Liverpool

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Hatet mot United er enormt. Jeg kjenner mange Liverpool supportere, og det er knapt en håndfull jeg kan diskutere normalt ned. Men det fins nok noen av dem blant United fansen også. Men en ydmyk Liverpool supporter. Det skal du lete lenge etter.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Samme her.
Det går til en viss grad greit å diskutere Liverpool.
Men, å diskutere United er nærmest umulig.
Om man diskuterer United’s framtid, så er klubben på vei utfor stupet.
Og, diskuterer man fortid så skyldes United’s suksess korrupsjon 🤪🤪?

Helt håpløst.
Fansen deres alene gjør at jeg håper de mislykkes i å vinne noe som helst.
Sakelighetsnivået deres er utrolig lavt,
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

:D Ja helt riktig, korrupsjon 😀
Kikket litt inn på Arsenal forumet, Gunners. no. Der var stemningen som forståelig dårlig. Men der værste av alt, er at Liverpool supportere logget seg inn der som Guest, og kom med spydigheter. Man kan trygt si at Liverpool supportere ikke hadde noen høy stjerne der 😂
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg var tenåring sist LFC vant ligaen, hehehe. Har tenkt at de ikke vinner noen gang igjen, selv om de har vunnet CL i mellomtiden, så har det liksom vært utenkelig at de skal ro det i land ligamessig. Ubehaget ved å se på tabellen, er alltid tilstede når United ikke topper, men det er ekstra ubehagelig ved halvspilt sesong...

Det verste er at de kan tape 5-6 kamper og ta det allikevel, om de andre snubler videre...men det kan jo selvfølgelig komme en skikkelig sprekk. Trøsten er at de fortsatt er bak i ligapokaler uansett. Men da bør United ta den neste ;P
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pink Final wrote: 29 Dec 2018, 23:04 Liverpool fans er noe for seg selv.
Virker som svært mange av dem har et intenst hat mot United.
Hatet gjør det umulig å diskutere med mange av dem.
Heldigvis, det finnes unntak.
(Det finnes jo United fans det er umulig å diskutere med også.
Der er det vel kritikk mot sine egne som er det største problemet).
Virker ikke som United fans har like mye hat mot Liverpool, som andre veien.
Deler nok denne oppfatningen i stor grad. Jeg jobber heldigvis på en plass hvor det er generell interesse for fotball, men jeg legger jo merke til at LFC-fansen også her blir hissig når det kommer kritikk.

Mitt inntrykk er at de mest ihuga LFC-fans er de som var tenåringer da LFC var på toppen, og som gjerne selv spilte litt fotball. (Ble gjerne aldri helt gode selv)
Denne sykdommen (å være LFC-fan) føres så nedover til avkommet som en genetisk sykdom. Det er ingen ungdommer av i dag som ville ha kommet på å holde med LFC uten hardt påtrykk fra omgivelsene.
For noen år siden kom naboungene hjem fra Norway cup med hver sin skjorte med Rooney på. Personlig krise for far i huset. For å snu avkommet, så tok han dem med på dannelsesreise til Liverpool og kledde dem opp med drakter fra topp til tå.

Det er 28 år siden LFC vant ligaen, og det har vært gnål siden. Hvis de vinner i år, så holder de ut i 28 år til. Jeg håper en eller annen glir denne sesongen også.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Liverpool leder serien, men allikevel så er de mest opptatt hva som skrives om United og Solskjær 😂. Deres kommentarer florerer stort sett i hver United/Solskjær artikkel. Det virker som gleden over endelig og se ut til å vinne noe. Overskygges av at United vinner noen kamper. For en gjeng.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

De fleste Lfc fans jeg kjenner vokste opp da de var best.
De har aldri helt kommet over at de falt fra ‘tronen’.
Tusen bortforklaringer gjennom årenes løp på hvorfor de aldri vinner noe.
For egentlig er det jo de som er best :O .

United’s suksess skyldes at Ferguson kjøpte hele den engelske dommerstanden over en periode på 25 år.
Ingen håndfaste argumenter selvsagt, men Ferguson har bestukket hele England.
Alt er et komplott mot Liverpool.
De hadde vunnet hadde ikke resten av verden vært så urettferdige mot dem.

Haha, jeg må le når voksne folk klarer å lire av seg slikt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Liverpool spiller svakt om dagen.
Lite samhandling offensivt, og de gjør de samme feilene på defensiv dødball i mot.
Virker som «verdens beste» ditt og datt ikke er verdens beste i å takle press :D .

Gleder meg til 24 februar.
Synes United ser mye bedre ut enn laget deres.
Det er MANGE grunner til at seier mot dem blir viktig 24 februar.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ja, så kampen i går, og det var gledelig mye som lugget for LFC.

Regner med at spillerne begynner å kjenne kjøret nå, og at det snart kommer ennå flere skader. Kan hende at de har mistet litt av flyten etter motgang de siste kampene.

Man City - LFC : 2 - 1
Wolves - LFC : 2 - 1
Brighton - LFC : 0 - 1
LFC - Palace : 4 - 3
LFC - Leicester: 1 - 1
Hammers - LFC: 1 - 1

Et godt tegn når Klopp begynner å snakke om dommeren.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ja Klopp virket helt oppjaget i går.
Han er frustrert og trolig stressa.
At lagene hans har en down midtveis er ikke noe nytt.
Klubbene til Klopp har ofte slitt halvveis.
Dortmund hadde ved flere anledninger en nedgang resultatmessig før vinterpausen.
Og Liverpool har med unntak av 17/18 gjort det dårlig i januar og litt inn i februar.
Virker som det har med slitasje å gjøre.

Denne gang synes slitasjen å være mental.

Liverpool spilte relativ svak angrepsfotball i september og oktober, men var stødige i forsvar.
Så spilte de akkurat så glimrende som lagene til Klopp kan gjøre i november og desember.

Nå er de hverken gode i angrep eller forsvar.

Jeg tror de kommer på sporet igjen når City er forbi.
Da er de igjen en underdog i angrepsposisjon.

Uansett, de skal få det svært vanskelig på Old Trafford 24 februar, tror jeg.

Jürgen Klopp ser ikke ut til å lære av tidligere feil, mtp slitasje halvveis.
Kaster de bort PL gullet nå i januar og februar?
Blir anti Lfc og anti Klopp, som seg hør og bør på denne siden.
Det betyr jo ikke at jeg overser den gode jobben Klopp har utført med Anfield gjengen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Etter City sitt tap mot Newcastle så tenkte nok mange at dette går Liverpools vei. Det kan det forsatt gjøre. Men det som for kort tid siden var en selvsikker supporter gjeng. Har nå begynt å få nerver. Håper United setter Liverpool skikkelig på plass, slik at det blir revansje for den tragiske kampen på Anfield sist.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Godt å se at Klopp klikker litt etter poengtap på en vanskelig bortearena.
Lfc leder fortsatt ligaen men mye kan skje. Over 30 poeng å spille om.

Har trua på at United tar de på Trafford. Tror Lfc og Klopp gruer seg til kampen.
Lfc skylder på mye skader, men har hele sentrallinjen skadefrie. Mangler Arnold og Gomez samt den ubrukelige Henderson. Hva skjer om Salah må stå over 5 kamper?
West Ham manglet 8 mann i går - tror ikke 2 skader skal klages på.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Merker jeg har tenkt på Liverpool mer enn hva jeg har hatt lyst til denne sesongen, men jeg har så utrolig lite lyst til at laget skal vinne Premier League. Klopp har gjort en fantastisk jobb med klubben og så langt leder de ligaen veldig fortjent, synes jeg. Men det er fortsatt mange kamper igjen og mye som kan skje. Denne sesongen har Liverpool vært dyktige (heldige?) og tatt poeng i kamper hvor de ikke har vært spesielt bra og det er viktig om man skal være med i kampen om ligatittelen. Heldigvis for oss så har de slitt med den avgjørende scoringen i det siste. Tidligere denne sesongen har alltid Salah dukket opp og vært forskjellen, men de har også andre gode offensive spillere som har tatt ansvar de gangene Salah har sviktet.. men akkurat nå er formen dalende.

Det skal forresten bli spennende å se hvordan laget klarer seg mot Bayern München - spesielt i den første kampen da van Dijk er utilgjengelig pga karantene. Den mannen har utrolig mye å si for laget.

City er i ferd med å tette igjen luka opp til 1. plassen, men kan igjen havne et stykke bak etter helgens kamper. Liverpool har i utgangspunktet det som er en enkel kamp hjemme mot Bournemouth, mens City tar i mot Chelsea hjemme på Etihad.

Kampen mot Liverpool 24. februar blir utrolig spennende. Herregud så godt det hadde vært med en seier, men må innrømme at jeg frykter fronttrioen deres..
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

For meg er det litt motsatt. Jeg vil heller at den tradisjonsrike og fornuftige Liverpool-klubben skal vinne PL enn at den pengedopa City-Group-klubben vinner noe som helst. City er en grusom klubb, og måtte de rykke ned.

(Egentlig burde jeg håpe på Tottenham å ta PL-gull, men jeg har noen i familien som heier på Tottenham, og jeg takler rett og slett ikke deres selvgode fjes når Tottenham vinner).
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Elkey wrote: 06 Feb 2019, 00:42 For meg er det litt motsatt. Jeg vil heller at den tradisjonsrike og fornuftige Liverpool-klubben skal vinne PL enn at den pengedopa City-Group-klubben vinner noe som helst.
For meg er det slik at hvem som helst kan få lov til å vinne, så lenge det ikke er Liverpool. Det er 29 år siden LFC vant, og ennå lever de på det. Tenk om de vinner i år, då må vi høre på gnålet i 3 tiår til. Nei, det er best om de ikke får gullet i år heller.

Pep sier i intervju idag at det er 5 lag med i kampen om gullet, og nevner United som et av lagene. Alt er mulig. Jeg ser slitasje hos Liverpool nå, la oss håpe at det bare er begynnelsen.
Post Reply