Premier League 2020-2021.

Diskusjon om engelsk fotball
Post Reply
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Når jeg skreiv at Bielsa bør ta over om OGS får tuppen en gang i fremtiden, så er det fordi fotballen han ønsker å spille passer en klubb som United. Det er jo The United Way det han driver med. Selv om Leeds går på noen smeller, så er det alltid artig å se på. Tror Bielsa kan gjøre underverker med en enda bedre tropp.

(Ikke ment som et avskjedsbrev til OGS altså, håpet er jo at han blir den nye SAF)
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Om kampene som gjenstår denne runden ender som jeg tror, så leder Spurs serien i morra kveld!
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 07 Nov 2020, 16:29 Om kampene som gjenstår denne runden ender som jeg tror, så leder Spurs serien i morra kveld!
Merkelig. Ble plutselig litt kvalm her jeg satt... Men får satse på at Mourinho kommer seg på kanten av stupet igjen snart, med spillere i harnisk. Det er slik jeg liker å se Mourinhos lag.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Ser stor progresjon i spillet til Chelsea, hurtig ballflytting/pasninger mot etablert og liten avstand mellom lagdeler i alle spillets faser...og om det er lov...jeg gleder mer til å se fotballkampen i morgen mellom Liverpool og Manchester City...tror vi må kjempe mot Tottenham++ om fjerdeplassen i PL.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Er det noen som kan huske en mer vill tabell enn dette i farten? Noen få lag skiller seg ut i bunnen, ellers kan alle andre vinne PL. Alt kan ikke tilskrives pandemien...tror de nest-beste lagene har hevet seg. Vil allikevel tippe at City og Liverpool blir de som kjemper om tittelen...og resten? Det synes som bingo per nå :-)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ikke store avstander poengmessig foreløpig, men det kommer tror jeg.

Uansett et godt poeng at det er mange lag som virker sterkere denne sesongen.

Men topp 4 kommer til å stå mellom de samme lagene som før? Altså de som hører inne i topp 6 til vanlig, holder det åpent for at Leicester, Wolves og årets foreløpige outsider Southampton også blander seg inn. Da har vi 9 lag som kjemper om CL...Vi United-supportere må nesten nøye oss med håp om topp 4, det er ingenting som har forandret seg siden vi ble klar over hvor bratt stupet etter SAF ble...

Tror også City og Liverpool gjør opp om tittelen (nok en gang), man får en god pekepinn på det i ettermiddag, viktig at City vinner den for min del...
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tror sesongen er i ferd med å "sette" seg nå. De vanlige storlagene vinner på rekke og rad, utfordrere og overprestasjonslagene har gått på noen smeller (Aston Villa, Everton). Arsenal og United er fortsatt litt ustabile, men regner med begge får sving på sakene etter hvert. Blir meget overrasket hvis ikke det står mellom Man City og Liverpool igjen, og får håpe det blir en reell kamp denne gangen. Spørsmålet er vel heller hvilke av lagene bak som er best i stand til å holde noenlunde følge, og hittil ser det ut som Chelsea, Tottenham og Leicester.


Det som har overrasket meg mest hittil er at fjorårets sensasjonslag Sheffield United har falt komplett sammen. Bare ett poeng på 8 kamper hittil, helt sist på tabellen, og bare scoret 4 mål. Vet ikke hva som har gått galt, men det må være vesentlig mer enn at Henderson er borte.

Det skal riktignok sies at de har møtt mange av topplagene (Chelsea, Man City, Liverpool, Arsenal på de siste 5 kampene), så det er mulig ting ordner seg etter hvert, men en slik start er uansett veldig uheldig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
For Uniteds del var seieren mot Everton veldig viktig. Ikke fordi det var fare for at Solskjær fikk fyken uten seier (det har jeg null, niks og nada tro på), men fordi vi nå har heng på resten hvis vi vinner hengekampen mot Burnley. Viktig å ikke havne for langt bak i starten, slik som skjedde i fjor.

Men: Vi MÅ få bedre stabilitet og en rekke med seire. Det blir ikke CL neste sesong med tap og seier om hverandre nesten hver kamp. Det er PL for jevn til nå. Mange lag som er gode nok til å få 70-80 poeng hvis de får flyt.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

City har fått opp dampen etter en hissig Liverpool-start på kampen. Håper på flere baller i nettet bak Alisson
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nei og nei, de Bruyne setter straffa utenfor mål, det er det ikke ofte man ser.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg liker ikke Semb...bedreviter.
post liked by: Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Da ble det poengdeling mellom City og Liverpool, Ok det. Da blir avstanden ikke så stor for United 😊
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Den taktiske supertreneren til Arsenal blir herja med av Aston Villa, forstå det den som kan.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Himla frustrerende at vi var så dårlige mot Arsenal sist helg 😟 Og så går Arsenal bort og taper 3-0 hjemme mot Aston Villa.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Vidar Dale Fjeld wrote: 08 Nov 2020, 18:37 Jeg liker ikke Semb
Er litt ovapå ja..
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 108

Forundrer meg ikke om vår venn Mourinho ror dette i land i år. Ingen imponerer. Tottenham virker solid. Med seier i vår utsatte kamp passerer vi City og Arsenal. Henger faktisk godt med selv om vi har vært elendige.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

pixma wrote: 08 Nov 2020, 21:54 Den taktiske supertreneren til Arsenal blir herja med av Aston Villa, forstå det den som kan.

hahaha :D
LUHG!
Post Reply