Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

Mange artige og fargerike beskrivelser av Bodø her @Rød Pølse :hah: Så å ha det som "plommen i egget" er kanskje oppskrytt? Hvis noen tilbyr deg Solo eller Fanta takker du pent nei? ;)
Regner med du anbefaler "Nordens Paris" som reisemål og? Fremfor hrm. "Nordens Uddevalla "...
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse, Pink Final, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8103
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 30521
Liker mottatt: 20569

Blodfink wrote: 29 May 2024, 22:42
Pink Final wrote: 29 May 2024, 21:39 Til gjengjeld har VIF egen tråd både i fotball og hockey.
Har tenkt på å lage en FFK-tråd, men det vil ta meg flere år å få nedtegnet alt...Bare antall titler tar nok et års tid. Stjernen er litt enklere sånn sett :D
Hm..jo ser den.
Da jeg lagde Enga Hockey tråd, de vant vel omtrent alt av titler her hjemme 50 år på rad - det tok sin tid å skrive ned 😎😉.
Men nå leser jeg rykter om at du har laget en FFK tråd.
Synes vi trenger en Rosenborg, Viking, Tromsø og..ja mange klubbtråder.
Kan stå over bittelillestrøm.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 907
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 925
Liker mottatt: 3520

Rød Pølse wrote: 30 May 2024, 14:07
28FPellistri wrote: 30 May 2024, 07:38 Så har vi Knutsen da.. Hvor lenge skal han fortsette å gi tillit til Helstrup sin signering(fortsatt min påstand), August Mikkelsen?
Her tror jeg du bommer på mål. Mikkelsen var ingen Helstrup-favoritt i Tromsø. Han slo seg inn på TIL-laget pga en Espejord-skade og var linket til laget i påskegult lenge før Quisling tok på seg vindjakken og dro for å bli assistent.

Nå er både Espejord og Mikkelsen i Bodø. Espejord er skadet, som vanlig. I tillegg har de Bassi, som var i ferd med å slå gjennom for fullt med Tromsø i fjor. Det er ikke så mange som ser han spille fotball lenger, men han er nå den best betalte spilleren i 3. divisjon.

Spillerlogistikken til de kyllinggule er sterkt farget av at fiskerlandsbyen med 7 dager vindstille i året har et relativt stort mindreverdighetskompleks ift Nordens Paris. Gundersen, Helstrup, Matland... Lista med spillere, ledere og speidere fra TIL, som har flyttet til den lille byen med innendørs gågate for å mangedoble lønna, er lang. Det burde vært pinlig for Glimt, men man kan ikke kan kjøpe klasse og verdighet.

At flaggene vaier flott i vinden er nok ikke den eneste grunnen til at 16. mai-kampen ble spilt i Bodø denne sesongen. Tromsø har riktignok det desidert største sykehuset i Nord-Norge, men det er begrenset hvor mange kyllinger man kan ta imot på akutten.

Litt artig at KFUM var misfornøyd med ett poeng i vindtunnelen. Hele laget tjener like mye som én Glimt-spiller. Kan ikke si at jeg gruer meg til den gule bobla sprekker 🐣
Du har sikkert rett her. Jeg bare synser rundt Mikkelsen og Helstrup siden de var i Tromsø i lag. 0 kjennskap til det utenom.
Tviler på at Mikkelsen blir noe særlig suksess i Glimt i alle fall, så langt så virker det ikke som han passer inn i formasjonen i det hele tatt. Tror faktisk han hadde passet bedre dypere i banen hvor han får mær tid og rom i så fall, ikke som spiss eller kant.

Ellers, et hærlig innlegg av deg som jeg flirte godt av :D
post liked by: Blodfink, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Jepp, FFK-tråden er jo laga for lengst den @Pink Final, selv om en momentary lapse of reason fra min side ga et skjær i sjøen der :hah:
post liked by: Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 2275
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 8389
Liker mottatt: 8478

Det tok ikke lange tiden før Songdal tok ledelsen 1-0 mot Stabæk
post liked by: Rød Pølse, Can2
Hate Glazer love United
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

For en gangs skyld på plass i sofaen når Brann spiller. Så går det jo ikke på noen åpen kanal... Blir ikke aktuelt å fore TV 2 med 400 kr. I måneden...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Fant NRK sport på radio nå...og der scorer
Brann på straffe! 😅
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser forøvrig at Aalesund er i fritt fall mot Post
Nord ligaen.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

Auch.....Ham Kam.... :yikes:

1-2 Blomberg etter straffebom for Brann.

Spenning i sluttminuttene på Briskeby...
Last edited by Can2 on 01 Jun 2024, 19:55, edited 1 time in total.
post liked by: Andtho01, Belfastboy
Kong Eric Cantona
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8103
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 30521
Liker mottatt: 20569

Borettslaget på full fart opp igjen til Distriktsligaen 😁
post liked by: Can2, 28FPellistri, Buchan, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

@Pink Final 😅 Håper VIF kommer opp igjen. Publikumslag med trofaste fans -og artig og litt alvorlig kniving med bl.a. Brann.
post liked by: Buchan, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Can2 wrote: 01 Jun 2024, 19:09 For en gangs skyld på plass i sofaen når Brann spiller. Så går det jo ikke på noen åpen kanal... Blir ikke aktuelt å fore TV 2 med 400 kr. I måneden...
:
Herlig. Derfor jeg knapt får sett kamper lenger også. Egentlig trist, men slik har det blitt, og jeg kan ikke forsvare å punge ut tusenvis av kroner per måned til ulike kanaler. Kunne sikkert funnet rimelige alternativer, men den 'moderne' fotballen byr meg såpass imot nå, at jeg driter litt i hele greia. De graver sin egen grav, og det kommer til å bli vanskelige og vanskeligere å rekruttere nye seere.

Tett både i topp og bunn hittil i norsk fotball, både i Eliteserien og 1. divisjon. Slik sett kan det bli en spennende sesong. 5 lag på 10 poeng i Eliteserien for eksempel. Mon tro om Lillestrøm og Vålerenga skifter divisjon? :yikes:
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Can2, Blodfink, Pink Final, Pwint, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8103
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 30521
Liker mottatt: 20569

Enig @Pangaea.
Har sett mye fotball på tv gjennom åras løp.
Men ser stadig mindre.
Har derimot begynt å gå på matcher live igjen, det er gøy.
Ikke Eliteserien riktignok/heldigvis 🤣, derimot Obos pluss flere ulike lag i Post Nord.

Men jeg er blant de dummies’ene som kommer til å betale hva det koster for å se Manchester United på tv.
Skulle gjerne hatt muligheten til å kun betale for United matcher, det meste annet blir mindre og mindre interessant å se på skjerm.
Norsk fotball, se det live.
Selv med 500 betalende og 8 syngende i Post Nord, synes det er stas jeg.
post liked by: Can2, RedTrafford, Pwint, Spirograf1, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Kristiansund sender den andre byen nærmere nedrykk. Men klarer de å holde dette inn mon tro...

Tråkig at Glimt ser ut til å vinne...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
2-0 på Nordmøre :hah:
post liked by: RedTrafford, Can2, Rød Pølse
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2913
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 14231
Liker mottatt: 12821

Faen! Tap hjemme mot laget med de nest styggeste draktene. Complacency etter et par enkle kamper 💩 Nå blir det en velfortjent ferie for utslitte Eliteseriespillere, bortsett fra alle de som skal spille EM 😬
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Sørløkk, den skal sitte i nettet...Tror Fredrikstad bør sette mulighetene de får i denne gitt.
Men da må de kjøpe en målscorer i sommervinduet...Noe de skal. Og så må vedkommende slå til :hah:
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Can2
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4562
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 20927
Liker mottatt: 13794

Det er litt mer sluttprodukt over Sørloth enn det er over Sørlokk😬
post liked by: Blodfink, Can2, Rød Pølse
Post Reply