Tvilsomme eller rett og slett korrupte forhold

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Elkey wrote: 31 Jul 2020, 07:32 Det virket ikke så veldig alvorlig.
Ja, vi får se om det kommer mer.

Poster denne her også [mention]Elkey[/mention] , selv om den ligger i PL-tråden.

https://www.nettavisen.no/sport/der-spi ... 99593.html
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Selvsagt rom for tolkning her, og slett ikke sikkert Dag Langerød mente det slik jeg tenker mellom linjene her. Men uansett så tror jeg som skrevet i en annen tråd nylig, at det er veldig mye korrupsjon ute å går i fotballoverganger. Det er lagt så godt til rette for det. Enorme summer, stor konkurranse om signaturer, moralsk tvilsomme eiere og ikke minst agenter. Skjulte aktører, hemmelige bankkontorer, osv osv. Derfor synes jeg denne kommentaren var meget interessant, i en artikkel om Haaland på united.no.
Dag Langerød wrote:Så skriver jeg noe vagt over om «de rundt Haaland» agenter, representanter og den delen av de største overgangene, men det er mange måter å betale penger på til de involverte rundt en overgang. Vil ikke gå så mye i dybden på det, men har nok off the record-samtaler med agenter til å vite at det er masse penger involvert i overganger med navngitte store internasjonale klubber som aldri dokumenteres andre steder enn på hemmelige bankkontoer etc.
Så kan man selvsagt kalle spaden for noe annet enn korrupsjon, som agenthonorar, signing-on fee og et drøss med andre ting. Men er det noen som tror alt er i skjønneste orden her?

Vil også nok en gang anbefale denne podcasten fra Chivadze. En gravejournalist legger ut (nesten uten å puste) om "idrettspolitikk" og mer spesifikt om FIFA og Infantino. Blatter er borte, men ikke mye virker å være forandret. Selliaas mener faktisk ting har blitt enda verre.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Denne er vel ganske så aktuell her..?

https://www.tv2.no/sport/11987152/

Baller på seg i den klubben, gitt..
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Steinar Stenseth wrote: 01 Mar 2021, 13:22 Baller på seg i den klubben, gitt..
Barcelona vil komme til å slite i lang tid fremover.
En æra er over.
Barcelona kommer ikke til å bli det samme igjen på lang, lang tid.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

offside wrote: 01 Mar 2021, 13:53 Barcelona vil komme til å slite i lang tid fremover.
En æra er over.
Barcelona kommer ikke til å bli det samme igjen på lang, lang tid.

Vil gå så langt som å påstå at det hadde vært bra for den moderne fotballen om de ble "det nye Leeds", men samtidig frykter jeg at korrupsjonen seirer og at de blir reddet fra fallet pga. klubbens standing i ligaen og historikken som råder over de to store klubbene der borte.
post liked by: Blodfink, offside
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Håper de blir rævkjørt skikkelig, men frykter at "standingen" berger dem ja...Alle store klubber har nok svin på skogen. I større eller mindre grad.
post liked by: offside
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote: 01 Mar 2021, 15:41 Alle store klubber har nok svin på skogen. I større eller mindre grad.
Det tror jeg også de har, men har et håp om at det blir mindre av det etter hvert som det kommer frem i dagslys. Tviler, men lov å håpe..
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Andrea Agnelli, styreformann i European Club Association og Juventus, Agnelli er korrupt, ingen tvil i mitt hode, beryktet familie det...

Håper virkelig Juventus blir slått ut av Porto i kveld, ser bra ut, ligger under 1-3 sammenlagt med 45 min. igjen. EDIT: Fryktelig start på 2.omg. for portugiserne...

Her er hans ønsker for transfers mm..

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... i-19997313
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Sakset fra MEN media:

It has been suggested the Real Madrid president Florentino Perez would be chairman of the Super League and Joel Glazer, joint owner of United with his siblings, would be one of four vice-chairmen along with Liverpool owner John W Henry, Arsenal owner Stan Kroenke, and Juventus president Andrea Agnelli.

But UEFA and the Premier League have made their opposition to the plans clear and the European Club Association (ECA) has also now distanced itself from the proposals.

Reports claimed Juventus president Andrea Agnelli would be one of the vice-chairmen of the breakaway league, but he is also president of the ECA which has now come out in opposition of the plans.



Nå får vi se hva de britiske fans (og internasjonale fans) har av baller da. Bør jo bli riots av dette mener nå jeg.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blir denne GALSKAPEN noe av, så er det slutt for meg. Har fulgt United hele livet. Ikke vitsen lenger.

Kan selvsagt håpe det er enda en "prøvdeballong", men det virker ikke slik. De har kommet for langt og planene er for konkrete. Jeg er helt enig med Gary Neville i dag: Straff dem knallhardt. Dette handler om sporten vår. Jag eierne ut med kjepper og brannfakler.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
De kan brenne et visst varmt sted.

https://thesuperleague.com/press.html
post liked by: red, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Har ikke fått sett programmet det linkes til her (vet ikke om det ligger på nettet? mulig det), men ganske stygge avsløringer om engelsk fotball her ja. Vi visste om det, selvsagt, men det blir annet når det kommer "svart på hvitt".

https://www.aljazeera.com/news/2021/8/9 ... l-football
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Pangaea wrote: 10 Aug 2021, 19:18 vet ikke om det ligger på nettet?
Var jo bare å trykke på "play" på videoen under overskriften... :D

Ev. denne for å gjøre det enklere;

post liked by: Blodfink, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Då er altso Pochettino manager for Messi, Neymar, Ramos, Mbappe og Donnarumma mfl. 😂

FFP er ein vits.
Som resten av toppfotballen idag.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan

Deleted User 430

Apropos shady saker..

PSG har nesten 7-doblet omsetningen sin siden Qatar kjøpte klubben i 2011 til avslutningen av regnskapsåret 18/19!
Kommersielle inntekter osv økte fra €26mill til €366mill i den perioden. Skikkelig flaks for klubben at "alle" plutselig ville sponse dem.....

https://showsport.me/football/psg-ligue ... ns-1557770
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Det er fullstendig råttent, tragisk....
LUHG!
Post Reply