VAR

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Ja, det ble litt VAR i annen tråd også, men jeg må si jeg har landet på at VAR er mislykket sålangt i PL...

Det har blitt umulig å forstå både hands og offside for min del. Total bingo jo.

Det tar lang tid, og slik jeg forstår, (eller ikke forstår) er det ikke konsekvent bruk.

Vanskelig å vite hva som blir utfallet når det skal VAR-sjekkes, usikre dommere, spillere, fans og trenere.

FA og dommerne må virkelig gjøre en jobb til sommeren skal dette implementeres på fast basis...Katastrofe hittil synes jeg.
LUHG!

Topic author
Cola

[mention]Blodfink[/mention] sa i ennen tråd att nå logger jeg meg ut.
Men sp uten å logge meg inn, så jeg Din Kommetantat i VAR tråden.
Mitt sp er enkelt, kan du ikke flytte dem over til denne tråden?


Idag vil jeg ikke snakke/diskutere/lese fra andre: Enga tapte (forventetI Minnesota Wild med Zucca tapte (som fornevnet, men ikke ydmyket, og mitt hjerte :heart: bar gikk på nok ett poengtap Forøvrig [mention]Pink Final[/mention] så stammer "jalla" fra den gangen jeg var i MidØsten i slutten av 70 og begynnelsen av 90 tallet
Jalla betyg fort, men når jeg var i Libanon brukte vi det på alle ting: Jalla mage - Jalla selger - Jalla mat:
Men vi brukte det ikke for å under gruppere en en meneskethet.
Så odet Jalle tror jeg kom inn etter 1978 i norsk språkbruk
"Jalle emzi"
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Cola wrote: 22 Dec 2019, 20:01 Forøvrig @Pink Final så stammer "jalla" fra den gangen jeg var i MidØsten i slutten av 70 og begynnelsen av 90 tallet
Jalla betyg fort, men når jeg var i Libanon brukte vi det på alle ting: Jalla mage - Jalla selger - Jalla mat:
Men vi brukte det ikke for å under gruppere en en meneskethet.
Så odet Jalle tror jeg kom inn etter 1978 i norsk språkbruk
"Jalle emzi"
Sidespor fra VAR dette.
Enig [mention]Cola[/mention] Jalla er arabisk å betyr ‘raska på’ / ‘fort deg’ e.l.
Ofte hørt som kommando fra overordnede til hotell og restaurant ansatte om man har vært på vinterferie i feks Egypt.

I fotballsammenheng for meg betyr Jalla ‘juggel’ / ‘rasket sammen i en fei’ / ‘søppel’.
Har ikke så veldig sans for slike uttrykk om andre klubber.
Om vi United fans viser andre klubber og deres supportere respekt, får vi som gruppe betraktet respekt tilbake :angel:

Når det gjelder VAR er jeg helt på linje med deg [mention]Blodfink[/mention].
Det er inkonsekvent og helt umulig å forholde seg til slik det praktiseres per nå.

VAR i seg selv er en god ting.
Dommerstanden som håndhever VAR i PL er mer uforutsigbar enn Vålerenga’s bohemlag i gamledager.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Krise igjen...

LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Nå har vi 4 VAR-offside på to dager...Litt enig med Huseklepp i pausa LP-Wolves: De er opptatt av at rett skal være rett og de er konsekvente på offside...Men det er bare det med ventingen, spillere jubler og alt ser greit ut, så skal det ventes og så kommer kontrabeskjeden...Blir bare feil hele opplegget.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

VAR slik det praktiseres i PL ødelegger mer enn det gagner.
Tar bort glede og spontanitet, og i tillegg gjøres det feil altfor ofte.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Topic author
Vidar Dale Fjeld

Snart kommer det robotdommere som dømmer kamper og tar avgjørelser basert kun på kalde fakta i alle situasjoner...fotballen som engasjerer på godt og vondt er død...kun "kunstig" intelligens er igjen, og den tar sjela fra fotballen...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Vidar Dale Fjeld wrote: 29 Dec 2019, 20:01 Snart kommer det robotdommere
Jepp, fotballen slipper nok ikke unna AI den heller dessverre.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Vel, har vi en AI som tar konsekvente og korrekte avgjørelser 100% av tiden så tar jeg heller det enn middelmådigheten selv - dommerstanden i PL.
LoveUnitedHateGlazers

Topic author
Cola

Innskjerping på vei i bruken av VAR (jaggu på tide!)

– 21 eller 22 mål er annullert med VAR, men en del av dem burde vært godkjent. Folk betaler mye for å se på, og da kan vi ikke annullere mål for offside med en tånegl eller et hårstrå. Er det vanskelig å bedømme så må dommerens avgjørelse stå, sier tidligere toppdommer Mark Halsey til BBC.

Resten kan leses her:
https://www.tv2.no/sport/11101570/
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det hadde jo vært fint, men da er det i så fall bare å vente på nørds som jazzer seg opp om at den offsiden fikk gå mens den andre ble tatt, siden den ene var 7 cm offside mens den andre var 5. Det kommer fortsatt til å bli diskusjon om hvor grensa skal gå.

Sånn går det når man tror at avgjørelser i fotball er enten/eller. Å kombinere skjønn med VAR er så å si umulig, noe en kunne spådd på forhånd.

Topic author
Cola

Med tjukkere linjer på videodømmingen, som gir ti centimeter spillerom på offside, håper de å eliminere såkalte «armhule-offsider» der mål har blitt annullert med knappest mulig margin ved bruk av videodømming.


https://www.dagbladet.no/sport/vurderer ... k/72117934
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Høres ut som en ok forandring, men når VAR kom inn i fotballen så begynte de på en vei uten retrettmuligheter føler jeg, mye kaos...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

VAR stinker for Olympiakos...Jeg mener det er mål, offside med en flik av en arm...Wolves-backen er nærmere målet med alt annet av kropp, farse-VAR...Dermed er Wolves videre forleøpig i EL.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Argh :angry: Er så enig [mention]Blodfink[/mention].
Offside på denne måten er paragrafrytteri - tar bort så mye av gleden ved å se på.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply