Premier League 2019-2020.

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Strålende av Sheffield. Får håpe vi klarer å utnytte det med å slå Southampton også. Har klokketro på 3. plass :)

Om vi skulle klare å vinne resten, ender vi på 70 poeng. Trenger 20+ til for å kunne kjempe om noe neste sesong, men 70 poeng etter en ganske katastrofal første halvdel av sesongen vil være meget bra jobba av gutta og trenerteamet!

Kan bli en veldig fin sesongavslutning. Tøff motstand igjen i FA Cupen, men det er mulig med den formen vi er i nå. Og Europa League kan vi også ta, vertfall om vi unngår skader. Blir mange kamper på kort tid, og uten sikkerhetsnettet av dobbeltoppgjør.

Per nå tror jeg det mest spennende i PL-innspurten blir hvem av Leicester og Chelsea som klarer å ta 4. plassen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 11 Jul 2020, 21:41 Har klokketro på 3. plass :)
Har tro jeg også, litt redd vi har en del slitne ben. Men vi har heldigvis dominert mange kamper. Det har ført til at kamper ikke blir like intensive når man ligger å kniver om det siste målet. Det har også gjort at vi kan gjøre bytter.

Så må en også huske på at de andre lagene også har tette kamper og slitne ben de også. Men dette lover bra
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

offside wrote: 11 Jul 2020, 21:46 Det har også gjort at vi kan gjøre bytter.
Enig. Det har vært en del fokus på at vi bruker samme 11-eren, og jeg vil tro en del av de gutta er litt slitne nå. Men vi har også hatt anledning til å gi de fleste offensive spillerne 20-30 mins hvile med å ta dem av tidlig pga at kampen er under kontroll. Så sånn sett burde ikke belastningen være super-tøff for firkløveret lengst framme.

Ser vi på kampprogrammet så har det vært tøft, ja, men heller ikke SÅ veldig annerledes enn ellers, med ca 2 kamper i uka. Litt tettere innover nå, så Solskjær må kanskje rotere mer, også i startoppstillingen, men vi får se. Hadde vært kult å gå resten av sesongen uten tap :strong:

Deleted User 108

Uansett hvordan dette ender er jeg utrolig stolt over dette Manchester United laget. Det er humør, kameratskap, spilleglede, sjanser og mål.
Hvis United greier topp 4 i år er de ett år foran skjema i min bok.
Forelsket meg i klubben på 70-tallet og det jeg ser av gutta og manageren i dag er grunnen til at jeg har vært supporter i snart 50 år.

Cola

AFC Bournemouth - Leicester City
4-1

Leicester med 10 mann

For en helg :D



87 min spilt
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ska sei 4-1 til Bournemoth over Leicester
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det var det jeg håpet på, og jaggu skjedde det. Chelsea og revene tapte. Nå har vi sjansen her. Jeg tror vi tar 3 plassen
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Et annet moment i innspurten nå, ettersom Leicester har falt sammen (enda mer enn jeg trodde også), er at Wolves (eller Sheffield?) kan snike seg foran dem også. Helt utrolig når vi ser på tabellen for noen måneder siden. Men nå er altså Wolves 4 poeng bak Leicester, og United i knallform skal møte Leicester i siste runde.

Selvsagt ikke sikkert de roter til så fælt for seg selv, men skal ikke se helt bort fra muligheten heller. Wolves har definitivt mye å spille for på slutten.

Viktig kamp i morgen for United. Seier der og topp 4 er nærmest garantert (så morro å kunne tenke positivt igjen :) ).

Så får vi selvsagt håpe fotballen ikke er slett like korrupt som vi vet innerst inne, og at City dermed blir utestengt. Har fått med meg rykter om det motsatte. Tror ikke det har noe å si for vår del ettersom vi kaprer 3. plassen ( :thumb_up: ), men det kan bli veldig viktig for Leicester/Wolves/whatever.

Deleted User 108

Mye kan være avgjort 10.30 i morgen også. Da får City dommen fra CAS. Jeg tror City blir frikjent, ryktene sier så, men lov å håpe at rettferdigheten skjer og at utestengelsen blir opprettholdt. Blir City utestengt og 5. laget får chamions league billett er vi nok sikret allerede før Southampton kampen.
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Er jo så forbanna typisk at vi ALLTID ryker og da når vi har muligheten. Håper så inderlig Solskjær får "banket" det inn i hodene på spillerne i morgen at de skal være PÅ hele kampen. Nå er det kun 3 kamper igjen. Ikke drite oss ut.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Har trua i morgen og, men det må kriges for fulle mugger, da tar vi dem. Mulig det blir 3-4 mål au.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det er jo helt vilt hvordan resultatene tikker inn i vår fordel. Leicester og Chelsea går jo begge to bokstavlig på trynet. Med seier i kampen mot Southampton så er United på 3.plass.

Slik United har spilt i det siste, så kan jeg ikke se at alt bare skal klappe sammen og bli tap. Southampton greide å vinne 1-0 hjemme mot City forrige søndag, det til tross for at de hadde kun 26% ballinnehav. Forsvaret og keeper gjorde en formidabel jobb i denne kampen. City hadde 26 skuddforsøk i kampen, flertallet fra innsiden av 16m.

Gleder meg til kamp. Håper på samme gode opplevelser som i de siste kampene.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

City frikjent. Bombe.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ryder wrote: 13 Jul 2020, 10:36 City frikjent. Bombe.
Da er det topp 4 som gjelder, og ikke noe annet. Greit å få det på det rene før alle kamper er ferdige. Kun seier som er godt nok i kveldens kamp mot Southampton.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18062

Ja, jeg synes i grunn det var greit nok at de ble frikjent, med tanke på at det nok er flere klubber som driver mye med det samme...
LUHG!
Post Reply