Fantasy premier league

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg antar jeg ikke er den eneste som bruker mye (arbeids)tid på å klø meg i hodet og lure på hvordan det perfekte slaget skal settes opp.

Jeg har hittil landet på en 4-4-2 med uvanlig mye penger lagt i forsvaret. Spillere i parentes på benken.

McCarthy- Ryan

Alexander Arnold - van Dijk - Doherty - Vinagre - (Justin)

Bruno - Aubameyang - Son - Foden - (Soucek)

Jimenez/Ings - Mitrovic - (Wickham)

Men det er mange spørsmål:

Hvor mange fra United/city skal man ha med tanke på første runde?
Er det fullstendig galskap å bruke så mye penger på forsvaret?
Bør jeg finne penger til å bytte Jimenez/Ings mot Martial/Werner? I så fall hvem?
Vil Reece James spille semifast på Chelsea?
Kommer Rashford tilbake i toppslag? Han var ikke helt i form i sommer, og det ser ut som han kan ha spilt med en ankelskade. (Tenk om vi en gang får så god dekning på topp av Rashford ikke trenger å spille skadet.)
Bør jeg få inn noen fra forsvaret til United? Hvis Shaw er frisk og spiller fast ser han lovende ut til 5,0. Han var mye med offensivt utover våren og sommeren, kanskje det bare var tilfeldig at det ikke ble målpoeng på ham.
Er det noen grunn til å ikke bytte Aubameyang mot de Bruyne umiddelbart etter runde en? KDB kommer vel til å stige voldsomt i pris?
Er Son så dyr at jeg bør styre unna til tross for fantastisk kampprogram?
Bør Salah inn for Aubameyang til tross for at førstnevnte vel ikke har skåret i noen av oppkjøringskampene?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Jeg er ikke med på FPL, men forstår at det er gøy OG frustrerende, og moro å lese deres poster her.

Mange betimelige spørsmål her aregran. Har bare svaret på 1 av dem: Salah flopper garantert i år, behold Auba`n.
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Fantasy kommende sesong er frustrerende.
Med Chelsea sine kjøp - hvordan vil Lampard sette opp laget de første rundene.
I tillegg har dem flyttet Auba og Rashford ned i midtbaneleddet. Skal man velge Salah eller Mane til 12 mill? Bruno, Pulisic, Bryne, Son er alle spillere man helst skulle hatt på laget.

Likevel, jeg har byttet lag flere ganger siste dagene. Nå ligger det an til:
Ryan i mål.
Arnold, Diop og Evan bakerst.
Salah, Auba, Son, Soucek, Saka på midt.
Antonia og Werner på topp.

Du vil trolig stusse på at ingen fra United er med. Jeg kommer sakte men sikkert til å kjøre innpå Bruno og Martial etterhvert, før vi dobbelrunde.

Fortsatt ikke fornøyd, vil nok fortsatt bytte ett par før lørdagen.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Minner om at vi har en egen Fantasy liga: viewtopic.php?f=21&t=508

Har et hat/elsk forhold til det spillet der :hah:
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 09 Sep 2020, 14:46 Jeg har hittil landet på en 4-4-2 med uvanlig mye penger lagt i forsvaret. Spillere i parentes på benken.

McCarthy- Ryan

Alexander Arnold - van Dijk - Doherty - Vinagre - (Justin)

Bruno - Aubameyang - Son - Foden - (Soucek)

Jimenez/Ings - Mitrovic - (Wickham)

Men det er mange spørsmål:

Hvor mange fra United/city skal man ha med tanke på første runde?
Er det fullstendig galskap å bruke så mye penger på forsvaret?
Bør jeg finne penger til å bytte Jimenez/Ings mot Martial/Werner? I så fall hvem?
Vil Reece James spille semifast på Chelsea?
Kommer Rashford tilbake i toppslag? Han var ikke helt i form i sommer, og det ser ut som han kan ha spilt med en ankelskade. (Tenk om vi en gang får så god dekning på topp av Rashford ikke trenger å spille skadet.)
Bør jeg få inn noen fra forsvaret til United? Hvis Shaw er frisk og spiller fast ser han lovende ut til 5,0. Han var mye med offensivt utover våren og sommeren, kanskje det bare var tilfeldig at det ikke ble målpoeng på ham.
Er det noen grunn til å ikke bytte Aubameyang mot de Bruyne umiddelbart etter runde en? KDB kommer vel til å stige voldsomt i pris?
Er Son så dyr at jeg bør styre unna til tross for fantastisk kampprogram?
Bør Salah inn for Aubameyang til tross for at førstnevnte vel ikke har skåret i noen av oppkjøringskampene?
Gleder meg til ny sesong! Jeg synes laget ditt ser bra ut, men setter spørsmålstegn til at du starter med både Bruno og Foden. Som du er inne på har ikke United og City kamp første runde og da virker det mest fornuftig å starte uten spillere derfra. Om man klarer å lage et lag og kanskje ha 1 på benken (f. eks Bruno), så hadde jo det vært det aller beste, men jeg starter nok uten noen. Så kan f. eks heller Salah bli Bruno etter første runde og kanskje Auba blir til Sterling eller KdB runden etterpå. Det å planlegge bytter frem i tid er selvfølgelig vanskelig, men tror jeg prøver meg på dette.

Trent er bankers - og det kan være at jeg kjører på med van Dijk eller Robertson i tillegg, sånn som du har gjort. Jeg har også Doherty inne akkurat nå, men spørs om jeg kanskje avventer litt og ser an situasjonen i Spurs først. Aurier er vel foreløpig ikke solgt? I tillegg har Everton forsterket seg noe voldsomt, så tror de scorer på Spurs i første ligarunde.

Mitrovic er heller ikke et dumt valg. Han kommer nok til å være inne på veldig mange lag nå i starten. I tillegg tror jeg du burde få på plass Werner. Ekstremt fin pris til en spiller som etter all sannsynlighet kommer til å starte hver eneste match for Chelsea. Ett mål i første serierunde og prisen hans stiger til værs.
Martial er også et spennende alternativ som jeg håper å få på plass veldig tidlig. Tror jeg prioriterer å få inn Bruno aller først, men det er nok disse to jeg går for fra United i første omgang. Rashford er også ekstremt spennende, men da må han tilbake på det nivået han var på før jul i fjor.

Jeg ønsker egentlig ikke å bruke WC tidlig, men det ender alltid med at jeg gjør det.. og derfor frister det litt å bygge et lag til de 3-4 første rundene og kjøre WC etter dette. Det er heldigvis mange timer igjen til fristen går ut. :D
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 09 Sep 2020, 15:49 Jeg er ikke med på FPL, men forstår at det er gøy OG frustrerende, og moro å lese deres poster her.

Mange betimelige spørsmål her aregran. Har bare svaret på 1 av dem: Salah flopper garantert i år, behold Auba`n.
Bli med! Det er så gøy når det er gøy :D

Kan det stemme at Salah ikke har skåret i noen av oppkjøringskampene? Auba har bortekap mot Liverpool i runde 3, men har ambisjoner om å bytte ham mot de Bruyne før den tid.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Gleder meg til ny sesong! Jeg synes laget ditt ser bra ut, men setter spørsmålstegn til at du starter med både Bruno og Foden. Som du er inne på har ikke United og City kamp første runde og da virker det mest fornuftig å starte uten spillere derfra. Om man klarer å lage et lag og kanskje ha 1 på benken (f. eks Bruno), så hadde jo det vært det aller beste, men jeg starter nok uten noen. Så kan f. eks heller Salah bli Bruno etter første runde og kanskje Auba blir til Sterling eller KdB runden etterpå. Det å planlegge bytter frem i tid er selvfølgelig vanskelig, men tror jeg prøver meg på dette.

Trent er bankers - og det kan være at jeg kjører på med van Dijk eller Robertson i tillegg, sånn som du har gjort. Jeg har også Doherty inne akkurat nå, men spørs om jeg kanskje avventer litt og ser an situasjonen i Spurs først. Aurier er vel foreløpig ikke solgt? I tillegg har Everton forsterket seg noe voldsomt, så tror de scorer på Spurs i første ligarunde.

Mitrovic er heller ikke et dumt valg. Han kommer nok til å være inne på veldig mange lag nå i starten. I tillegg tror jeg du burde få på plass Werner. Ekstremt fin pris til en spiller som etter all sannsynlighet kommer til å starte hver eneste match for Chelsea. Ett mål i første serierunde og prisen hans stiger til værs.
Martial er også et spennende alternativ som jeg håper å få på plass veldig tidlig. Tror jeg prioriterer å få inn Bruno aller først, men det er nok disse to jeg går for fra United i første omgang. Rashford er også ekstremt spennende, men da må han tilbake på det nivået han var på før jul i fjor.

Jeg ønsker egentlig ikke å bruke WC tidlig, men det ender alltid med at jeg gjør det.. og derfor frister det litt å bygge et lag til de 3-4 første rundene og kjøre WC etter dette. Det er heldigvis mange timer igjen til fristen går ut. :D
Det føles litt feil å starte med to spillere som ikke kommer til å starte. Men hater å måtte planlegge for bytter. Dette er vanskelig.

Er ikke så bekymret for Aurier, han er vel alt for vill/udisiplinert til å være en Mourinho-spiller?
Men har blitt litt usikker på Doherty.

Det gjør så vondt å ikke ha Werner eller Martial :yikes: Selv om både Ings og Jimenez har gjort det veldig bra. Vurderer sterkt om Doherty må ut for å få råd til å ta inn Werner for Jimenez. OM han ikke slår til er det mye lettere å bytte Werner mot Martial enn motsatt.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

aregran wrote: 10 Sep 2020, 09:44
Gleder meg til ny sesong! Jeg synes laget ditt ser bra ut, men setter spørsmålstegn til at du starter med både Bruno og Foden. Som du er inne på har ikke United og City kamp første runde og da virker det mest fornuftig å starte uten spillere derfra. Om man klarer å lage et lag og kanskje ha 1 på benken (f. eks Bruno), så hadde jo det vært det aller beste, men jeg starter nok uten noen. Så kan f. eks heller Salah bli Bruno etter første runde og kanskje Auba blir til Sterling eller KdB runden etterpå. Det å planlegge bytter frem i tid er selvfølgelig vanskelig, men tror jeg prøver meg på dette.

Trent er bankers - og det kan være at jeg kjører på med van Dijk eller Robertson i tillegg, sånn som du har gjort. Jeg har også Doherty inne akkurat nå, men spørs om jeg kanskje avventer litt og ser an situasjonen i Spurs først. Aurier er vel foreløpig ikke solgt? I tillegg har Everton forsterket seg noe voldsomt, så tror de scorer på Spurs i første ligarunde.

Mitrovic er heller ikke et dumt valg. Han kommer nok til å være inne på veldig mange lag nå i starten. I tillegg tror jeg du burde få på plass Werner. Ekstremt fin pris til en spiller som etter all sannsynlighet kommer til å starte hver eneste match for Chelsea. Ett mål i første serierunde og prisen hans stiger til værs.
Martial er også et spennende alternativ som jeg håper å få på plass veldig tidlig. Tror jeg prioriterer å få inn Bruno aller først, men det er nok disse to jeg går for fra United i første omgang. Rashford er også ekstremt spennende, men da må han tilbake på det nivået han var på før jul i fjor.

Jeg ønsker egentlig ikke å bruke WC tidlig, men det ender alltid med at jeg gjør det.. og derfor frister det litt å bygge et lag til de 3-4 første rundene og kjøre WC etter dette. Det er heldigvis mange timer igjen til fristen går ut. :D
Det føles litt feil å starte med to spillere som ikke kommer til å starte. Men hater å måtte planlegge for bytter. Dette er vanskelig.

Er ikke så bekymret for Aurier, han er vel alt for vill/udisiplinert til å være en Mourinho-spiller?
Men har blitt litt usikker på Doherty.

Det gjør så vondt å ikke ha Werner eller Martial :yikes: Selv om både Ings og Jimenez har gjort det veldig bra. Vurderer sterkt om Doherty må ut for å få råd til å ta inn Werner for Jimenez. OM han ikke slår til er det mye lettere å bytte Werner mot Martial enn motsatt.
Edit: Det er så mange som frister fra United og City. De Bruyne inn. Laporte til 6,0 hadde 177 poeng i 18/19 sesongen. Den av Shaw/Williams som evt spiller fast er veldig bra verdi for pengene. Lindelof til 5,0 som spiller fast i et United-forsvar som endelig virker er bra verdi. Greenwood er fantastisk verdi om vi ikke henter en ny høyreving. Martial så virkelig god ut etter corona-pausen. Plutselig bevegde han seg som en spiss.

Rashford frister litt mindre hittil. Han var ikke fantastisk i sommer, og har muligens spilthalvskadet? Om han finner igjen formen fra høstsesongen, men samtidig klarer å sette de enkle sjansene blir han gull.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

aregran wrote: 10 Sep 2020, 09:38 Bli med! Det er så gøy når det er gøy
Klarer ikke følge opp, hakke tid :yikes:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blodfink wrote: 09 Sep 2020, 15:49 Salah flopper garantert i år,
Ikke i første kamp... |P
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Glad jeg landet på Salah som kaptein. Det går mot en runde hvor jeg havner over average takket være Salah.
Over average er målet hver runde.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lingard wrote: 12 Sep 2020, 22:01 Glad jeg landet på Salah som kaptein. Det går mot en runde hvor jeg havner over average takket være Salah.
Over average er målet hver runde.
Jeg gikk til slutt for Auba som kaptein og ingen Salah på laget. God start. :|
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 13 Sep 2020, 10:04
Lingard wrote: 12 Sep 2020, 22:01 Glad jeg landet på Salah som kaptein. Det går mot en runde hvor jeg havner over average takket være Salah.
Over average er målet hver runde.
Jeg gikk til slutt for Auba som kaptein og ingen Salah på laget. God start. :|
Den er litt lei. Vi som sitter med Salah fikk en god start, men kampprogrammet til Liverpool er ikke det aller beste. Planen min var egentlig å skippe egypteren ut etter GW1, men jeg må nok gi han neste GW også.. siden han så meget bra ut i går. Men Liverpool har Chelsea borte, Arsenal hjemme, Villa borte, Everton borte, deretter Sheffield United på Anfield. Blir neppe målshow i disse kampene.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Allerede utfordringer mtp pris :/

Nesten 120 000 har tatt inn de Bruyne, og tilsvarende mange som har solgt Son. Det frister litt å ikke gjøre noen bytter nå, for å ha kapasitet til dobbeltbytte neste runde.
Samtidig frister det litt å bytte ut Auba og Son for å få inn de Bruyne og Rashford før prisene rekker å bli påvirket.

Son så egentlig frisk ut fram til Everton skåret, da falt Tottenham litt sammen. Mourinho kan fortsatt bare spille kontringsfotball?

Auba må ut etter runde 3, da har han et grusomt program.
User avatar

Topic author
aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Forrige sesong ble en suksess, med seier i kompisliga og nok penger inn til at whiskybeholdningen tok seg kraftig opp. Flere som sitter og setter opp lag nå?

Har foreløpig følgende stall:

Henderson - Forster

Aleksander Arnold - Shaw - Fofana - Ayling - White

Salah - Bruno - Mount - Rafinha - Højbjerg

Calvert Lewin - Antonio - King

Kommer stort sett til å satse på 3-4-3 med Højbjerg og de to 4,5-forsvarerne som har vanskeligst kamp på benken. Får da forhåpentligvis inn en ok erstatter fra benken om King ikke spiller.

Spørsmålene er som vanlig mange, og forvirringen stor:

Jinxer jeg alt ved å bryte fantasy-regel nr 1: "Du skal ikke ha defensive spillere fra Arsenal"?
Kommer Saka eller Smith Rowe til å virkelig slå til denne sesongen, og bli en billig vei inn i Arsenal-angrepet?
Er Shaw og Henderson klare til sesongstart?
Er det verdt å bruke 7,5 mill på AA, eller skal han byttes ut med f eks Coufal, for å bruke 2,5 mill på å styrke midten.
Kommer King til å spille fast nok?
Kommer Leicester til å fortsette å spille med to spisser, og kommer Ihenacho til å være fast ved siden av Vardy?
Kommer Jesus til å spille fast nok på City? Og hvordan blir Pep-ruletten i år?
Hvordan velger man egentlig to av Antonio/Calvert Lewin/Watkins/Ihenacho/Jimenez?
Kommer Grealish til å gå til City? Og blir han i så fall fast nok?
Kan man gå ut fra at den perioden hvor Gundogan skåret vanvittig mange mål var et avvik som ikke vil gjenta seg?
Vil Foden spille fast nok?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

aregran wrote: 04 Aug 2021, 08:52 Forrige sesong ble en suksess, med seier i kompisliga og nok penger inn
Samme her. :D
Jeg har ikke fått satt opp et lag ennå, men skal gjøre det i løpet av dagen/morgendagen. Nå begynner det å bli på tide, men det har vært veldig godt med en pause siden jeg brukte en del tid og krefter på dette spillet i fjor.

Men har fått med meg at Mahrez muligens kan være et veldig bra alternativ nå i startfasen, men vet ikke nok til å utdype dette. Jeg tror hvertfall jeg kommer til å legge igjen bra med penger på midtbanen.. da både Salah og Bruno sikkert er et must fra starten av. Ellers veldig spent på Greenwood også - som sikkert kommer til å nyte bra med spilletid de første matchene mtp skaden til Rashford.. og siden han har vært med hele oppkjøringen, men samtidig er det stor konkurranse om plassene, selv med Rashford ute.

Greenwood starter nok første runde ute til høyre, men hvor lang tid tar det for Sancho tar over plassen fra start? Ute til venstre vil vi sikkert se mye til Pogba og ikke minst Martial.. nå som Cavani har gjort spissplassen til sin egen.
Post Reply