Manchester City

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
Post Reply

Deleted User 108

Greier liksom aldri å få sansen for City heller jeg da. Greide ikke å selge ut Etihad til kampen mot Liverpool i fjor. Har vært på Etihad, og en fryktelig trist, upersonlig stadion med null og niks sjel. Og ble kvalm da City supportere sto ved München klokka og sang flystyrt sanger før Michael Owen senket dem på banen. Lurer på om vi United supportere har gjort det samme hvis en av de forulykkede var en United legende. City med sin lille historie bør ta vare på sine få gamle helter og ikke gjøre narr av en ulykke hvor en av sine egne døde, men men....
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

City er som to klubber før og etter Sheikh Mansour.
Uten ham ville de vaket mellom 10 plass og nedrykkstrid.
Det føles uekte at City er i toppen.
Pengene har kommet via en rik onkel.
Men, det må innrømmes at City har blitt en imponerende organisasjon.
De gjør det meste riktig.

Jeg foretrekker å huske det forrige City, da Francis Lee var eier.
Og da Peter Swales var eier.
Da skjøt klubben seg selv i foten gang på gang.

Innimellom var de morsomme å se på.
Da de hadde Ian Bishop rundt 1989.
Og ikke minst rundt 2000 med Ali Benarbia og Eyal Berkovitch.
Ellers var Georgiou Kinkladze et balltalent jeg sjeldent har sett maken til.

Stakkarslig å synge om München mtp Frank Swift.
Liverpool fansen gjorde det samme, sang om München og Matt Busby.
Busby som var deres kaptein og blant deres beste right halfer noensinne.

Har vært både på Etihad og på Maine Road.
Var på Maine Road da Platt Lane End var ‘sittetribune’.
Sittetribune i gåseøyne, trebenker boltet fast på en tidligere ståtribune.
Kippax var ståtribune, med den hardeste City kjernen i den nordre enden.
City hadde en stor lojal base, var nærmest litt kult å holde med dem da.
På Etihad fikk jeg tak i billett på Colin Bell stand, tier 2.
Den harde City kjernen virket mye mindre, et lite kakestykke nederst i hjørnet av motsatt langside.
Er det nye Kippax de kaller den?

Blir jo feil da Kippax street ligger i Moss side.
(Og selv den delen av Kippax street som lå bak Kippax stand var jo bare en liten smal stubb.
Hoveddelen av Kippax street lå flere kvartaler borte, på motsatt side av Claremont Road der man gikk av bussen fra sentrum - for de som var der.
Heller ikke Platt Lane lå rett bak søndre kortside, den lå flere gater lenger bak.
Men, Main stand på Maine Road lå i Maine Road da :thumb_up: )
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Passe frekt av Pep å klage over at han har for tynn stall til å vinne PL og CL, når han i neste kamp har folk som Aguero, Mahrez, Walker, Otamendi og Foden på benken...

Deleted User 108

Guardiola og Klopp sutrer jo like mye som det Mourinho gjorde. Men av en eller annen grunn synes media deres sutring er sjarmerende...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Jepp, Pep og Klopp avslører slikt gang på gang. Klopp var rett og slett motbydelig etter kampen på Old Trafford.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Der er kun to forskelle mellem Klopp og Mourinho. Den ene er taktisk og den anden er mere en egenskab.

Den taktiske er, at mens Mourinho er defensiv og pragmatisk er Klopp ultraoffensiv og underholdende.

Den mere personlige egenskab er, at mens Mourinho er sur/vred når han beklager sig så beklager Klopp sig altid med et smil. Det er derfor, at Klopp aldrig bliver haglet ned af pressen.

Men Klopp er ligeså utålelig og idiotisk i sine udtalelser som Mourinho er. Jeg havde nok elsket Klopp hvis han var manager i United, men lige nu og her pga. sine udtalelser kan jeg vitterligt ikke tåle synet af den idiot.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Andre toner fra Klopp etter Spurs-kampen, da var det en flott kamp og ingen klaging over defensiv motstander. Det til tross for at Tottenham hadde enda mindre possession enn det United hadde. Kan humørsvingningen kanskje skyldes at det ble seier, og fordi Tottenham ikke hadde vett til å stenge av backene til Liverpool?

Fra The Athletic:

"Ole Gunnar Solskjaer used a different approach last weekend, playing a 3-5-2 and seeking to press Liverpool’s full-backs with Manchester United’s wing-backs, while keeping strikers in the channels to dissuade them from advancing. It was the first time Liverpool had been denied all three points in the Premier League this season.

Pochettino’s approach on Sunday, then, was somewhat curious. Tottenham used a 4-3-3 system, which usually looks like 4-5-1 without the ball. But Pochettino’s interpretation involved Christian Eriksen and Son Heung-min, the two wide players (at least on paper) tucking inside very narrow, often in front of Spurs’ central midfielders in more of a 4-3-2-1-ish formation. The result was inevitable: Liverpool constantly switched play between their two full-backs."

Deleted User 108

Synes Solskjær svarte godt da han ble spurt ut om kritikken fra Klopp da han sa at United tok en blåkopi av måten Liverpool spilte champions league finalen mot Tottenham på.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18051

Klopp blir oppsummert bra i innleggene over her.

Han sliter med å tape poeng, og han er en dommer-plager. Poseringen hans på linja under kampen mot oss var latterlig. Her er han en smågutt i.f.t Ole.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Guardiola og Klopp slår meg som hyklerske, spesielt sistnevnte.

Dette er jo City tråden, så Klopp bør vel diskuteres å tråden til klubben fra Beatles byen.

Jeg tar en tur ned Memory Lane igjen, glad i den gata.
1980/81 - sesongen da Man City gjorde det største comebacket siden Lasarus.
Big Mal, John Bond, Joe Corrigan, Steve MacKenzie, Paul Power, Tommy Hutchinson, og Peter Swales, ikke minst Peter Swales.
Maine Road slik den var første gang jeg var der, Kippax, North Stand, Claremont Road - tribunen United pleide å overta, Platt Lane som de var frekke nok til å kalle sittetribune.

Om du kjeder deg/trenger å slå ihjel 1 time/liker å huske City slik de var før Sheikh’n
Værsågod CITY A CLUB IN CRISES.

Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Skal noen frariste Liverpool tittelen som PL-mester så må det bli Manchester City. 10 av 10 ganger ønsker jeg det slik situasjonen er nå. Jeg er kommet det i livet at jeg ikke "hater" hverken andre lag, eller andre managere. De jobber utfra sine utgangspunkt og bruker de virkemiddel som en viss annen klubb og manager også gjorde i sin tid. Håper på Cityseier i kveld.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Mye VAR nu i denne kampen, blir vel 10 min tilegs tid i 1 omgang.

Vidar Dale Fjeld

Pinlig av kommentatoren i kampen...lager et poeng av at Wolves har hatt ballen mest i første omgang minst to ganger...der City spiller med 10 mann fra 10-12 minutt.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

0-2 Sterling, super kontring.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
1-2 nu blir det trøkk i kampen.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Der ble det 2-2, kjempetabbe i forsvar hos City. Hadde vært bedre å sende den til hjørnespark, enn å forsøke å vinne duellen.
Og der ble det 3-2 - flott angrep og mål.

...og med det er Wolverhampton forran United på tabellen.
Post Reply