Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

Ikke sant @Canto.
Kampene gikk stort sett søndag, så blåmandag var et godt navn, men mangedobbel bunn egentlig.

Jeg blir litt random nå.
Men før fanzinene, når de britiske klubbene kom hit på sommeren.
Da hadde de gjerne med seg en håndfull eller to av supportere.
De finansierte turen ved å selge merchandise for britiske lag.
Ikke bare sitt eget.
Skjerf, luer, pins m.m.
Det var før de hadde fanziner å selge (som kanskje knapt dekket selvkost).
Det var så digg den gang fotball ikke handlet om penger.
Og man kunne prate med de engelske supporterne som kom hit.
@Jan Anders Moss - Forest 0-1 i 84.
Jeg var på Melløs.
Mest for å søke opp Forest fans.
De kom med 2 stk!
Kjøpte merchandise av dem, de var Trent Enders.
Snakket med dem om de engelske kortsidene husker jeg, bl.a om Stretford End.
De hadde begge stått der, og hadde hvert sitt inntrykk.
Han ene sa de var dårlig, han andre at Stretty var ganske bra.
Husk de var Trent Enders.
Husker jeg spurte dem om hvorfor Forest kun kom med 2 supportere?
Sa jeg hadde sett Man City to år før, og de kom med 15-20 stk mot Vålerenga på Bislett.
Because Man City are a much bigger club var det ærlige svaret fra de to som holdt med 2x Europacup vinnere noen få år tidligere.
Stolte over egen klubb, men ærlige - britiske fans på det beste 👏
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

@Pink Final Stemmer, det:-) Forest kom til ærverdige Melløs. Var vel Einar Aas som ordnet det vil jeg tro?
Godt mulig jeg var der, men husker dessverre ikke.
post liked by: Pink Final

Deleted User 480

Var visst en eller annen kamp på Ullevål i dag, har jeg hørt. Fascinerende at vi i samlet flokk har hoppet bukk over den. 😁👍
post liked by: messilingard, Pancho P, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Sikkert noen som er uenig med meg her, men jeg støtter å ha cupfinalen på våren. Har selv sittet i desember på Ullevål og det var ingen særlig varm opplevelse.

Cupfinalen i dag var en bra kamp, fint at Bodø ikke vant. Ex-red Magnus Wolf Eikrem fikset straffe på den kyniske måten, smart spiller han fyren der. Ellers la jeg merke til at selv kongefamilien er arbeidsfolk så de trenger heller ikke møte opp på jobb på 1. mai.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13329
Liker mottatt: 8515

Canto wrote: 01 May 2022, 22:55 Var visst en eller annen kamp på Ullevål i dag, har jeg hørt. Fascinerende at vi i samlet flokk har hoppet bukk over den. 😁👍
Nei, eg trur Vålerenga - Avaldsnes gjekk på Infinity (eller kva det no heiter) 😉.
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Pancho P wrote: 01 May 2022, 23:17 Nei, eg trur Vålerenga - Avaldsnes gjekk på Infinity (eller kva det no heiter) 😉.
😄 Stemmer. Sånn var det! Var vel nok en fjær i hatten for John Arne Riise antagelig! 😏

@messilingard I utgangspunktet enig. Det er hustri i Norge i desember. De slet visst med å selge billettene, men det kan jo ha vært på tross av at kampen gikk i mai, og ikke på grunn av.
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Tror de selger mer biletter dersom de legger kampene slik at man ikke spiller semifinalen halvannen uke før finalen. Da blir det styr for det ene laget i alle fall. Skulle de ha flyttet noe kamper så burde det vært seriekamper med tanke på Glimt sin deltakelse i Conf League.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Når kvartfinalen i NM får mer oppmerksomhet enn selve finalen skjønner man at NFF har bommet voldsomt med opplegget her..

Legg til at regjeringen kunne avse landbruksministeren til å dele ut pokaler, ut ifra bildene å dømme, så ser det ikke ut som det er så veldig mange som tok dette seriøst..
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

1. mai var vel ikke akkurat den beste dagen, selv om det er en fridag og sånn sett kunne vært enklere med tilreising og slikt.

Jeg så en del Molde-supportere i byen i går, de virket ganske fornøyde. Så ikke et sekund av kampen selv, og hadde ærlig talt ikke fått med meg at det var finale den dagen engang. Det sier kanskje sitt for så vidt.
post liked by: Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7530
Liker mottatt: 4292

Molde-Viking 3-4 😊
Fikk ikke sett kampen, men når jeg skulle velge å se igjennom en kamp i ettertid så ble det denne, i stedet for United sin kamp.
Viking lå under 3-0, men snudde til 3-4 seier borte mot Molde. Det er første gang på 40 år at et lag har snudd en kamp på bortebane, i den øverste divisjonen. Fra å ligge under tre null, og vinne til slutt.
Den moralen Viking viser om dagen, er mye av det jeg savner hos United om dagen.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink

Deleted User 480

Det var høyst imponerende snuoperasjon av Viking! Litt greit for Glimt og Molde, å få en vekker på at de ikke kan spaserere seg til alt.

Kanskje Viking overrasker mange av oss, og vinner serien i år? De virker som en disiplinert gjeng. Berisha imponerer på topp der.
post liked by: Buchan, Pink Final, RedTrafford, Blodfink

Deleted User 480

Ser Godset-RBK. 3-0 til Godset og ganske nære et tredje på et tidspunkt før 3-0. Glimt ligger under mot LSK. Det skal norsk fotball ha, det er alltids spennende!
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lurer litt på oddsen på at Rekdal blir første Eliteserie-trener som må ta sin hatt å gå. Lav vil jeg tro. 11 plass er vel langt under pari, for bortskjemte Trøndere.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan, RedTrafford, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Rosenborg må vel være en av de dårligst styrte klubbene i Europa. Og i motsetning til United så har de ingen griske eiere som drar penger ut av klubben for egen vinning. Det handler rett og slett om utelukkende inkompetanse i klubbdrift for Trøndelags nest største stolthet etter Ranheim!
post liked by: Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7531
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26879
Liker mottatt: 17403

messilingard wrote: 08 May 2022, 20:14 … Trøndelags nest største stolthet etter Ranheim!
Kan være du er nærmere sannheten enn du kanskje aner?
Ranheim var oppe i hovedserien 3 sesonger på 1950 tallet, 10 år før Rosenborg.
Og de nådde semifinalen i cupen i 1953, 7 år før Rosenborg kom like langt 😉.
Men det er vel Kvik Trondheim som er den største stoltheten i gamle Nidaros.
Første nordenfjeldske seriemester som det heter, da de vant i 1948.

😄 Neida, jeg er helt nøytral hva angår trønderklubbenes innbyrdes rangering.
post liked by: messilingard, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4633
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2560
Liker mottatt: 10432

messilingard wrote: 08 May 2022, 20:14 Rosenborg må vel være en av de dårligst styrte klubbene i Europa. Og i motsetning til United så har de ingen griske eiere som drar penger ut av klubben for egen vinning. Det handler rett og slett om utelukkende inkompetanse i klubbdrift for Trøndelags nest største stolthet etter Ranheim!
Etter Strindheim, mener du... 😅

RBK har nå hatt tre trenere på rad som står for bortimot det motsatte av det som ga klubben suksess.
post liked by: Pink Final, messilingard, Blodfink
Post Reply