Premier League 2019-2020.

Diskusjon om engelsk fotball
Post Reply
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Cola[/mention] Joda det er helt sant det. Helse bør komme foran alt, det er jo penger som rår. Money talks.
Samtidig er det litt vanskelig å holde folk innestengt i den vestlige delen av verden når det er sagt.
Hvis vi skal vente med at det blir helt trygt, vel da får vi en del problemer. Det vil neppe være helt trygt før om 4-5 år. Så vi må regne med at dette viruset kommer til å vare såpass lenge.

[mention]Mcilroy[/mention] Du nevner også viktige poeng. Hvor sannsynlig blir det å reise rundt i Europa å spille kampen? Veldig tvilsomt.
Kanskje blir alternativet å kun ha hjemlige ligaer? Jeg aner ikke. Men dette viruset kommer til å vedvare lenge, og vi blir nødt til å leve med det. Så må vi finne alternativer og tilpasse oss evt.

Deleted User 108

EU's medisinske etat tror at en vaksine kan være klar om ett år. Det betyr vel at hele neste sesong går uten tilskuere? Ifølge Boris Johnson skal en vaksine være klar før man åpner stadioner for publikum. Store inntektstap for klubbene fremover....
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Mcilroy wrote: 14 May 2020, 13:19 EU's medisinske etat tror at en vaksine kan være klar om ett år. Det betyr vel at hele neste sesong går uten tilskuere? Ifølge Boris Johnson skal en vaksine være klar før man åpner stadioner for publikum. Store inntektstap for klubbene fremover....
Hmm tja la oss håpe det. Tar veldig lang tid å få en vaksine på plass. Det jeg har fått med meg er det fremdeles stor usikkerhet rundt om en finne en vaksine. Eller rettere sagt, det er ingen garanti for at man finner en vaksine som virker med det første, det var det som ble nevnt. Husker ikke hvor, men leste det et eller annet sted. Altså worst case scenario er at man ikke finne vaksine som virker effektivt nok.

Kan vel egentlig fastslå at 20/21 blir uten tilskuere?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Mcilroy wrote: 14 May 2020, 13:19 EU's medisinske etat tror at en vaksine kan være klar om ett år. Det betyr vel at hele neste sesong går uten tilskuere? Ifølge Boris Johnson skal en vaksine være klar før man åpner stadioner for publikum. Store inntektstap for klubbene fremover....
Vaksinekjøret er jeg sterkt i mot, uten å gjøre dette til en vaksinedebatt, den kjører jeg på andre plattformer. Svineinfluensa-vaksinen ble kalt en medisinsk katastrofe av virus-sjefen Aavitsland, også den gang i FHI. Noen ble ødelagt av den sprøyta...Og mørketallene er store i tillegg...

Og det er faktisk uenighet om Covid-19 i fagmiljøene, og informasjonen fra WHO har vært åndssvak og feil...Spør Taiwan om det f.eks...WHO nektet å høre på Taiwan, som antageligvis har verdens beste helsevesen, de satt på informasjon i desember om dette viruset. (at det smittet mellom mennesker, noe WHO gikk ut og sa at det ikke gjorde, kineserne fikk reise fritt rundt i hele verden osv)...men Kina fikk kasta ut Taiwan av WHO for flere år siden, koblingen WHO/Kina er ikke bra...

Men, om det går med Covid-19 som med svineinfluensaen, så er den borte til høsten...Vaksinen den gang var i grunn ikke nødvendig? Jeg tviler på at svineinfluensaen kommer tilbake...Det kommer nok heller et nytt virus om noen år igjen...Man kan stille seg noen spørsmål rundt dette...

Beklager, det ble litt annet enn fotball, men jeg er altså positiv til å ha tilskuere neste sesong faktisk.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kunne skrevet lenge om flere ubesvarte spørsmål rundt Covid-19...

Man må huske at dette viruset er spesielt skummelt for noen aldersgrupper og andre utsatte grupper, de fleste andre merker knapt at de har det. For meg burde dette vært løst på en helt annen måte enn å stoppe verden...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja det er nettopp det, svineinfluensa vaksinen ble jo katastrofal. Mange som virkelig tok skade av denne. Om dette viruset forsvinner, jeg aner ikke. Som du nevner, Kina hold tyst om dette. De fikk spredd dette rundt om til hele verden. Særlig med tanke på at Kina har blitt en stormakt økonomisk. Mye handel som foregår i en global verden. Et slikt virus har jo spredd seg godt over hele verden. Jeg tror det blir en utfordring å bli kvitt dette viruset. Det går jo litt bedre nå, men jeg aner ikke. Jeg har en følelse av at dette kommer til å vare en stund.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Ja, det kan jo drøye, men normalt vil det fade ut, om det da ikke er manipulert...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Tysk fotball startet opp igjen i går, det gikk jo ganske greit. Var godt å se live fotball på TV. Hvis de får det til i Tyskland og det funker, så vil nok mest sannsynlig PL følge etter. Litt rart å se fotball bli spilt for tomme tribuner, får en bare til å innse fotball er ingenting uten fans. Uten mennesker som møter opp og støtter laget. Halve gleden med fotball spør du meg.

Men så klart det er unntakstilstand, kan fort bli at det kommende året blir vi nødt til å se fotball for tomme tribuner. Det blir trist syn. Men gleder meg til den dagen vi kan gå på kamp igjen. For den dager kommer før eller siden.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

offside wrote: 17 May 2020, 14:25 Tysk fotball startet opp igjen i går, det gikk jo ganske greit. Var godt å se live fotball på TV. Hvis de får det til i Tyskland og det funker, så vil nok mest sannsynlig PL følge etter. Litt rart å se fotball bli spilt for tomme tribuner, får en bare til å innse fotball er ingenting uten fans. Uten mennesker som møter opp og støtter laget. Halve gleden med fotball spør du meg.

Men så klart det er unntakstilstand, kan fort bli at det kommende året blir vi nødt til å se fotball for tomme tribuner. Det blir trist syn. Men gleder meg til den dagen vi kan gå på kamp igjen. For den dager kommer før eller siden.
Enig i at det var veldig deilig å se fotball live igjen, har ikke akkurat latt meg friste av hverken hviterussisk eller færøysk fotball. Virker som om tiltakene fungerer, gitt at spillere klarer å følge disse vel og merke da. Var et par Hertha spillere i går som ikke helt hadde fått med seg hvilke regler som gjelder. Tiden vil vise om dette fungerer eller ikke. Jeg krysser i alle fall fingrene, for hverdagen har vært grå og trist uten fotball.

Ja, jeg er enig at fotball uten tilskuere på tribunene er en trist affære. Samtidig så er alternativet fryktelig mye tristere under forutsetningen at tilskuere ikke slipper til på tribunene.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Håper ikke nedrykk og topp 4 blir avgjort pga spillerlogistikk. Hva hvis ett bunnlag har 3-4 spillere som ikke føler en oppstart er trygt. Flere spillere har tidligere gått ut med at de ikke ønsker å spille ferdig sesongen. Rooney synes dette kommer for tidlig i England. Steve Bruce vet om flere spillere som kanskje ikke blir med på en restart nå. Managere har vel hatt samtaler om dette og godtar selvfølgelig at spillere ikke må bli med hvis de ikke ønsker det. Håper de ikke starter opp før alle føler det er trygt og at alle spillerne på alle lag er med.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Oppstart og kamper daglig, blir en ok sommer dette. Jeg er fornøyd. Tottenham B helga ca den 20 juni, 3 p.
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Vi får håpe og tro at vi slipper unna med alt for stor slitasje på troppen når det blir mange kamper framover. Det kan se ut til at det kan bli minimalt med "ferie" hvis vi går hele veien til finale i EL også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Spillerne har fått restituert seg godt nå, dette bør de tåle, psyken er viktigst. Topp 4 , FA og EL-tittel. Såpass bør det bli. :fire:
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Belfastboy wrote: 29 May 2020, 19:28 Det kan se ut til at det kan bli minimalt med "ferie" hvis vi går hele veien til finale i EL også.
Godt poeng, kan bli mange kamper på kort tid fremover. Samtidig så tror jeg at vi skal være rustet til det. Det blir 2 intense måneder. Det tror jeg at vi skal klare. Nå har vi vel fått tilbake de fleste fra skade. Vi har en fin tropp å velge fra. Midtbanen vår begynner å se bra ut. Blir morro med kamper igjen, jeg har en følelse at vi klarer topp 4.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

De skulle vel se på terminlisten for 20/21 også? Kutte ut ligacupen ble vel nevnt, hjelper litt på det.

Så kanskje ting er tilbake til normalen 21/22.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Da er de fire første kampene bekreftet ifølge The Times.

Kilde: https://www.united.no/nyhetsarkiv/her-e ... d-kampene/

Fredag 19. juni 21.00: Tottenham – Manchester United
Onsdag 24. juni 19.00: Manchester United – Sheffield United
Tirsdag 30. juni 19.00: Brighton – Manchester United

Den siste FA-Cup kampen som spilles 27. Juni

Morro med fotball igjen, det må jeg si. Tipper kampene går på nøytrale baner.

Spurs heldige som har fått tilbake skadde spillere, men på vår side Ighalo er signert. Rashford og Pogba er tilbake.

Vi kan stille mannsterkt mot Spurs.

Det er lenge siden jeg har satt opp lag nå, fristelsen ble for stor. Starter tross alt om to uker til. :D

DDG

WBS-Maguiere-Linde/Bailly-Shaw

Fred,Scott/Bruno/Pogba/Matic

Matrial - Rashford - James -Greenwood - Ighalo



Blir gøy, tøffe kamper dog. Men vi tar de, Spurs og Sheffield United, det er nesten 6 poengs kamper det der.
Post Reply