VM 2022

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Tyskland er jo eit gjennomsolid lag om ein ser på kven dei har å rutte med.
I mål er det verdsklasse og det gjeld både andre og tredjekeeper også. Kven ville vel ikkje hatt både Neuer, Trapp og ter Stegen!
I forsvar er det litt ymse, men må vel seiast å vere bra her også. Men kunne godt brukt Ginter meir, han har vist at han presterer ofte på landslaget. Veit ikkje om Gosens var skadd eller ikkje, men miner han burde vore aktuell på backen også?
Gündogan er bankers som CM og Kimmich er også god der, men syns i grunnen han er fin i si gamle rolle som HB. Ellers så er Goretzka litt for på og av, og i dette VM altfor av til å utgjere ein stor skilnad. Kunne kanskje ein Brandt vore like god, eller kva med ein spelar i form; Rhani Khedira frå Union? Kanskje oversett ettersom dei er ein mindre klubb enn BVB og FCB? Om ein har ein meir "anker type" ville det frigjort Gündogan i større grad framover (kanskje).
Den store akillesen er nok likevel heilt på topp. Det å ha Müller som "rein spiss" er nesten som å resignere. Då meiner eg oppriktig at Adeyemi eller Moukoko kunne gjort det mykje betre, trass i deira manglande rutine (og namn). Er ikkje sånn at Fåullkrug og Musiala ikkje kan det å score, for det har dei i år, men dei har ikkje så mange alternativ på sett og vis. Kor er typar som Klose og Gomez?
Også er jo alltid Reus uheldig med å bli skada når landet hans treng han som mest.
post liked by: Can2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Er Japan så gode i dag, eller la Spania seg ned??..(Jeg har ikke sett kampene i dag)
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Japan litt gode, Spania litt slurvete. Det er i alle fall min konklusjon. Men var jo litt beleiring av Japans 16-meter for å sei det sånn. I alle fall det eg såg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ballinnehav var Spania 82, Japan 18 (Livescore.com)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lukaku...Burde vel hatt minst 2.
LUHG!

Deleted User 430

JørgenT wrote: 01 Dec 2022, 22:01 Musiala og moukoko hadde vore dynamitt i 15 år framover!
Mtp alderen på spissene vi har hentet de siste sesongene er vel "Musiala og moukoko vil vore dynamitt om 15 år" en mer passende setning for United.. 😏
post liked by: JørgenT, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Dalot med assist på 1-0 scoringen til Portugal.

Vært svært god defensivt (mot Son) også hittil.

Bør kunne føre til at han får spille mer dette mesterskapet! (Spesielt ettersom de har satt Cancelo som venstreback, pga skade på førstevalget deres på venstreback i forrige kamp).

Også kan en selvfølgelig diskutere hvor positivt det er for oss, han har ikke spilt rent lite hittil denne sesongen.

Edit: Og der 1-1, Ronaldo som kløner det skikkelig til defensivt på en dødball.

Artig kamp sett med United-øyne hittil.
post liked by: Torquemada, Pink Final, Can2
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

@red Enig, artig kamp med United øyne, bortsett fra at Bruno sitter på benk. Ronaldo med "feil" som gir mål til SørKorea. Dalot har vært Portugals desidert beste spiller. Håper at Bruno kommer inn og får til noe magisk. Vi trenger at Bruno får så mange gode opplevelser som mulig. Å sitte på benk på landslaget er ikke positivt.
ronaldo.jpg
ronaldo.jpg (131.82 KiB) Viewed 374 times
Denne karen ser i alle fall ikke fornøyd ut...
post liked by: Pink Final, red, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Ser ikke mange kamper, men får med meg resultater.
Da ble det Uruguay som må bestille fly billetter ser jeg.
Flere fotball nasjoner som ryker ut etter gruppe spillet. Når det spilles kun 3 kamper, må man jo være på fra første kamp.
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja. Det litt feilen Tyskland gjorde. Hansi Flick byttet ut både Müller og Gündogan på bare 1-0 etter 67 minutter i den første kampen mot Japan, og viste med det at de ikke tok de ordentlig på alvor. Det som til slutt ble den store forskjellen.

Forøvrig: Brasil med Fred, Antony og Telles fra start i dag. (Og Dani Alves, kan fort være hans siste kamp for Brasil).

Antony virkelig leker med venstrebacken til Kamerun nå.
post liked by: Can2, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Synd, Uruguay var mitt håp, ut på MF. Håpa Portugal ikke dreit seg ut, jeg har ikke sett kamper i dag heller.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

RedTrafford wrote: 02 Dec 2022, 18:30 Ser ikke mange kamper, men får med meg resultater.
Har kun sett Iran - Wales og Spania - Tyskland samt deler av Danmark - Frankrike.
Vært heldig med valg av matcher på ren fotball kvalitet.
Har aldri fulgt så lite med i et VM.
Synd med våre danske naboer.
Moro med Australia, Japan, Marokko, Senegal og Sør Korea.
England - Senegal i morgen kveld kl 20.00.
Tror jeg vil se den 📺
post liked by: RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

I dag blir Manchester United damene prioritert. 13.30 på VSport2. Blir litt zapping mellom den kampen og Sunderland matchen som starter samtidig. Blitt moro å følge Amad Diallo i det siste.
post liked by: Pink Final, Can2, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Hadde tenkt å prøve å få sett litt på utslagsrundene,
Men på denne travleste tiden av året ryker begge kampene i dag.

Sånn sett var det greit at United ikke skulle spille akkurat i dag😄
post liked by: Pink Final, Can2, JørgenT
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ingen bomber i dag, favorittene videre. LvG er en luring, ser ikke bort i fra at Nederland slår ut Argentina i kvart'n. Blir vel rimelig jevnt.
post liked by: JørgenT
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Det er nå det begynner å bli interessant med VM.
Og da fikk jeg selvfølgelig ikke med meg noen av lørdagens kamper.
Jeg skal gjøre mitt for å få sett England i kveld i hvert fall, kanskje jeg også får sett noe av Frankrike og Polen også.
post liked by: Pink Final
Post Reply