VAR

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Topic author
Cola

Kyndilfan1 wrote: 22 Aug 2019, 19:02 Enig. Og det er desværre kun et spørgsmål om tid. Fordi der går mere og mere den vej. Der kommer mere og mere penge ind i fodbolden. Og de forsøger samtidig at tage følelserne langsomt ud af fodbolden. Så indenfor 10 år tror jeg vi har fået aktuel spilletid (muligvis kortere halvlege) og som du siger så kommer pauser ind hele tiden til reklamer o.l.
En undersøkelse som var gjort for mange, mange år siden, var at ett sport stevne burde ikke være lenger 110 til 120 minutter.
Var det lenger konkluderte undersøkelsen at da ble publikum lei. Undersøkelsen var Amerikansk. :|
Til og med når jeg jobbet med kjelkehockey landslaget, og vi spilte turnering i Canada,
var det 3-4 reklamepauser i hver periode pga at kampen gikk på TV

Enig med dere alle at vi mister gleden og spontaniteten, men dessverre så styrer penger alt i topp idretten.
Alt blir robot aktig tilslutt, og vi som er "sports idioter" og stort sett liker all type sport, mister det som er det viktigste.
Gleden & spontaniteten, og dessverre sorg og tunge timer etter ett tap. :tear:
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Det verste er at det kan virkelig bli sånn, et sant mareritt [mention]Kyndilfan1[/mention] , [mention]Elkey[/mention] .

World corp...Big corp osv...
LUHG!

Topic author
Cola

Jeg mener at PL også bør gå igjennom kampene i ettertid og se på gule kort. Og eventuelt gjøre om det gule kortet etter kampen
Eksempel James som nå har fått 2 gule for "filming", jeg vil ha bort "filming i all idrett.
Men disse 2 som James har fått er ikke "filming", han er for rask for motspiller, og derfor blir han stoppet på ulovlig vis.
På grunn av dette vil han få "stempel" på seg som en "diver", og det er noe dommere får med seg i videre kamper.
Happy at OGS tok dette opp på presse konferansen etter kampen i dag mot Chrystal Palace

Skal ikke dra inn andre idretter i denne diskusjonen, hadde jeg gjort det hadde det blitt ett langt, langt innlegg

Men kan IKKE MUFC klage inn ang gule kort, Noen som vet...?

Topic author
Cola

Da fikk jeg ett svar, men IKKE ett nøyatikk svar.

Hi Cola. That’s a great question. I’m not sure many camera angles the situation room has access to. We have all the net cam angles, the overhead angles and multiple angles from the cameras in the stands...
we talk to the situation room on the headset. They show us their angles and we can ask to see it again or a different camera angle. Then we make a decision in conjunction with the situation room.
Hope this helps you a bit.
Thanks
Gord Dwyer
NHLOA


On Aug 20, 2019, at 10:35, Cola wrote:

Hi
I am a old ref, was in a AHAUS Officiating Program World Officiating seminar in Chicago 1987-88
And one of the instructor was Dennis LaRue, 2 years before he was starting working the NHL

But my question is how many cameras do the Situation Room in Toronto have access to when a game is played, and how many of this have TV producer access to?
Here in Norway, when is a normal TV production (only 1 time a week) the TV is using 6 cameras, and the Ref have access to this plus 1 other over both goalies.
I have argued that the Ref should have more cams.
All the games I the highest League is been streaming on the internet, but then it is 1 or 2 cams, plus the 2 cams the Ref have
And the Ref have by them self to decide it on a 27” monitor beside the man who is the clock keeper….
Hope you can help me with my question
And if you see or hear from Dennis say Hello from me

Det var det.....

Men jeg har sendt 2 nye sp til dem og eventuelt om de kan gi meg e-mail til Situasjon Room i Toronto, hvis de ikke kan svare.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Nemlig [mention]Cola[/mention] , helt enig, Tierney og Pawson drakk nok champagne med FA etter kampen...Toskehuer...
LUHG!

Topic author
Cola

Mere negativt om bruk avVAR i PL fra Nettavisa
PL følger vist ikke samme rutiner som resten av landene som bruker VAR

https://www.nettavisen.no/sport/derfor- ... 35042.html
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Cola wrote: 26 Aug 2019, 21:54 PL følger vist ikke samme rutiner som resten av landene som bruker VAR
Typisk PL, FA og dommer-organisasjonen det...
LUHG!

Topic author
Cola

Blodfink wrote: 27 Aug 2019, 19:47 Typisk PL, FA og dommer-organisasjonen det...
Huff jeg er vant til fra min tid at dommerne begynte med "blanke ark" men ikke sånn i PL skjønner jeg
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Hadde regna med at VAR skulle kompensere for at dommerne i England er fysisk borti natta. Konseptet er jo bra men når man lar være å bruke det i alle de situasjonene på OT i helga, men derimot tegner y- og x-akser i 5 min for å avgjøre om Sterling er i offside eller ikke, da er man helt på bærtur.

Ja til VAR, men Hangeland har et poeng når han påpeker hvor idiotisk det blir brukt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Ja [mention]Harry Greaves[/mention] det er tragisk.

Tar bort mye av spontaniteten og flyten i kampene.
Men, det verste er at sensor som sitter i VAR studio er like inkompetente som majoriteten av dommerne.
Synes det blir fokus på flisespikk, mens de groveste feilene passerer.

VAR slik det har blitt praktisert de første tre rundene er like skuffende som å høre Susan Boyle synge på radio for første gang, for deretter å se a’ på TV ;P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Cola

Cola wrote: 25 Aug 2019, 05:15 Det var det.....

Men jeg har sendt 2 nye sp til dem og eventuelt om de kan gi meg e-mail til Situasjon Room i Toronto, hvis de ikke kan svare.
Da fikk jeg svar:

Thank you for your answer, but I also wondering about this questions?
1.)But do the Situation Room have any cams that the TV don´t have access to?
2.)And do they show it on to the TV?

Or do you have a mail address I can contact to get the answer ?


Hi I’m sorry I’m not 100% sure if they do or not.
I would say most likely yes and no they wouldn’t show it on tv... sorry I can’t be more help.
Cheers
NHLOA
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Fra TV2

– Vi prøver ikke å avbryte flyten i spillet, men ved disse hendelsene burde vurderingen vært at det
var klare og åpenbare feil, sier dommersjef Mike Riley.

227 hendelser er undersøkt av VAR
6 hendelser på banen er gjort om etter bistand fra VAR
10 avgjørelser burde blitt gjort om

https://www.tv2.no/sport/10844525[hr]
Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.

:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mere angående VAR

https://www.nordicbet.com/no/blogg/fotb ... BSDoz-c[hr][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Postet 22/9-19
Når VAR ser på hvor armene er ved offside og ikke hvor bena er, så er vi på bærtur synes jeg
Her tror alle at Tottenham scorer 2-0, men blir annulert for offside!
VAR.jpg
VAR.jpg (23.42 KiB) Viewed 4759 times
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Ja, dette er tragisk [mention]Cola[/mention].
(Goalen til Kane som annulleres pga armen).
Rett og slett håpløst.

Diskuterte VAR med brosjan i går etter den hendelsen.
Som han sa, det er jo ikke VAR som er problemet, men dommerne som sitter i VAR rommet og de ute på gresset.

Viktig presisering brutter’n har der, selv om han er ihuga Liverpool fan |P ;P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Cola

Pink Final wrote: 22 Sep 2019, 10:57 (Goalen til Kane som annulleres pga armen).
Rett og slett håpløst.
Offside i hockey er heldigvis lettere.
Der er det den siste skøyta som er på vei over blueline for det angripende lag som avgjør ang offside,
ikke om du har armer, hode eller kølla inne i sonen, så sant at pucken går over først
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Hadde em mail utveksling med SEE ang denne situasjonen.
Mer av kroppen til angriper er innenfor, men han mener også at protokollen for dette bør endres.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Cola wrote: 22 Sep 2019, 10:46 Når VAR ser på hvor armene er ved offside og ikke hvor bena er, så er vi på bærtur synes jeg
Her tror alle at Tottenham scorer 2-0, men blir annulert for offside!

Krise...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 22 Sep 2019, 10:57 Diskuterte VAR med brosjan i går etter den hendelsen.
Som han sa, det er jo ikke VAR som er problemet, men dommerne som sitter i VAR rommet og de ute på gresset.

Viktig presisering brutter’n har der, selv om han er ihuga Liverpool fan
:thumb_up:
LUHG!
Post Reply