Topp 4

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Hvem kaprer de siste to plassene som sikrer CL-spill neste sesong? Har dere troen?

Manchester United har følgende kamper igjen i Premier League:
Wolves - Man Utd
Man Utd - West Ham
Everton - Man Utd
Man Utd - Man City
Man Utd - Chelsea
Huddersfield - Man Utd
Man Utd - Cardiff

Arsenal har følgende kamper igjen:
Everton - Arsenal
Watford - Arsenal
Arsenal - Crystal Palace
Wolves - Arsenal
Leicester - Arsenal
Arsenal - Brighton
Burnley - Arsenal

Tottenham:
Spurs - Palace
Spurs - Huddersfield
Man City - Spurs
Spurs - Brighton
Spurs - West Ham
Bournemouth - Spurs
Spurs - Everton

Chelsea:
Chelsea - Brighton
Chelsea - West Ham
Liverpool - Chelsea
Chelsea - Burnley
Manchester United - Chelsea
Chelsea - Watford
Leicester - Chelsea

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg er litt pessimistisk. :(
Chelsea var svært heldige mot Cardiff i helgen og har ikke imponert noen den siste tiden. Og når de i tillegg må til både Anfield og Old Trafford før det er slutt så har jeg ikke spesielt troen på at Chelsea får CL neste sesong (med mindre de vinner EL).

Jeg har derimot større tro på både Arsenal og Spurs. Sistnevnte skal til Etihad, men ellers er de resterende kampene veldig ålreite. Spurs og Pochettino kan da ikke rote bort dette? Kanskje er det en fordel at de møter City 3 ganger på 11 dager - og at den siste matchen er PL-kampen?

Arsenal sitt kampprogram er heller ikke det verste. De har unnagjort storlagene, men har et vriene bortematcher mot Everton, Watford, Wolves og Leicester. Her kan det selvfølgelig komme noen poengtap og forhåpentligvis gjør det det. I tillegg har de Burnley borte i siste match. Det er overhodet ingen walk in the park, men Arsenal ser sterke ut. De hadde få problemer med å ta tre poeng mot Newcastle i dag.

Når det gjelder oss selv så tror jeg mye avhenger av hvordan vi gjør det i de tre neste kampene før vi møter City. Wolves, Everton og West Ham. Dette er selvfølgelig kamper hvor bare seier er godt nok, men ikke helt optimalt at vi skal møte Barcelona to ganger i mellom disse. Det er bare å håpe på at vi unngår skader og presterer bedre enn hva vi gjorde mot Wolves i FA cupen og Watford i helgen som var. En seier borte mot Wolverhampton i morgen hadde virkelig vært noe. Vi sliter litt hvis vi går på et tap der.

Jeg tror dessverre Arsenal og Spurs blir for sterke i innspurten. Flere som er pessimist eller har dere troen? :football:
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har ikke så mye tro jeg heller, og da er det på grunn av hvordan MU har spilt de siste kampene, vist mange er på tur ut av porten til sommeren så håper jeg at Ole ikke bruker spillere som ikke har hode i MU lenger, men bruker dem som vil være i MU om det ikke blir 4 plass eller bedre bryr jeg meg ikke om. Så inn med Fred for Herrera, og Mata også ut og gjerne De Gea også.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22215
Liker mottatt: 18060

Blir knalltøft å kapre topp 4, mest pga formduppen...selv om det er blitt sløst massivt med sjanser til tider...

Men: Laget er i stand til å vinne 5 på rad også, får håpe energien er tilbake etter Barca-matchen...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22215
Liker mottatt: 18060

Everton nullstiller topp 4-kampen. Slått både Chelsea og Arsenal nå...vi skal vel også til Goodison...Arsenal så og si sjanseløse nå nettopp.
LUHG!

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Ja flott at Arsenal tapte. Så må vi begynne å vinne kampene våre igjen. Ny seiersrekke ut sesongen :strong:
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Jeg har fremdeles troa.
Chelsea er i dårlig form og man kan alltid stole på at Arsenal roter det til for seg selv :)
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

aregran wrote: 09 Apr 2019, 11:00 Jeg har fremdeles troa.
Chelsea er i dårlig form og man kan alltid stole på at Arsenal roter det til for seg selv :)
Blir tøft da... Det er opp til Chelsea og Tottenham å tape 3. og 4. plassen. Viktig at United lurer bak; ikke flere poengtap nå...
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Da hinket Kane av med skade i kveldens CL-oppgjør mot City. Overtråkk.. som han har slitt med flere ganger før, så da spørs det hvor mye mer Tottenham kan regne med at Kane spiller i år. "Flaks" for Tottenham at kampprogrammet er så enkelt som det er, men så skal det vel sies at de leverte bra (mener jeg å huske) sist Kane var ute med skade. Det er uansett dårlig nytt for laget at toppscoreren er skadet en periode.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United er i dårlig form om dagen. Jeg har inntrykk av det sammenfaller med overgangsryktene rundt Pogba og Herrera. Om disse to er ferdig med United, hvilke insentiver har de egentlig for å prestere?

Dette gjelder også for spillere som har fått beskjed (visstnok) om å finne seg ny klubb i sommer; Sanches, Mata, Darmian.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22215
Liker mottatt: 18060

Ikke optimalt...lagfølelsen forsvant litt i alle rykter og uttalelser...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22215
Liker mottatt: 18060

Er nervøs foran WH-kampen...blir sikkert et slit...men et tidlig mål ville roet nervene.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22215
Liker mottatt: 18060

Arsenal taper for Leicester, formen til Spurs, Chelsea, United og Arsenal er i fritt fall!

Håper vår tropp holder best de siste 3, Arsenal blir bare enda mer slitne i dag, må spille lenge med 10 mann.

Da er Chelsea siste hinder, 5-0 i dag, og vi er på 4.plass
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

5-0 over Chelsea? Det hadde vært noe det.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22215
Liker mottatt: 18060

Kanskje Solskjær er vår egen Fetter Anton? Har innimellom tenkt litt sånn.

At vi mot alle odds fikser en 4.plass.

Vi burde jo vært hektet av...
LUHG!
Post Reply