Samletråd

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Arsenal satser ungt, Nelson, Willock, Maitland-Niles og Guendouzi.

Bruce og Newcastle henger bra med.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Morsom video/podcast med Crouch om livet på benken... :-)

User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

To av United’s naboklubber er i store økonomiske vanskeligheter.

Bolton Wanderers og Bury.
De ligger på hhv 23 og 24 plass i League one.
Bury er i fare for å bli slått konkurs.
https://www.theguardian.com/football/20 ... e-memories
De har fått utsatt alle sine kamper så langt denne sesongen.
Ingen har visst fått lønn siden i vår.
De fleste spillerne har forlatt dem, og det er visstnok nesten ingen i administrasjonen heller.
Håpet deres ligger i at det kommer inn et bud på klubben.
Noe det visstnok har gjort i dag.

Bolton har visstnok nesten heller ikke spillere på kontrakt.
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/f ... s-16634834

Bolton har 4 FA cup mesterskap.
Klubben ligger helt oppe på 13 plass på maratontabellen.
(Alle samlede resultater i øverste divisjon fra 1888/89 - 2018/19).

Bury har 2 FA cup mesterskap.
Og de er 38 beste klubb i øverste divisjon av de 65 som har spilt på øverste nivå.

To tradisjonsrike klubber fra Greater Manchester.
To av de syv proffklubbene som fotball avisen i Manchester, Pink Final dekket.
(Med David Meek, Peter Gardner, Paul Hince, Bryan Brett og hva de het de syv journalistene som dekket hver sin klubb.
United, City, Bolton, Oldham, Bury, Rochdale og Stockport).

Håper Bury og Bolton overlever.

Begge klubber starter med -12 poeng.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

City med 30-3 i forsøk på mål mot Spurs...Spurs effektive, og VAR fratar City seieren på overtid, et rimelig stort ran...men Spurs redder en U.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Synes City virker sterkere enn Liverpool etter to kamper i PL, Liverpool har fått egenskapen å vinne på dårlige dager dog...Imponerte ikke mot Southampton.
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Spurs er utrolig effektive i kveld.
City burde vunnet klart, men Ederson på halvdistanse slipper inn et skudd fra Lamela han hadde tatt om han sto litt lenger inne.
VAR?
Både og synes jeg.
Synes det tar bort litt av sjarmen med spillet.
Greit når det er helt klare dommerfeil, men den marginale handsen før siste mål....jeg vet ikke helt...
I utgangspunktet er jeg for VAR.
I utgangspunktet vil jeg at Spurs tar poeng mot City.
Men i kveld, jeg synes synd på City.
De dominerte, og den handsen var ikke tilsiktet.
Annuleringen i kveld tar bort noe av spontaniteten og at fotball er et spill som inneholder tilfeldigheter og småfeil.

VAR er nødvendig for å ta alt juks som har oppstått.
Og grove dommerfeil.
Den i kveld var ingen av delene.

Liverpool hadde i likhet med Spurs marginer.
Hvordan Ings klarte å misse på den sjansen vet han vel knapt selv.
Så var det Adrian da, like klønete som Karius i CL finalen i fjor vår.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jepp, fryktelig irriterende begge kampene til Liverpool i PL og supercupen, Norwich, Chelsea og Soton` burde scoret flere mål enn de klarte...Norwich hadde 5 gode muligheter i 1.omg...og taper den omgangen 4-0...

Men nekter å tro at Liverpool beholder den flyten i hver kamp.

Enig ang.VAR [mention]Pink Final[/mention] , målet til Gabriel Jesus burde vært godkjent, men det blir flere slike fremover i sesongen antagelig. Håper MUFC unngår slike slag i trynet...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 17 Aug 2019, 20:38 Synes det tar bort litt av sjarmen med spillet.
Ja skriver under på den, det tar vekk sjarmen med spillet. Det skjer så raskt, man rekker ikke å reagere en gang. Stakkars Pep jublet igjen, for så og få en ny VAR episode mot Spurs.

Tottenham var griseheldige i dag, og ranet til seg et poeng. Men samtidig så har de for vane å få til seg poeng, og snu kamper til deres favør. Det har skjedd ofte og det er neppe en tilfeldighet.

Tenk hva en Poch kunne ha utrettet hos oss, med mer ressurser og bedre spillere. Han hadde vært noe å få inn som manager.

Er dessuten redd for at Liverpool tar gullet i år. Har en følelse av at City kommer til å rote vekk litt mer poeng i år. Er kanskje vanskelig å oppretteholde 3 slike sesonger på rad.......

Men aner ikke...... Time will show :-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jeg tror City og Liverpool kommer til å holde omtrent samme nivå som i fjor, og at det blir ganske jevnt igjen.

I Community Shield hadde de 1 omgang hver seg. Med Liverpool som de sterkeste utover i kampen. Men City vant på straffer til slutt.

Mot Chelsea i Supercupen ble Liverpool svakere utover i kampen i grunn. Chelsea skapte mange muligheter. Men da vant Liverpool på straffer til slutt...

I de 2 kampene de har spilt i PL, har City virket sterkest synes jeg.

Tror at alle de 4 andre klubbene i topp 6, kommer til å skape litt mer trøbbel for de to antatt beste denne sesongen.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Tottenham sørget for å ha nok folk i egen boks i går, viktig. City kommer til innlegg...massevis av innlegg.

Håper OGS velger 5-4-1 defensivt mot City, og kjøre kontringer, Spurs kunne fort fått alene med keeper noen ganger. Om pasningene hadde vært mer presise. Begge ankere må helt hjem og forsvare i alle fall.

Pogba er en enorm styrke i luftrommet defensivt også, bør utnyttes mot City, og så kan han treffe Rashford eller Martial med en langpasning.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Mason Mount, kommende stjerne, fikser 1-0 tidlig mot Leicester, N`didi ikke helt våken der...Chelsea blir bedre enn mange regnet med denne sesongen tror jeg, spiller med stor energi.

Leicester absolutt mer med etter en hektisk start. Intens kamp.

Se der ja, N`didi med revansje, Leicester kommer tungt på i 2. omg. Styrer på brua.

Brendan Rodgers har 13 kamper mot Chelsea som manager, vunnet 0, 7 U og 6 tap...
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16753

Bury Fc som jeg skrev om forrige uke, har nå 7 timer igjen ‘å leve’.

Hvis de ikke innen midnatt har lagt fram en finansiell plan som The Football League godkjenner, mister de ligastatusen sin.

Da blir klubben slått konkurs.
Eieren Steve Dale mottok et bud tidligere i uka, men takket nei.
Nå ber han fansen hoste opp £2 700 000 og innfri kravene The football League krever.
Dale kjører sannsynligvis den tradisjonsrike klubben i grøfta.
I morgen er dessverre Bury Fc historie.

https://www.burytimes.co.uk/sport/17856 ... y-shakers/

Tidligere Port Vale eier Norman Smurthwaite la inn et bud på klubben tirsdag.
Steve Dale avslo, han ville ha £1 000 000.
Helt urealistisk med den store gjelda klubben har.

Smurthwaite sier det nå ikke er tid til å redde Bury, selv om Dale skulle ombestemme seg.

https://www.burytimes.co.uk/news/178568 ... e-shakers/
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Pink Final wrote: 23 Aug 2019, 16:55 Eieren Steve Dale mottok et bud tidligere i uka, men takket nei.
Nå ber han fansen hoste opp £2 700 000 og innfri kravene The football League krever.
Såpass...populært tenker jeg.

Triste greier, Neville-brødrene kunne vel redda dem, men har nok annet å gjøre kanskje.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Pukki igjen! 2-2 etter en halvtimes spill. Norwich-Chelsea.

Pavel Pogrebnyak klarte 5 mål på sine 3 første kamper for Fulham i PL 2012 opplyser kommentator om.

Kan Pukki ta den rekorden i dag tro, har jo 5 nå.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Laget til Class of `92, Salford City har nå 5 U på rad i League 2. Står med 1-5-1 på første 7 kamper.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Chelsea scorer 5 borte mot Wolves, Tammy Abraham har funnet nettmaskene, Mason Mount scorer igjen han og.

Lampard og Chelsea har noe på gang, med overgangsnekt og alt. Imponerende. De herja jo med Liverpool til tider i Supercup-finalen

Spurs er i gang og ser det ut til...Blir tøft med topp 4 igjen...

Norwich ballesparker City, akkurat som de gjorde mot Liverpool på Anfield, forskjellen er at i dag settes sjansene i mål. Om City ryker i dag, så tar scouserne gullet i år, huff og huff og atter huff.

De Bruyne, Mahrez og Jesus på benken for City...snakk om tropp...Kanskje vi skulle gå for de tre i januar! :P

Pukki lager Pukk av Pep ,hehehe

Riset bak speilet er at Liverpool vinner ligaen om City skulle ryke mot kanaraifuglene...

Buendia på Norwich, for en spiller! Høyre kant, inn med han til oss i januar.
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Jeg tror Chelsea har noe stort på gang med Frank Lampard ved roret. Jeg ser en gjeng med spillere som blør for drakten og sin manager. Jeg ser spennende unggutter som er direkte og stormer mot motstanders mål...det holdt nesten mot Liverpool som skal prise seg lykkelig for at de vant til slutt. Blir nok et ustabilt Chelsea fremover, men jeg ser større progresjon der under Lampard enn det jeg ser hos United under Ole. Og snart kan Chelsea handle spillere igjen...og jeg tipper at det er Frank som bestemmer hvem han vil ha.
Post Reply