Premier League 21/22

Diskusjon om engelsk fotball

Deleted User 430

Fortsatt ikke enig i at de fortjener all denne skryten, @Blodfink, uansett hvor mye man deler det opp, men det er nå meg.
Skal du dele det opp, i forhold til det jeg skrev og utgangspunktet for det, så er det vel 13-8 i målforskjell på 9 kamper. Endrer ikke mitt syn på at verken det offensive eller defensive er løst, sånn sett.
Tar du bort de 4 siste tapene til United, så har de 17-6 i målforskjell på 8 kamper. Gjør ikke totalen noe bedre det, selv om det ser penere ut på papiret. :D

Ja, han har gjort en hel del bra siden han tok over og jeg har ingenting å utsette på jobben han gjør da det helt tydelig er en "work in progress", men at de nevnte tingene er "på plass" henger, for meg, ikke på grep da det ikke er noe som tilsier at det er det sesongen sett under ett.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

jepp, man kan dele det opp så det ser bedre ut og dårligere ut...Helt greit å være uenige om Arsenal :thumb_up:

Bare editerer inn at jeg også liker Arteta`s satsing på unge spillere, startelleveren mot Liverpool hadde alderen 20, 21, 21, 22, 22, 23, 23, 23, 28, 30, 32. Snitt på 24,09 år.
Til sammenligning med:
United hadde 21, 23, 24 ,24, 26, 27, 27, 28, 31, 33, 36. Snitt 27,27 mot Watford.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Arsenal ser bra ut i dag, valser greit over Newcastle.
Selv om jeg ikke ønsker at Arsenal skal vinne, elsker jeg at Newcastle kommer nærmere og nærmere nedrykk. Ingen merkbar Eddie Howe-effekt å spore ennå i alle fall, alt de har er noen Shelvey-langskudd.
post liked by: Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Saka ut med skade også. Tap for Arsenal dersom han ikke er med mot oss.

Ellers er jeg helt enig. Krysser alt av fingre og tær for at Newcastle skal rykke ned!
post liked by: Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stort tap om Saka er lenge ute, for en spiller han er, og bare drittungen fortsatt. Arsenal har da etablert seg som topp 4 kandidat ser det ut til.

Steven Gerrard med to seiere av to mulige med Villa.
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

messilingard wrote:27 Nov 2021, 15:18 Krysser alt av fingre og tær for at Newcastle skal rykke ned!
Om det skjer kan du i det minste satse hus og heim på oddsen på at dei rykk rett opp att. Men trur nok den oddsen ligg tett oppmot 1-blank.
Blodfink wrote:27 Nov 2021, 19:41 Arsenal har da etablert seg som topp 4 kandidat ser det ut til.
Arsenal er og blir Arsenal. Men ingen kan kimse av det laget dei er i ferd med å byggje/etablere. Stort potensial og god miks av unge supertalent og etablerte stjerner. Som alltid er det vel ein del spørjeteikn over dei bakre rekkene? Føler at også Xakha er eit vandrande gult kort.

Vidar Dale Fjeld

Fascinerende å se på de andre Cityspillerne når de har ball i laget...de søker med en gang rom som lager "utallige" pasningsalternativer for ballfører.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jepp, de ligger "foran" spillet. Det er slikt vi var så gode på før, men vi burde kanskje slutte å se tilbake. Men det er jo dette det handler om, og slike ting jeg håper Rangnick får bedre stell på.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kjipt at Liverpool tuter på videre, men for vår del er det positivt at West Ham har roet ned i det siste. Om vi skulle klare å slå Arsenal i morgen, ser det plutselig mye lysere ut mtp CL neste sesong. Vi er riktignok i skrivende stund på 10. plass, men det er tett oppover tabellen. De tre fremste ligger et godt stykke foran dessverre, og det er uheldigvis fortjent. Per nå er de ganske klart de tre beste lagene i ligaen. Vi skulle helst vært der, jeg hadde virkelig troen før denne sesongen, men nå håper jeg Rangnick får stell på sysakene våre. Det viktige er at sesongen absolutt ikke har gått fløyten allerede. Vi har fortsatt gode muligheter til å redde oss inn og kapre den viktige fjerde plassen (bare spør Wenger).
post liked by: red, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, de tre på topp drar i fra resten. Watford var helt på høyden med Chelsea. Villa var gode i 2.omg mot City. Liverpool kjørte vel over Everton...Så ikke kampen, men statistikken var nå ensidig.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Bare sånn i tilfelle det blir for hard kost der borte, nå når det nok en gang er krangel om hvor hardt de ulike aktørene skal r**kjøre oss supportere, så siterer jeg meg selv:
En strålende mulighet til å si opp det overprisede mølet. Som en bonus så slipper man å høre på de hjernedøde «ekspertene» de ruller inn i studio. Vinn-vinn 🙂
post liked by: Otac, Pwint, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Tror vi kan slå fast at West Ham ikke blir noen kasteball i kampen om fjerdeplassen...
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hmm. Ett poeng på tre kamper og det så ut som de hadde gått litt tom for strøm, men så kommer den karamellen der. Vi får bøye oss i hatten, som det så morsomt heter :D
post liked by: Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Når L-pool vinner på overtid av overtid så blir dem en tung utfordrer til City som vinner av PL, city burde nesten ha 4 mål etter 10 min mot Watford er feiende flott fotball som city spiller.
post liked by: Blodfink, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Av de tre så er det City som imponerer mest...de er skremmende gode. Tror aldri vi har sett 3 så gode lag i toppen av PL før...ja, jeg er fascinert av de...kollektivet er av en annen verden.
post liked by: Blodfink, Pink Final
Post Reply