Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Ja Hulsker også.
Men mest Tobias Gran, med pannebånd og sånn passe høy på seg selv 😁.
Utrolig ineffektiv når han spilte angrep.
Var mange gode minner med Rekdal som trener.
Den cupseieren på Åråsen.
Uefa cupen 03/04 - mot Grazer var jeg den absolutt første tilskueren inne på Ullevål 😅
Og det tok tid før det kom flere, kun 2,500.
Men østerrikerne ble slått ut.
Så ble Wisla Krakow slått ut på straffer.
Det var sterkt, Lars Bohinen var god på midten i Krakow.
Holdt på ballen og slo gode pasninger, slik at det ikke bare ble et evig press mot Engas 16 meter.
Flere tusen fra Klanen på St.James Park i Newcastle i 3 runde.

Året etterpå var jeg overbevist om at Enga ville slå ut Club Brügge og nå CL.
Men det endte 0-0 og 0-1 om jeg husker rett.

Var mye gode resultater under Rekdal.
Og aldri har Klanen vært flere, mange tusen som sang.
Husker Lillestrøm kom med mange hundre, kanskje så mange som 1,000 mann i 05.
Men det ble druknet av tusenvis på Vestbredden (nåværende norsk tipping) og Gaza (nåværende Bendit).
Det var før Klanen ble splittet i ulike fraksjoner, og egentlig smuldret bort og ble en skygge av seg selv.
post liked by: Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14530
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22971
Liker mottatt: 18946

Dommer Espen Eskås surrer rundt på Åråsen, han vil ikke ta oppmerksomheten ved å legge lista høyt for røft spill. Men blåser ikke når det er helt soleklare regelbrudd utpå der, så da blir det litt oppmerksomhet på ham allikevel. Han er ikke det verste jeg har sett, men når du står godt plassert og ikke ser stemplinger, straffe etc hjelper det ikke at du ellers dømmer ok...

Apropos dommerstanden i Norge, den kunne vel også vært et tema i" tvilsomme/korrupte"-tråden. Har fått en del info om hvordan det velges ut når det skal satses på og rykkes opp i nivåer osv. Hørtes ikke helt ryddig ut. Av det jeg forstår spiller ikke kvaliteten på dømmingen opp i gjennom så stor rolle...Det går mye på trynefaktor, rygg/rævsleik og bekjentskaper, som mye annet i samfunnet selvfølgelig.
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pink Final, Pangaea
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Husker Bernt Hulsker var en kolossal klyse. Han var i Molde på den tida jeg studerte i byen, og vi traff han av og til på en pub når vi skulle se kamp. Helt fæl oppførsel. Så ut som venner han var med var flaue også. Dessverre går suksessen til noen fotballspillere dem helt til hodet, og de blir grufulle mennesker. Vi har (hatt) noen i vår klubb i det siste som det også passer godt til.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Skal tro hvor lenge Rekdal varer i Rosenborg, siden dere var innom han over. Kampen i dag kunne kanskje vippet begge veier når jeg ser på statistikken, men 3 seire på 10 er vel ikke helt den starten RBK hadde regnet med. Blir nok varmt under godfotan snart.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Vet ikke hvilke godfota Rekdal har, men Rosenborg ligner veldig på United. Etter at den store mesteren har gitt seg er det ikke enkelt å finne den riktige arvtageren. Uheldig med at Hamrén forsvant. Og Kåre Ingebrigtsen ble vel sparket litt for tidlig når erstatter ikke var klar. Det rotet som skjedde i klubben etter sparkingen av Ingebrigtsen er jo det samme vi ser i United nå. Rosenborg har enda ikke funnet ut av det, men håper United har gjort det nå.
post liked by: Pink Final, Pangaea

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Må ha litt ekte sambafotball og fotballglede frå lågare divisjonar! https://www.nrk.no/video/cf1609cf-cd94- ... 7ab3c73581
post liked by: Pink Final, Pangaea, Can2
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Fantastisk brasse scoring av keeper.
2 runde i NM kom opp som neste.
Gjøvik/Lyn - Strømsgodset 3-2!
Visste dere at Gjøvik/Lyns drakter er inspirert av Manchester Uniteds drakter? :heart:
post liked by: Cola2, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pink Final wrote: 26 Jun 2022, 23:02
Visste dere at Gjøvik/Lyns drakter er inspirert av Manchester Uniteds drakter? :heart:
Nei, men om det er tilfelle så er det nesten freistande å ha dei som eit lite favorittlag i lågare divisjonar:D
post liked by: Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Jeg som syntes Nations League var innvikla, så er den norske cupen i ferd med å konkurrere på dette området. Finale i mai, samtidig som årets cup er i gang. Runde 3 spilles i juni, august og oktober. Så er det ni måneder mellom runde 3 og 4. Da blir det cupfinale for Brann i mai, antagelig. Er disse årene unntak tro? Eller skal cupfinalen spilles i desember igjen etterhvert ?
post liked by: Pancho P, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Oi, det høre kaotisk ut ja. Håper de går tilbake til at cupfinalen er på slutten av sesongen. Cupen har jo hatt en særstilling i Norge, og vært et virkelig stort trofe. Egentlig på linje med det som vertfall var situasjonen med FA cupen i England. Mulig det har endret seg litt der nå, og kanskje i Norge også? Har ikke fulgt med så godt på norsk fotball de siste.. tja, tiåret.
post liked by: Can2, Pancho P
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

Jeg tenker at det ligger tradisjon i å ha cupfinale på høsten. Ettersom dette nå har endt opp i desember, tenker jeg at våren er et bedre tidspunkt.
post liked by: Cola2, Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

Cupkampen mot plankebuksene frå Fredrikstad er den første heimekampen for Brann i NM sidan 2015. Enten snakkar vi om korrupsjon på høgt nivå, eller så seier det litt om raudtrøyene sine cupprestasjonar dei siste åra. Vil sette ein spesiedalar på det andre alternativet.
post liked by: Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

:O Det visste jeg ikke (har ikke tenkt over) @Pancho P ! Høres nesten rart ut, ja! Før i tida så ble de lagene som trakk flest tilskuere tilgodesett med hjemmekamp ihvertfall litt uti cupene.
post liked by: Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

@Can2 Det forutset at ein kjem vidare frå dei to første rundane 😅
post liked by: Can2, Cola2, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 882
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7721
Liker mottatt: 2582

😂 Ja. Rett i det@Pancho P ! Hadde håpet å se den på TV, men ser ikke ut som noen dekker cupen i dag.

Begynnt bra med mål fra Castro etter 24 minutter da. ⚽️👍 Edit: 2-0 '8 og '41.
post liked by: Pancho P
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2566
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13317
Liker mottatt: 8511

Dette kan bli håndballsiffer. Om ikkje basketball...
post liked by: Can2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply