Norge

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Må bare skrive litt om Fredrikstad FK...

To seiere mot Stjørdals/Blink i årets sesong, og seier mot Kvik/Halden i går...1 runde gjenstår, FFK på 3.plass...har teoretisk mulighet til 2.plass og kvalik...Men 6 mål for dårlig målforskjell...Og 3 poeng bak Kvik...Så det blir Postnord-liga neste sesong også...Blink og Kvik tar de viktige plassene på tabellen...

FFK tapte bl.a for Brattvaag borte og uavgjort mot Vidar og Hødd hjemme...Og tapte for Kvik i bortekampen...

Det er så svakt...Størst budsjett, tilskuersnitt på 3939 pr hjemmekamp på 3.nivå i norsk fotball!...Stakkars FFK-supportere rett og slett...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Grei seier til Norge i dag. Sorry @Kyndilfan1, men det er lenge siden jeg har sett Norge dominere så stort. Og det uten Ødegård og Håland.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det var også en af de svageste kampe længe set af Færøerne. Jeg ved ikke om jeg nogensinde har set et så uengageret og uinterreseret færøsk landshold. Det norske landshold var ikke bedre end, at Færøerne burde kunne spille op med Norge.

Om det er fordi Hallur Hansson, den største kriger, er skadet eller om det er fordi det er Lars Olsens næstsidste kamp som træner ved jeg ikke. Men det var rent faktisk uacceptabelt.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Typisk Norge å vinne når det ikke gjelder...?
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er gøy å se at man kan dra fra Tippeligaen til Serie A.

Blir spennende å følge med på hans utvikling.



Syntes det skjer mye bra i Norsk fotball nå for tiden. Ødegård i Real, Haaland scoret i går mot Bayern.
Sørloth signerte for RB Leipzig.

Spennende tid for norsk fotball. Det er lenge siden det har vært så mange ute nå i større klubber.
Fremtiden ser bra ut.

Man har også, Omar Elabdellaoui i Galtasaray.
King kan også havne i en klubb snart.
Ajer blir garantert solgt til neste år.

Er vel også flere unge spillere som har signert for ulike klubber.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ingen pangstart mot Tyrkia på "hjemmebane" i Malaga nå...Norge starta sløvt, Tyrkia spilte seg jo helt inn i bak Jarstein omtrent.

Norge høyere i banen nå. Haaland sleiver et skudd som går til Sørloth, som scorer - men offside...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Oi oi...game over før pause, 0-2...
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Skuffende Norsk spill dette, mangler mye. Tyrkia er enormt effektive.
Håper Haaland blir bedre for United, enn det han er på landslaget for tiden 😊
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men nå hadde Norge fortjent et mål
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Egentlig ikke så dårlig av Norge men Tyrkia har fått til det meste, 2 mål som er offside for Norge og veldig godt stopper spill fra Tyrkia. Og så er dem veldig kynisk vinner dem ikke en duell så legger dem seg og dommeren gir dem frispark, der har Norske spillere mye å lære, og være ærlig i fotball er bare tull. Vist man ser på helheten i kampen til nu så burde vel Norge hadd minst 4 mål men litt stang inn i stede for stang ut.

Vidar Dale Fjeld

Norge er best med langrennsski på beina...for 11 gode fotballspillere finnes ikke.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Forsvarsspillet til Norge er jo grusomt, og jeg synes ikke det var noen god kamp offensivt heller.

Hadde Sørloth scora i stedet for å treffe stanga på 0-1 kunne det blitt en interessant kamp.

Patrick Berg er en god spiller, men hadde ikke indreløpere å spille til. Enig med Svegaarden i VG der. I Glimt kommer Saltnes på fine løp hele tiden som Berg spiller på.

Ødegaard og Haaland var ganske svake.

Solbakken har jo sagt at han kanskje tror VM kommer for tidlig for denne troppen, EM 2024 er målet.
post liked by: offside
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Tja skuffende av Norge. Får meg til å spørre meg om Håland er verdt 1.8 milliarder?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Forresten hva skjedde med Portugal? Er det ikke hawkeye teknologi i kvalikk?
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Landslaget er rævva pdd!

Kommer ikke til dette sluttspillet heller!

Kanskje om noen år. Men langt langt unna pdd!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Sir Crap-A-Lot wrote: 28 Mar 2021, 11:44 Landslaget er rævva pdd!
🤣😂
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Viktig seier i kveld. Tyrkia med uavgjort mot Latvia. Haaland og Ødegård har skuffet mest i disse 3 kampene. Synes Ødegård har en tendens til å sinke spillet.
Donny scoret for Nederland, og James matchvinner for Wales.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ja helt enig @Buchan. Ødegaard og Haaland har vært våre svakeste denne pausen. Henger muligens noe sammen også, Ødegaard tar for få sjanser. Blir mye et-touch støttepasninger, litt likt som Donny Van De Beek for United.

Haaland tror jeg bare har hatt en down-periode. Kommer seg til noen sjanser, men mangler det siste ekstra som han har hatt i Dortmund.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply