Utrolig å se Norge har full kontroll på Italia.
Det har vært en tøff uke for Italiensk fotball.
Norge
-
- Moderator
- Liker gitt: 4648
- Liker mottatt: 4658
Solbakken vant "Battle of the Bald" over Spaletti, og viser en gang for alle at "Bald is best (in landslagsfotball)"
post liked by: Andtho01, Can2, RedTrafford, Rød Pølse, Buchan, Belfastboy, Jan Erik, Pink Final
-
- Donor
- Liker gitt: 28592
- Liker mottatt: 20250
Dette kan til og med ende med at man plutselig skulle begynne å glede seg til Norges kamper fremover.
Eh, eller, tok kanskje litt i der ja.
Eh, eller, tok kanskje litt i der ja.
post liked by: Rød Pølse, Can2, Jan Erik, Pink Final
-
- Liker gitt: 2537
- Liker mottatt: 10153
Skjønner ikke hvorfor Italia og mange i Norge er så sjokkert over det som skjedde mot Norge.
Dette var ganske forutsigbart spør du meg i alle fall. Hjemmesier, Over 1,5 mål Norge og (0-1) H på oddsen her i alle fall.
Italia har et helt middelmådig lag bestående av nesten utelukkende spillere fra Serie A, en liga som er langt unna det nivået mange av de norske spillerne spiller på til daglig. Norge har 3-4 spillere som er topp10 i verden i sin posisjon. Italia har 1, og det er Donnarumma.
De offensive spillerne til Norge er verdensklasse og terningkast 6 og flere av de ville gått rett inn på svært mange landslag i både Europa og verden forøvrig., mens forsvaret til Italia er på en 3-er på terningen. Selvfølgelig vil så gode spillere utnytte et middelmådig forsvar. Det er nesten som man skal bli overrasket om en spiss fra Eliteserien banker inn mål i Post-Nord.
I tillegg så har mange av disse italienske spillerne hatt svært dårlige opplevelser de siste ukene og også en del slitne ben og forfall fra gode og rutinerte spillere.
Sa det til en kompis av meg.. realistisk sett så burde oddsen på Norge her vært 1,70
Italia har vært oppskrytt lenge. De er for temposvake.
Dette var ganske forutsigbart spør du meg i alle fall. Hjemmesier, Over 1,5 mål Norge og (0-1) H på oddsen her i alle fall.
Italia har et helt middelmådig lag bestående av nesten utelukkende spillere fra Serie A, en liga som er langt unna det nivået mange av de norske spillerne spiller på til daglig. Norge har 3-4 spillere som er topp10 i verden i sin posisjon. Italia har 1, og det er Donnarumma.
De offensive spillerne til Norge er verdensklasse og terningkast 6 og flere av de ville gått rett inn på svært mange landslag i både Europa og verden forøvrig., mens forsvaret til Italia er på en 3-er på terningen. Selvfølgelig vil så gode spillere utnytte et middelmådig forsvar. Det er nesten som man skal bli overrasket om en spiss fra Eliteserien banker inn mål i Post-Nord.
I tillegg så har mange av disse italienske spillerne hatt svært dårlige opplevelser de siste ukene og også en del slitne ben og forfall fra gode og rutinerte spillere.
Sa det til en kompis av meg.. realistisk sett så burde oddsen på Norge her vært 1,70
Italia har vært oppskrytt lenge. De er for temposvake.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Andtho01, Can2, Jan Erik, Tringe
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
@28FPellistri, det er vel pga Norge sine resultater de siste årene? Selv med Haaland, Ødegaard og Sørloth så har vi rotet det til mot (andre?) middelmådige lag. Nå ser det bedre ut fra Ståle, og da er det straka vegen til Mexico/Canada 26.
post liked by: Andtho01, Can2, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint
-
- Donor
- Liker gitt: 28592
- Liker mottatt: 20250
Må nesten følge Norges reise mot VM, mens mulighetene er der i hvert fall.
Slår vi Estland?
Lett å tro på en 3-0 seier eller mer her, men kan jaggu bli 0-0 au.
Er vel ikke helt friskmeldt dette laget,
Får håpe de greier å nullstille seg etter bragden mot italia.
Slår vi Estland?
Lett å tro på en 3-0 seier eller mer her, men kan jaggu bli 0-0 au.
Er vel ikke helt friskmeldt dette laget,
Får håpe de greier å nullstille seg etter bragden mot italia.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Pink Final, Rød Pølse
-
Topic author - Donor
- Liker gitt: 35322
- Liker mottatt: 26613
Bare for å være litt negativ: Italia skapte lite, men vi hadde kun 1 avslutning mer enn dem, 8-7. Vi hadde 3 flere på mål da riktignok Lagenes keepere hadde en redning hver. Men vi dunka da inn 3 mål, (har ikke glemt det). Italia hadde ballen mer. Og de slo noen crossere mer enn oss.
Og dette er vel det svakeste Italia har kommet med på ei stund. De har vel ikke vært i VM etter 2014 heller. Jeg har trua på Norge nå. Men jeg klarer ikke helt å stole på forsvaret vårt når store nasjoner kommer. Offensivt er vi jo gode. Men det har vel vært en del klovnestreker bak der de siste åra.
Og dette er vel det svakeste Italia har kommet med på ei stund. De har vel ikke vært i VM etter 2014 heller. Jeg har trua på Norge nå. Men jeg klarer ikke helt å stole på forsvaret vårt når store nasjoner kommer. Offensivt er vi jo gode. Men det har vel vært en del klovnestreker bak der de siste åra.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, Can2
LUHG!
Er det verdt det/nødvendig å bruke 230.000 for å frakte Sander Berge til denne kampen?
Ikke ute etter å slakte Berge, eller NFF for den saks skyld, men syns kanskje det er litt i overkant for en spiller som nok er noe utladet etter å ha blitt far og kanskje ikke er uerstattelig?
Ikke ute etter å slakte Berge, eller NFF for den saks skyld, men syns kanskje det er litt i overkant for en spiller som nok er noe utladet etter å ha blitt far og kanskje ikke er uerstattelig?
post liked by: Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Can2
Blir spennende dette. Estland har kanskje verdens beste rørlegger/midtstopper på laget. Ganske solid lærer/spiss på topp også.
Morten Langli sørger for en slitsom lydopplevelse. Gleder meg
Morten Langli sørger for en slitsom lydopplevelse. Gleder meg
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
Alaaker er visstnok sykemeldt, @Rød Pølse. Jeg har ikke noe i mot Langli forsåvidt (han høres kanskje litt stresset ut...), men savner Alsaker når det er landskamper.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Blodfink
-
Topic author - Donor
- Liker gitt: 35322
- Liker mottatt: 26613
Noen som vet om det er alvorlig med Alsaker? Personlig synes jeg han plutselig så veldig sliten/syk/gammel ut for et par år siden...Han var sykmeldt tidligere også?
God bedring uansett.
God bedring uansett.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Andtho01, RedTrafford
LUHG!