Premier League 21/22

Diskusjon om engelsk fotball

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det er vel bare å håpe at Chelsea stikker av no?

Heller de enn Pool og City.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Otac wrote: 20 Nov 2021, 15:21 Det er vel bare å håpe at Chelsea stikker av no?

Heller de enn Pool og City.
Det er som pest, kolera og skjørbuk. Ikkje særleg sjarmerande nokon av dei.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Chelsea er solide ja, fikk seg et skudd i panna mot City riktignok. Tror det blir blått eller lyseblått i PL denne sesongen.

Tror ikke det skjer, men Arsenal kan altså passere Liverpool med seier på Anfield etterpå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Spent på Gerrard og Villa i dag. Klar gameplan, forklart godt av Øyvind Eide.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gerrard kom godt ut av det han. Seier ble det.


Herlig å se Arteta takin` no shit fra Klopp, begge gult kort. Arteta er ikke lettskremt. Måtte laget hans vinne. Ramsdale er en knall keeper btw.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
æsj, Mane header inn 1-0...og 2-0..game over...jaja..
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Liverpool slår Arsenal 4-0
Watford slår United 4-1
Kontraster kan man si😗
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Har sett det er flere medier/eksperter osv, som er tilbake til å hylle Arteta og Arsenal. Riktignok før denne kampen, men likevel.. Spillestil, ryddet opp defensivt, offensiv og underholdende fotball, osv..
Greit nok at de ligger over oss på tabellen pt., men det skal ikke så mye til.. Jeg må dog si at en 5. plass med 13-17 i målforskjell på 12 kamper ikke er annet enn mektig imponerende! :hah:

(Måtte faktisk dobbeltsjekke den målforskjellen et par steder, for jeg trodde virkelig ikke du kunne score ett mål i snitt pr kamp, ha -4 i målforskjell og likevel ligge så høyt oppe.)
post liked by: Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Å se på Manchester City, Liverpool og Chelsea er nesten litt skremmende. Det er et skyhøyt nivå og vi må ha en ny manager inn med lignede fotball. Det er nådagens fotball og fremtidens fotball...iallfall de neste10 år.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Steinar Stenseth wrote: 20 Nov 2021, 20:52 Har sett det er flere medier/eksperter osv, som er tilbake til å hylle Arteta og Arsenal. Riktignok før denne kampen, men likevel.. Spillestil, ryddet opp defensivt, offensiv og underholdende fotball, osv..
Greit nok at de ligger over oss på tabellen pt., men det skal ikke så mye til.. Jeg må dog si at en 5. plass med 13-17 i målforskjell på 12 kamper ikke er annet enn mektig imponerende! :hah:

(Måtte faktisk dobbeltsjekke den målforskjellen et par steder, for jeg trodde virkelig ikke du kunne score ett mål i snitt pr kamp, ha -4 i målforskjell og likevel ligge så høyt oppe.)
Arteta tok jo over en klubb på nedadgående, og de sliter under ham og. Men at de er på vei mot noe bedre er jeg faktisk enig i. Tror de vil kjempe om 4.plass denne sesongen, hvem skulle trodd det etter de første kampene? Jeg forsvarer Arteta mye jeg altså, liker fyren. Harding, minner meg litt om Keano. Og han har gått i lære hos Guardiola
LUHG!

Deleted User 430

Enig i at han har gjort en godkjent jobb, @Blodfink, men jeg stusser veldig på all positiviteten rundt det offensive og defensive når det overhodet ikke gjenspeiler seg i målforskjellen.

Mye mulig det bare er forventningene til Arsenal som har blitt ekstremt lave over årene i media, og dermed trykker de til litt ekstra etter et par 1-0 seiere, ikke vet jeg, men 13-17 i målforskjell ville ikke sørget for mye skryt av mange andre lag..
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jepp @Steinar Stenseth , men tar man med at de stod med 3 tap og 0-9 etter 3 runder, så har de vel nesten plukket mest poeng siden, fikk sitt 4 tap nå mot Liverpool. Det betyr 0-13 på de 4 tapene. og de har jo bl.a. vunnet 3-1, 2-0 også. Med tanke på at du skriver "etter et par 1-0 seiere"
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote:21 Nov 2021, 17:30 Med tanke på at du skriver "etter et par 1-0 seiere"
Siktet til Norwich og Burnley her. Var da denne rosen om opprydding så smått begynte, samt en cup-kamp eller hva det var, etter hva jeg har registrert.
Som sagt, gjort en godkjent jobb, men personlig mener jeg det er litt for tidlig å snakke det så mye opp før det faktisk vises ordentlig.
post liked by: Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Etter et managerskifte så pleier lagene å få en opptur, jfr. Solskjær, Tuchel m.fl.
Kan vel ikke si at Tottenham og Conte har fått det.
6 omganger har de spilt uten at ett eneste skudd på mål.
Last edited by Belfastboy on 21 Nov 2021, 18:21, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Conte har nu ikke gjort noe genialt med Spurs til nu, dem slit med Leeds.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Han har nå fått satt en stopper for ketsjup og majones. Det er da noe 😊
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Spurs har nok hatt en peptalk i pausa. Tror de ror i land dette.

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote:21 Nov 2021, 17:21 men 13-17 i målforskjell ville ikke sørget for mye skryt av mange andre lag..
Man må nesten være villig til å dele opp den målforskjellen for at det skal bli litt mer fair mener jeg da. 0-13 på 4 tap, 13-4 på 6 seiere og 2 U. Altså: 3 tap på første 3 kamper, så 8 kamper med 6 seiere og 2 U, før de tapte mot Liverpool i går.

Etter en grusom start har Arsenal prestert meget godt før smellen mot Liverpool...
LUHG!
Post Reply