Norge

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Færøerne tabte med 0-3 mod Rumænien, men cifrene og statistikken lyver lidt. Når alt kommer til alt så kan man ikke påstå andet end at Rumænien havde fortjent sejren når de nu vinder 3-0.

Men i de første 70-75 var Færøerne mindst ligeså gode. Færøerne forsvarede fremragende og havde også de største chancer. Men Brandur Olsen på midtbanen blev skadet og måtte skiftes ud og Lars Olsen planer kiksede lidt i forbindelse med Rumæniens første helt store chance, som gav mål. Jeg vil også sige, at det var en helt ualmindelig indsats af dommeren. Rumænien burde have fået mindst et rødt kort før de scorede mål og muligvis to. Derudover faldt rumænerne som fluer når de mistede bolden og det var utrolig ofte de fik ualmindeligt billige frispark. I første halvleg tabte en forsvarsspiller bolden til Klæmint Olsen, vores angriber, der var helt alene igennem lige på Rumæniens halvdel, da denne forsvarsspiller hev ham omkuld. I anden halvleg før rumænerne fik mål lavede en rimelig groft frispark, som burde have resulteret i et gult nummer to til ham. Derudover fik en af vores spillere i forbindelse med endnu et umådelig billigt frispark til Rumænien to hænder i ryggen uden, at dommeren skred ind.

Selvom Norge var dårlige end Rumænien var på Tórsvøllur (vores hjemmebane) så kan I godt få både et og tre point nede i Rumænien. Specielt hvis I pakker jer godt sammen defensivt og får nogle hurtige kontrastød kan I ramme rumænerne hårdt. Deres forsvar var absolut til at tale med.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Så scoringer både fra Ta’Qali, Malta - Sverige og fra Tórsvøllur Torshavn, Færøyene - Romania.

Bet meg merke i stadion navnet Ta’ Qali da de erstattet forrige landslagsarena Gzira Stadion.
Til VM kvalliken 1982 klaget bortelagene på at de spilte på betong.
Husker at det sto noe sånt i datidens fotballitteratur.
Så det for meg som ung, fotball på et knallhardt betongdekke.
I virkeligheten var det vel at de spilte på et gressteppe som var dynket i sand.
Beryktet var det ihvertfall.

[mention]Kyndilfan1[/mention]
Færøyene misbrukte en kjempemulighet så jeg.

Holder de på å bygge om stadion?
Så ut som byggearbeider langs motsatte langside av der TV kamera står.

Håper Færøyene passerer Malta i gruppa da :thumb_up:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Selv om ikke Norge skulle kvalifisere seg til EM denne gang, så mener jeg at Norge absolutt har noe spennede på gang. Med Ødegård og Haaland I spissen.
Norge presset Spania hardt på slutten I går, og fortjente så absolutt et uavgjort resultat.
Jeg håper alltid på at det skal gå best mulig for Norge. Så for dere andre gi blaffen :hah:
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Kanskje overtale Lagerbäck til å fortsette selv om vi ikke kvalifiserer oss. Ser ut som laget begynner å fungere.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 13 Oct 2019, 12:24 Så scoringer både fra Ta’Qali, Malta - Sverige og fra Tórsvøllur Torshavn, Færøyene - Romania.

Bet meg merke i stadion navnet Ta’ Qali da de erstattet forrige landslagsarena Gzira Stadion.
Til VM kvalliken 1982 klaget bortelagene på at de spilte på betong.
Husker at det sto noe sånt i datidens fotballitteratur.
Så det for meg som ung, fotball på et knallhardt betongdekke.
I virkeligheten var det vel at de spilte på et gressteppe som var dynket i sand.
Beryktet var det ihvertfall.

[mention]Kyndilfan1[/mention]
Færøyene misbrukte en kjempemulighet så jeg.

Holder de på å bygge om stadion?
Så ut som byggearbeider langs motsatte langside av der TV kamera står.

Håper Færøyene passerer Malta i gruppa da :thumb_up:
Ja, i 73 min kunne det ligeså godt have været et eller måske endda 2-0 til Færøerne.

Færøerne kom i 1988 med i UEFA. På det tidspunkt var der ingen græsbaner på Færøerne. Eller der var en, men den var totalt ubrugelig. Derfor spillede Færøerne i de første kvalifikationer sine hjemmekampe i Landskrona. Bl.a. Færøerne første kval.-kamp nogensinde da de vandt 1-0 mod Østrig 12. september 1990 i EM-kvalen til EM i Sverige 1992.

Så midt i 90'erne, kan ikke helt huske årstalet, blev der bygget en bane på Toftir, som hedder Svangaskarð. Så fik Færøerne trods alt spillet sine hjemmekampe på Færøerne og ved årtusindeskiftet kom så den nuværende Tórsvøllur. Men den blev tit ikke brugt til landskampe fordi landsholdstrænerne, specielt Brian Kerr, der afløste Henrik Larsen, ønskede at kampene blev spillet på Svangaskarð. Årsagen var helt enkelt, at Færøerne kunne ikke spille fodbold på samme niveau som de fleste modstandere og banen på Svangaskarð var meget dårlig. Svangaskarð har også givet nogle gode resultater gennem tiderne. Bl.a. 2-2 mod Skotland, 1-1 mod Bosnien og også 2-2 mod Slovenien hvor Færøerne var bagud 2-0 med fem min igen.

De sidste 10-12 år har Færøerne dog spillet sine kampe på Tórsvøllur. Kampene mod de største nationer bliver beordret af politiet til at spille på Tórsvøllur, men i de senere år har de mindre nationer også spillet sine kampe på Tórsvøllur. Tórsvøllur er meget ud- og ombygget siden den kom at stå. Og lige nu er det sidste, der mangler. Den ene langside med kontor til fodboldforbundet og andet bliver bygget. Og når det er færdigt er der plads til 6.500 tilskuere. Det er ca. et år siden de startede og der er vist nok et år tilbage. Der har også været gode resultater på Tórsvøllur. Færøerne har vundet 2-1 mod Grækenland. Og tabt 2-1 mod Sverige hvor Zlatan fik to mål på kort tid da en færøsk forsvarsspiller blev behandlet for en skade og Færøerne var foran 1-0. Tabt 2-1 mod Italien, fået uafgjort to gange 0-0 mod Ungarn i kampe som Færøerne burde have vundet klart og også tabt 2-0 mod Tyskland hvor Klose scorede efter 88 og 92 min.

Kigger vi spiller for spiller så synes jeg, at Færøerne helt klart har bedre spillere end Malta og derfor burde Færøerne vinde hver gang mod Malta. Men problemet er, at Malta uanset om det er Spanien eller Færøerne ligger og forsvarerer og de laver aldrig noget om. Mens Færøerne i kampe mod lande som Malta, specielt på hjemmebane, skal skabe kampene. Og det har vores spillere det meget svært ved selvom de på klubplan tit spiller på hold, der er de angribende.

Men lige i morgen aften så tror jeg virkelig meget på sejr. Spillet var i 17 og 18 og første kampe i 19 ikke godt, men siden nederlaget i Malta har spillet været bedre og bedre og flere spillere nærmer sig det niveau de havde da de toppede mellem 14 og 16. Samtidig er der flere spillere, der er bedre teknisk end, der har været før. Tør ikke gætte eller tro på mere end en sejr på et eller højst to mål. Men går det godt så vinder Færøerne forhåbentlig 3-0 eller 4-0.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16737

Takk for utfyllende og informativt svar [mention]Kyndilfan1[/mention].

Håper Færøyene slår Malta.

Husker godt at Færøyene slo Østerrike i Landskrona.
Vet du hvorfor landskampene ble spilt i Sverige?
Og ikke i Danmark eller Norge?
De to siste hadde vel vært mer naturlig med tanke på nærmere tilhørighet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Norge har styrt det meste av spillet i første omgang. Men de sliter med å skape de store sjansene. Romania virker farligere de gangene de har prøvd seg.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Ja, litt lite løp inne i boksen...og han lille rumeneren får Norge ikke tak på...Og så nøles det i gode overgangsmuligheter, Henriksen bl.a.

De Gea med klasseredning i Sverige forresten, men sliter med skade?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Jaja, Mitrita, nr 20 på Romania (han lille), herjer jo med Norge...1-0... Og De Gea har sluppet inn mot svenskene...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Norge er rimelig håpløse foran mål, kan minne om et visst annet lag 😊.
DeGea måtte ut med skade
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Ja, det er jo helt vilt...Hvor elendige går det an å bli boksen! Haha [mention]Buchan[/mention] , tenkte på det samme i 1.omg. United og Norge i boksen...

Ok, først en baklengs og så ut med skade for DDG, huff... Romero på søndag da muligens.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Tror DeGea hadde en meget god kamp, og blant annet en dobbel redning da det ble mål.
Trist med skaden, men Romero er ikke borte han heller.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Uavgjortlaget Norge!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22204
Liker mottatt: 18044

Sørloth med knall heading. 1-1. Norge kan kalle seg spesialister i uavgjort...

1-1 i Sverige...Da må det bli kval i play-off evt...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Virkelig en uavgjort spesialist Norge har blitt.
For håpe på Nations league. Fint mål, det ska de ha 😊
Målet til Romania var en skikkelig tabbe. Kan også minne litt om et annet lag sine forsvars tabber for tiden 🙈

Ja sjansen for at Norge skal kvalifisere seg gjennom Nations Liague er visst mikroskopisk.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 14 Oct 2019, 20:17 Takk for utfyllende og informativt svar [mention]Kyndilfan1[/mention].

Håper Færøyene slår Malta.

Husker godt at Færøyene slo Østerrike i Landskrona.
Vet du hvorfor landskampene ble spilt i Sverige?
Og ikke i Danmark eller Norge?
De to siste hadde vel vært mer naturlig med tanke på nærmere tilhørighet.
Det var flere årsager. Men hovedårsagen var vistnok (hvis jeg husker rigtigt), at Landskrona tilbød at lægge hjemmebane til kampene. Desuden ønskede Færøerne ikke at spille kampene i Danmark da de var i samme gruppe. Og så passede det godt at spille i en svensk by da EM skulle være der.

Ellers vandt Færøerne over Malta. Det var ikke ligefrem ufortjent, men det var ikke en specielt godt spillet kamp. Færøerne var ikke direkte nok, men de var bedre. Og havde nok vundet større hvis de havde mere direkte i stilen.
Post Reply