen til denne typen forum er litt over (sett det generelt på en rekke andre forum jeg pleide å være aktiv på, og har sjekket ut i løpet av de siste årene), men det finnes samtidig mange eksempler på gode forum med gode diskusjoner. Det gjelder bare å gjøre nok folk oppmerksomme på det nye forumet, slik at brukerbasen er her. Jeg òg fant dette forumet via united.no, som jeg er innom omtrent hver dag, og det var også der jeg har funnet tidligere forum, så det er supert at united.no har lenke til forumet. Er nok en del som vil oppdage forumet på den måten, så gjelder det bare å få nok folk til å registrere seg.

Kan ikke garantere for aktiviteten min, men skal forsøke å bidra til at dette blir et aktivt forum. Aktivitet gjør forumet mer interessant for folk som er inne og titter, mens lite aktivitet fort gjør at man ikke registrerer seg, så tror det er viktig at forumet får en god start.

Liten smådetalj: Det er en kategori på forumet for film, tv og musikk. Kan kanskje inkludere videospill/PC-spill i samme kategori, passer nok best der. Når det gjelder kategorien Konkurranser, er denne ment for "offisielle" konkurranser, eller kan hvem som helst starte en egen konkurransetråd, f.eks. en geografiquiz, kulturquiz etc.?
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Slaraffendriver wrote: 27 Aug 2018, 15:48 Liten smådetalj: Det er en kategori på forumet for film, tv og musikk. Kan kanskje inkludere videospill/PC-spill i samme kategori, passer nok best der. Når det gjelder kategorien Konkurranser, er denne ment for "offisielle" konkurranser, eller kan hvem som helst starte en egen konkurransetråd, f.eks. en geografiquiz, kulturquiz etc.?
Gode poenger [mention]Slaraffendriver[/mention]. Og jeg er egentlig helt enig med deg om at gullalderen for forum kanskje er forbi. Jeg har jo selv også blitt mye mindre aktiv på forum nå enn jeg var før i tiden. Facebook, Twitter osv har vel tatt over. Selv synes jeg Facebook grupper blir veldig rotete og uoversiktlig. Liker heller ikke at Facebook algoritmen liksom skal bestemme hva som er viktigst.

Jeg har endret den kategorien du snakker om. Er det mye aktivitet der etterhvert kan vi alltids splitten den opp i film, tv og spill, gaming. Blir ikke mye tid til gaming for min del med en liten kid som krever sin tid.

Det er egentlig fritt frem og poste hvor man vil, initiativ fra brukere er bare positivt og øker bare aktiviteten. Jeg kan jo merke de trådene som har premier slik at folk kan skille dem fra hverandre. Tippekonkurranser osv var jo veldig populært på forrige forumet.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Mistet utrolig nok internett-tilgang i nesten hele går, så har ikke fått med meg sånn sirka 2000 innlegg her på forumet. Men tusen takk for at du endret utseende til "green and gold" og slagord osv. Det setter jeg (og sikkert vi) stor pris på.

Takk.
post liked by: Blodfink, RaoulDuke
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Bump. Har oppdatert dette innlegget med ny og relevant informasjon.
Post Reply