EURO 2024 (Tyskland)
-
- Moderator
- Liker gitt: 3459
- Liker mottatt: 12068
Er på tide for visse land å skru opp bøtesatsene for banestorming. Startbot på €5000 som dobles for hver gang man gjør noe bør vel være avskremmende for de fleste. Fengsel for de forbryterne som gjentar handlingen et visst antall ganger.
post liked by: Andtho01, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Can2
LoveUnitedHateGlazers
Blir en U på bongen igjen i kveld.
Har England som en ørliten favoritt, men synes ikke det er stor forskjell på lagene, alt kan vel skje.
Har England som en ørliten favoritt, men synes ikke det er stor forskjell på lagene, alt kan vel skje.
post liked by: Andtho01, Spirograf1, Rød Pølse, Can2, RedTrafford, Pwint
LUHG!
-
- Liker gitt: 3636
- Liker mottatt: 3549
Jeg håper Nederland går ut like hardt som mot Tyrkia, sånn at England tvinges til å svare. Tror det blir en morsom start på kampen 
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Can2, RedTrafford, Blodfink, Pwint
Riktignok ganske jevnt her ettersom det skapes så lite, men trenden i EM fortsetter og fortsetter...
Spania 0.62 xG (2 mål)
Frankrike 1.09 xG (1 mål)
Da ligger det kanskje i luften at Nederland skaper mest i kveld, men England går videre?
Spania 0.62 xG (2 mål)
Frankrike 1.09 xG (1 mål)
Da ligger det kanskje i luften at Nederland skaper mest i kveld, men England går videre?
post liked by: Can2, RedTrafford, Blodfink, Pwint
-
- Donor
- Liker gitt: 26728
- Liker mottatt: 18892
Lurer på om jeg skal sprite opp stemningen på ferie og se England kjører et show vi sent vil glemme
Er vel en tv skjerm ca hver fjerde meter her jeg er, så muligheter er det jo.
Bryr meg fint lite hvem som skal tape for Spania i finalen også.
Er vel en tv skjerm ca hver fjerde meter her jeg er, så muligheter er det jo.
Bryr meg fint lite hvem som skal tape for Spania i finalen også.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pancho P, Can2, Pink Final, Blodfink, Pwint
-
- Moderator
- Liker gitt: 3459
- Liker mottatt: 12068
Uten å ha sjekket tallene, men Yamal sin scoring kan umulig å ha en spesiell høy xG verdi. Kolo Muani sin på den andre siden har nok en veldig høy xG. Spesielt Yamal sin scoring viser hvordan gode spillere kan produsere noe ut av "ingenting".
post liked by: Pancho P, Pink Final, Rød Pølse, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
2-1-målet har vel også tilnærmet null i xG? Siden det ikke var en spansk spiller i nærheten av avslutningen, og sleivsparket til Olmo var på god vei utenfor? Men hvem vet hvordan de teller dette? Kanskje bare kvitte oss med stolper og nett? Bare telle mulige mål?
Øeder man en kamp, så er det ikke nødvendigvis om å gjøre å skape flest mulig store sjanser. Bare spør Pep og Sir Alex.
Øeder man en kamp, så er det ikke nødvendigvis om å gjøre å skape flest mulig store sjanser. Bare spør Pep og Sir Alex.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pwint
Ingen kritikk mot @Pangaea, og eg tolkar innlegget hans som tongue-in-cheek, men det viser igjen kor problematisk det er å bruke xG for å vurdere styrkeforholdet i ein gitt kamp. Spania verka å ha kontroll og å ha fleire gir på lager, mens Frankrike var fantasilause, sjølv om dei kom til eit par gode sjansar.
post liked by: Rød Pølse, Pangaea, messilingard, Pwint
It's Squeaky Bum Time!
Det er nettopp slike ting som det som xG ikke klarer å fange opp, fordi det er basert på faktiske avslutninger. Mener det teller alt av avslutninger derimot, enten de blir blokkert, treffer mål eller bommer. Men "press" og "nesten-sjanser" kommer ikke med.
Uansett, det har vært ganske kjipt å observere denne trenden i kamp etter kamp, der det laget som fortjener det minst, vertfall ihht xG, vinner kampene sine.
Så skal det også sies at xG ikke er super nyttig på slik enkelt-kamp scenario som her, så slik sett litt tongue-in-cheek, men at det heller viser en trend over tid. Hvor mange og gode sjanser skaper et lag i løpet av for eksempel en sesong, og hvor godt utnytter de sjansene. Samt for enkeltspillere over tid. For eksempel mener jeg at Mason Greenwood hadde en helt vill uttelling på sjanser i sin første sesong, og scoret dobbelt så mange som xG tilsa at han burde. Om ikke det var enda flere.
Og så er det vel lov å si at det er greit imponerende av en 16-åring å score mål i en semifinale i EM

post liked by: Pancho P, Pink Final, messilingard, Pwint
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 19654
- Liker mottatt: 7571
Jeg er veldig Manuel fra "Hotell i særklasse " på mye av dette. Må stadig si "Que!??" til mye i moderne fotball. Personlig synes jeg det er altfor mye detaljer og data-analyser og millimetermål. Det var mer sjarm og moro i gamle dager. Kanskje jeg bare er gammal og umoderne.

DET er helt greit,ja. Dessuten noe jeg faktisk forstår.
post liked by: Pwint, Pancho P, Pangaea
Kong Eric Cantona
Tenker Nederland vinner i dag, men hadde vært gøy hvis England endelig storspilte og gikk videre.
post liked by: Pancho P, Can2, Jan Erik
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
@Andtho01, Southgate endrer veldig lite. Det er samme lag nå som mot Serbia med unntak av Mainoo for Alexander-Arnold. I tillegg så har Shaw kun spilt 40 min siden februar. Men laget så jo bedre og mer balansert ut når han kom inn sist...
post liked by: Spirograf1, Can2, Andtho01, Pwint, Pancho P