Engelsk media

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Ikke sikkert dette interesserer flere enn meg på et United forum, men Edinburgh’s Pink gjør comeback denne helgen.
Etter 18 år borte fra trykkpressene.
De begynner med å se tilbake på Hearts og Hibs i Europacupen.

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q= ... ItmSL5GXUu

Kanskje er noen av disse avisene på vei tilbake?
Yorkshire Evening Post ga ut en 8 siders avis 23 mai i år.
En hvit utgave av Green Final riktignok.

Følger MEN opp? :D

Tviler på det, da de ordinære kampene starter opp igjen.
Og avisene som utgis er nostalgi utgaver.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Pink Final wrote: 06 Jun 2020, 17:41 SATURDAY EVENING SPORT PAPERS UK

Aberdeen - Green Final fra Evening Express. Kom ut fra 1928 - juni 2002.
Fram til 1988 var den i såkalt broadsheet format, samme format som gamle Aftenposten for å relatere til Norge.
Etter 1988 gikk den over i tabloid format.
Den dekket flere klubber i nordøst Skottland som Elgin og helt opp til Inverness.

Belfast - Ireland’s Saturday Night fra Belfast Telegraph - rosa avis til 1917.
Kom ut mellom 17 november 1894 og 26 juli 2008.
Dekket nord-Irsk sport og fotball. Samt engelsk og skotsk. Henvendte seg til den protestantiske befolkningen, og mange kjøpte den for å se hvordan det hadde gått med Rangers i Skottland.
Avisa het Ulster Saturday Night til 1896. Da byttet den navn til Ireland’s Saturday Night.
Gikk under navnene - The Pink, Ulster, Ireland eller bare ISN.
Ble utgitt i to utgaver.
En for nord og en for sør i Nord-Irland.

Birmingham - Sports Argus fra Birmingham Mail - rosa avis. Mestselgende saturday sport paper i England.
Dekket Aston Villa, Birmingham, Walsall, WBA og Wolves.
Kom ut mellom 6 februar 1897 og 13 mai 2006.
Var av litt større format enn Pink Final og Football Echo, som begge var i tabloid VG format. Sports Argus var i såkalt Berliner format.
Sports Argus hadde ofte flere sider også - 32 eller 40 sider vs 32 sider.
Ved begge Birmingham City’s FA cupfinaler, ihhv 1931 og i 1956 ble avisen laget i blått, ikke rosa.

Blackburn og Burnley - Sports Pink fra Lancashire Evening Telegraph. Den dekket begge klubbene, men ble trykket i Blackburn. Utgitt mellom 1897 og 17 desember 1983 som var siste utgave.
Avisa het visstnok Lancashire Evening Star i Burnley en periode.
Telegraph versjonen hadde fokus på Blackburn, og Star versjonen med fokus på Burnley. Ellers var det meste likt om jeg har forstått engelske fotballforum rett.

Blackburn fikk sin første saturday sport special allerede høsten 1883.
Og i 1889 trykket Blackburn Evening and Standard samt Northern Daily Telegraph hele 4 slike kveldsaviser seg i mellom!

Blackpool - Green ‘Un fra Blackpool Evening Gazette.

Bolton - The Buff fra Bolton Evening News. Het opprinnelig Cricket and Football Field, senere forkortet til Football Field.
Kom ut fra september 1884, en av de eldste slike aviser.
Rundt 1915 byttet den navn til The Buff.
Gikk inn i 1988.

Bradford - The Pink fra Bradford Telegraph & Argus. Vet ikke når den ble lagt ned, men den ble vekket til live da Bradford City spilte to sesonger i PL fra 1999-2001. For så å «dø» igjen.

Bristol - Green ‘Un fra Bristol Evening Post, gikk inn i 2006.

Cardiff - Football Echo, senere Sports Echo fra South Wales Echo. Rosa avis som på det meste solgte 80.000 eksemplarer. Utgitt mellom 1919 - 2006.

Coventry - Pink Final fra Coventry Telegraph. Kom ut mellom 1946 - 2004.
Ga ut en 48 siders nostalgia utgave i mars 2017. For å markere 30 årsjubileet for FA cup triumfen i 1987.
Samme navn som Manchester’s versjon.

Darlington - The Sports Despatch fra The Northern Echo & Evening Despatch. Dekket Darlo’ samt amatørklubber som Bishop Aukland og Stockton.

Derby - Green ‘Un fra Derby Telegraph.

Dundee - The Sporting Post fra Evening Telegraph. Dekket både Dundee og Dundee United samt St.Johnstone fra nabobyen Perth. Dekket sikkert flere klubber også, småklubber som Arbroath, Forfar og Montrose.

Edinburgh - Pink News fra Edinburgh Evening News. Dekket bl.a Hearts og Hibs.
Ga ut siste utgave i juli 2002.
Edinburgh hadde i sin tid to slike aviser. Den grønne Sports Final fra Edinburgh Evening Epitaph i tillegg til Pink News. Da Evening News kjøpte opp Epitaph gikk Sports Final inn.
Edit 4: Pink gjør comeback denne helgen, etter 18 år!

Glasgow - Saturday Sport fra Evening Times. Rosa avis med Celtic journalisten Ronny Cully og Rangers journalist Daryl King som to av de kjente bidragsyterne.

På høyden hadde Glasgow tre Saturday sports papers.
I tillegg til den rosa fra Evening Times - den grønne fra Evening Citizen og - den hvite fra Evening News.
Saturday Sport fra Evening Times ga ut siste nummer allerede i august 1992.
Da var det slutt for Glasgow’s Pink.

Gloucestershire - Green ‘Un fra Dorset Echo. Dekket bl.a amatørklubbene Forest Green, Dorchester og Weymouth. Var først og fremst en rugby avis.

Hull - Green Sports Mail fra Hull Daily Mail.

Ipswich - Green ‘Un fra Ipswich Star. Kom ut mellom 1923-2008. Dekket Ipswich Town og Colchester United, samt flere amatørklubber som Tiptree. Solgte på slutten av 1990 tallet vanligvis 9.000 eksemplarer.
Da de slo Norwich 5-0 i East Anglia derbyet 21/2-98 solgte de 16.000 eksemplarer.

Leeds - Green Final fra Yorkshire Evening Post. Kom ut mellom 1929 - 2006. Var også en viktig rugbyavis i rugby union byen Leeds.
Dekket flere klubber i Yorkshire.
Ga ut en 8 siders nostalgia avis lørdag 23 mai i år, med et tilbakeblikk på historiske Leeds matcher.
Ble trykket på hvitt papir, ikke grønt.
Leeds hadde visstnok en Buff også.

Edit 3: Leste meg opp. Yorkshire Evening Post’s lørdagsutgave var opprinnelig en BUFF.
Det var Yorkshire Evening News som hadde den grønne.
Den solgte langt mer enn den lysegule/beige til YEP. Det var dessuten Evening News’ som skrev mest om fotball, YEP skrev om rugby.
Fordi Evening News lørdagsutgave solgte langt bedre (mandag - fredag var det motsatt, hverdagsavisa til YEP solgte best) så endret YEP sin buff til en green.
Sleipt nok.
I 1963 gikk dessuten Evening News dukken, og Green Final ble enerådende i Leeds fra da av.

Leicester - Sporting Blue fra Leicester Mercury - blå på forsiden for fotball. Grønn på baksiden for rugbyklubben.
Må innrømme at jeg er usikker på fargen til denne avisa.
Noen steder er den omtalt som Sporting Buff.
Kan den ha vært lysegul/beige og så byttet farge til blå og grønn?
Eller motsatt fargebytte?
Eller er jeg feilinformert?
Har aldri lest denne avisa.
Hjelp meg gjerne her.

Edit: Fant ut av det.
Den var først en Buff.
Sporting Buff ble lagt ned allerede 29 september 1979, og erstattet med en søndagsavis - Sunday express.
Jeg antar denne er Sporting Blue.

London - Vet London hadde tre saturday sport spesials, og at London Evening Standard hadde en Pink.
Så mye mer info har jeg ikke per nå.
Hjelp meg gjerne om du vet mer om London’s fotball avis(er).

Evening Standard kjøpte opp London Evening News og i den forbindelse kan det ha skjedd endringer.
I ei fotball bok fant jeg følgende fra 1800 tallet:

Fra 1889 kom Evening News med en hvit saturday paper.
Fra 1893 kom Football Star.
Fra 1894 kom Football Sun.

Alt den gang kunne Football Star sette opp 7 kolonner med 12.000 ord, og gjøre det klart på 30 min.
For deretter å kunne trykke 6.000 aviser i minuttet.

Manchester - Pink Final fra Manchester Evening News. Kom ut mellom 1904 - 2000 på lørdag ettermiddag. Fra 2000 - 2007 på søndag formiddag,
Dekket United, City, Bolton, Bury, Oldham, Rochdale og Stockport. Pluss mange amatørklubber, og i grunnen alt av sport i Greater Manchester.
Man United’s bortedrakter i 2018/19 var lys rosa - en hyllest til Pink.
The Pink is back proklamerte Adidas.

Vet ikke når Football Green begynte å komme ut.
Det jeg vet er at redaktøren Percy Rudd i ei bok blir sitert på at de kunne trykke 12 kolonner og gå i trykken kun 10 min etter kampslutt.
Og, det var ikke kun én kamp de dekket, det var stor Manchester.
Pluss resultater og tabeller fra hele ligaen.
Og det for rundt 100 år siden.
For å dekke klubbene i Manchester området hadde de et dusin personer som satt i redaksjonen med telefonforbindelse ut til reporterne på banene.
De satt og skrev av, og avisa var på gata 30 min etter kampslutt.
Dette var ‘internett’ lignende hastighet for over 100 år siden!

Merseyside - Football Echo fra Liverpool Echo - rosa avis
Football Echo hadde en figur for Everton og en for Liverpool,
En toffee lady og en kopite. De fantes i tre versjoner hver. En for seier, en for uavgjort og en for tap. Dekket også Tranmere.
Begynte visstnok å komme ut allerede i 1888/89.
Utgitt til 2006.

Middlesbrough - Sporting Pink fra Teesside Gazette.

Newcastle - Pink ‘Un fra Newcastle Evening Chronicle. Kom ut mellom 1895 og 2005.
Redaktøren i Newcastle Evening Chronicle fortalte at de hadde hatt en norsk abbonent i 60 år!

Norwich - Pink ‘Un fra Norwich Evening News

Nottingham - Football Post fra Nottingham Evening Post. Dekket Forest, Notts County, Mansfield m.fl. Hadde som Football Echo, Liverpool en figur for hver klubb. En skogsarbeider for Forest, en skjære for Notts County osv. Avisa var trykket på hvit bunn.
I likhet med de fleste andre gikk salgstallet opp når de lokale lagene, Forest, County og Mansfield vant.
Spesielt Nottingham Forest seiere økte salget med rundt 3.000 eksemplarer.

Oldham - Green Final fra Oldham Evening Chronicle. Utgitt siste gang i 1973. Kom med en spesialutgave 40 år senere. 5000 eksemplarer ble laget til Oldham’s 5 runde i FA cupen på Goodison i februar 2013.

Portsmouth - Sports Mail fra The News. Utgitt mellom 1903 - 2012. Vekket til live igjen pga nostalgi blant noen Pompey fans. Kom da ut i beskjedne 3.000 eksemplarer. Overlevde nest lengst til oktober 2016, kun slått av naboavisa fra Southampton.

Preston - Football Post fra Lancashire Evening Post.
Om jeg har lest rett, kom den ut som en 4 siders avis alt i 1888, det første året det ble spilt ligafotball.
Preston North End ble som kjent første ligamester.

Sheffield - Green ‘Un fra Sheffield Star. Dekket Sheff United, Sheff Wed, Rotherham, Barnsley, Chesterfield og Doncaster. Overlevde fjerde lengst, til sommeren 2013.
Utgitt fra 1907.
Den mest kjente av alle Green ‘Un’s.

Southampton - Sports Pink fra Southern Daily Echo. Het opprinnelig Football Echo. Den saturday sports avisa som overlevde lengst, til desember 2017.
Solgte kun 2.000 eksemplarer på slutten, og var tvunget til å legge ned.
Utgitt fra 1898.

Staffordshire - Green ‘Un fra Staffordshire Evening Sentinel. Dekket Stoke City, Port Vale og Crewe Alexandra.

Sunderland - Football Echo fra Sunderland Echo. Rosa avis som solgte i rundt 25.000 eksemplarer den gang matchene gikk lørdag kl 15 lokal tid. Rekordsalg 95.000 eksemplarer etter FA cupfinalen 1973.
Den lørdagsavisa som overlevde tredje lengst, til desember 2013.
Utgitt fra 7 september 1907.
Den var rosa helt til Sunderland rykket ned for første gang i 1958. Da ble den grønn. Så rosa etter opprykket i 1964. Så grønn nok engang, før den igjen ble rosa. Stort sett var Football Echo, Sunderland en PINK. GREEN ‘Un var den kun noen få år, på slutten av 1950 og i perioder på 1960 tallet.
Da virket det som både fotball laget og fotball avisa vinglet i Mack’em land.

Swindon - Football Pink fra Swindon Evening Advertiser.
Utgitt fra 1922.

Wolverhampton - Sporting Pink fra Wolverhampton Express & Star. Utgitt mellom 1919 og 2009.
Den siste Saturday Pink i West Midlands.
Dekket også WBA og Walsall.
Reposter denne.
Synes det er gøy å skaffe en oversikt over dette temaet.
Har du opplysninger om temaet blir jeg takknemlig for det.
Skulle gjerne visst mer om London versjonene.
Eller om du vet noe fra andre byer.
Fra en fotballtur til balløya på 80/90 tallet eller via andre kanaler.
post liked by: Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Godeste Fink Final, ja. Bringer frem gode minner. De to årene jeg bodde i England og fulgte United så tett som jeg klarte så var det alltid et mål å ha et fersk Pink Final som lesestoff på bussen tilbake til Leeds hvor jeg bodde og studerte. Måtte leses litt i skjul og gjemmes godt da jeg kom tilbake til Leeds erfarte jeg fort!

Da kunne seier og tap fordøyes mens minnene fra kampen satt i ryggraden og stemmen fortsatt var hes.
Verden går fremover, men det var gode stunder det der.

Mener jeg kjøpte noe slikt i London en gang, men usikker på hva slags utgivelse det var og hvilket lag. Kan se om jeg finner noe i gamle esker.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Jan Anders wrote: 22 Dec 2020, 16:56 alltid et mål å ha et fersk Pink Final som lesestoff

Verden går fremover, men det var gode stunder det der.

Mener jeg kjøpte noe slikt i London en gang, men usikker på hva slags utgivelse det var og hvilket lag. Kan se om jeg finner noe
Artig 👍
Det var kanskje på 80 tallet?
Mens alle de 32 sidene i Pink fremdeles var (helt) rosa?

Abbonerte på den - dumpet ned i postkassa 4-5 dager etter match.
Like interessant å lese hver gang.
Matchrapportene var jo hastverksarbeid, allikevel god kvalitet.

Hadde Liverpool kompiser som abbonerte på tilsvarende i Liverpool, Football Echo.
Kjøpte ellers varme lørdagsaviser på tur der borte.
Green ‘Un, Sheffield og Sports Argus, Birmingham.
Pluss Pink Final selv om jeg abbonerte 😁.
Kan tenke meg du måtte gjemme den i Leeds.
De hadde vel sin Green Final fra YEP.
Kanskje har du info om den også?

Ja, da den derre internetten kom 😜 mistet disse avisene mye av sin misjon.
De var jo sin tids ‘internett’ - med resultater og facts fra ALT av matcher rett etter kampslutt.
Ikke minst tok SKY knekken på dem, da det ble mer eller mindre slutt på lørdagsmatcher kl 15 lokal tid.

Vil gjerne vite enda mer om den type avis i de respektive byene.
De fleste dekket en håndfull klubber.

Fikk aldri kjøpt noen slik avis i London den gang de kom ut.
Regner med at de hadde 3-4 stykker der.
Som dekket øst, vest, nord og syd hver seg.

Moro om du finner en slik fra London (eller andre britiske byer).
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Er nok 90-tallet vi snakker om.

Kjøpte den avisen i London i nærheten av der jeg bodde. Var gangavstand til både Stamford Bridge og Craven Cottage så tror nok de lagene stod i fokus, men skal som sagt se hva jeg evt finner.

Green Final kjøpte jeg noen ganger, ja. Spesielt hvis vi hadde slått dem:-)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Jan Anders wrote: 23 Dec 2020, 12:47 Green Final kjøpte jeg noen ganger, ja. Spesielt hvis vi hadde slått dem:-)
Haha - kan tenke meg de var morsomme å lese.
Journalistene som dekket klubbene var supportere også.
Og hadde hatt jobben i årevis i mange av disse avisene.

David Meek var stor United fan.
En veldig kultivert sådan.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

David Meek var et unikum. Er vel ikke like imponert over MEN i dag for å si det pent...
post liked by: Pink Final, Torquemada, Buchan, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Samuel Luckhurst har jeg ikke så veldig sansen for.
Altfor kritisk og negativ.

David Meek hørte jeg om første gang i Sport i bilder.
Bladet hadde i 1979 en presentasjon av flere engelske klubber.
Blant dem Man United.
Meek hadde skrevet flere av artiklene som Sport i bilder brukte om Man United.

Meek var pur klasse.
Også ifht Peter Gardner og Paul Hince i Pink Final.
Bryan Brett og de andre som skrev om småklubbene har jeg ikke så klart minne av lenger.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Å nei og nei..... Mauricio Pochettino har gjort avtale med PSG. Hva skal media i UK spekulere i nå Poch ikke står klar med kofferter på trappa til Old Trafford?
post liked by: Pink Final, Buchan, offside, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Blir deilig å høre mindre om Poch/United ja...Det er jeg faktisk mer lei av enn Gaitan-sagaen for noen år siden, Sancho-sagaen og.
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Jan Anders wrote: 23 Dec 2020, 12:47 Kjøpte den avisen i London i nærheten av der jeg bodde. Var gangavstand til både Stamford Bridge og Craven Cottage så tror nok de lagene stod i fokus, men skal som sagt se hva jeg evt finner.

Green Final kjøpte jeg noen ganger, ja. Spesielt hvis vi hadde slått dem:-)
Ikke meninga å mase.
Om du har tid, og finner igjen en eller flere av dine Saturday sport special aviser håper jeg du forteller litt her inne.

Hvordan ser de ut?
Format? Tabloid? Berliner? Broadsheet?
Sidetall?
Farge? Rosa/grønn/beige/blå?
Kanskje litt om innhold og navn på journalist som skrev matchrapport til laget/lagene avisa dekket.
Hadde satt stor pris på det 😊
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 402

Jada, skal gi beskjed hvis jeg finner noe. Har ikke dukket opp noe så langt i de eskene jeg har sjekket, dessverre.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Luckhurst legger hodet på blokka her igjen muligens, skriver at " a dressing room source" har kommet med disse opplysningene i linken under.

At det er en muldvarp i systemet virker jo trolig etter at laget kom tidlig i MEN i går.

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... s-20321820
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Image Riktignok ikke engelsk men skotsk media.
Her representert ved Pink News fra Edinburgh Evening News.
16 mai 1998.
Hearts har vunnet FA cup finalen i Skottland.

Se på den innholdsfortegnelsen i venstre kolonne på side 2 av Pink News.
28 sider spekket med sport, med den lokale sporten i fokus.
I dette tilfellet Edinburgh.
6 sider cupfinale og 1 side om den engelske finalen på Wembley.
2 sider hver seg til Hearts og Hibs, sider som nok lå fast inne.
Pluss masse annen lokal fotball og sport.
Enhver by hadde minst en slik som kom ut hver lørdag rett etter kampslutt.
De var gull verdt for fansen før internett.
Image Den aller siste Sporting Post fra Dundee Evening Telegraph & Post.
27 mai 2000.
Jim Leighton blir slått bevisstløs i FA cupfinalen for Aberdeen, og må bæres ut på båre.
Sad end for Jim Leighton.
Og en trist slutt for Sporting Post, den siste utgaven uten at hverken Dundee eller Dundee United spilte match.
I spalten oppe i venstre hjørne forteller Sporting Post at de må kaste inn håndkleet, som de fleste andre saturday sport specials måtte på den tiden.
I 89 år ga de ut Sporting Post.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Image Her er et eksemplar av den mest selgende saturday sport paper i England, Sports Argus fra Birmingham Mail.
Den dekket en rekke klubber i og rundt Birmingham - Se klubber med STOR SKRIFT i resultatkolonnen.
Dette eksemplaret er fra 2 mai 1981, og Aston Villa har blitt ligamester.
Tross tap på Highbury for Arsenal, over 57.000 tilstede i London, mange Villans.
Under match facts ser man at Argus har vurdert lagene sine, pluss Ipswich.
Ipswich og Villa sloss om gullet sesongen igjennom.
Lagene er vurdert med kategoriene - Good, Fair og Poor.
For Villas del ble det POOR performance.
Stopperen Ken McNaught må ha gjort det bra da, 8 poeng gir de ham om jeg ser rett.

I teksten ser man at Sports Argus vil gi ut et spesialnummer påfølgende tirsdag.
24 sider Villa Champions.
Celebrate with the Argus er tittelen.

Pink Final ga også ut spesial nummere, både for å hedre klubbene de dekket, og for å markere gode spillere.

Legg merke til reklamen nede i høyre hjørne.
Video spiller!
Det var nytt i 1981, det sto mellom BETA og VHS den gang.
Der VHS stakk av med seieren.
Mutter og fatter kjøpte VHS ett par år etterpå (etter mye mas), slik at vi kunne ta opp matcher og se dem på nytt og på nytt.

Synes det er veldig gøy med tradisjonen på de britiske øyer med egne sportsaviser som de hadde lørdag kveld.
En kultur som gikk tapt med Sky og internett.
Kjøpte Sports Argus på tur der borte.
Den var i Berlinerformat, litt større enn tabloid som Pink Final var i på 1980 tallet.
post liked by: JørgenT, Buchan, Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply