VAR

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Topic author
Cola

Endelig får vi VAR med oss, og opptil 2 ganger :love:

Topic author
Cola

Premier League-topper møtes for å diskutere VAR-endring

https://www.nettavisen.no/sport/premier ... 70003.html
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Enig i at skjermen tas i bruk, da er dommeren på banen litt mer sjef. Og så slipper vi "kameraderi" mellom VAR-rommet og dommeren på banen.
LUHG!

Topic author
Cola

Og at de bruker samme retningslinjer som resten av de som bruker VAR, ikke sine "egne" for PL

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

VAR i PL har været intet mindre end en skandale og er meget ødelæggende for fodbolden.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Er det nå en skal si "hva var det jeg sa"? :P

Mye av problemet ligger selvsagt i hvordan VAR tolkes i England. Men i mine øyne kan det aldri bli "perfekt" uansett, så da er det like greit å skrote det og heller akseptere og leve med at menneskelige feil er en del av idretten.

Tragisk å høre publikum stå og rope "V-A-R, V-A-R" under kamp.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

VAR blir introdusert og plutselig er Liverpool uovervinnelig. United, City, Spurs og Chelsea alle involvert i høyst suspekte avgjørelser i deres disfavør. Liverpool har kjøpt dette ligagullet. Korrupt sier jeg dere. Korrupt.

Topic author
Cola

Elkey wrote: 15 Dec 2019, 18:19 VAR blir introdusert og plutselig er Liverpool uovervinnelig. United, City, Spurs og Chelsea alle involvert i høyst suspekte avgjørelser i deres disfavør.
Kan ikke si meg enig i dette, MUFC har fått sine fordeler av VAR, selv om jeg er enig i disse avgjørelsene.
Men alle system må kjøres inn for å bli bedre, spesielt når PL ville kjøre sin egen variant enn ellers i verden.
Nå skal jeg bli litt personlig, første gang du kjørte bil, altså første gang, var alt perfekt da, eller lærte du etter hvert?
Personlig så tror jeg du lærte, og en ting jeg har lært meg selv er at helt "jæ*lige" feil husker jeg stadig.

Men enig med deg at VAR tar bort det du og jeg liker som supporter.
Men VAR det VAR eller ikke :|
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Du må ta det med en klype salt [mention]Cola[/mention]. Det er litt av det konspiratoriske slaget, men samtidig fremstår VAR for meg som en enklere vei til korrupsjon/kampfiksing i fotballen. Så om det ikke nødvendigvis er noen sannhet i det jeg skrev, så er det den faktiske bekymringen jeg har.

En annen konspiratorisk påstand, er at den dårlige dømmingen i PL gjøres med vilje for ettervært å forsvare at man bruker lengre tid på VAR... og vipps så er det reklamepause underveis i omgangene... En annen bekymring jeg har.

Topic author
Cola

Elkey wrote: 15 Dec 2019, 19:47 En annen konspiratorisk påstand, er at den dårlige dømmingen i PL gjøres med vilje for ettervært å forsvare at man bruker lengre tid på VAR... og vipps så er det reklamepause underveis i omgangene... En annen bekymring jeg har.
Totalt enig med deg [mention]Elkey[/mention] og dette er nok noe vi alle synes at dommerne tar det som en ekstra pause.
Ikke som jeg vil ha det, i fotball er det 11x2 + 3 som avgjør.
Men i all topp idrett så forholder de seg til penger, noe som både du og jeg også gjør når vi skal kjøpe noe.
Men når vi går eks innn på Expert koster den TV´n og merke/størrelse vi vil ha kr 9.995,- ink mva
Så går vi til butikken ved siden av, og der koster akkurat samme 5,- kr mindre.
Hva gjør vi, OK 5,- kr er jo ikke noe stor prisforskjell, men tenk dette i ett større perspektiv.
Skulle jeg ha kjøpt inn 2.000 TV´er (som jeg gjorde for en del år siden i Forsvaret,) godtok jeg ikke ett avslag pr TV på 5,- kr.
Forøvrig så fikk jeg dem få 7.995,- kr men dette er noen år siden, og nå jobber jeg ikke der lenger :D

Men VAR i PL forberede seg, skal ikke være sånn at dommerne føler at har vi gjort feil, så blir det retter opp.
Da mener jeg at vedkommende dommer(e) ikke bør dømme, da er de ikke opptatt å gjøre riktig, men kun opptatt av pengene de tjener på kampen
Jeg er opptatt at mest mulig går rettferdig for seg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 15 Dec 2019, 18:19 VAR blir introdusert og plutselig er Liverpool uovervinnelig. United, City, Spurs og Chelsea alle involvert i høyst suspekte avgjørelser i deres disfavør. Liverpool har kjøpt dette ligagullet. Korrupt sier jeg dere. Korrupt.
He he he, vi sier det jaggu sånn. De har mye flyt, det er sikkert. Hadde Watford hatt fotballspillere på laget og ikke kun kløner, hadde de scora 2-3 mål nå i helgen...Makan til bomming på ball for åpen goal har jeg ikke sett makan til. Liverpool har tatt 12-15 poeng på motstanders totale udugelighet, inkludert 1 mot oss...Sheffield U, Norwich og Watford er andre kamper jeg kommer på, sikkert flere og. Pluss VAR-flyt...
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

VAR er jo en super ting men det som er feil er jo dem som sitter i VAR bua og tar avgjørelser, på Søndag var det nok en MU hater som klarte å godkjenne målet mot Everton.

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Å lese konspirasjonsteoriene er som å lese kopforum når United herjet...
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Noen må jo få skylda sånn er det bare. :angel: :D
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Vidar Dale Fjeld wrote: 16 Dec 2019, 08:31 Å lese konspirasjonsteoriene er som å lese kopforum når United herjet...
Haha :hah:
Post Reply