Premier League 22/23

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Leeds må ned. Bryr meg ikke om argumenter om at de «hører hjemme» i PL.

We hate the Scousers, the Cockneys of course - AND LEEDS!
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Blodfink

Deleted User 402

Leeds må gjerne rykke ned for min del. Herlig å slå dem, men enda bedre å se Leeds lide av et nedrykk.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Ser ikke veldig bra ut for Everton.
Håper inderlig de greier seg.
For min del er det på grunnlag av at jeg har to gode Everton kompiser, og når fotball er tema, er det ved dem jeg setter mest pris på fotball praten.

Dessuten var Everton en av grunnsteinene for min lidenskap for engelsk fotball tidlig på 80 tallet. Glemmer ikke det.

Angående Leicester og Leeds så kan de gjerne rykke ned før Forest for min del.
Siste kampen til Leicester var en god søknad til Championship.
Tipper den også blir innvilget.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Leeds må gjerne rykke ned for min del også 😊.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Hadde Leeds vært oppe i årevis ville jeg nok ønsket dem ned.
Har ventet så lenge på deres retur, en av sesongens høydepunkt å slå dem.
Everton er jo selvsagt en mye større klubb, med en rikere historie og de hører hjemme i PL.
Mulig jeg henger igjen på 80 tallet, men klarer ikke glemme vår fryktelige rekke mot dem i det tiåret.
Samt deres iver etter å håne München ofrene, der sto de ikke tilbake for hverken Leeds, Liverpool eller Man City.
De slo seg vel ofte sammen med Liverpool fansen mot våre supportere også den gang, med sine Stanley kniver og andre feige triks.
Jeg blir ikke lei meg om de går ned dette året.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Blodfink, Buchan, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Umulig å spå hvem av de 3 som går ned, jeg har ikke noen spesielle ønsker. Tenker at det er fortjent å rykke ned når du rykker ned :hah: Tror det blir Leicester og Leeds, hvis Everton tar poeng hjemme mot Bomo. Men de bør helst vinne den da.

Leeds har egentlig mulighet til å ta poeng i begge kamper, ser ikke bort i fra at de kan vinne begge, West Ham er jo enten skikkelig dårlige eller så er de på. Men de er jo i elendig form i PL. Tottenham er det ikke godt å vite med, Leeds har slått dem to ggr. hjemme i nyere tid.

Leicester ser ferdig ut, Newcastle borte ser ut som et tap på forhånd. West H hjemme er overkommelig. West H sitter med en del ansvar i nedrykksstriden her.
post liked by: RedTrafford, MektigeTHOR, Pink Final, Pancho P
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Der burde Rodrigo satt inn 0-1...Derfor rykker de ned?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Der satt Rodrigo inn 0-1. Big Sam-effect?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
West H tar over matchen, 1-1 Rice
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Svakt keeperspel av McCarthy, men Evan Ferguson er eit ekstremt stort talent. Spørst om vi har råd til å vente med å hente han.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og der la han på til 2-0.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pancho P wrote: 21 May 2023, 15:42 Svakt keeperspel av McCarthy, men Evan Ferguson er eit ekstremt stort talent. Spørst om vi har råd til å vente med å hente han.
I mine øyne så er han en av de neste store når det gjelder spisstalenter i Europa. Prestert bra i Premier League som 18-åring, det er det få som evner. Må åpenbart utvikles videre, men det ser absolutt lovende ut.

MEN, med kontrakt ut 2028 så tviler jeg på at Brighton slipper han for noe som vil ligne på en rimelig pris selv om at det fortsatt er mer potensiale enn ferdigheter pr dags dato.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Leeds på vei til nivå 2. Tror ikke de klarer å komme tilbake siste 20 i London. Leeds må frem, West H kontrer dem i filler.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Når jeg ser hvordan Rice, (som jeg i grunn har sett på som litt tung og svær) spiller på trange flater så blir jeg imponert. Løpesettet hans er ikke elegant, men alt han gjør er så riktig liksom. Ser ikke negativt på om han kommer til rett del av Manchester.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Btw: Neste år så kan ikke City vinne toppdivisjonen, 4 på rad som første klubb er uaktuelt...
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Da må det investeres først i dynamitt, tror de fleste banker må sprenges for at Ten Hag skal sette en stopper for det :D
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blir nok City som vinner neste sesong og, er vel ikke noen som kan utfordre dem i neste sesong heller, dessverre så må nok MU og andre topp lag finne seg i å kjempe om 2 plassen og nedover er nok bare sånn det er blitt, og det er ikke med godt hjerte at skriver dette.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

City ser ekstremt farlige ut, ingen tvil om det. De har mange spillere som er i perfekt alder og sånn sett så kommer det et vindu nå på 2-3 sesonger hvor De Bruyne og Gündoğan fortsatt er i nedre halvdel av 30 årene samt at Grealish, Ruben Dias, Rodri, Bernardo Silva, Akanji, Stones, Laporte og Ederson fortsatt er under 30. I tillegg så har man spillere som Haaland, Foden og Alvarez som fortsatt har mye igjen på tanken. En veldig bra sammensatt stall med andre ord.

Det er med andre ord liten tvil om at City blir farlige, men det er samtidig vanskelig å gjenskape suksess år etter år uten noe som helst form for motgang. Guardiola har en tendens til å overtenke sin egen stil, kanskje får de noe langvarige skader på nøkkelspillere og ikke minst så får vi kanskje rettferdighet for det åpenbare juksingen som de har drevet med i bøkene sine over flere år. Sistnevnte punkt klarer dog sikkert eierne til City og kjøpe seg fri fra, men det er jo alltids lov å håpe!
post liked by: Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply