Tvilsomme eller rett og slett korrupte forhold

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Vanguard og Blackrock gnir seg i henda. Anbefaler å se Tim Gielens "Monopoly, who owns the world" på Rumble.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Nov 2021, 18:38 Og det betyr at vi fotballinteresserte ikke ser på VM? Gjør vi det har vi like mye skyld som Peter, David og de ryggløse.
Med all respekt, dette er bullshit. At en helt vanlig fotballinteressert 14- eller 60-åring fra Mogadishu, Bodø, Santiago eller Bilbao har lyst til å se på VM kan da virkelig ikke sammenlignes med milliardærer som sper på skyhøy formue med ytterligere 500 millioner for å drive reklame for møkkaregimer.

Vanlige folk og fotballfans har NULL med dette å gjøre, og null skyld.
post liked by: messilingard, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Nei, hører du sier det...kan forstå det ut fra utgangspunktet til de i Mogadishu og kanskje litt i Santiago. Resten er med respekt å melde bullshit og en total ansvarsfraskrivelse så det holder...det lukter bare litt så da er det greit.
post liked by: Pwint

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Åpningsposten min var sjølvsagt ein form for ironi. Og eg er heilt enig med @Vidar Dale Fjeld og co.

Man lar seg stadig overraske over kven som lar seg kjøpe av penger. Også blodpenger som her.
post liked by: Pwint
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Dette var en meget interessant tråd, takk til dere alle sammen for spennende bidrag (og lesing for min del).
En ting jeg har merket meg er at jeg synes Manchester City sine eiere ser ut til å være veldig dyktig på å unngå negativ omtale. Men jeg fant en god artikkel på Josimar, som har sitt utgangspunkt i en serie på Amazone Prime. Dette er gjengen som står bak suksessen til "the noisy neighbours":
https://www.josimar.no/artikler/the-men ... side/5040/

Her avslører man blant annet trafficking, mishandling og drap på barn.
I tillegg så er dette et regime som fortsatt bryter menneskerettigheter og har blant annet steining som en av henrettelsesmetodene som benyttes.
post liked by: Pancho P, Pwint, RedTrafford

Deleted User 480

Det var sterk lesing @Måns Dette regimet setter stadige nye standarder for grusomhet. Dessverre.
post liked by: Pancho P, Måns, Pwint

Deleted User 430

Denne passer vel greit inn her....

https://www.tv2.no/sport/14394476/
post liked by: Pwint, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Tja...vi vet jo hvilket grep mafiaen har i Italia...jeg sier ikke at de er involvert her, men ellers er de involvert i alle former for handel der penger og hvitvasking er et tema...
post liked by: Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Heilt hårreisande @Steinar Stenseth, og då tenker eg ikkje berre på sveisen til Nedved...
post liked by: Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Kan ikke si at jeg ble overrasket over å se Juventus involvert i en sånn sak. Selv om ingen er dømt her så er det sjelden skattemyndighetene går såpass offensivt ut uten at det ligger noe i bunn.

Gir i det minste enda bedre forståelse for hvorfor de fortsatt insisterer på at superligaen fortsatt er et must.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ein gang i min ungdom, la oss si en gang mellom 1986-1990 so hadde eg tolv rette i tipping. Det var på den tida det også var søndagskamper med på kupongen. På søndagskampen husker eg at Chelsea spilte. Eg hadde allerede 12 rette inne fordi eg hadde helgardering på denne kampen. Stor utbetaling på U, mindre på H. Eit minutt før full tid scora Chelsea og fekk heimesider, og eg fekk utbetalt omlag 6000.- i stedet for 60 000.- -70 000.. Hata Chelsea etter dette 😂 Tvilsomt lag!!
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Pangaea

Deleted User 480

Dette er kanskje mest linket like mye mot [tvilsomme som korrupte forhold. Tematikken har jo vært oppe en del ganger i forskjellige tråder. Jeg tenker på makten i fotball-verden og hvor den sitter. De som skjelver litt nå er styrene i klubber som Brann og RBK. Opprøret mot Glazer og tilsvarende eiere, samt FIFA og UEFA er andre eksempler.

Det "ulmer" en del blant fans, i pressen og hos enkelte spillere for den del. Det er i våre dager et større opprør mot "makta", enn vi knapt har opplevd før. Antagelig er de høye herrer (og damer) ikke nødvendigvis mer arrogante og mektigere enn før, men opprøret mot dem er definitivt mektigere. Jeg synes det er en sunn ting at man i det 21-århundre får slike reaksjoner. Reaksjoner som får styreledere til å gå av, eller bli svette under snippen. Som får UEFAs kokkelimonke gutteklubb stående igjen med svarteper. Forhåpentligvis er det starten på noe som rykker i rota på makteliten, i enda større grad framover.

Deleted User 430

Blodfink wrote:02 Nov 2018, 22:07 kvitt Blatter så får vi Infantino…
Ser ut til å ha hjulpet skikkelig, ja..

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Kzkzn ... -til-qatar
post liked by: Blodfink, Pangaea, Pancho P
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18060

Like barn leker best...
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ikke så veldig overraskende, dessverre. Jeg skrev om noen podcasts for flere måneder siden, og da ble det sagt at Infantino var enda verre enn Blatter. Og det ser jo faktisk virkelig slik ut.
post liked by: Pancho P, Blodfink
Post Reply