Premier League 2019-2020.

Diskusjon om engelsk fotball

Deleted User 108

Og hvor rettferdig vil det bli? Liverpool er seriemestere allerede så og si. Klopp kan gi hele laget fri og ferie resten av sesongen, og samle de beste og starte oppkjøringen til neste sesong mens de andre lagene spiller tette og tøffe kamper noen uker til med sjanser for skader og virus.
Ingen Liverpool spillere trenger å spille med tanke på å holde seg i form i forhold til landskamper eller noe annet som de måtte ha gjort hvis sesongen hadde blitt avsluttet på normal måte.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Mange spørsmål en må te hensyn til. Det er ikke lett å løse denne kabalen. Det er ikke bare å sette opp kamper også skal man gjennomføre. I Norge gjenåpner jo ting smått men Storbritannia er det litt annerledes. Større land tettere befolkning osv. Mai måned blir avgjørende, de kommer mest sannsynlig til å prøve seg med treninger og se om det går greit. Hvis det går greit og kurven i UK forsetter å peke nedover så er alt mulig at man kan få til noe. Men så klart det er risikabelt mye en må ta hensyn til.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Kan man se et lite håp om at PL starter om ikke så lenge så man får avsluttet sesongen, har vært topp med masse kamper nu i sommer og MU har klart CL plass.

Deleted User 108

pixma wrote: 06 May 2020, 05:29 Kan man se et lite håp om at PL starter om ikke så lenge så man får avsluttet sesongen, har vært topp med masse kamper nu i sommer og MU har klart CL plass.
Tror nok premier league spilles ferdig, koste hva det koste vil. Ser at premier league lagenes leger vil ha skikkelige svar og retningslinjer. Virker som de også vil fraskrive seg alt ansvar hvis noe skulle skje pga Coronaen.
Hvis man må lage nye regler for å spille ferdig sesongen er jeg i mot å spille ferdig. Bruke innspark, kortere omganger osv.. Det blir ikke det samme. Null publikum og stemning. Pandemien ligger og murrer bak uansett.
Håper ihvertfall at 9 kamper til ikke skal ødelegge for hele neste sesong.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Nå ser det ut til at Tyskland har fått grønt lyst til å starte opp igjen 15 Mai. Det kan jo gi PL et lite håp da. Men det er mange ubesvarte spørsmål rundt dette her, og et stort ansvar. Samtidig hva skal man gjøre da? Hvis en tenker på at coronaen hele tiden kommer til å ligge som et bakteppe så kan man i prinsippet ikke starte neste sesong heller. Slik der ser ut nå så vil det ta en stund før en evt vaksine er på plass. Coroanen kommer neppe til å forsvinne med det første. Blir selvfølgelig veldig vanskelig og helt umulig at det ikke kommer til å være noe som får påvist dette. Det er 20 lag, 25-30 spillere per tropp, støtteapparat, medisinsk osv osv. Hva gjør man om noen da får påvist corona? Samtidig, igjen hvordan starter man neste sesong, hvis dette vedvarer i 1 år til eller mer?

Jeg tenker at vi må uansett før eller siden gå tilbake til den normale hverdagen igjen. Viruset forsvinner neppe med det første.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Update: https://www.tv2.no/sport/11427888/

Tyskland utsetter enda mer. Forståelig nok, det tyder på at folk er kjempe-usikre på dette.

Deleted User 108

Tyskland har jo mye mer kontroll over pandemien enn England også. Tipper Tyskland og Norge blir de første til å starte opp igjen nå.
Blir spennende å se hvordan supporterne samler seg utenfor stadioner og slike ting når det blåses i gang igjen.
Spytting, snyting, svette og blod er bakterieflora. Alle tar på samme ball, tørker svette fra øyne og holder seg her og der.
Må innrømme jeg er skeptisk. Hva hvis èn spiller får viruset. Da må nok mange i karantene når de møter mange lag på få dager.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Mcilroy wrote: 06 May 2020, 14:48 Tipper Tyskland og Norge blir de første til å starte opp igjen nå.
Godt poeng, det er relativt god kontroll på dette i Norge og Tyskland. Selvom Tyskland har mange smittede så er det kun 7000 dødsfall. Jeg sier kun fordi de andre som UK, Spania, Belgia, Italia har mye høyere dødsrate i forhold. Hadde uansett vært gøy med en liga starter opp igjen, og kjempegøy om Norsk liga også starter opp igjen. Tror det kan gi en boost til Norsk fotball. Folk er sultforet på fotball. TV2 har jo kjøpt Færøysk liga, det sier jo litt..... nesten så jeg vurderer å følge med på det, men bare nesten.... :| :hah:

Deleted User 108

Nå har virkelig norsk fotball muligheten til å komme seg opp og fram. Kanskje engelskmenn ser norsk fotball og ikke vi nordmenn som ser på engelsk fotball framover😂😂
Håper virkelig det starter opp snart, alt er trygt og fint. Man vet hva man har når man først mister det.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Da er det bestemt at Bundesliga kan starte opp denne måneden.....
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det jeg fryktet litt, som kan gjøre det umulig å gjennomføre.

Dynamo Dresden, som spiller i 2. Bundesliga, bekreftet lørdag kveld at to spillere har testet positivt for corona.

Dermed må hele laget 14 dager i karantene. Spillerne får ikke trent sammen. Og kampen mot Hannover 96 søndag 17. mai er utsatt.

https://www.dagbladet.no/sport/mareritt ... l/72449741

Du har 20 lag i PL, relativt store tropper, trenere, medisinsk, kokker og alle andre ansatte.. Du kommer lett over 1000 personer. Før eller siden vil en eller annen få covid.. Hva gjør man da...

Deleted User 108

Enig med deg [mention]offside[/mention]
Men i Premier league tror jeg de ofrer helsa til spillerne pga det økonomiske. Store mørketall i England også når de kun regner de som dør på sykehus og teller ikke de som dør av Covid-19 på sykehjem, aldershjem og i heimen.
Hva når de åpner opp samfunnet nå?
Tror uansett at å gjøre ferdig denne sesongen ødelegger mye av den neste.

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Snakkes om oppstart 12. juni. Håper det stemmer. Er gira på å se Pogba og Fernandes sammen på midten 😊

United hadde god flyt før ligaen ble stoppet, nå har alle lagene friske bein og mer eller mindre full stall og velge fra. Det blir spennende. Synest United bør gå for å "vinne" det resterende av ligaen, ikke bare sikrer det chamions league, men man får også en god følelse inn mot neste sesong samt potensielle spillere ser at vi blir å regne med fremover.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

A.C. Fergie wrote: 11 May 2020, 17:27 Snakkes om oppstart 12. juni. Håper det stemmer. Er gira på å se Pogba og
Ja det kan se ut til at det går den veien, de ønsker nok å få den sesongen ferdigspilt. Må jo ærlig innrømme det hadde vært godt å se litt fotball fra balløya på TV. Vært noen kjipe måneder, og like kjedelig å åpne nyhetene de siste månedene.

Så tror jeg at PL 20/21 stater opp igjen en gang i oktober..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gutta trener i parken, godt å se :)

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-22015603
LUHG!

Cola

Jeg ser frem til PL, NHL og Tysk fotball.
Vil IKKE være en dommedagsprofet, men føler at alt blir stoppet til 2021.
Hvorfor? Jo ingen land kan si at dette er 100% sikkert.
Jeg lengter etter fotball og hockey på TV´n, men for meg kommer også sikkerheten først, spillere/dommere/støtteapperat/TV/Journalister/Helse team.
Penger er IKKE alt.
Plutselig mister vi 1/2 stallen til MUFC i løpet av ett å, grunnet denne pandemien, , grunnet att Penger er kommet i 1st sete for alle sammen
La oss være sikker på at det er 200% sikkert at de siste kampene kan spilles uten problemer, og la upartiske helse personell sjekke de som har vært til stede

Garanterer dere 1 ting, jeg får kritikk for dette innlegget.
Men dette er min mening, savner fotball og hockey på TV´n, men helse først

Deleted User 108

Fullstendig enig [mention]Cola[/mention]
Når spillere som Aguero, Kane, Rose og Sterling har gått ut og sagt at de føler seg utrygge.
Når managere har sagt at det er spillere som ikke har ønske om å spille ferdig denne sesongen fordi de har nyfødte/små barn.
Når Storbritannia ikke har kontroll på viruset enda, hvordan blir det når de slipper opp samfunnet igjen?
Vil fansen holde seg bort fra stadioner og gata når kampene spilles?
Hvor viktig er topp 4 nå? Blir det mulig å reise europa rundt og spille europacup kamper neste sesong? Tvilsomt...
Nei, kutt denne sesongen nå og gjør klar til neste og håpe at den kommer igang når den skal.
Hvis én spiller blir smittet skal kun den spilleren i karantene også ser jeg. Hvor smart er det? Hvor stor sjanse er det da at noen andre har fått det?
Stoler ikke på Boris Johnson og de britiske helsemyndighetene. At de skal spille fotball like tidlig som Norge når de ligger så langt bak i pandemien skjønner jeg ingenting av.
Post Reply