Samletråd internasjonal fotball

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Helt enig @Rød Pølse. Southgate er så og si nederst på ønskelista, for å si det pent. Kanskje kun Zidane jeg ønsker mindre, men de ryktene er nok også på bærtur. Strengt tatt kun De Zerbi og Amorim av de ryktede som virker nogenlunde interessante. Men et 3. år med Ten Hag virker lurt. Da får vi et definitivt svar på om han har det som trengs eller ei.

Men for å være fair; isolert sett synes jeg England fremstår gode i denne omgangen. Kontrollert fotball, men mangler sårt tempo der bak etter Walker måtte ut. Sliter når Brasil tar overganger.
post liked by: Rød Pølse, alfen74, Pancho P, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Er ikke så sikker om det er rett å bruke dommer fra Portugal når Brasil spiller, synes ikke han slår nok ned på grisespillet til noen av brasil gutta. Vist Southgate blir sjef i MU da trur jeg at jeg må revurdere hele fotball greia min.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

pixma wrote: 23 Mar 2024, 20:47 Er ikke så sikker om det er rett å bruke dommer fra Portugal når Brasil spiller, synes ikke han slår nok ned på grisespillet til noen av brasil gutta.
Er sjeldent at dommere er hissig med kortstokken i treningskamper. Paqueta hadde fort vært utvist dersom dette var en gjeldene match.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Nå syns jeg det er på tide å gi Kobbie debuten.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jadda! Inn sammen med «storebror» Rashford 💪
post liked by: Belfastboy, Pwint, Pink Final, Pancho P, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Sorry, men jeg syns England er ekstremt kjedelig under Gareth Southgate. Utrolig mange bra spillere, men spillet er rett og slett ikke bra. Kanskje den beste generasjonen med spillere i min levetid og han klarer å gjøre dem middelmådig.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, Pangaea, Pancho P, Blodfink, MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Det trenger du ikke beklage, @Pwint 😆 Jeg er helt enig. De har klassespillere i alle posisjoner, spesielt fra midtbanen og frem. Det er rart at en fotballnasjon som England tviholder på en så døll og knusktørr trener. Jeg skal ikke relansere min teori i kveld 😬
post liked by: Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, Pangaea, Pancho P, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Høydepunktene fra England - Brasil 😄



post liked by: Blodfink, Andtho01, Pancho P, Rød Pølse
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Maguire heldig som ikke fikk en assist gal vei i går... Jeg fikk aldri sett kampen, så et sammendrag nå, uten involveringer av Mainoo og Rashford, som får gode skussmål på United.no.
post liked by: Pancho P, 10Hag, Rød Pølse, Pwint
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Rashford var ikke spesielt involvert eller god. Men hadde ikke mye tid eller ball å jobbe med heller. Hadde et par involveringer som burde gått bedre. Gordon var betydelig bedre.

Men Mainoo var feilfri. Var ikke mye han gjorde på den korte tiden, men traff på 100% av pasninger, og gav ro og kontroll på midtbanen. Gjorde seg alltid spillbar, og manøvrerte seg konstant ut av pasningsskygge. Hadde og den avvendingen man ser på videoen, som var ganske heftig. Fremstod som en rutinert 28-åring. Skulle helst sett han spille mer enn drøye 20 minutt.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Rød Pølse, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Imponerende av Tyskland og Nagelsmann å slå Frankrike på bortebane i går. «Die Mannschaft» seiler opp som en utfordrer til EM-gullet etter et par år med ørkenvandring. Et lag med mye erfaring + Musiala og Wirtz. Skal heller ikke undervurdere effekten av å spille mesterskap på hjemmebane.
post liked by: Blodfink, 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Andtho01, Pancho P, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19279

Norge U21 tok jo en sterk seier mot Nederland i treningskamp for noen dager siden. Men de er litt på etterskudd i kvaliken til Euro 25. Italia og Irland vant sine kamper. Norge vinner nok over San Marino, kommer opp i ryggen på playoff-plasserte Irland da.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Andtho01
Posts: 1139
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3525
Liker mottatt: 3658

Garnacho starter trengiskampen kl 03:45 mot Costa Rica.
post liked by: Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, 10Hag
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Det innlegget fra Lukaku er sylfrekt. Ikke min favoritt, men han har noen ferdigheter.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mainoo med et par skumle ballmist i dag. Det må lukes vekk, men generelt veldig god.
post liked by: Andtho01, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Litt rusk ja, men jeg er faktisk litt sjokkert over hvor god Mainoo er. Her har vi virkelig fått en juvel. Hvor god kan han egentlig bli?
post liked by: Andtho01, 10Hag, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Mainoo scorer nesten. Fortsetter å imponere spillemessig, og.

Kanskje til og med Southgate nå ser at han bør starte i EM? Han er jo et unikum som tydeligvis ikke trenger mye tilpasning for å fungere. Spiller med ro og rutinepreg nesten uansett.

Det eneste jeg er spent på ang. Mainoo, er hvordan han fremstår i kamper mot lag mot City, med to gode partnere. Og hvordan han takler å spille i et United som dominerer ballinnehav. Da får han mer tid på ball, og desto langt mer ansvar og involveringer. Det er liksom de to eneste tingene jeg føler vi enda ikke har fått sett Mainoo gjøre ennå. Ikke hans skyld det, naturligvis.

Stor applaus til både Mainoo som går av, og Maddison som kommer inn. Litt av en midtbane England har.

Gordon og Watkins kommer innpå. Unge Gordon var god mot Brasil, og ser ut til å være foran Rashford i køen per nå. Rashford fortsatt på benken. Nyter ikke mye tillit hos Southgate om dagen. Akkurat det er vel forståelig. Han imponerte ikke i innhoppet mot Brasil, selv om det var noe knapt med tid til å utrette mye.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Bowen vært god i begge kampene. En ny joker for England?

Gordon markerer seg med en gang her nå på venstrekanten. Det går fort når han spiller, fine link-ups.

Phil Foden upresis foran mål ved to anledninger nå. Knallgod spiller, men synes det blir litt tunnelsyn for ofte.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Speaker melder over 80 000 på tribunen. Den kjøper jeg rett og slett ikke. 😂 Er sykt mange tomme seter på alle fire sidene, og det har det vært hele kampen. Wembley har kapasitet på 90 000.

Ser mer ut som det er rundt 50-60 000 på tribunen.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Pwint
Post Reply