Liverpool

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Rondon! Takk for den, full fres og tempo i Newcastle i kveld. Go Magpies!!
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Linjemannen dømmer frispark på klar filming fra Fabinho, de scorer på dette...møkk.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Det blir fint med VAR, Arnold ville jo blitt utvist tvert i går. Forstår at City-fans føler seg snytt, svake dommere i PL, det spilles jo ikke kamper uten at de gjør alvorlige feil, de blir hovedpersoner litt for ofte.

Det er jo ikke sikkert Newcastle hadde scora fra 11-meteren, men 10 mann er lettere å slå enn 11...og Liverpool sleit defensivt. Dommeren dømte litt i favør Liverpool hele matchen...deres 12.mann...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Blodfink wrote: 05 May 2019, 11:57 Det blir fint med VAR, Arnold ville jo blitt utvist tvert i går. Forstår at City-fans føler seg snytt, svake dommere i PL, det spilles jo ikke kamper uten at de gjør alvorlige feil, de blir hovedpersoner litt for ofte.

Det er jo ikke sikkert Newcastle hadde scora fra 11-meteren, men 10 mann er lettere å slå enn 11...og Liverpool sleit defensivt. Dommeren dømte litt i favør Liverpool hele matchen...deres 12.mann...
Jeg mener, at det rigtige var at dømme mål. Men dommeren gjorde den fejl, at ikke give TAA gult kort for usportlig optræden. Regelkendere siger selv, at TAA skulle have haft gult kort.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Kyndilfan1 wrote: 05 May 2019, 13:14 Jeg mener, at det rigtige var at dømme mål. Men dommeren gjorde den fejl, at ikke give TAA gult kort for usportlig optræden. Regelkendere siger selv, at TAA skulle have haft gult kort.
Ja, det burde vært gitt gult. Men det går litt tid, dommeren kunne også ha blåst straffe og rødt umiddelbart.

Men Newcastle fikk i alle fall mål, selv om Liverpool kommer for godt ut av den situasjonen.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Klopp prater om transfers og spending. Bra synes jeg.

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... ers-saying
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Klopp har fått tid til å bygge opp laget han ønsker, så nå er det naturlig nok ikke like stort behov for å handle. Ikke har de mistet noen av sine mest dominerende spillere heller.

OGS har akkurat begynt på arbeidet med å bygge opp et nytt lag, noe som Klopp har brukt 4 år på. OGS kommer til et lag som har gjort flere merkelige valg. Kjøp av Fred og Sanchez f.eks. Matic var god første året, men var helt klart allerede da på nedadgående.

OGS får ikke akkurat hjelp heller. Hvis United ikke får tak i midtbanespillere som det er behov for, så vil det bli en vanskelig sesong. Når man i tillegg er for treg med å tilby Herrera kontrakt, så taper man penger på at han går gratis. Han kunne ha vært en ok spiller å ha på laget dersom det blir dårlig med handel.

Jeg ønsker at United kommer tilbake på sporet med å tenke langsiktig, og da trengs det en som skjønner fotball. Det ser ikke ut til at Woodward er rette mannen til dette.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Enig [mention]Torquemada[/mention].

Liverpool har utarbeidet en langsiktig plan og fulgt den.
De har dessuten fått på plass en infrastuktur på kjøp og salg med Edwards (husker ikke fornavnet) i spissen.

Klopp kjøper når han må, ingen tvil om det.
Men, både han og klubben følger en rød tråd.
Og Klopp får støtte og har folk over seg med kompentanse.

Aldri moro å skryte av Liverpool.
Synes imidlertid det arbeidet de gjør inngir respekt.

Jeg tror dessverre ikke Solskjær har et apparat av samme kaliber over seg i United.

Klopp har brukt 3,75 år.
Det var først sist sesong de ble et topplag i PL.

Solskjær kan ikke forventes å utrette mirakler på kort tid.
Han trenger minst 3 år tror jeg.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Uten de 3 gutta på topp er L-pool et lag midt på tabbelen i PL, så ganske utrolig hva 3 gode spillere kan gjøre med et fotball lag.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

[mention]pixma[/mention]
Mané, Firmino og Salah er viktige, og langvarig skade på en eller flere av dem vil merkes.
Midt på tabellen er vel å ta i.
Det spillesystemet Klopp har innført har mye å si.
Liverpool er et godt kollektiv, dessverre.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Liverpool er et kanondygtigt hold. Og jeg er ikke helt enig i, at uden de tre forreste så er Liverpool et middelhold.

De har en målmand, der hører til i top 5 på verdensplan og som nok var den bedste i PL i sidste sæson. Nok deres allervigtigste køb sammen med verdens bedste midtbanespiller.

Derudover har de spillet en stil, der passer til spillerne i truppen og ellers købt spillere til den stil. Derfor fungerer TAA og Robertson så vanvittig godt på backsene. At Mané, Firmino og Salah er fremragende er rigtigt. Men en som Fabinho gjorde også kæmpe fremskridt i sidste sæson efter en svær start. Og så er Wijnaldum også en ganske habil spiller.

Og hvis jeg skulle vælge et kombineret United/Liverpool-hold så ville jeg nok kun vælge Smalling og Pogba. Og da er Smalling også med fordi deres næstbedste midterforsvarer kun i glimt har formået at vise sit talent pga. skader.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Enig, Liverpool er et godt kollektiv.
Klopp har gitt dem et spillemønster.

Allison, van Dijk, Mané, Firmino og Salah er dog viktige.
Firmino er nok den viktigste på topp, selv om han får minst omtale.

Om Allison blir skadet, er Mignolet et stort steg ned.

Og, om 2 av de 3 på topp blir skadet, vil laget lide da reservene ikke holder samme nivå.
Men, hvilket lag ville ikke lide om så sentrale spillere ble skadet over tid?

Smalling inn på Liverpool?
Med den pasningsfoten?
Klopp vil at laget skal spille seg ut bakfra, og de har allerede en duellstopper i van Dijk.

Enig i at Lovren er deres svakeste punkt.
Lindelöf hadde passet mye bedre inn i stilen til Klopp enn Smalling.

Og, bare for å understreke.
Jeg synes Smalling har kvaliteter.
Skrev nettopp en vurdering av United’s 6 stoppere på United.no
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Klopp har satt sammen de spillerne han ment passer hans spillestil og det har funket perfekt. Er ikke noen enkelte spillere der som de absolutt ikke klarer seg uten, men tror de blir svekket en del uten van dijk.
I klopp sin spillestil så er det vel bare lindelof, mctominay og fred som ville kommet inn. Kanskje Pereira. Fred og pereira ville nok vært på benken. Men hvis de tar steget opp denne sesongen så kunne de kjempet seg inn der.
Handler ikke alltid hvem som er best som enkelt spiller. Fotball er et lagspill. Trenere må velge ut hvem som passer til de sitt eget spill. Det betyr ikke at henderson er bedre enn pogba, men i det laget ville jeg heller brukt henderson.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Torquemada wrote: 28 Jul 2019, 10:12 OGS har akkurat begynt på arbeidet med å bygge opp et nytt lag, noe som Klopp har brukt 4 år på. OGS kommer til et lag som har gjort flere merkelige valg. Kjøp av Fred og Sanchez f.eks. Matic var god første året, men var helt klart allerede da på nedadgående
Jeg posta saken om Klopp fordi han nevner 4 klubber som har ubegrenset med midler: RM, Barca, City og PSG. Liverpool kjøper de, men de er dyktige til å få til ting. Rast forbi oss på kort tid. Vi får se hva United gjør om det går dårlig til jul...Sparker vel OGS, og så sitter vi med de schtøgge eierne og adm...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Torquemada wrote: 28 Jul 2019, 10:12 Jeg ønsker at United kommer tilbake på sporet med å tenke langsiktig, og da trengs det en som skjønner fotball. Det ser ikke ut til at Woodward er rette mannen til dette.
Det er et understatement, at Woodpecker ser ut til å være feil, han er feil, ingen tvil, en hardcore spekulant, som stjeler sparepengene til minstepensjonister uten å tenke 2 ggr..Men det er da eierne sitt ansvar, de raserer MUFC, de ansatte Wooden.
LUHG!
Post Reply