Everton

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Everton slapp nettopp ut en video som viser planene deres for ny stadion.

post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Ser bra ut.

Her er planene til Glazers: :cash: ...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

James Rodríguez og Ancelotti er god match, hadde jo et godt samarbeid i Real som kommentatorene snakker om på Sumo. James har en strålende venstrefot, tror og håper han holder seg skadefri. Fint med sånne spillere i PL. Men som kommentatorene også nevner, han hadde ikke valgt Everton om Ancelotti ikke var deres manager antageligvis.

Everton ser revitaliserte ut, splitter ny midtbane. Jevn batalje mot Spurs så langt. Richarlison skylder Calvert-Lewin en målgivende...


Spurs nektes 2 mål av en god Pickford. Tror begge lag har truffet godt med nysigneringene, Doherty er et varp av Mourinho tror jeg.

Everton med god kontroll, vinner og holder nullen. Spurs virker tunge.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Så ikke kampen, men merket meg at Everton vant. Ancelotti er en god trener han, og det blir spennende å se hva kan få til i år. Jeg har sansen for han som trener, håpet faktisk at han skulle overta oss før Solskjær fikk jobben.

Jeg tror faktisk at Mourinho ryker, han blir den første som får fyken. Dere hørte det her først 😉
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

offside wrote: 14 Sep 2020, 07:17 Jeg tror faktisk at Mourinho ryker, han blir den første som får fyken. Dere hørte det her først
Skal ikke se bort ifra det, nei. Jeg er med i en tippekonkurranse og der gikk jeg for David Moyes. Skulle bare gått for Mourinho. :(

Everton så veldig solide ut mot Spurs og kunne vunnet mer. Richarlison hadde flere gode muligheter.

Everton har West Brom hjemme, Palace borte, Brighton hjemme, Liverpool hjemme, Southampton borte, Newcastle borte før de møter oss på Old Trafford 7. november. Spørs om ikke Everton kommer til å være høyt, høyt oppe på tabellen i det de møter oss.

Midtbanen er kraftig forsterket, samtidig som de har en del spennende angrepsspillere. Det skal bli spennende å følge James Rodriguez fremover. Han kunne lett hatt seg en målgivende eller to, men Richarlison så ut til å fortsatt ha ferie.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Everton cruiser videre, James på scoringslista igjen. Jeg blir mer og mer bekymra for topp 4 for United`s del...Trøsten er at Glazer åpner for noen overganger neste sommer...Ikke topp 4 betyr jo spillere inn, topp 4 betyr få inn.

Glazer out, har ikke forandra mening siden 2005.

Og der ble det 4-1 gitt, James igjen...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Anchelotti er en dyktig trener, den beste treneren Everton har hat så lenge jeg kan huske...
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Ancelotti stikker til Real faktisk
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Nydeleg kamptråd igjen, @Pink Final! Du nemnde Arsenal si imponerande rekke med sesongar i toppdivisjonen i tillegg til Everton sin 'streak'. Arsenal har, som du nemner, aldri vore i nærleiken av nedrykk, men det har sanneleg The Toffees.

7 mai 1994 er blant dei mest sagnomsuste dagane i Everton si nyare historie og truleg den mest spinnville 'relegation escape' nokonsinne. Før siste runde låg det tradisjonsrike laget frå Goodison Park på nedrykk. Sjølv med seier trengde dei hjelp frå andre lag. Både Oldham, Sheffield United, Ipswich, Southampton og Everton kjempa desperat for å halde seg i Premier League, men to av dei måtte ta den tunge vegen ned. Swindon, med Jan Åge Fjørtoft på laget, hadde allereie rykt ned. Oldham, klubben til Gunnar Halle, greidde berre 1-1 mot Norwich og måtte følge 'Fjøra' & co ned éin divisjon. Ipswich klarte uavgjort mot storfavoritten Blackburn og var dermed safe. Southampton klarte 3-3 borte mot West Ham og unngjekk dermed også katastrofen. Då sto det mellom Everton og Sheffield United, der bl.a. Jostein Flo og Roger Nilsen var fast inventar. Everton møtte Wimbledon på heimebane og Sheffield United møtte Chelsea på bortebane.

Kampen på Goodison starta grusomt for heimelaget. Anders Limpar ga bort eit hinsides straffespark då han leika basketballspelar i eigen boks. Dean Holdsworth, som var linka til United rett som det var, scora sikkert frå 11-meteren. Då Gary Ablett laga sjølvmål, såg det ille ut for The Toffees. I Pink Echo hadde dei allereie laga klar toppoverskifta: 'DOWN'.

Så skjedde det noko som førte til mange konspirasjonsteoriar i ettertid. Anders Limpar var ferdig med å leike basketspelar og hadde tatt på seg badebukse. Stupet hans inne i Wimbledon sin 16-meter imponerte dommaren såpass at han dømte straffe. Graham Stuart reduserte til 1-2.

Dette var likevel langt frå godt nok for Merseysidarane. Då timen var passert, leda nemleg Sheffield United 2-1 på Stamford Bridge. Jostein Flo scora det første målet. Barry Horne, som ikkje var nokon utprega målscorar, fann imidlertid ut at han skulle gjere sin del av jobben. Han deisa ballen i krysset på ein vanvittig volley frå 25 meter og laga var like langt. I det 83. minuttet fullførte Graham Stuart den elleville snuoperasjonen og Everton måtte no berre há hjelp av Chelsea.

På Stamford Bridge hadde også heimelaget utlikna og The Blades kjempa med sverdslag for å halde unna. Men i det 90. minuttet scora Mark Stein det avgjerande målet og Flo & co var fortapte.

Det blei skrike om kampfiksing og 'foul play', men uansett blei Everton verande i toppdivisjonen, 'by the skin of their teeth'.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Takk @Pancho P og takk for glimrende redegjørelse her.
Husker at Everton holdt på å rykke ned.
Men ikke at det var så dramatisk og så suspekt.
Mange detaljer du har fått med, interessant.
Stakkars Sheff United, de har vel opplevd noe lignende senere.
I hvert fall ifølge Neil Warnock.

Hehe, Football Echo hadde alt skrevet DOWN ja.
Ikke helt enkelt å gjøre om i en fei den gang det ble laget på papir.
Både en kamerat og min bror abbonerte på den.
Everton journalisten den gang var David Prentice.
Han skriver for Echo fremdeles.
Liverpool journalisten Ian Hargreaves er død, i likhet med David Meek.
Hargreaves dekket btw Vålerenga - Liverpool 1-4 på Bislett i 1987.
Eneste jeg husker fra den matchen er at Paal Fredheim nikket inn målet mot Nordre Sving og at Enga fansen hadde null problem med å synge ut den norske Liverpool gjengen.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Mykje meir engasjerande og spennande enn Ballon d'Or, iallefall😁 Eg budde på Merseyside i eitt år og las Football Echo (Pincccch Eeeeeechhhho på Scouse) med stor glede. Svært gode og seriøse journalistar som var oppriktig glade i laga sine (kremt... herr Luckhurst).
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16748

Enig.
Jeg følger snart kun med på hva som skjer på balløya.
Ser heller lavere divisjoner der enn landskamper.
Og tar mye heller en historie time her enn Ballon d’Or.

Ja de var ekstremt lojale mot klubbene sine de Liverpool Echo journalistene.
Så grenseløst beskyttende at da Howard Kendall ble Man City sjef fikk han Peter Gardner fjernet som City skribent i Football Pink (1989).
Riktignok var Gardner Blackpool fan, men han hadde dekket City siden 1964.
Kendall mente Peter Gardner var for kritisk.

Pinccch Eeeeeecccccho - synes jeg hører dem 😅.
Piiink, Football Fiinaaal ropte de i Manchester.
Rundt i Manchester var det boards der det sto Say Pink Please og Think Pink 🥳.

Artig at du har bodd på Merseyside.
Husker btw at Echo hadde tre figurer for hhv Everton, Liverpool og Tranmere.
En for seiere der figuren hoppet og spratt.
En nøytral ved uavgjort.
Og en nedtrykt ved tap.
Everton hadde the toffee lady om jeg husker rett.

Samuel Luckhurst…jeg gremmes.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Eg hugsar ikkje figurane du nemner, men du har heilt sikkert rett (som vanleg🤣). Det blei mykje fotball det året eg budde der (skulle eigentleg studere...). Det blei sjølvsagt mest United, men eg besøkte mange av klubbane i nord-vest. Det mest spesielle minnet er likevel ein septemberkveld på Goodison Park i 2003. England U-21 mot Portugal U-21. Ein ung herremann med namnet Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro dominerte kampen mot eit par år eldre engelskmenn og heimelaget blei slått ut.

Eg og eit par kompisar drog også på "speidartur" til treningsanlegget Bellefield for å sjå det amerikanske vidunderbarnet Freddy Adu. Trur han var 13-14 år på den tida, men han var allereie linka til United og andre toppklubbar. Jonathan Spector spela stoppar i denne treningskampen. Vi følte oss litt viktige, for nokre meter unna sto Kenny Dalglish, også han på speidaroppdrag😁
post liked by: Pink Final, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!

Vidar Dale Fjeld

Wayne Rooney som ny manager i Everton? Ser flere mener det kunne være en løsning. Har i bunn og grunn gjort en kjempejobb med Derby...fratatt 1000 poeng og har fortsatt sjanse til å berge plassen. Tynn stall...det er hard jobbing som er fasit da...hadde vært en perfekt reise for Wayne Rooney.

Deleted User 108

Everton er en fantastisk klubb, med flotte supportere og med en av de herligste stadionene i engelsk fotball.
Håper de får fart på seg igjen, en klubb vi trenger i premier league, men akkurat nå er det vel bare de som har underprestert mer enn Manchester United denne sesongen.
Post Reply