Norsk klubbfotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Odd med ny logo. Jeg er fra Skien og følger Odd ganske tett. Synes denne noe logoen er fin, i motsetning til mange andre nye logoer som har kommet de siste årene.
EOZGQGYXsAA0L3Z.jpg
EOZGQGYXsAA0L3Z.jpg (37.31 KiB) Viewed 4517 times
Når det er sagt så synes jeg også Viking sin nye logo er mye finere enn original.
EOZKQeXX4AASjtr.jpg
EOZKQeXX4AASjtr.jpg (111.95 KiB) Viewed 4517 times
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

I 1983 endte Jahn Teigen på 9 plass i MGP.
Et par dager etterpå spilte Eik Tønsberg i øverste divisjon for første gang siden 1962.

Jahn Teigen, ivrig Eik supporter landet på/ved Tønsberg gressbane i helikopter og kom ut med nummer 9 på ryggen.
Nr 9 i MGP i 1983 var respektabelt.
Stuntet hans kom på Sportsrevyen søndag kveld, og prydet avisene neste dag.

Synes entertaineren og fotball supporteren Teigen fortjente noen ord i dag, dagen etter at han gikk bort.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Morro med tippeliga start rett rundt hjørnet. Forsåvidt OBOS ligaen også. Er vel litt over 1 måned til før det braker løs. Må ærlig innrømme at jeg ikke orker å følge med sånn nøye på norsk fotball. Men det er fint å holde seg oppdatert, jeg holder meg mest til høydepunkter og drar vel på noen kamper.

Norsk fotball er litt kokos, veldig vanskelig å forutse. Det eneste som er rimelig sikkert er vel at RBK og Molde skal gjøre opp om gullet. Resten er hipp som happ. Det er jevnt, det er ikke store forskjeller mellom lagene generelt. Lag X slår Lag Z hjemme for så å tape borte mot et bunnlag. Topplagene er bra, resten er altfor ujevne og ustabile.

OBOS ligaen, masse talenter der. En fin utvikingsarena for kommende spillere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Jeg blir (nok en gang) nødt til å følge med på nivå 3 i norsk fotball...

FFK er vel igjen favoritter til å rykke opp...Treningskampene har gått bra så langt med seiere over KFUM, Mjøndalen og Sandefjord. Alle lag på høyere nivå enn FFK.

Den 13.april starter sesongen med hjemmekamp mot VIF 2 faktisk...
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Har vært Lillestrøm gutt siden tidlig 80 tallet (selvom jeg er fra Oslo). Har stått under gamle tv bua i hele undommen, hatt årskort i alle år. Var morro på 90 tallet med alle store kamper mot spesielt Rosenborg og Vif.

De senere år har vi vel alle egentlig ventet på ett nedrykk - måtte komme. Skuffende selvsagt i kvalik kampen men det gikk fort over. Stallen ser meget sterk ut (til OBOS), nytt trenerapparat som er ett av landets beste. Så er spørsmålet, blir presset for stort? Alle vil slå Fugla i Obos.

Jeg ser av alle ting frem mot årets Obos sesong. Mange kamper i nærmiljøet - KFUM, Strømmen, Ull/Kisa, Grorud så kan vi strekke oss til Ham/Kam og Kongsvinger.

LSK har som mål å ikke bare rykke opp, men å bli nummer 1. Naturlig mål. Så får vi se da, jeg er ikke sikker på opprykk selvom troppen/apparatet rundt er sterkt.

Underkudd på rett under 13 mill!! Syke tall. Var ikke selv på årsmøtet i går, men gleder meg til å se / lese referatet.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blir også artig med Tippeliga oppstart snart.En annerledes sesong, og norsk klubber kommer nok til å tape en del på publikuminntekter. Men det kan igjen tvinge klubber til å få frem lokale talenter, fremfor å kjøpe. Blir mye fotball på TV nå, La Liga, PL, Obos, TL.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Norsk fotball i gang igjen, syntes Bodø spiller fin fotball så langt.
Ikke overraskende sparket Rosenborg treneren. Ansettelsen av Erik Horneland minner faktisk litt om vår ansettelse av David Moyes.
Ellers er nivået på tippeligaen veldig varierende, mye dårlig må jeg si.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Veldig imponerende start av Bodø/Glimt. Kan tannbørstelaget gå hele veien? Skal ikke se bort fra det faktisk.

Holder vel fortsatt en knapp på Molde, men Glimt har fått en knallstart. Blir spennende å se om Rosenborg får stell på laget også, med treneren allerede sparket. Det gikk jaggu fort :D Skulle kanskje beholdt "Brutter'n" likevel...

Synes det er ganske kult at Kristiansund gjør det så bra også. Ganske lite sted, akkurat som Sogndal tidligere, og det er fint at slike lag kan gjøre det sterkt i Eliteserien.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Bodø-Glimt er fantastisk! Håper de vinner ligaen.
Nå må de også se å få sparket i gang breddefotballen.

Vi kan dra til syden, dra på fylla men ikke breddefotball.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Bodø/Glimt kjører på videre. Veldig imponerende!
Bodø-glimt form.png
Bodø-glimt form.png (25.96 KiB) Viewed 3861 times
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 19 Jul 2020, 16:35 Bodø/Glimt kjører på videre.
De spiller utrolig artig fotball, håper de kan gå all the way
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

VIF 2 - FFK 27.juli. Jeg fikser ikke et tap for reservelaget til Enga [mention]Cola[/mention] og [mention]Pink Final[/mention]. Der går grensa...!
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Aristokraten Fredrikstad til topps i PostenNord avd 1.
I dag vant de 2-1 hjemme mot Skeid, som nå er nummer 4.

To tidligere storheter som møttes.

Fredrikstad har hele 9 seriemesterskap.
Skeid har 1.

Fredrikstad har 11 cupmesterskap på 18 NM finaler.
Skeid har 8 cupmesterskap på 11 NM finaler.

Skeid har hele 10 ganger hatt det høyeste gjennomsnittet på hjemmestilskuere i Norge.
Siste gang riktignok tilbake i 1966.

Husker at Arne Scheie før om årene pleide å omtale Skeid som Oslo’s opprinnelige kjæledegger.
Scheie visste selvsagt hva han snakket om når det gjelder fotballhistorie.

Skeid hadde Norges største publikum hver sesong mellom 1949-1958, kun avbrutt av Vålerenga i 1951.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Fredrikstad en gammel storhet, hører hjemme i et høyere sjikt.
Utrolig at det har gått så dårlig med de i mange år.
Sleit i OBOS, og misset vel opprykket i fjor også.

Masse interesse i den byen, publikumsmessig og med tanke på deres økonomi burde de ligge i tippeligaen.
Jeg skjønner ikke hvorfor det har gått så dårlig?

De har hat både spillere og trenere, ikke minst penger.
Kanskje er det på vei til nye høyder?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Ja, nå ser det positivt ut, FFK har nå vunnet sine 12 siste kamper. Skeid og FFK avgir masse historisk sus, og jeg håper begge disse klubbene rykker opp.

FFK har vært vanstyrt i mange tiår, pengebruk og økonomiske misligheter dessverre...Man kan søke opp en del medieoppslag om hvor ille det var...

Men det ser ut til at man har fått ryddet litt opp. Det har kommet inn en god trenings-kultur, og en klar plan over hvordan man skal spille. Det skal løpes og spilles offensivt og hurtig.

Det blir nok jevnt i toppen på tredje nivå nok en gang, men jeg har troen på opprykk i år, noe jeg ikke har hatt på flere sesonger. FFK har hatt en lei tendens til å svikte i avgjørende øyeblikk år etter år...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja det er vel så viktig å ha godt styre, og ha kompetanse på å drive klubb.
Mange mindre klubber som har lykkes godt i Norge de senere årene, uten at de har et voldsomt budsjett.

Ranheim
Kristiansansund
Mjøndalen
Odd Grenland
Saprs (en periode)
FK Jerv (Var faktisk i bunnen av 3 div for noen år, nå er de et stabilt Obos lag)

I Norge tror jeg at det handler mye om å drive riktig.
Det handler vel så mye om dugnadsarbeid, og jobbe godt helt ned på grasrotnivå.
Norske klubber utenom Rosenborg har taklet veldig dårlig dette når det kommer inn mye penger og alt skal profesjonaliseres.
Mange norske klubber takler ikke dette med pengebruk, det ser man bare på IK Start med mange andre. Pøste ut masse penger
fra rike onkler. Det er vel først nå som de har fått inn et lokalstamme at de viser tegn på bedring.

Tror nøkkelen i Norge ligger mye på dette her med dugnad, frivillighet, lokal forankring og ha de her ildsjelene som gjø en "usynlig" jobb.
Post Reply