Premier League 22/23

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Ryder
Posts: 4667
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10542

Har full forståelse for at britene ønsker å vise respekt.
Men det er det mulig å gjøre selv om man spiller kamper - dersom kampene inneholder verdige seremonier der folk kan uttrykke sine følelser sammen med hverandre, kan man til og med argumentere for at det er en sterkere og viktigere markering enn dersom folk sitter hjemme i hver sin sofa.
post liked by: Can2, Pancho P, Buchan, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Nå mener jeg ikke det du @ Blodfink skrev eller mener var respektløs. Alle må få mene hva de vil.
For min del kunne de bare ha spilt, og hadde jeg hatt billett til kampen så hadde jeg blitt frustrert.
Jeg henviser til den siste setningen jeg skrev når det gjaldt respekt. At for Britene er det ikke bare en 96 år gammel hvem som helst.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Can2, Blodfink

Deleted User 595

Tenker dette kan være en mulig "blessing in disguise".

De fleste nysigneringene kom så sent at de gikk glipp av pre-season. Nå får vi litt ekstra tid til å trene oss opp, og terpe spillemønster. Ikke sikkert det vil gi store utslag, men det er en mulighet om vi bruker tiden godt, og spillerne er motiverte selv uten kamper.

Ellers er det kjedelig, da det ikke blir PL før i oktober pga de fordømte landslagspausene som kommer snart.

Tviler på at UEFA avlyser noe, så vil tro at EL-kampene går som normalt. Men, vi får se.
post liked by: Pancho P, Buchan, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17144
Liker mottatt: 10976

Ble litt matt når jeg hørte avgjørelsen jeg.
Skal ikke være respektløs overfor hverken britene eller gamla, men dette var en skikkelig dårlig avgjørelse.
Begynner å bli for mange kokkohoder rundt omkring tror jeg.
Men å gå på pub å drikke seg dritings, det er helt innafor skjønner jeg. En konsekvent avgjørelse på hele suppa hadde vært bedre.
Så nå får spillerne fri på forskudd, ser at kampen er satt opp 14.06.23. En forlengelse av en hektisk sesong fra før, Med ett VM i november i tillegg.

For min del, hadde ikke fått sett kampen uansett, i beste fall på vei hjem i bil på tlf.
post liked by: pixma, Can2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4667
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10542

Ser ut som det kun er fotballen som stoppes, ikke annen idrett eller andre "fornøyelser", noe som gjør det merkeligere.
Jeg innser absolutt at kampene som går nært begravelsen bør vurderes utsatt (pga politiressurser), men resten?
post liked by: pixma, Pancho P, Pink Final, Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Det er heilt ok at det ikkje er hensynet til fotballen som kjem i første rekke her. Sjølvsagt vert det eit tettpakka kampprogram framover, men den store skandalen er tross alt at pampane har lagt VM til ein forblåst holme i utkanten av Arabiaørkenen...

Vidare er eg einig med @Buchan når det gjeld respekt. Vi kan knapt forestille oss kor viktig Elizabeth II var for britane og nasjonen har nok gått inn i eit kollektivt emosjonelt vemod som ikkje vil gå over med det første.

Likevel har @Ryder eit godt poeng når han hevdar at nettopp det å gå på kamp kunne ha vore ein verdig måte å hylle dronninga på. Tenk dykk over ein halv millionar britar på dei ulike arenaene rundt om i landet som hadde applaudert den avdøde regenten. Dét hadde vore verdig avskjed, det!
post liked by: Pink Final, Buchan, Ryder, Belfastboy, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Man må jo lure på hvorfor det kun er fotballen som blir avlyst, alt annet av sport går som normalt. Synes det er helt bak mål av FA og avlyse alt av fotball, kan rett og slett ikke forstå det.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17144
Liker mottatt: 10976

@pixma
Det er fordi rett og slett noen er sykelig opptatt av å få en klapp på skuldra.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Jeg vet ikke helt hva jeg mener.

Skjønner det britiske folk, deres monarki står nok mye sterkere enn vårt.
(Danmark ligner kanskje mest av de skandinaviske monarkier).
På den annen side har fotball blitt så kommersielt og derfor er alle datoer fylt opp med matcher.
Så det er ikke noen buffer å hente noe sted.
Synes nesten det er det verste her - det spilles fotball hele tiden.
Fordi penga rår.
Hadde det ikke vært pressa inn et VM, flere landskamper nå i september, samt gruppespill i CL og EL hadde vi hatt flere buffer datoer.
Men det skal jo spilles kontinuerlig for å maksimere inntekter og profitt.


Legger inn noen litt mer random tanker:

Tre innspill fra sidelinja ifbm dronningens bortgang.

Når var første gang Alec Ferguson så Manchester United spille?
(Han ble kalt Alec som liten i Skottland, ikke Alex).
Det var under kroningscupen i 1953.
Dronning Elisabeth II ble dronning i 1952, men først kronet i 1953.
På den offisielle klubbvideoen laget i 1988 forteller sir Alex om dette, ca 1 time og 25 min ut i videoen.
Det var de 4 beste i England, og de 4 beste i Skottland som spilte Coronation cup for Elisabeth II.
Man United, Arsenal, Newcastle, Spurs, Aberdeen, Celtic, Hibs og Rangers.

Det andre er Manchester United flyet som forulykket i München 6/2-1958.
En Elisabethan Class.
British European Airways kjøpte 20 slike fly i 1952, og kalte dem etter Elisabeth da hun ble dronning dette året.

Det tredje er FA cupfinalen 1976 mellom Soton og Manchester United.
Den finalen var den siste en britisk monark har overvært.

I tillegg har hun slått Matt Busby, Bobby Charlton og Alex Ferguson til riddere, slik at de fikk tittelen sir foran navnet sitt.

Som man skjønner har den avdøde dronning og flaggskipet i britisk fotball – Manchester United – krysset hverandre mange ganger.
Både direkte og indirekte.
post liked by: RedTrafford, Ryder, Pancho P, Belfastboy, Buchan, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2573
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13359
Liker mottatt: 8563

Glimrande post, @Pink Final. Rart at dronninga ikkje har vore på fleire FA-cupfinalar etter '76, men det var vel hest og hund for alle pengane der i gården. Hertugen og Hertuginna av Kent var fast innslag i mange år, men det var nok fordi Hertugen var president i FA.

Tviler på om William kjem tilbake etter at scousarane bua på han og nasjonalsangen under cupfinalen forrige sesong.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19100

Knutsen er på lista til Brighton. Men Postecoglou (Celtic) seiler opp som favoritt hos bookiene. Knutsen på 2.plass hos Betfair.
post liked by: Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3930
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17144
Liker mottatt: 10976

Da ble også kampen mot Leeds utsatt. Akkurat den kampen kan jeg skjønne grunnen. Og det lå kanskje litt i kortene også.
Da blir avlysningene som var i helgen enda mer latterlig.
Har FA i det hele tatt en plan nå, to kamper på en dag eller julaften eller uka før neste sesong.
Blir spennende å følge klovneriet videre.
post liked by: Can2, Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19100

I London går det kamper...Men men, man er jo ikke overrasket. Jeg synes de bør avlyse sesongen til United. Klubben utgjør en altfor stor trussel.

Det triste er at de det går utover, vanlige folk, ikke er de kongeliges største fans der borte...Spesielt folk fra byen Liverpool er kjent for dette. Vet ikke hvordan det står til i Manchester egentlig.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Buchan
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4667
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10542

Åpenbart at de har tatt de to "høyrisiko"-kampene. Usikker på hvor mange politifolk fra Manchester som skal delta i London dagen etter, men mulig det er noen. At Chelsea-Liverpool utsettes er kanskje hakket mer logisk.

Men synes ikke det er irrelevant å peke på at fordommene mot fotballfans fortsatt sitter dypt. Hvorfor skulle de ellers stole på at publikum i alle andre idretter oppfører seg, men ikke fotballfans? Holdningene som gjorde dekkoperasjonen rundt Hillsborough-tragedien mulig, er fortsatt ikke borte.

Kan bli interessant å se hva som skjer i Liverpool-Ajax i kveld. Som du sier, @Blodfink, det er mye oppsamlet agg på Merseyside.
post liked by: Pink Final, Buchan, Can2, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4414
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2832
Liker mottatt: 9373

Det er vel ventet over én million rundt Buckingham Palace i forbindelse med begravelsen til Dronning Elizabeth, så jeg kan forstå at spesielt politet føler at de må fordele ressursene sine deretter. Så burde vel sikkert spesielt Brentford-Arsenal også blitt utsatt dersom man skulle følge samme logikk.

Når det gjelder tidspunkt for disse kampene som blir utsatt så er det to kamper i uka frem til VM-starter. Spørsmålet er vel om disse kampene først kan spilles før VM, jeg blir i alle fall overrasket dersom Premier League klarer å presse de inn før.
post liked by: Pink Final, Buchan, Can2
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply