Champions League 20/21

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

aregran wrote: 02 Dec 2020, 11:37 Vet noen om innbyrdes oppgjør fortsatt trumfer målforskjell i CL-gruppene
Ja, innbyrdes oppgjør teller foran tot. målforskjell, fin oversikt over reglene her:

https://www.thesun.co.uk/sport/football ... mutations/
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Avbrutt kamp i Paris

https://www.seattletimes.com/sports/psg ... l-slur/[hr][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
4 engelske lag i gruppespill, 3 av dem videre...
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Veldig, veldig alvorlig det som har skjedd der. Må nesten gå ut fra at anklagene om rasisme er korrekt. Men hva skjer med den kampen nå? Kampen avbrutt slik jeg forstår det. Kanskje de prøver igjen i morgen med en annen fjerdedommer?

Hvis det stemmer, så håper jeg dommerkarrieren hans er over. Komplett hårreisende.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Kampen skal spilles ferdig i morgen
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Liverpool, Manchester City og Chelsea videre i CL...vi skal til EL, med like mye slitasje om ikke mer. Hadde nesten vært bedre å ryke helt ut for å konsentrere seg om PL.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 08 Dec 2020, 23:41 Veldig, veldig alvorlig det som har skjedd der
Joda for all del det er alvorlig. Vi må slå ned på rasisme og ha nulltolleranse for det. Men samtidig så man heller ikke bli oversensitiv på dette. Føler folk nesten bare trekker opp rasismekortet for alt mulig. Det blir for mye av det.

Jeg har sett hendelsen, veldig uheldig at han bruker det ordet 4 dommeren i Paris. Samtidig føler jeg ikke at det var rasistisk ment eller rasistisk tilsiktet fra hans sted.

https://www.dagbladet.no/sport/john-bar ... k/73159136

Barnes mener at dersom benken besto av seks mørkhudede personer og en hvit person, så ville fjerdedommeren si at det var «den hvite», og at det ikke vært noe problem.

- Fjerdedommeren vet ikke navnet heller, så han sier «den svarte»! På RUMENSK! Den mørke treneren overhører et rumensk ord som høres ut som er ord han kjenner igjen og blir opprørt, sier Barnes, som sikter til at «negru» minner om ordet «negro».

- Vi må slutte å assosiere ALT relatert til svarte som noe negativ i HVER ENESTE kontekst. Vi sier at folk ikke skal kalle oss fargede, men kalle oss svarte og så klage når de gjør det? Hvis han hadde sagt «svarte jævel» eller noe liknende så er det tydelig, men han sa bare «den svarte» for å beskrive, sier han videre.


Jeg personlig føler de kan bli for mye av dette her, vi lever i en tid hvor folk er hypersensitive for alt.

Legger også med denne artikkelen;

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/39 ... mine-vegne

Selv om det ikke har med fotball å gjøre, så er det viktig at vi også har et edruelig syn på rasisme og ikke roper rasisme på alt!

Håper ikke noen føler seg krenket, men hadde behov for en liten utblåsning her!
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er vel ikke lenge for det ikke er lov å sole seg på offentlige plasser for da kan man jo bli mørkere i huden, sånn satt helt på spissen.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Irriterende å se Kloppærn juble på sidelinja i går...

Pochettino har Mbappe, Barca har hevet seg i La Liga utover sesongen, men kom ned på jorda i går gitt.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Haaland bare fortsetter å leke seg i Champions League. Jeg kan ikke skjønne annet enn at han spiller i lyseblått til høsten. :cry2:
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 17 Feb 2021, 17:17 Irriterende å se Kloppærn juble på sidelinja i går...
Greit å unngå da. Gidder ikke å se på Liverpool med mindre United spiller i samme kamp. Samme om det er oppvarmingskamp mot Armana Bielefelt eller Real Madrid i CL-finalen.

Jeg bryr meg faktisk ikke en dritt om CL i år. Vi er ikke med. Håper selvsagt ikke Liverpool eller City vinner, men det er egentlig den eneste "interessen", fra langt utenfor sidelinja.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lingard wrote: 17 Feb 2021, 23:28 Haaland bare fortsetter å leke seg i Champions League. Jeg kan ikke skjønne annet enn at han spiller i lyseblått til høsten. :cry2:
Sykt, 18 mål på 13 CL-kamper. 25 mål på 24 kamper i alle turneringer denne sesongen.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Tidenes mur av Ronaldo, Morata og Rabiot, hahaha, så digg å få sytete Juve ut av CL! Porto, for noen krigere. Litt av en match i Torino

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og Haaland oppe i 20 mål på 14 kamper i CL...
post liked by: offside
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg er faktisk blitt litt spent på om han kan vinne Ballon d'Or....

Lewandowski burde vunnet, men så ble det plutselig kansellert i fjor, og han har vært steingod i år også. Men i CL er det Haaland som har vært mest rå. Kommer Dortmund langt og han fortsetter å pumpe inn mål... kanskje? Tror ikke han er langt unna altså. Helt sykt at en nordmann har blitt så god. Vil påstå at ingen norske spillere i moderne tid har vært på det nivået der, selv ikke Solskjær.
post liked by: offside
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 09 Mar 2021, 23:53 Tidenes mur av Ronaldo, Morata og Rabiot, hahaha, så digg å få sytete Juve ut av CL! Porto, for noen krigere. Litt av en match i Torino

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og Haaland oppe i 20 mål på 14 kamper i CL...
Det er alltid like gøy å se Ronaldo ryke ut av cl. Du ser hvor skuffa han blir, for han handler det ikke om å vinne Cl men han vet cl kan gi han gullballen. Derfor alltid like morsomt 🙃

Deleted User 430

Kan noen forklare meg hvorfor Upamecano er ""det største stoppertalentet i Europa"?

Ja, han har fart og fysikk, men jo mer jeg ser av han, jo gladere blir jeg for at han ikke havnet i United. Hva er det jeg ikke ser?
post liked by: Blodfink
Post Reply